اسفند 96 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

1- خودشیفتگان

این گروه از افراد به طور خستگی ناپذیر مشغول تبلیغ ویژگی های هستند که در خود سراغ دارند و به نظرشان، همان توانایی ها باعث برتری شان نسبت به بقیه می باشد. این گروه از افراد از هیچ فرصتی برای مهم جلوه دادن خود و تحقیر و سواستفاده از دیگران، دریغ نمی کنند.

2 – ماکیاولی‌ها

به اعتقاد دکتر Paulhus، این گروه، شارلاتان ترین نوع افرادهستند که فریب و دست به سر کردن مردم، از قابلیت های محرز آنها است. افرادی چون Bernard Madoff که استاد تقلب در سهام شرکت های بزرگ است با کلک های که زده است نه تنها رئیس بازار سهام نیویورک شده بود بلکه با پس انداز و ثروت میلیونها انسان نیز، بدون هیچ ترحمی بازی کرده بود.

3 – مردم آزار روانی

این نوع افراد هم فریبکاران ماهری هستند و هم از اذیت دیگران، لذت می برند. بدتر از همه آنکه هیچ ترحمی ندارند. آنها با خونسردی تمام، بدذاتی شان می تواند همراه با خشونت و قتل هم باشد. این گروه به خاطر اینکه هیچ احترام و احساسی برای دیگران قائل نیستند مثلا می توانند در مصاحبه شغلی، خیلی خوب جلوه کنند. از اعتماد به نفس بالایی برای انجام حیله های خطرناک شان بر علیه دیگران برخوردارند.

نمونه های افراطی شان همان قاتلان زنجیره ای هستند ولی به اعتقاد دکتر Paulhus، بخش قابل توجهی از این جماعت مردم آزار و روانی، در حالت های خفیف تر در جامعه مشغول زندگی هستند و با دقت و پنهان کاری، مشغول اذیت و آزار افرادی هستند که به پست شان می خورند.

4 – سادیست ها

این نوع افراد ناهنجار، در حد متوسط، همه خصوصیات 3 گروه دگر یعنی بی رحم، شارلاتان و مردم آزار بودن را در خود دارند به اضافه اینکه، به شدت از اذیتی که به دیگران روا می دارند لذت می برند.
این نوع مریض های مردم آزار تمایل شدیدی دارند که عمل وقیح و خشن خود را در لوای یکی از شغل هایی که امکان اذیت بیشتری به انها می دهد ادامه دهند. از دید دکتر Paulhus، خیلی از آنها در سازمان های پلیسی و نظامی مشغول کار می شوند چون می توانند از موقعیت و قدرتی که نصیب شان می شود بیشترین سواستفاده را بکنند. البته این به هیچ وجه به معنی آن نیست که همه کارمندان قوای مجریه اینگونه هستند ولی بخش قابل توجهی از سادیست ها در این مراکز کار می کنند تا بتوانند با پوشش قانونی، به رفتار خطرناک و بیرحمانه خود جامه عمل بپوشانند.



تاریخ : جمعه 96/12/25 | 8:53 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 



تاریخ : پنج شنبه 96/12/24 | 9:32 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 



تاریخ : پنج شنبه 96/12/24 | 9:42 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

راهکارهایی برای مقابله با مقاومت در برابر تغییر

تغییر واقعیتی است که افراد، گروه­‌ها و سازمان­‌ها برای بقاء خود باید بطور مداوم و مستمر به آن توجه نموده و در سرلوحه اقدامات خود قرار دهند. زیرا امروزه عوامل درونی و بیرونی سازمان از پویایی زیادی برخوردارند که واقعیات موجود را تغییر می­‌دهند و سازمان­‌ها ناچارند از وضع موجود به وضع مطلوب حرکت نمایند.

برخی اوقات، فرایند تغییر در سازمان­‌ها با مقاومت­‌هایی مواجه می­‌شود که برخی تصور می­‌کنند که این مقاومت­‌ها باید بلافاصله برطرف شوند. در حالی که این مقاومت­‌ها در بعضی اوقات نه تنها مضر نیست، بلکه پیامدهای مثبتی را نیز برای سازمان به دنبال دارد؛ چرا که باعث تقویت تضادهای کارکردی و گفتمان­‌های مثبت می­‌شود که به نوبه خود می­‌تواند گزینه­‌های تغییر را با تحلیل‌هایی که از پیامدهای آنها به عمل خواهد آمد، ارتقاء بخشد. اما اگر مقاومت غیرمنطقی و افراطی باشد که برنامه­‌ها و یا حتی بقاء سازمان را دچار مخاطره سازد، باید با استفاده از روش­‌های مختلف نسبت به رفع آنها اقدام نمود.

در ادامه 6 استراتژی کلیدی و موثر که توسط دو محقق به نامهای کاتر و شالزینگر پیشنهاد شده اند ارائه می شود که برای انجام مدیریت اثربخش در فرایند تغییر، مدیران بایستی با در نظر گرفتن شرایط سازمانی و نوع تغییرات، استراتژی مؤثرتر را انتخاب نمایند:

?? آموزش چگونگی و چرایی تغییر، توأم با برقراری ارتباطات اثربخش؛
?? مشارکت و درگیر ساختن افراد در فرایند تغییر؛
?? تسهیل و حمایت از فرایند تغییر؛
?? مذاکره و توافق با افراد یا واحدهایی که تحت تأثیر تغییر قرار می­‌گیرند؛
?? بکارگیری استراتژی «تغییر شرایط به نفع خود» و استراتژی «تطبیق خود با دیگران» بصورت توأمان. به این صورت که ابتدا با ارائه اطلاعات باید سعی نمود اهمیت تغییر را برای دیگران تبیین کرد و سپس با استفاده از استراتژی دوم، با ارائه مشوق­‌ها و نفوذ در افراد مقاوم، نظر آنها را به خود جلب نماید.



تاریخ : پنج شنبه 96/12/24 | 9:29 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

4 روش برای قاطع بودن در کار

اعتماد به نفس و قاطع بودن را به طور طبیعی هرکسی ندارد، اما اگر شما خجالتی و کم حرف هستید این مطلب به شما کمک می‌کند تا از این عادات دست بکشید. این عادات نه تنها به دیگران فرصت استفاده از شما را می‌دهد، بلکه اعتماد به نفستان را نیز از دست خواهید داد. با این کار شما شانس بدست آوردن ارتقاء را از نیز دست می‌دهید.

?? دست از عذرخواهی کردن بردارید.

فروتن بودن به طور کلی چیز بدی نیست، اما وقتی که شما در محیط کاری‌تان از کلمه "متاسفم" استفاده می‌کنید، به هیچ وجه اعتبارتان را ضمانت نمی‌کنید. با این کار ایده‌هایتان را زیرسوال می‌برید و ثبات نداشتن‌تان را نمایان می‌کنید.
بنابراین دفعه بعد، به خاطر کاری که به شما واگذار شده و شما به روش متفاوتی آن را انجام داده‌اید و با نادرست بودنش موافق نیستید، سریع نگویید "متاسفم". بگوید در این مورد اجازه دهید نظر دیگران را هم جویا شویم بعد در صورت لزوم من پاسخگو خواهم بود.

?? لغاتتان را با دقت انتخاب کنید.

اگر از بیان لغاتی که باعث می‌شود افراد گمان کنند شما در زمینه کاریتان اعتماد به نفس ندارید دست بردارید، بهتر می‌توانید بر دیگران اثر بگذارید.
تصور کنید که موضوع مهمی است و شما می‌خواهید آن را در جلسات هفتگی با تیم‌تان در میان بگذارید. اگر شما اینطور شروع کنید: " این صرفا ایده‌ای است ، اما ..." ایده‌تان را ارزان فروخته‌اید، به جای آن بگویید: "ایده من اینست که چنین کنیم و در نتیجه‌ آن، این اتفاق‌ها خواهد افتاد" با این کار چرایی ایده‌تان را توضیح می‌دهید.

??همیشه در موردی که می‌خواهید صحبت کنید، اطلاعات کسب کنید.

با اعتماد به نفس بودن موقعی که اطلاعات ‌تان کافی نیست، سخت می‌شود. بنابراین وقتی می‌خواهید وضعیتی را ایجاد کنید یا توضیح دهید، ابتدا مطمئن شوید که هر آنچه را که به آن نیاز دارید می‌دانید. اگر شما به خود مطمئن نیستید، باید دایره اطلاعاتتان را در زمینه کاری‌تان بالا ببرید.

??درک کنید احتمال از دست دادن وجود دارد.

برخی افراد خجالت زده، از بااقتدار صحبت کردن دوری می‌کنند چرا که می‌ترسند به نتیجه‌ معکوس برسند. اما حقیقت اینست که اختلاف زیادی بین قاطع بودن و پرخاشگر بودن وجود دارد. قاطع بودن بارمعنایی مثبتی به خصوص در سطح مدیریتی دارد، اما پرخاشگر بودن می‌تواند به حرفه‌تان آسیب برساند. قبل از به رسمیت شناخته شدنتان، این احتمال وجود دارد که به دلیل قاطع نبودنتان حذف شوید. در حقیقت، موقعی که همکارانتان ببینند شما توانا و لایق هستید بیشتر به شما احترام خواهند گذاشت.

با اعتماد به نفس بودن باعث می‌شود شما به موفقیت‌های بیشتری دست یابید. قاطع بودنتان نه تنها به حرفه‌تان کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود تجارب کاری برایتان لذت بخش شود.

منبع: glassdoor



تاریخ : سه شنبه 96/12/22 | 9:33 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

??بطور کلی طبیعت از خلا و جاهای خالی بیزار است و چون ذات کائنات خوبی است لذا جاهای خالی همیشه با خوبی پر میشود و وظیفه من و تو در خلق آرزوهامون اینه که به این ساختار طبیعت ایمان و باور داشته باشیم.

??هرچه خلاء بیشتر باشد، هر چه خالی بیشتر باشد جذب بیشتر است. اگر من می‌خواهم موهبت‌های الهی را جذب کنم ابتدا باید جایی خالی باز کنم. اگر می‌خواهید نیایش‌ها و دعاهایتان اجابت شود، اول باید جا باز کنید.

??همه ما خواهان آرزوهای مثبت و خوب هستیم. همسر خوب، کار خوب، سلامتی، رفاه، آسایش، شادی، موفقیت. و برای جذب موارد مثبت به زندگیمون، باید خود و محیط زندگیمون رو آماده دریافت موهبت های مثبت کنیم. برای اینکار باید وجود و محیط زندگیمون را از هر گونه انرژی منفی پاک کنیم

?? خلا به دو حالت است:
1?خلا درونی.
2?خلا بیرونی.

??1? خلا درونی:
احساسات منفی مثل خشم، کینه، نفرت، انزجار، انتقام، حسادت، ترس و... انرژی های منفی هستند که مانع از تجلی آرزوهایتان و جریان آزاد انرژی های مثبت توانگری، خوشبختی و سلامتی در زندگیتان می شوند.

??بدون خلا درونی شما قادر به دریافت آرزوهایتان نخواهید بود. با پاکسازی و خالی کردن درونتان از احساسات منفی، انرژی های مثبت زندگی در وجودتان به جریان می افتند و راه تجلی آرمانهای الهی تان باز می شود.

??2? خلا بیرونی:
دومین شکل قانون خلا، خلا بیرونی است. برای دریافت هر خواسته ای باید مکانی خالی و مورد نیاز برای دریافت و نگهداری آن خواسته، داشته باشید.

??در جهان هستی جذب دو طرفه است. یعنی هم تشنه دنبال آب و هم آب دنبال تشنه می گردد.  گل، پروانه را جذب میکند و پروانه گل را... زمانی شما جذب آرزویی می شوید که آن آرزو نیز خواهان شما باشد.

??آرزوهای شما از احساس نیاز درونی شما منشاء می گیرند. و احساس نیاز از فضای خالی آن خواسته بوجود می آید. و این نیاز باعث طلب کردن خواسته ای_ آگاهانه و ناآگاهانه _توسط شما میشود.

??و متقابلا، انرژی آرزوی شما به شدت علاقه دارد به سمت آن فضای خالی جذب و آن را پر نماید. حال اگر فضای آن نیاز، از قبل توسط چیزی دیگر پر شده باشد، کل این چرخه جذب، کارکرد طبیعیش را از دست می دهد.

??یک لیوان رو در نظر بگیرید که از آب کهنه پر شده. آیا میتوانید آب تازه را در آن بریزید؟ نه. چرا؟ زیرا برای ریختن آب تازه در لیوان باید اول آب کهنه را خالی کنید تا فضای خالی برای آب تازه بوجود بیاید.

??برای رسیدن به کفش و لباس نو باید گنجه لباسهای خود را از لباسهای قدیمی و کهنه خالی کنید.

??برای رسیدن به ثروت باید وسایل و اشیای کهنه و فرسوده رو دور بریزید.

??برای رسیدن به شغل ایده آل باید از کار بد و اعصاب خرد کن فعلی رها شوید.

??برای رسیدن به سلامتی و شادی باید انرژی های منفی مثل خشم، کینه، نفرت، انزجار رو از درونتون خالی کنید.



تاریخ : سه شنبه 96/12/22 | 9:17 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 



تاریخ : سه شنبه 96/12/22 | 4:15 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 



تاریخ : دوشنبه 96/12/21 | 2:18 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر



تاریخ : یکشنبه 96/12/20 | 6:47 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

یکی از دلایل توقف رشد "مقایسه" است.

??همیشه خود را با "هدف" های خودتان مقایسه کنید نه با دوستان و همکارانتان.

??زیرا همیشه می توان افرادی را یافت که درسطحی پایین تر از ما باشند.

??باید ببینید توانایی های شما چیست و خواسته های شما کدام است؟

??نه اینکه دیگران چه کرده و می کنند.

خود را فقط با "هدف" های خود مقایسه کنید.



تاریخ : یکشنبه 96/12/20 | 6:40 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب جدید تر مطالب قدیمی تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق