این عادت ها را در سال جدید کنار بگذارید! - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این عادت ها را در سال جدید کنار بگذارید!  

همانقدر که رفتارهای درست می توانند به موفقیت شما در کسب و کار یاری برسانند، عادت های نادرست هم می توانند به مانعی جدی برای پیشرفت شان تبدیل شوند. معمولا عادت ها آنقدر در وجود فرد نهادینه شده اند که تغییر آنها نیز به سختی امکانپذیر است. با اینحال اگر قصد دارید در سال 94 بیش از پیش در انجام امور موفق باشید، بهتر است عادت های زیر را کنار بگذارید.
1- کار امروز را به فردا سپردن
پیتر والش که کارشناس رفتار سازمانی است، اعتقاد دارد مهمترین عادتی که جلوی پیشرفت را می گیرد موکول کردن زمان انجام امور به آینده است. مشکل اصلی در چنین رفتاری نه به کمبود زمان باز بلکه به ذهنیت فرد برمی گردد و تغییر آن نیز به اراده نیاز دارد.

احتمالا شما هم اموری را در ذهن دارید که هفته ها یا ماه هاست که قصد دارید بالاخره یک روز آنها را انجام دهید. بهتر است آرام آرام از تعداد این امور بکاهید و تا آنجا که می توانید از افزودن بر فهرست امور عقب افتاده اجتناب کنید.
2- پاسخ مثبت به همه درخواست ها
بهتراست بیاموزید که در برخی مواقع پاسخ منفی بدهید. ناتوانی در «نه» گفتن باعث می شود شما بخش قابل توجهی از زمان خود را به اموری اختصاص دهید که نه تنها فایده ای ندارند بلکه شاید حتی جذابیتی هم نداشته باشند.

حتی باید بیاموزید که برخی اوقات به رییس هم پاسخ منفی بدهید. در بیشتر مواقع راه های مودبانه برای «نه» گفتن وجود دارند. سعی کنید از آنها بهره ببرید به جای اینکه خود را سرزنش کنید که چرا همیشه با همه رودربایستی دارید.
3- اعتیادهای ناسالم
اگر فکر کرده اید که این مورد به شما مربوط نمی شود و تنها شامل برخی شخصیت های سریال آینه عبرت می شود سخت در اشتباهید. اعتیاد به مواد مخدر تنها نوع اعتیادنیست. اگر در روز چند ساعت را در شبکه های اجتماعی سر می کنید یا تماشای سریال ها را تنها طی دو شب به پایان می رسانید، نشانه هایی از رفتار ناسالم را در خود دارید.

حتی خوردن بیش از حد قهوه نیز رفتاری است که باید به فکر ترک آن باشید. اعتیادهای ناسالم در کوتاه مدت بخش زیادی از زمان شما را تلف می کنند و در بلندمدت نیز می توانند بر سلامت شما تاثیرگذار باشند.
4- نداشتن اعتماد به نفس
اگر به خودتان باور ندارید این نشانه تواضع و فروتنی شما نیست بلکه نشانه ای است از اینکه به سختی می توانید پیشرفت کنید. افرادی که به خودشان باور ندارند به سرعت تسلیم می شوند و دست از تلاش می کشند و از چالش های تازه نیز اجتناب می کنند؛ به خصوص که چنین افرادی به سرعت از اهداف شان فاصله می گیرند.

برای مثال اگر نسبت به قضاوت دیگران در مورد خودتان به شدت حساس هستید و به راحتی تحت تاثیر نظر دیگران قرار می گیرید، باید در سال جدید روی اعتماد به نفس خودتان بیشتر کار کنید.
یادگیری توانایی هایی که به اطمینان خاطر شما چیزی اضافه می کنند می تواند در این راه مفید باشد.
5- دم را غنیمت شمردن
احتمالا با توصیه های زیادی در مورد فواید «در لحظه زیستن» مواجه شده اید اما حقیقت این است که اگر سبک زندگی خودتان را کلا بر اساس این ایده بنا کنید، آینده چندان روشنی در انتظار شما نخواهد بود؛ به این معنی که پیشرفت چندانی در زندگی تجربه نخواهید کرد.

 


آینده نگری، داشتن برنامه و چشم انداز و البته درس گرفتن از گذشته بخشی از عواملی هستند که برای موفقیت به آنها نیاز دارید.

منبع: مجله موفقیت

 



تاریخ : جمعه 93/12/22 | 11:28 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق