مقیاس باورهای محدود کننده انتخاب همسر لارسون (1992) – اصلاحیه رج - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقیاس باورهای محدود کننده انتخاب همسر لارسون (1992) اصلاحیه رجبی، فردوسی و شهبازی (1390)

   Mateselection Constraining Beliefs

 

ازدواج سنّتی فطری و الهی است که از دیربازوجود داشته است و همه شرایع و قوانین پیروان خودرا آن ترغیب کرد هاند. در واقع ازدواج، قراردادیاست که به موجب آن زن و مرد در زندگی بایکدیگر شریک و متحد شده، خانواده ای را تشکیلمی دهند(برادبری و همکاران ، 2000) . امروزه برای اکثر افراد در جوامع مختلف، فرایندانتخاب همسر مسأله ای مهم و مشکل است. معمولاًباور افراد در مورد یافتن فرد مورد نظر قبل از ازدواج و پس از آن متفاوت است. یکی از علتهای بی شمارشیوع بالای طلاق و نارضایتی در زندگی زناشویی درجامعه امروز، وجود باورهایغیرمنطقی در موردازدواج است؛ بهطوری که افراد از همسر خود انتظاردارند به صورت همزمان نقش یک دوست، همدل،شریک جنسی، مشاور و حتی نقش پدر و مادر را ایفاکند (لارسون، 1988 ). به جرأت می توان گفت کهیکی از عوامل زوج های ناموفق نحوه نگرش نادرستافراد نسبت به فرایند ازدواج و انتخاب همسر است.

 مقیاس باورهای محدود کننده انتخاب همسر توسط لارسون ( 1992 ) تهیه شده است . لارسون در سه مرحله متوالی براساس مقیاس رمانتیک پیشین بر روی دانشجویان مجرد و ازدواج نکرده در سه منطقه جغرافیایی ایالات متحده این مقیاس را تدوین کرد.  این مقیاس بعد از چند بار تحلیل عاملی و معیارهای خاص به 32 ماده کاهش یافته است و یک ابزار اندازه گیری در مورد نه باور محدود کننده در زمینه های مختلف ازدواج را ( یک و فقط یکی، شخص کامل، عشق کافی است و غیره ) بررسی می کند. در ایران رجبی، فردوسی و شهبازی (1390) به اعتبار سنجی این مقیاس پرداخته اند و تعداد گویه های آن را 20 مورد کاهش داده اند.

همراه با  2مقاله پایه ای رایگان

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است

جهت دریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

کانال تلگرام موفقیت

 

 

 



تاریخ : چهارشنبه 98/11/30 | 10:23 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق