بهمن 95 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرسشنامه حمایت اجتماعی مری پروسیدانو و کنیث هلر

حمایت اجتماعی عبارت است از  درک درمورددسترسبودن افرادیکهاحساسمیکنیمبهمااهمیتمیدهند؛اطمینانازاینکهافرادیوجوددارندکه بتواندرهنگامنیازرویکمکآنهاحسابکردباعثمیشودکهاحساسخوبیداشته باشیم ( ثویتس[1]، 1985) . به  نظر کوهن (2004) حمایتاجتماعییکشبکةاجتماعی استکهبرایافرادمنابعروانشناختی ومحسوسیرافراهممیکندتابتوانندباشرایطاسترسزایزندگیومشکلاتروزانه کناربیایند.  

مقیاس های «حمایت اجتماعی- دوستان» و « حمایت اجتماعی- خانواده» دو پرسشنام? 20 سوالی برای سنجش میزان ارضاء انسان از حمایت دوستان و خانواده است. تفاوت حمایت اجتماعی دوستان و خانواده در این است که شبک? دوستان انسان از شبک? خانوادگی کوتاه مدت تر است و حفظ شبک? دوستان در مقایسه با خانواده ، مستلزم کارآیی اجتماعی بیشتری است. این تفاوت تا حدی به این علت است که آدمها شبک? خانواده را حق طبیعی خود می دانند، حقی که با تولد به آنها تعلق می گیرد. پرسشهای این ابزار سنجش از یک خزان? 84 سوالی با توجه به میزان همبستگی هر سوال با کل سوالات انتخاب شده است. تحلیل عاملی نشان می دهد که هر یک از این ابزار ها حیط? مخصوص به خود را می سنجد.

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلودپرسشنامه حمایت اجتماعی مری پروسیدانو و کنیث هلر

 

 

 

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 

 



[1]- Thoits



تاریخ : شنبه 95/11/9 | 11:8 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس (SS-A)

حمایت اجتماعی عبارت است از  درکدرمورددسترسبودن افرادیکهاحساسمیکنیمبهمااهمیتمیدهند؛اطمینانازاینکهافرادیوجوددارندکه بتواندرهنگامنیازرویکمکآنهاحسابکردباعثمیشودکهاحساسخوبیداشته باشیم ( ثویتس[1]، 1985) . به  نظر کوهن (2004) حمایتاجتماعییکشبکةاجتماعی استکهبرایافرادمنابعروانشناختی ومحسوسیرافراهممیکندتابتوانندباشرایطاسترسزایزندگیومشکلاتروزانه کناربیایند . بهطورمعمولحمایتاجتماعیسهنوعدارد : وسیلهای،اطلاعاتی واحساسی.

پرسشنامه حمایت اجتماعی این پرسشنامه توسط واکس، فیلیپس، هالی، تامپسون، ویلیامز و استوارت، در سال 1986 بر مبنای تعریف کوب از حمایت اجتماعی ساخته شد. بنا به تعریف کوب، حمایت اجتماعی به میزان برخورداری از محبت، مساعدت و توجه اعضای خانواده، دوستان و سایر افراد اشاره دارد. این پرسشنامه دارای 23 ماده است.

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلود پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 



[1]- Thoits



تاریخ : شنبه 95/11/9 | 9:55 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

آزمون سازگاری زناشویی لاک_والاس[1](LWMAT)

دخالت وتأثیرگذاریفعالخانوادهبهعنوانمبداظهوروبروزعواطفانسانی،کانونصمیمانهترین

روابطمیانافراد،درارتباطاتوتعاملاتبینفردیامریبهخوبیشناختهشدهوموردتأییداستدخالتوتأثیرگذاریفعالخانوادهبهعنوانمبداظهوروبروزعواطفانسانی،کانونصمیمانهترین روابطمیانافراد،درارتباطاتوتعاملاتبینفردیامریبهخوبیشناختهشدهوموردتأییداست ( مومن زاده و همکاران، 1384). ازدواجنهادیاجتماعیاستکهپایهواساسارتباطانسانیراتشکیلمیدهدودرآنزنومردازطریقیکنیرویرمزیناشیازغرایزوآیینوشعائروعشقبههمجذّبمیشوندوآزادانهوبه طورکاملتسلیمیکدیگرشدهتاواحدپویایخانوادهراایجادکنند(برنو2009 ). خانوادهمحیطیمقدس،باصفاوبهتعبیرقرآن،محلسکونوآرامش واقعیاست.

خانواده از خودازدواجایجادمیشود؛اینواحدبهظاهرکوچک اجتماعیازارکانعمدةنهادهایاصلی هرجامعهبهشمارمیرودودرواقعهرخانوادهرابایدخشتبنایجامعهوکانوناصلیحفظ سنّتورسوموارزشهایوالاومورداحتراموشالودةمستحکممناسبتهایپایداراجتماعیو روابطمیانافرادومهدپرورش فکرواندیشهواخلاقوتعالیروحانسانهابهحسابآورد )سیف،1368).   یکیازعواملبسیارمهمدررضایتمندیوسازگاریزناشویی،سبک هایدلبستگیزوجیندربزرگسالیاست (استادی، 1393). این ابزار 15 سوالی یکی از اولین مقیاس های کوتاه برای سنجش سازگاری زناشویی است که توسط هاروی جی – لاک و کارل ام . والاس ( 1959) ساخته شده است.

به همراه 6 مقاله رایگان مرتبط

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلود آزمون  سازگاری زناشویی لاک_والاس

 

 

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 



[1]Locke – Wallace Marital Adjustment Test (LWMAT)



تاریخ : جمعه 95/11/8 | 5:22 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

مقیاس بلوغ اجتماعی رائو[1] ( RSMS )

در دوران بلوغ، تغییرات زیادی در کودکان و هم چنین والدین آن ها ( سبک زندگی، شیوه ی برخورد با کودک و ...) روی می دهد. اکثر متخصصان پدیده ی بلوغ را منحصر به بلوغ فیزیکی (جنسی) ندانسته، بلکه آن را تلفیقی میدانند از سایر انواع بلوغ که احراز آن ها فرد را آماده ی ازدواج و زندگی اجتماعی می سازد که از جمله آن ها بلوغ اجتماعی می باشد (پاکدامن و همکاران، 1390).

سه بعد بلوغ اجتماعی و اجزاء آن  عبارتند از:

I  کفایت شخصی    

1- جهت گیری شغلی ( WO )1 : در درک مهارتهای مربوط به کار و تکامل نگرش های درست نسبت به کار وبر حسب دانش معیارهای لیاقت در  انجام امور، قابلیت تجربه لذت درکار، که به خود کفائی منتهی می شود، آشکار می گردد.

2- خود  رهبری ( SD )2  : در قابلیت فردی برای عمل مستقل در اعمال کنترل بر اعمال خود ظاهر می شود. این مورد همچنین شامل ابتکار فرد در هدایت خود واعمال خود با احساس ایمنی و ایمان کامل به کوشش های خود است

3- توانائی تحمل فشار روانی ( AS )1: توانائی نمایش ثبات عاطفی مناسب وواکنش بدون اینکه خود یا گروههائی را که به آن تعلق دارد گرفتار سازد. شامل توانائی بر عهده گرفتن کارهای سخت وتوان فرسا با اطمینان خاطر است.

II- کفایت میان فردی

4- ارتباط ( CM )2: شامل توانائی در درک، ربط نوشتاری، تکلم روشن پر معنا وحرکات بیانگر است وهمچنین شامل توانائی همدلی که فردرا در برابر حیطه عاطفی حساس نموده ومستلزم ارتباط موثر است.

5- اعتماد معقول ( ET )3 : شامل یک باور کلی است که اتکاء ووابستگی به دیگران را در موقع نیاز قابل قبول می داند. این اعتماد شامل عمل آشکار، تصمیم معقول راجع به هر کسی، هر زمانی، وچگونگی آن است.

6- همکاری ( CO )4 : تمایلی نوع دوستانه به پیوستن به دیگران در کوششهای ایشان برای نیل به یک هدف مطلوب دو جانبه است. همچنین شامل توانائی در نظر داشتن قواعد و روشهای بیشتر به عنوان توافق اجتماعی دو جانبه ونه قانونی خشک و غیر قابل تغییر است.

III- کفایت اجتماعی

7- تعهد اجتماعی ( SC )5 : شامل احساس وحدت با دیگران، اشتیاق به تغییر یا گذشت از اهداف شخصی به نفع اهداف اجتماعی وهمچنین آمادگی بریا سرمایه گذاری در اهداف اجتماعی دراز مدت می باشد.

8- تحمل اجتماعی ( ST )1 :  مشتمل است بر اشتیاق شخصی به کنش متقابل با افراد وگروههائی که با او تفاوت دارند. حساسیت نسبت به حقوق افراد وگروههائی که متفاوت از او هستند، بدین ترتیب پذیرش تفاوت به مفهوم ساختن  وفاداری های خارج از گروه است.

9- آمادگی برای تغییر ( OC )2 : شامل اشتیاق به قبول تغییرات در اوضاع اجتماعی وانطباق خود به مقتضیات این تغییرات است.

این پرسشنامه در سال 1973توسط رائو ساخته شد و شامل 90 سوال است (کاشی،1394)

به همراه 2 مقاله رایگان مرتبط



تاریخ : پنج شنبه 95/11/7 | 10:1 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

آزمون سنجش ظرفیت حافظه ی فعال

آزمون سنجش ظرفیت حافظه ی فعال جهت سنجش ظرفیت حافظه فعال توسط دانیمن وکارپنتر (1980) ساخته شده است. آزمون فوق شامل 27 جمله است که در شش بخش، از بخش دو جمله ای تا هفت جمله ای تقسیم و طبقه بندی شده است. ویژگی اصلی این آزمون سنجش همزمان دو بخش حافظه فعال (پردازش و اندوزش ) در ضمن انجام یک فعالیت ذهنی است.

به همراه 3 مقاله رایگان مرتبط

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است .

دانلود آزمون سنجش ظرفیت حافظه ی فعال

 

 

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 

 



تاریخ : پنج شنبه 95/11/7 | 1:53 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی

اهمال کاری تحصیلی[1] یکی از بحث های مهمی است که در سال های اخیر مورد توجه بسیار از پژوهشگران قرار گرفت و از آن به عنوان یک عادت بد و یک مشکل رفتاری یاد شده است (چیس ، 2003). این آزمون دارای 12 عبارات است و بر اساس طیف لیکرت 5 درجه ای طراحی شده است .

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است .

دانلود پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی

 

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 

 



[1]- Academic Procrastination



تاریخ : پنج شنبه 95/11/7 | 12:30 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه احساس غربت

احساس. غربت وضعیت پیچیده شناختی، انگیزشی و هیجانی خاص، با اشتغالات فراوان ذهنی در مورد محیط قبلی و تمایل بازگشت به سمت آن است که معمولا با خلق افسرده نشانه  های مختلف روان تنی تجربه می شود . احساس ‌غربت ‌به ‌عنوان ‌پریشانی ‌یا ‌اختالل‌ عملکردی،‌ناشی‌از‌جدایی‌واقعی‌یا‌ شده‌‌بینی‌پیش های ‌دل‌ از ‌خانه ‌و ‌موضوع بستگی، ‌از ‌قبیل ‌والدین ‌تعریف‌می شود‌ (تاربر‌و‌والتون،   (2007‌. نیجهاف و‌ اینگلس((2007. احساس ‌غربت ‌را ‌به ‌عنوان‌ حالت‌هیجانی‌منفی‌که ‌با ‌افکار ‌تکراری ‌در ‌رابطه‌ با‌خانه،‌از ‌دست‌دادن‌دوستان،‌تمایل به ‌بازگشت‌ به ‌محیط ‌قبلی ‌و ‌شکایت های ‌جسمانی ‌مشخص‌ میشود، ‌تعریف ‌می کنند. ‌ این آزمون دارای 36 عبارت است.  

به همراه 8 مقاله رایگان مرتبط

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلود پرسشنامه احساس غربت

 

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 

 



تاریخ : سه شنبه 95/11/5 | 11:10 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه تفکرانتقادی ریتکس(CTDA)

درعصر حاضرتوجه بی سابقه ای نسبت به تفکرانتقادی وجود دارد. هیئت هـای ملـی خـاص رسیدگی به کیفیت نظام آموزشی به فقدان توانایی تفکرانتقادی درنظام های آموزشی اذعـان کرده و خواهان گنجاندن آموزش تفکـرانتقـادی دربرنامـه هـای درسـی بـه عنـوان چهـارمین عنصرآموزش پایه واساسی (پس از خوانـدن، نوشـتن و حسـاب کـردن) شـده انـد (هرسـت، ترجمه شعبانی ورکـی، 1388 :322 -323 ) .

تفکر انتقادی را در کنار تفکر خلاق معمولاً به عنوان تفکر سطح بالا معرفی می‌کنند. ریشه‌های امروزی مفهوم تفکر انتقادی را در آراء جان دیویی می‌توان ردیابی کرد. وی تفکر انعکاسی را توجه دقیق، فعالانه و مستمر به اطلاعات و زمینه‌های حمایت کننده از آن و در نظر گرفتن نتایج و تبعات آن اطلاعات تعریف می‌کند. جان دیویی به عنوان پدر تفکر انتقادی مدرن در نظر گرفته می‌شود. تعاریف مختلفی از تفکر انتقادی ارایه شده است. ریچارد پاول، تفکر انتقادی را توانایی دست‌یابی به نتایج منطقی منطقی مبتنی بر مشاهده اطلاعات می‌داند. نوریس، تفکر انتقادی را این گونه تعریف می‌کند که دانشجویان همه دانش قبلی خود را در یک موضوع خاص مرور کنند و مهارت‌های تفکر خودشان را ارزیابی کرده و تغییر رفتار دهند.

این مقیاس پس ازآن­که مور، رود و پنفیلد(2003) به نتایج متفاوت و مهمی درباره­ی پرسشنامه گرایش به تفکر نقادانه کالیفرنیا (CCTDI) دست یافتند، طراحی شد. ریکتس سعی کرد یک مقیاس کوتاه­تر ، تأثیرگذارتر و پایاتر تهیه کند، پس پرسشنامه گرایش به تفکرانتقادی براساس مقیاس تفکرانتقادی فاسیون (1990) ساخته شده است. پرسشنامه تفکر انتقادی توسط ریکتس در سال 2003 طراحی گردید. به همراه  2 مقاله رایگان مرتبط

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 



تاریخ : یکشنبه 95/11/3 | 7:30 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه افسردگی کودکان[1] ( CDI )

   CDIیک ابزار خود گزارشی 27 آیتمی است که جهت ارزیابی نشانه های افسردگی در کودکان و نوجوانان استفاده می شود. آیتم های این پرسشنامه که  از پرسشنامه افسردگی بک برگرفته شده است هر نشانه ای را که می تواند مختص افسردگی دوره کودکی باشد ارزیابی می کند: به عنوان مثال خلق پایین،خود ارزیابی ضعیف، و مشکلات بین فردی . CDI شامل 5 خرده مقیاس می باشد که عبارتند از: خلق منفی،مشکلات بین فردی،احساس بیهودگی ، فقدان احساس لذت و عزت نفس پایین.

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلود پرسشنامه افسردگی کودکان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 

 



[1]- Children"s Depression Inventory



تاریخ : یکشنبه 95/11/3 | 5:40 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 7 عادت علمی و اثبات شده برای بهبود انگیزه

نوشیدن قهوه ممکن است ایده خوبی برای شاداب بودن در تمام طول روز باشد، اما کافیین موجود در آن باعث عوارض جانبی خواهد شد و مضر خواهد بود. برای حفظ شور و هیجان کاری به بهبود انگیزه درونی خود نیاز دارید. تاثیر این مورد از صرف یک یا چند فنجان اسپرسو قوی‌تر بوده و می‌تواند شما را در برابر سختی‌هایی مثل بی‌خوابی در یک روز سخت نجات دهد. خوشبختانه، علم در این رابطه راه‌حل‌هایی را برای بهره‌برداری و حفظ ذخایر بدنی شما ارایه کرده تا بتوانید انگیزه روزانه خود را بهبود دهید.

تفاوت ایجاد کنید:

اگر تجارت خود را به امید ایجاد یک تغییر در دنیا آغاز کرده‌اید، باید سطح خود را بالا نگه دارید و این عادت را در خود ایجاد کنید که انگیزه کافی برای حرکت رو به جلو داشته باشید.
طی پژوهش انجام گرفته در دانشگاه میشیگان، هنگامی که کارکنان مخابرات در تلاش بودند تا جمع‌آوری کمک‌های مالی را بالا ببرند، بعد از یک گفتگوی انگیزشی با دانشجویانی که تنها در عرض چند دقیقه از حامیان مالی بهره‌مند شده بودند، توانستند تا 171 درصد این مقدار را افزایش دهند.در صورتی که از میزان تفاوت ایجاد شده توسط شغل خود آگاهی کافی ندارید، انجام کاری مشابه را در نظر داشته باشید. برای این منظور با مشتریانی صحبت کنید که از محصول شما استقبال می‌کنند. همچنین می‌توانید بازخورد فعالیت خود را از مدیرتان درخواست کنید. اگر تلاش‌های فعلی شما تاثیر مورد نظر را در پی نداشته‌اند، باید بدانید که برای تغییر شغل یا شروع کسب و کار جدید هیچ وقت دیر نیست.

به خودتان جایزه بدهید!

شاید از دانستن این نکته تعجب کنید، اما باید بدانید که باتوجه به تحقیقات علمی 75درصد از کاری که اقدام به انجام آن می‌کنیم نتیجه انگیزه‌ای است که به وسیله پاداش‌ها شکل می‌گیرد. بنابراین چرا نباید مردم به صورت هفتگی یا حتی روزانه پاداشی را برای خود کنار بگذارند. با وجود اینکه همه ما با یک هدف بزرگ مانند موفقیت یا ترفیع درجه در حال پیش‌بردن فعالیت کنونی خود هستیم، اما باید دانست که دستیابی به آن‌ها فراز و نشیب‌های خاص خود را دارند و تقریبا دور از ذهن هستند.

 هیچ موفقیتی کوچک نیست:

اهداف خود را به مقاصد کوچک‌تر تقسیم کنید تا بتوانید به آن‌ها دست پیدا کنید و آن‌ها را در این مسیر بررسی نمایید. زمانی که به موفقیت در کاری می‌رسید، ذهن شما اطلاعات آن را به مدت طولانی‌تری نگه‌داری می‌نماید و این امکان را فراهم می‌کند تا به شکل بهتری مجموعه اهداف خود را تکمیل کنید. دوپامین (ماده شیمیایی موجود در مغز) با هر بار پیروزی ترشح می‌گردد و باعث می‌شود به احساس خوبی برسیم و از کاری که انجام داده‌ایم لذت ببریم، بنابراین زمانی که قرار است حرکت به سمت مقصد بعدی را شروع کنیم، مجددا این احساس انگیز‌ه‌ای را برای حرکت در ما ایجاد می‌کند.

باتری‌هایتان را شارژ کنید!

آیا به این احساس رسیده‌اید که در حال خاموشی و فرسودگی هستید؟ اگر چنین است، باید هر چه سریعتر آن را از بین ببرید. شاید گفتن این مورد بی‌ربط به نظر برسد، اما ثابت شده‌است که نوشیدن آب‌میوه‌های شیرین و سرد مانند پینا کولادا به افزایش انگیزه کمک می‌نماید. دکتر Travis Bradberry طی مقاله‌ای که منتشر کرده، پیشنهاد می‌کند که پس از حدود 50 دقیقه فعالیت کاری، حدود 15دقیقه استراحت کنید. در صورتی که مایل به رعایت کردن این برنامه‌ریزی نیستید، می‌توانید با برنامه‌ریزی و اولویت بندی آگاهانه اوقات خود حداکثر بهره‌وری را ایجاد نمایید.

 خودتان را گول بزنید!

واقعیت این است که شما توانایی فریب دادن (یا آموزش) مغز خود را برای رسیدن به عادات جدید و متفاوت دارید و می‌توانید آن را به عنوان یک نکته مثبت به زندگی خود اضافه کنید. به عنوان مثال، به خودتان بگویید که می‌خواهید برای دریافت انگیزه بیشتر از این به بعد زودتر از خواب بلند شوم. برای این منظور 2 ساعت زودتر از زمان گذشته بیدار شوید و در عوض تمرکز بر از دست رفتن 2 ساعت خواب شیرین، به این فکر کنید که به نوعی هر روز 2 ساعت بیشتر می‌توانید زندگی کنید و وقت کافی داشته باشید. نتیجه این خواهد شد که در آخر هفته یک روز کاری کامل را به برنامه‌ریزی خود اضافه کرده‌اید!

سالم زندگی کنید.

باتوجه به تحقیق انجام شده در سال 2015، مشخص شد که عامل انگیزشی که باعث فعالیت بهتر کارمندان می‌شود سلامت آن‌هاست. استراحت کافی و سر حال بودن در بهترین شکل برای حفظ روحیه انگیزشی بسیار ضروری است. با وجود مصرف روزانه سبزیجات و تاثیرات آن، باید بدانید که ورزش روزانه می‌تواند به ترشح مواد شیمیایی مفید برای مغز منجر شود و به شما کمک کند تا در طول روز با روحیه خوب فعالیت کنید.

 میراث خود را مشخص کنید!استیو جابز فقید معتقد بود که باید هر روز به آینه نگاه کنید و این سوال را از خود بپرسید:«اگر امروز آخرین روز از زندگی من باشد، حاضر به انجام چه کاری هستم؟ می‌خواهم آن را امروز انجام دهم»!این مورد ممکن است کمی بیمارگونه به نظر بیاید، اما دانستن اینکه وقت و عمر شما محدود است می‌تواند انگیزه فوق‌العاده‌ای را ایجاد نماید. طی پژوهش انجام شده توسط دانشگاه استمفورد مشخص شد افرادی که تصویر قدیمی از خود در ذهن دارند قادر هستند تا انگیزه خود را بالا ببرند و اندوخته بیشتری برای دوران بازنشستگی داشته باشند. مسلما (و به احتمال زیاد) شما نمی‌‌توانید مانند روز گذشته خود زندگی کنید. اما برای حفظ انگیزه درونی، عادت کنید تا به سمت آرمان‌های بزرگ خود در آینده در حرکت باشید.

منبع: مجله موفقیت

 



تاریخ : یکشنبه 95/11/3 | 1:43 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب جدید تر مطالب قدیمی تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق