نکاتی مهم برای نورپردازی حرفه ای منزل - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مثبت و منفی نگهداری حیوانات خانگی  

نگهداری از حیوانات خانگی دارای نکات مثبت و منفی است که اطلاع داشتن از آنها می‌تواند کمک حال افرادی باشد که در منزل از چنین حیواناتی نگهداری می‌کنند    .

 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که با نگهداری حیوانات در منزل مخالفید اما باید بدانید برخی حیوانات نیاز به نگهداری توسط انسان دارند و در صورت رها شدن در طبیعت دوام نخواهند آورد. همچنین گاهی با حیوانات زخمی یا جدامانده از مادر مواجه می‌شوید که باید تحت مراقبت قرار بگیرند. در این صورت نیاز است اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشید. 

- در مورد مسائل بهداشتی و نگهداری از حیوانات خانگی و نحوه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان، فقط دامپزشک صلاحیت اظهارنظر دارد و توصیه‌ها و تجارب شخصی افرادی که صاحب حیوانات خانگی هستند، نمی‌تواند برای شما نیز کارایی داشته باشد.

- با مراجعه منظم و حداقل چهار ماه یک‌بار به مراکز دامپزشکی و انجام مراقبت‌های پیشگیرانه، هم سلامت حیوان را تضمین کنید و هم خطرهای ناشی از بیماری‌های قابل‌ انتقال به انسان را تا حد قابل‌ ملاحظه‌ای کاهش دهید.

نکات مثبت و منفی نگهداری حیوانات خانگی


 

- نکات مثبت و منفی نگهداری حیوان خانگی را بررسی کنید و به اعضای خانواده خود آگاهی دهید.

- نگهداری طولانی‌ مدت حیوانات خانگی موجب وابستگی عاطفی اعضای خانواده به آنها می‌شود. با آموزش درست و ایجاد رابطه منطقی بین حیوان و خود، مانع لطمات عاطفی در موارد فوت یا واگذاری به اشخاص دیگر شوید.

- هیچگاه حیوانات وحشی را به عنوان حیوان خانگی انتخاب نکنید.

- نگهداری از انواع پرنده، سگ، گربه، همستر، سنجاب و ... به شرطی که محل مخصوصی برای نگهداری از آنها  در خانه وجود داشته باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند در غیر این‌صورت ریزش پر و موی این حیوانات می‌تواند موجب بروز مشکلاتی برای افراد خانواده مخصوصاً کودکان شود.

- بوسیدن حیوان تهدیدی برای سلامتی محسوب می‌شود. از انجام این کار اکیداً خودداری کنید.

- بهداشت حیوانات خانگی و واکسیناسیون به‌موقع و علائمی مانند تب، اسهال یا دیگر حالات غیرطبیعی را جدی بگیرید و به دامپزشک مراجعه کنید.

- هنگام تمیز کردن قفس‌ها یا جعبه فضولات حیوانات، استفاده از دستکش الزامی است.

- وان، ظرف یا مناطقی که حیوان را در آن حمام کرده‌اید یا برس زده‌اید، ضدعفونی کنید.

- فضولات سگ و گربه را بلافاصله از محیط جمع‌آوری کنید. در حال حاضر در اکثر کشورهای غربی، دارندگان سگ کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری فضولات را همراه خود حمل می‌کنند.

- سگ‌های خود را از تولگی آموزش دهید که بی‌مورد پارس نکنند وگرنه با افزایش سن و قدرت حنجره، تبدیل به موجود مزاحمی برای شما و همسایگان‌تان می‌شوند.

- اگر حیوان شما در مقابله با دیگر حیوانات و انسان‌ها حالت تهاجمی دارد، هرگز بدون قلاده حیوان را بیرون نبرید.

- در صورتی‌ که حیوان شما به صورت انفرادی نگهداری می‌شود و امکان جفت‌گیری برای آن میسر نیست، توصیه می‌شود حیوان خود را عقیم کنید. این کار مانع بی‌قراری‌های حیوان، ایجاد تومورهای پستانی و عفونت‌های دستگاه تولید مثل و ... می‌شود.

- اگر در منزل از پرندگان نگهداری می‌کنید، توصیه می‌شود در فصول گرم، هفته‌ای حداقل دو مرتبه امکان شستشوی پرنده با آب گرم (بدون مواد شوینده) را فراهم کنید. این کار از به وجود آمدن مشکلات تنفسی و آلرژیک برای اعضای خانواده جلوگیری می‌کند.

- ماهیان آکواریومی و زینتی امروزه جزو جانوران خانگی به شمار می‌روند. برخی روان‌شناسان مشاهده ماهیان زینتی را یکی از راهکارهای درمان بیماری‌های روحی بشر می‌دانند اما این مهمانان کوچک می‌توانند در شرایط خاص و در صورت عدم رعایت بهداشت، از ناقلین بیماری‌های خطرناک باشند. بنابراین توصیه می‌شود آکواریوم‌های خود را به صورت دوره‌ای شستشو، ضدعفونی و گندزدایی کنید. استفاده از دستکش و شستشوی کامل دست‌ها با آب و صابون بعد از هربار دست زدن به آب آکواریوم یا ماهیان ضروری است. ماهیان بیمار را از ماهیان سالم جدا کنید و ماهی‌های جدید را به مدت حداقل دو هفته در آکواریوم دیگری قرنطینه کنید.

- معمولاً با شنیدن نام گربه همزمان خطر بیماری توکسوپلاسموز یادآوری می‌شود که عوارض خطرناکی به خصوص برای خانم‌ها دارد. اما بهتر است بدانید انتقال عامل این بیماری از طریق تماس مدفوع گربه با دهان انسان صورت می‌گیرد که در صورت رعایت بهداشت، این احتمال بسیار ضعیف است.

منبع: خبرگزاری برنا

مشاهده فروشگاه محصولات نگهدای حیوانات خانگی

 



تاریخ : پنج شنبه 99/3/29 | 11:20 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق