پرسشنامه نگرش های فرهنگی(فرهنگ سازمانی) هافستد Hofsted Organizat - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 پرسشنامه نگرش های فرهنگی(فرهنگ سازمانی) هافستد

Hofsted Organizational Culture Questionnaire (HOCQ)

فرهنگ، یکی از عوامل مؤثّر بر فرایند انتقال فناوری در سطح ملّی و سازمانی است. ساترلند و وودوارد فرهنگ را شامل هر چیزی می دانند که بتواند از منبعی به منبع دیگر منتقل شود؛ یعنی، همان میراث اجتماعی و کلّیّت جامعی که شامل دانش، دین، هنر، اخلاقیّات، قانون، فنون ابزارسازی و کاربرد و روش فرا رساندن آنها میشود (مشبکی، 1390). فرهنگ سازمانی عبارت است از الگویی از پیشفرضهایی اساسی که گروه برای مواجهه با مشکلات خود جهت انطباق با محیط بیرونی و دستیابی به یکپارچگی و انسجام درونی، آن را خلق و کشف کرده یا توسعه داده است . فرهنگ یک سازمان باورها، نگرش ها، فرضیّه ها و انتظارات مشترکی را دربر میگیرد که در نبودِ قانون یا دستورالعمل صریح، رفتارها را هدایت میکند و در بیشتر سازمانها و موقعیّتهای مدیریّتی این چنین است؛ فرهنگی که میتواند منبع نیرومندی از هویّت، هدف مشترک و رهنمود انعطاف پذیر باشد(شاین، 1383). «مدل فرهنگی هافستد» یا «تئوریِ ابعاد فرهنگی هافستد» از چارچوبی با محوریت ارتباطات میان‌فرهنگی تشکیل شده که گیرت هافستد (Geert Hofstede) آن را ابداع کرده است. این ابعاد به‌طور کلی تأثیر فرهنگ موجود در جامعه را بر ارزش‌های اعضای آن جامعه به تصویر می‌کشند. این ابعاد، رابطه‌ی بین این ارزش‌ها و رفتار را نیز به کمک ساختاری مبتنی بر تحلیل عاملی توصیف می‌کند. به عبارت دیگر، این نظریه جنبه‌های قابل توجهی از فرهنگ را مورد مطالعه قرار داده و بر مبنای سنجشی قیاسی به آنها امتیاز می‌دهد.

این پرسشنامه شامل 25 عبارت است و توسط هافستد(1991) و براساس مدل فرهنگ سازمانی هافستد ساخته شده است. هدف آن شناسایی فرهنگ ملی خود با استفاده از ابعاد فرهنگ ملی که به وسیله هافسد ایجاد شده است، می باشد. آنها فرهنگ سازمانی را به چهار دستة دیوان سالار، ارگانیک، مشارکتی و قبیله ای تقسیم نموده اند.

همراه 8 مقاله رایگان

جهت دریافت این پرسشنامه ها کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه یپرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا رویپرسشنامه استانداردکلیک فرمایید.

  • تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

 

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

 

 

 هودی و سویشرت فروشگاه هودی و سویشرت پرسشنامه استاندارد  تحلیل آماری



تاریخ : دوشنبه 100/1/9 | 10:32 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق