چگونه زبان جدید را در زمان کمتری یاد بگیریم؟ - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه زبان جدید را در زمان کمتری یاد بگیریم؟

در جهان امروزی که همه چیز به سرعت در حال تغییر است، توانایی یادگیری یک زبان جدید به صورت سریع مهارت مهمی محسوب می‌شود. اگر فردی دارای چنین مهارتی باشد می‌تواند از آن برای یادگیری هر چه که خواستار آن است، استفاده کند. رایج‌ترین اشتباه افراد در یادگیری یک زبان جدید، به تنهایی عمل کردن است. اکثر افراد در طول عمر خود ساعت‌های طولانی را در کتابخانه برای خواندن کتاب‌های درسی صرف کرده‌اند بنابراین طبیعی است که از این عادت نیز برای یادگیری زبان استفاده ‌کنند.

یادگیری زبان همانند یادگیری هر مهارت دیگری دارای نکات کلیدی است که کارشناسان متخصص در این زمینه آن را در اختیار ما قرار داده‌اند. بنابراین می‌توانیم با مشخص کردن الگو و پیروی از متخصصان در این زمینه از تجربیات آن‌ها استفاده کرده و اشتباهات آن‌ها را تکرار نکنیم. در این صورت بسیار سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود می‌رسیم. در مطلب زیر 12 نکته به منظور یادگیری یک زبان خارجی در کمترین زمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد بنابراین تا انتهای این مطلب همراه فارنت باشید.

                            1. به دنبال معنی لغوی تمام کلمات نباشید

در اغلب موارد افراد به دنبال معنی تک‌تک کلماتی هستند که با آن‌ها برخورد می‌کنند. در اینجا باید به این نکته اشاره داشت که  ترجمه لغت به لغت و گذاشتن زمان برای انجام چنین عملی توصیه نمی‌شود. برای درک مطلبی که در حال خواندن آن هستید فقط به دنبال معنی کلماتی باشید که بارها و بارها با آن‌ها مواجه شده‌اید.

2. مشخص کردن یک هدف معین

برای یادگیری زبان خارجی هدف مشخصی معین کنید. برای مثال ممکن است که فردی برای مسافرتی که در پیش دارد نیاز به یاد گرفتن زبان آن کشور داشته باشد و تا زمان مسافرتش 3 ماه وقت دارد. بنابراین می‌تواند به گونه‌ای برنامه ریزی کند که در طول این 3 ماه، بیشترین وقت خود را به یادگیری زبان آن کشور اختصاص دهد. داشتن چنین اهداف واقعگرایانه‌ای می‌تواند در یادگیری زبان بسیار موثر واقع شود.

3. همانند یک کودک رفتار کنید

در گذشته گفته می‌شد که کودکان یادگیرنده‌های بهتری نسبت به بزرگ‌سالان هستند اما به نظر می‌رسد که امروزه این گفته حقیقت ندارد. بر طبق جدیدترین تحقیقات انجام شده محققان موفق به پیدا کردن ارتباطی میان سن و توانایی یادگیری، نشدند.

بنابراین می‌توان این‌گونه بیان کرد که کلید یادگیری سریع این است که باید همانند یک کودک رفتار کرد. از رفتارهای کودکانه در یادگیری می‌توان به فقدان خود آگاهی، تمایل زیاد به یادگیری زبان و هراس نداشتن از انجام اشتباه اشاره کرد.

4. استفاده از ریشه لغات برای یادگیری

برخی از لغات در زبان‌های مختلف ریشه یکسان دارند و این امر در یادگیری لغات جدید بسیار موثر است. برخی از لغات انگلیسی دقیقا به همان شکل در زبان فرانسه نوشته می‌شوند و تنها تلفظ آن‌ها متفاوت است. حتی می‌توان با تغییر جزئی در انتهای برخی از این کلمات دقیقا آن‌ها را به همان شکل به لغاتی در زبان‌های دیگر کشورها همانند اسپانیا، ایتالیا و یا پرتغال تبدیل کرد.

5. استفاده از مصدر در افعال مدال (Modal Verbs)

یادگیری صرف یک فعل می‌تواند بسیار خسته کننده به نظر بیاید. با استفاده از فرمول زیر دیگر نیازی به یادگیری صرف کردن افعال نیست.

Description: 12 نکته برای اینکه یک زبان خارجی را در زمان کمتری یاد بگیرید!

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که فرمول بالا چگونه می‌تواند کارآمد باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که فرمول بالا شما به اجازه استفاده از همه نوع فعلی در اکثر جمله‌‌ها بدون نباز به صرف آن فعل‌ را می‌دهد. بنابراین تا زمانی که موفق به حفظ صرف افعال نشدید، می‌توانید از حالت مصدر استفاده کنید.

6. یادگیری لغات رایج

برای شروع یادگیری هر زبانی ابتدا رایج‌ترین کلمات مورد استفاده در آن زبان را یاد بگیرید. با این روش می‌توانید در زمان خود بسیار صرفه‌جویی کنید. به خاطر داشته باشید که همواره معنی این لغات را از طریق تصاویر یاد گرفته و به دنبال ترجمه لغت به لغت آن‌ها نباشید.

7. ایجاد پیامد

در بسیاری از موارد افراد در وسط راه از یادگیری زبان دست می‌کشند چرا که عدم ادامه به یادگیری پیامدی برای آن‌ها در پی نخواهد داشت و خود را ملزم به یادگیری نمی‌دانند. بنابراین همواره به دنبال انگیزه‌ای برای یادگیری باشید که پیامدی در پی داشته باشد.

8. صحبت کردن به زبان جدید

از مهم‌ترین نکته‌ای که مبتدیان یادگیری باید به آن توجه بسیاری داشته باشند این است که به محض یادگیری یک زبان جدید، به آن زبان صحبت کنند. انجام چنین عملی در یادگیری هر چه زودتر آن، می‌تواند بسیار موثر باشد.

9. به عنوان یک یادگیرنده فعال عمل کنید

در زمینه یادگیری یک زبان جدید فرد باید خود را ملزم به فعال بودن بداند. بدین معنی که علاوه بر آموزشی که به وی داده می‌شود، خود شخص نیز باید همواره سوالاتی مطرح کند و به دنبال پاسخ سوالات خود باشد.

10. ادغام مفاهیم جدید با مفاهیم قدیمی در یادگیری

یادگیری یک زبان جدید برای بزرگ‌سالان نسبت به خردسالان ممکن است کمی دشوارتر به نظر برسد. با این حال اگر بزرگ‌سالان بر عملکرد مغز خود در مواجه با چنین چالش‌هایی مسلط باشند، می‌توانند به طور کامل یک زبان جدید را یاد بگیرند . علم یادگیری یک زبان جدید نشان داده است که تکرار و تمرین بهترین راه یادگیری است. همچنین مطالعه در شب، جستجوی مفاهیمی مورد علاقه‌تان در زبانی که قصد یادگیری آن را دارید و ادغام مفاهیم قدیمی با مفاهیم جدید در یادگیری زبان بسیار موثر است.

11. کمک گرفتن از تکنولوژی

یکی دیگر از روش‌های یادگیری برخی از لغات جدید در زبانی که قصد یادگیری آن را دارید، استفاده از تکنولوژی است. برای مثال می‌توانید زبان گوشی یا مرورگر خود را تغییر دهید. همچنین می‌توانید روش‌های یادگیری را به صورت آنلاین جستجو کنید. یکی از روش‌هایی که در  حفظ لغات جدید بسیار موفق عمل کرده، استفاده از فلش کارت‌ها است.

12. همواره مکالمه کنید

به جرات می‌توان بیان کرد که مهم‌ترین روش یادگیری زبان جدید، مکالمه است. همیشه سعی داشته باشید که بیشترین وقت خود را صرف مکالمه با افرادی کنید که در زبانی که قصد یادگیری آن را دارید، از شما بهتر باشند. یک ساعت مکالمه مفید همراه با اصلاح غلط‌ها و مراجعه به دیکشنری ارزشی معادل 5 ساعت یادگیری در کلاس و 10 ساعت خودآموزی زبان دارد.

منبع: مجله موفقیت



تاریخ : پنج شنبه 95/4/31 | 1:7 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق