آذر 97 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرسشنامه  تدریس فکورانه اکبری و همکارانش (2010)

امروزه اتخاذ تدابیری برای بهبود تربیت حرفه ای معلمان خیلی ضروری است، یکی از مهم ترین نظراتی که در چند دهه ی اخیر در این زمینه مطرح شده است، نظریه دونالد شون ( 1987، 1983 ) در مورد عمل فکورانه و تدریس فکورانه می باشد که در حوزه تعلیم و تربیت با استقبال بسیار روبه رو گردیده و حجم وسیعی از تحقیقات تربیتی را به خود اختصاص داده است، این نظریه به عنوان الگویی برای تربیت معلم نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده است (امام جمعه و مهر محمدی، 1385).

این پرسشنامه دارای 29 سوال است و توسط اکبری و همکارانش (2010) طراحی شده است.

 

به همراه 49 مقاله مرتبط رایگان

                                                              جهت دریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

کانال تلگرام موفقیت



تاریخ : پنج شنبه 97/9/29 | 8:27 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

اثر هاله ای

?? ادوارد ثرندایک یکی از بزرگترین روانشناسان معاصر است و یکی از آزمایش‌‌های جالب روانشناسی را او انجام داده است. 

ثرندایک در مقاله­‌ای که در سال 1920 منتشر کرد آزمایشی را شرح داد که در آن از فرماندهان ارتش خواسته بود خصوصیات زیردستان خود را درجه­‌بندی کنند. ثرندایک در پی این بود که چگونه اثر یک ویژگیِ با کیفیت مانند هوش، سایر خصوصیات شخصی دیگر مانند رهبری، وفاداری و صداقت را تحت تأثیر قرار می­‌دهد.

 

?? ثرندایک کشف کرد زمانی که افراد یک برداشت خوب از یکی از خصوصیات یک فرد انجام می‌­دهند تمایل پیدا می­‌کنند که سایر خصوصیات آن فرد را نیز خوب بدانند.

 

?? به عنوان مثال به این فکر کنید که یک فرد جذاب می­‌تواند اثر هاله­‌ای ایجاد کند. در این صورت مردم گمان می‌­کنند که او یک شخص مهربان، باهوش و جالب هم هست. اثر متضاد این موضوع نیز رخ می­‌دهد. احساسات منفی نسبت به یک خصوصیت فرد ممکن است سایر خصوصیات دیگر وی را نیز منفی جلوه بدهد.

 

??مثال دیگر آن وقتی ا‌ست که معلمی از دانش‌آموزی ذهنیتی منفی به عنوان یک فرد «تنبل» می‌گیرد، در برخوردهای بعدی نیز ممکن است این پیش داوری بر قضاوت او تأثیر بگذارد. از این‌رو است که به معلمان توصیه می‌شود در هنگام تصحیح ورقه‌های امتحانی به اسامی دانش‌آموزان نگاه نکنند تا ذهنیت‌های قبلی بر نحوه قضاوت آنها تأثیر نگذارد.

 

 



تاریخ : پنج شنبه 97/9/29 | 10:42 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

تجزیه و تحلیل داده های آماری
با توجه به گستردگی آزمون ها و ابزارهای آماری عملاً امکان و فرصت تجزیه و تحلیل داده ها برای دانشجویان و محققان وجود ندارد، ما سعی کرده ایم با تجربه بیش از یک دهه این مشکل را با هزینه ای بسیار کم حل نماییم. برای این منظور محققان جهت تجزیه و تحلیل داده های خود با استفاده از نرم افزارهای آماری SpSS و Amos  و همچنین نرم افزار تحلیل کیفی MAXQDA (جهت تحلیل ، متن، عکس و فیلم) به یکی از روشهای زیر با ما در تماس باشند. 

تماس با ما:

Email 1 :    Abazizi1392@Gmail.com
email2:      abazizi@rava20.ir

همراه: 09143444846

تلگرام:  

@abazizi

هزینه انجام تحلیل ها بسیار پایین و بسته به نوع تحقیق، تعداد داده و تعداد فرضیه معمولاً برای  دانشجویان کارشناسی 200 تا 250 هزار تومان و برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری  250 تا 300هزار تومان می باشد. همچنین برای افرادی که بیش از دو تحلیل سفارش بدهند مبلغ 10 %  و برای افرادی که بیش از 5 تحلیل سفارش بدهند 20% تخفیف داده خواهد شد.

تحلیل ها با بالاترین کیفیت ، در اسرع وقت و در قالب نرم افزار Word  تحویل داده خواهد شد.



تاریخ : یکشنبه 97/9/25 | 7:57 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

روش های آرام کردن اعصاب در 5 دقیقه

سعی می کنید آرامش داشته باشید اما استرس دوباره سراغتان می آید. اگر دائم با این مشکل مواجه هستید و استرس آرامش را از شما گرفته است از تکنیک های آرام بخش زیر استفاده کنید که در عرض 5 دقیقه شما را به آرامش می رساند.

تمرین تنفس ذهنی

با شکم نفس عمیق بکشید. (هنگام تنفس سینه نباید تکان بخورد) شبکه خورشیدی (قسمت شکمی) پر از پایانه عصبی است و به همین دلیل تنفس عمیق مرکز بدن را به اندازه ذهن آرام می کند.

پاها را روی زمین احساس کنید و احساس کنید که زمین حمایت تان می کند. هر نوع تنش جسمی را رها کنید. وقتی مضطرب هستید احساس می کنید بی اصل و پایه هستید. بنابراین باید به زمین برگردید و حمایت زمین را احساس کنید.

ممکن است عضلات تان را بیش از حد سفت کرده باشید. برای این که استرس و فشار عضلات را کم کنید آن ها را سفت کنید و دوباره رها کنید. این تمرین را همراه با دم و بازدم عمیق انجام دهید.

بافت لباس هایی که پوشیده اید را احساس کنید. رنگ های فضای اطرفتان را ببینید. یک لیوان آب بنوشید. وقتی عصبی هستید از احساساس تان دور می شوید و به خودتان گیر می دهید و خودوسواسی می گیرید. در چنین شرایطی سعی کنید از خودتان بیرون بیایید و به دنیای بیرون توجه کنید خیلی زود آرام می شوید.

تمرین جین شین جوتسو

یکی دیگر از تکنیک هایی که می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد تمرین جین شین جوتسو است که از لمس کردن های ملایم برای درمان استفاده می کند. این تکنیک ژاپنی استرس و اضطراب را درمان می کند و ذهن و بدن را در 5 دقیقه آرام می کند.

یکی از تمرین های ساده جین شین جوتسو این است که انگشت های دست ها را به ترتیب بگیرید و نفس های عمیق و طولانی بکشید (برای هر انگشت 5 نفس عمیق بکشید)

انگشت شست دست چپ را بگیرید و 5 بار نفس عمیق بکشید. انگشت اشاره دست چپ را بگیرید و 5 بار نفس عمیق بکشید. انگشت میانی دست چپ را بگیرید و 5 بار نفس عمیق بکشید. انگشت انگشتری دست چپ را بگیرید و 5 بار نفس عمیق بکشید. انگشت کوچک دست چپ را بگیرید و 5 بار نفس عمیق بکشید.

در نهایت کف دست چپ را بگیرید و 5 بار نفس عمیق بکشید.

بعد از تمام شدن دست چپ تمام این مراحل را برای دست راست تکرار کنید.

این تمرین ها سیستم عصبی را آرام می کند، سیستم گردش خون را تقویت می کند و نشانه های درد، اضطراب، استرس، خستگی را از بین می برد.

در این تمرین ها به اهمیت تمرین های تنفس تاکید بیشتری می شود زیرا دم و بازدم جریان اکسیژن و دی اکسید کربن را تنظیم می کند. به ویژه نگه داشتن تنفس سطح دی اکسید کربن را افزایش می دهد و این تاثیر آرام بخشی دارد که گیرنده های عصبی در بافت های عضلانی را آرام می کند و به از بین بردن فشار و تنش جسمی کمک می کند.

 

برگرفته از بدونیم



تاریخ : یکشنبه 97/9/25 | 4:41 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

ده مهارت برتر که  برای موفقیت در سالهای نه چندان دور (  2020 ) مورد نیاز است: ادامه مطلب...

تاریخ : شنبه 97/9/17 | 9:6 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

چگونه بیچاره شویم و زندگی را بیهوده هدر دهیم؟!

دوست دارید بیچاره شدن را یاد بگیرید و تا حدی که می‌توانید زندگی خود را به فنا بدهید؟ اگر بله، این مقاله را تا آخر بخوانید تا بفهمید چه تفاوت بزرگی بین بیچاره بودن و لذت بردن از زندگی وجود دارد، آنگاه شما کارهایی را که برای بیچاره شدن لازم است انجام دهید. در ضمن لازم است بدانید که بیچاره شدن، سرنوشت نیست بلکه یک انتخاب است. به بیانی دیگر مجموعه‌ای از مهارت‌هاست که باعث می‌شود یا بیچاره شویم و ببازیم، یا برنده شویم. دقیقا شبیه به فوتبال.

  ادامه مطلب...

تاریخ : پنج شنبه 97/9/15 | 9:40 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

هر ایرانی این شش نکته را به فرزندش بیاموزد

در کتاب حاجی‌آقا نوشته صادق هدایت،  حاجی به کوچک‌ترین فرزندش درباره نحوه کسب موفقیت در ایران نصیحت می‌کند:

توی دنیا دو طبقه مردم هستند؛ بچاپ و چاپیده؛ اگر نمی‌خواهی جزو چاپیده‌ها باشی، سعی کن که دیگران را بچاپی! سواد زیادی لازم نیست، آدم را دیوانه می‌کنه و از زندگی عقب می‌اندازه! فقط سر درس حساب و سیاق دقت بکن! چهار عمل اصلی را که یاد گرفتی، کافی است، تا بتوانی حساب پول را نگه‌داری و کلاه سرت نره، فهمیدی؟ حساب مهمه! باید کاسبی یاد بگیری، با مردم طرف بشی، از من می‌شنوی برو بند کفش تو سینی بگذار و بفروش، خیلی بهتره تا بری کتاب جامع عباسی را یاد بگیری! 

سعی کن پررو باشی، نگذار فراموش بشی، تا می‌توانی عرض اندام بکن، حق خودت را بگیر! از فحش و تحقیر نترس! حرف توی هوا پخش می‌شه، هر وقت از این در بیرونت انداختند، از در دیگر با لبخند وارد بشو، فهمیدی؟ پررو، وقیح و بی‌سواد؛ چون گاهی هم باید تظاهر به حماقت کرد، تا کار بهتر درست بشه!... نان را به نرخ روز باید خورد! سعی کن با مقامات عالیه مربوط بشی، با هرکس و هر عقیده‌ای موافق باشی، تا بهتر قاپشان را بدزدی!.... کتاب و درس و اینها دو پول نمی‌ارزه! خیال کن تو سر گردنه داری زندگی می‌کنی! اگر غفلت کردی تو را می‌چاپند. فقط چند تا اصطلاح خارجی، چند کلمه قلنبه یاد بگیر، همین بسه!!!!ا

 

آنچه گفته شده عریان ترین شیوه تشریح دستیابی به موفقیت برای نسل بعدی است. به نظرم در همین نوشته به ظاهر حاوی نکات غیراخلاقی، نکات طلایی نهفته است. آنچه حاجی به فرزندش گفته حاوی نکات مثبت و منفی است. بخشی از توصیه ها درست است هر چند که لحن بیانش بد است.

در ادامه شش نکته را که بعد از خواندن نکات حاج آقا در ذهنم جرقه زد را انتخاب می کنم که به فرزندم بیاموزم و فکر می کنم هر ایرانی باید به فرزندش بیاموزد.

1. نسل قبلی به ما گفتند درس بخوان تا برای خودت کسی شوی. این حرف اشتباه است. درس خواندن خالی نه شعور می آورد و نه خوشبختی. این تجربه زندگی با تمام جوانب آن است که برایت شعور و خوشبختی می آورد. وقتی می گویم زندگی یعنی همه چیز: از آشپزی بگیر تا دوچرخه سواری، از بستن چشم ها برای گوش دادن به یک موسیقی تا فوتبال گل کوچیک. از کار کردن در خیریه کوچک محله تان تا پیگیری سخنرانی های سران جهان در مجمع جهانی گروه بیست. درس خواندن خالی نه شعور می آورد و نه خوشبختی. 

2. در مدرسه این چیزها را به تو یاد نمی دهند: سواد مالی، سواد رسانه ای، سواد جنسی. هر سه این ها مهم اند. هر کدام را از منابع معتبر بیاموز. ریاضی را بیاموز نه با این هدف که پیچیده ترین معادلات را حل کنی بلکه برای آنکه بیاموزی چگونه از دانش ریاضی در تصمیم گیری های مالی ات استفاده کنی، وقتی وام می گیری، وقتی سرمایه گذاری می کنی و وقت بیمه عمر می خری اگر ریاضی بلد نباشی کلاهت پس معرکه است. خواندن ریاضی اگر منجر به افزایش سواد مالی در تو نشود، کم فایده است.  

3. تاریخ مهم تر از جغرافیاست. اکنون نرم افزارهای موقعیت یاب، راهیاب و نقشه های آنلاین فراهم شده اند، اگر جغرافیا ندانی، باز هم راهت را پیدا خواهی کرد اما تاریخ را هیچ نرم افزاری نمی تواند خلاصه کند. تاریخ را عمیق بخوان. تا آن اشتباهاتی که ما کردیم را تو انجام ندهی. اشتباهی که دوبار تکرار شود دیگر نامش اشتباه نیست، حماقت است.  

4. زبان انگلیسی، چینی و عربی به اندازه زبان فارسی اهمیت دارد. وقتی زبان فارسی بلدی، یعنی 80 میلیون هم سخن عاطفی و هم کار تجاری داری، در جهان امروز این عدد می تواند به شدت گسترش پیدا کند. حلقه هم سخنان و هم کارانت را به بیش از 800 میلیون گسترش بده. جهان فردا، جهان بدون مرز است.   

5. مهارت ارتباطات موثر را بیاموز. 50% موفقیت به ارتباطات موثر، قانع و همراه کردن دیگران و تاثیرگذاری روی آنان است. باید بلد باشی خوب حرف بزنی، خوب ارایه کنی، خوب گزارش بنویسی و خوب متقاعد کنی. مذاکره و ارایه موثر را خوب یاد بگیر. 

6. مدرک مهم است اما اکنون زمان مهارت است. آن زمان که ما درس می خواندیم تعداد مدرک دارها کم بود. پس هر کسی ارشد و دکترا داشت مزیت داشت در زمان شما دیگر مدرک از مد می افتد کسانی باقی خواهند ماند که مهارت داشته باشند. تا ده سال آینده بسیاری از مشاغل از بین می روند و بسیاری مشاغل جدید خلق می شوند. رشته ای را بخوان و مهارتی را کسب که به درد دنیای فعلی نمی خورد بلکه به درد دنیای آتی می خورد. اگر رشته بدی انتخاب کنی مانند این است که تولید کننده بهترین چرتکه دنیا هستی، در جهانی که هیچکس از چرتکه استفاده نمی کند. 

 

?دکتر مجتبی لشکر بلوکی


تاریخ : سه شنبه 97/9/13 | 6:50 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

چرا خارج شدن از "دایره راحتی " دشوار است؟

 

?قدم برداشتن به خارج از دایره ی راحتی معمولا چالش برانگیز است. برای کاهش وزن و رژیم گرفتن باید تا حدودی از غذاهایی که دوست داریم صرف نظر کنیم ، برای خروج از رابطه ای که مخرب است باید تحمل و توانایی تنها ماندن و دل کندن را داشته باشیم ، اگر می خواهید کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید باید قدرت تحمل شکست و مشکلات نادیده گرفته شدن را داشته باشید . ما معمولا از بسیاری از کارهایی که به نفعمان است خودداری می کنیم به این دلیل که رنج زیادی را باید متحمل شویم و از "دایره راحتی" خود خارج شویم.

اما برای خیلی از ما این یک واقعیت است : همانطور که رشد می کنیم و در شغلمان و در زندگی پیشرفت میکنیم گاهی اوقات با شرایطی خارج از دایره راحتی مان مواجه شده ایم که نیاز بوده سبک رفتارهایمان را مطابق با آن ها تغییر دهیم و این کار را انجام داده ایم.

  ادامه مطلب...

تاریخ : یکشنبه 97/9/11 | 5:8 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

چگونه از شر بی شعورها خلاص شویم؟ بی شعور کسی است که دانسته دیگران را می آزارد و از این آزار لذت می برد. او از این که با زبان نیش دارش افراد را تحقیر کند و از پا در آورد خشنود می شود. اما آیا راهی برای مبارزه با این آدم های بی شعور وجود دارد؟ ادامه مطلب...

تاریخ : جمعه 97/9/9 | 11:20 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

20نشانه خیانت زنان در زندگی زناشویی

چه‌طور کسی می‌تواند بگوید که زن‌اش به او خیانت می‌کند یا نه؟ و همین‌طورچه‌طور می‌توانید ثابت کنید که او به شما خیانت می‌کند؟ خوب در این نوشتار می‌توانید با نشانه های خیانت زن در زندگی زناشویی آشنا شوید. با ما همراه باشید! ادامه مطلب...

تاریخ : یکشنبه 97/9/4 | 10:51 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب قدیمی تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق