پرسشنامه رضایت زناشویی (فرم کوتاه) بلوم و محرابیان(1998) Marital - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرسشنامه رضایت زناشویی (فرم کوتاه) بلوم و محرابیان(1998)

Marital Satisfaction Scale -Blum & Mehrabian1 (1998)

خانواده مهمترین نهاد تشکیل دهنده جامعه است که خصوصیات فردی، اجتماعی، اخلاقی، مسئولیت پذیری، توانمندی و اعتماد در آن رشد و پرورش می یابد. عشق و رضایت زوجین از زندگی زناشویی زمینه هایی هستند که بی تردید در چگونگی رشد و بالندگی خانواده و افراد جامعه مؤثرند. رضایت از زندگی زناشویی به منزله ی رضایت از خانواده انگاشته می شود و رضایت از خانواده از مؤلفه های برجسته رضایت از زندگی بوده و مایه آسان کردن تحول مادی و معنوی جامعه است(خلفی و همکاران، 1397). احساسات عینی از خشنودی، رضایت و لذت تجربه‌شده توسط زن یا شوهر، زمانی که همه جنبه‌های ازدواجشان را در نظر می‌گیرند، رضایت یک متغیر یک نگرشی است و بنابراین یک خصوصیت فردی زن و شوهر محسوب می‌شود(جلیلی راد، 1393). به عنوان نگرش ها یا احساسات کلی فرد نسبت به همسر و رابطه­اش تعریف شده است(کوب[1]، 2002). چنین تعریفی از رضایتمندی زناشویی نشان می دهد که رضایتمندی یک مفهوم تک بعدی است و نشان دهنده ارزیابی کلی فرد نسبت به همسر و رابطه­اش است. بدین ترتیب رضایتمندی زناشویی نشان دهنده ارزیابی کلی فرد است که در آن ویژ گی های مثبت بارز هستند و و یژگی های منفی تقریباً وجود ندارند و عدمرضایتمندی زناشویی منعکس کننده حالتی از ارزیابی است که در آن ویژگی­های منفی بسیار بارز هستند و ویژگی های مثبت نسبتاً وجود ندارد. در نتیجه رضایتمندی زناشویی یک پدیده درون­فردی و یک برداشت فردی از همسر و رابطه است و وقتی بکار می رود که واحد تحلیل فرد است(یعنی نگرش ها یا احساسات فرد) و هدف تجزیه و تحلیل نگرش های ذهنی افراد (به جای نشانه های عملی) درباره همسر و رابطه است(برادبوری، فینچام و بیچ[2]، 2000).

پرسشنامه رضایت زناشویی: پرسشنامه رضایت زناشویی توسط بلوم و محرابیان(1998) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 14 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه دو بعد رضایت از ازدواج و ناخشنودی از ازدواج را مورد سنجش قرار می دهد.

همراه 3مقاله رایگان

برای دریافت این پرسشنامه اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده لیست همه یپرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا رویپرسشنامه استانداردکلیک فرمایید.

  • تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

 

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

 

[1]-Cobb, R. J.

[2]-Bradbury, T., Fincham, F., & Beach, S

 هودی و سویشرت فروشگاه هودی و سویشرت پرسشنامه استاندارد   تحلیل آماری



تاریخ : چهارشنبه 100/2/15 | 11:44 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق