بهمن 99 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرسشنامه حل مسئله پارکر

برای بسیاری از افراد، زندگی مملو از رویدادهای فشارزا می باشد، اما نکته مهم، نحوه پاسخ دهی افراد به مشکلات است که چگونه آنها مهارت مقابله و حل مسأله خویشتن را ارزیابی نموده و در قبال ، مشکلات، گرایش یا اجتناب دارند. حل مسأله تحت عنوان فرایندهای رفتاری و شناختی پیچیده با هدف سازگاری با چالش های درونی و بیرونی تعریف می گردد. تری فینگر، سلبی و اسکات (2008 ) حل مسأله را تفاوت های فردی پایدار در شیوه های ترجیحی که افراد در رویارویی با مسائل به کار می گیرند، تعریف نمود که البته یافتن راه حل مسأله نیازمند دامنه ای از مهارت های شناختی مشتمل بر تفسیر اطلاعات، برنامه ر یزی، حافظه روش شناسانه، کنترل نتایج و تلاش برای تفسیر نتایج می باشد. راه حل ها و پاسخ هایی که تولید می نماییم و تصمیماتی که اتخاذ می کنیم نه تنها یک موفقیت خاص را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه به طور بالقوه بر پیشرفت شخصی، اجتماعی و جهت گیری ما در زندگی هم تأثیر بسزایی دارد (زارع و برادران ،1393) .

این پرسشنامه دارای 20 گویه است، این مقیاس چهار مؤلفه حس کردن، شهود، احساس و تفکر را در مقیاس 5 درجه ای لیکرت مورد ارزیابی قرار می دهد. هر زیر مقیاس دربرگیرنده 5 سوال می باشد.

همراه 3 مقاله رایگان

این پرسشنامه ها دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است

جهت دریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه یپرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا رویپرسشنامه استانداردکلیک فرمایید.

  • تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

 

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

 هودی و سویشرت فروشگاه هودی و سویشرت پرسشنامه استاندارد  تحلیل آماری



تاریخ : جمعه 99/11/10 | 9:6 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 

پرسشنامه خرسندی زناشویی (ناتان اچ . آزرین ، بری تی . ناستر ، و رابرت جونز، 1973 )

Marital Happiness Scale (MHS)

خانواده قدیمی ترین سازمان اجتماعی است که از بدو پیدایش انسان وجود داشته و در هسته مرکزی سازمان های اجتماعی گسترده تر قرار گرفته و بخش مهمی از سلامت روانی افراد جامعه را تأمین میکند. خانواده در حکم بافت سلولی برای اندام های اجتماعی عمل می کند( علاقه بندقدیم، 1398).

ازدواج رابطه منحصربه فردی است که زنان و مردان می توانند در آن ژرف ترین احساسات را تجربه کنند. ازدواج به عنوان برجسته ترین و والاترین رسم اجتماعی، رابطه ی انسانی، پیچیده، ظریف و پویا است که از ویژگی های خاصی برخوردار است. ازدواج و رابط? زناشویی منبع حمایت، بی آلایشی و لذت انسان است. از طرفی سبب پیدایش همکاری، همدردی، علاقه، مهربانی، بردباری و مسئولیت پذیری نسبت به خانواده خواهد بود (آجلی لاهیجی و ذاکری،1396) .

خرسندی زناشویی یکی از عوامل موثر بر حل تعارض های زناشویی است. که اولسون رایج ترین توانمندی های زوج های خرسند را در حل تعارض مشخص کرده است. مهمترین مولفه تمایز گذاز میان زوج های خرسند از زوج های نا خرسنداین است که همسرشان هنگام بروز مشکلات انها را درک می کنند. زوج های خرسند 4 برابر بیشتر از زوج های نا خرسند احساسات و عقاید شان را هنگام اختلاف نظر در میان می گذارند. زوج های خرسند 7 برابر بیشتر از زوج های نا خرسند احساس می کنند که می توانند اختلافات شان را حل کنند. حدود دو سوم زوج های خرسند در مقایسه با زوج های ناخرسند دارای عقاید مشابهی در مورد چگونگی کنارایی با اختلاف نظر ها هستند و سرانجام زوج های خرسند 3 برابر بیشتر از زوج های ناخرسند احساس میکنند که همسرشان اختلاف نظر ها را جدی می گیرد.

در سال 1973 ناتان اچ ازرین ، بری تی، ناستر و رابرت جونز مقیاس خرسندی زناشویی را ساختند. که به اندازه گیری سطح خرسندی زناشویی در زمان اجرای پرسشنامه می پردازد. این مقیاس بر اساس طیف درجه بندی از کاملا ناخرسند تا کاملا خرسند است و برای مشخص نمودن وظایف ها و تعیین میزان خرسندی زن و شوهر مناسب است. این ابزار 10 عبارتی است شامل وظیفه نسبت به خانواده، پرورش و تربیت فرزندان، فعالیت اجتماعی، پول، ارتباط کلامی و غیر کلامی ، روابط جنسی، پیشرفت تحصیلی (شغلی) ،استقلال خود، استقلال همسر و خرسندی کلی است.

همراه 6 مقاله رایگان

این پرسشنامه ها دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است

جهت دریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه یپرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا رویپرسشنامه استانداردکلیک فرمایید.

  • تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

 

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

 هودی و سویشرت فروشگاه هودی و سویشرت پرسشنامه استاندارد  تحلیل آماری



تاریخ : چهارشنبه 99/11/8 | 10:21 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

طبقه بندی سیستم ها

طبقه بندی سیستم ها

طبقه بندی سیستم ها

دانشمندان و متفکران، lمدل های گوناگونی را برای طبقه بندی سیستم ها قائل شده اند. در این جا به نمونه هائی از آن ها اشاره‌می شود.

سیستم های اصلی و فرعی :

طبقه بندی سیستم ها به دو دسته اصلی و فرعی

سیستم فرعی جزئی است که بر خود نظارت دارد و ضمن انجام وظیفه خاص برای رسیدن به هدف معینی می کوشد.

با دید گسترده تری این سیستم فرعی که نقش ویژه ای را ایفا می کند خود یکی از اجزای تشکیل دهنده سیستم بزرگ تری است که می توان آن را «سیستم اصلی» نام نهاد.

بنابراین

سیستم اصلی از به هم پیوستن چند سیستم فرعی پدید می آید. باید توجه داشت که وابستگی سیستم فرعی به سیستم اصلی سبب تحلیل سیستم فرعی در سیستم بزرگ تر نشده، بلکه سیستم فرعی در عین حال که به انجام دادن وظائف خویش مشغول است در جهت تحقق هدف های سیستم بزرگ تر نیز فعالیت می کند.

طبقه بندی سیستم ها

مثال

در سیستم اصلی بدن، سیستم های فرعی گوارش، اعصاب، تنفس و گردش خون، هر یک وظائف خویش را انجام می دهند . در عین حال با یکدیگر مربوطند و ارتباط آن ها با یکدیگر در جهت کار سیستم اصلی بدن است.

به همین ترتیب در سیستم اصلی شبکه آموزشی کشور به عنوان نمونه هائی از سیستم های فرعی می توان به آموزش ابتدائی، آموزش دبیرستانی، آموزش فنی و حرفه ای و آموزش دانشگاهی که البته هر یک از آن ها نیز برای سیستم های فرعی تر درون خود سیستم اصلی محسوب می شوند اشاره کرد.

سیستم های باز و بسته :

سیستم بسته، سیستم ساده ای است که با محیط خود ارتباطی برقرار نمی کند. سیستم باز، سیستمی است که با محیط خود مرتبط است .

سیستم های بسته در برخورد با محیط، سازمان خود را از دست می دهند یا جهت فعالیتشان تغییر می کند.

مثال

چنانچه یک اتم را که سیستمی بسته است بشکنیم و با محیطش ارتباط دهیم از صورت اولیه اش خارج شده و نظم سیستمی آن دچار اختلال می شود. لازم به ذکر است که به سختی می توان سیستم کاملاً بسته را در ذهن متصور ساخت و سیستم بسته اصطلاحی نظری و مجرد است، زیرا سیستم ها در هر حال به نحوی با محیط خود مرتبط هستند.

طبقه بندی سیستم ها بر اساس میزان پیچیدگی :

هزاران سال است که آدمی در اندیشه طبقه بندی پدیده هاست. به طوری که انسان های نخستین نیز گیاهان و جانوران را به گروه های «مفید یا مضر» و «قابل استفاده یا غیرقابل استفاده» طبقه بندی می کردند.

رده بندی ارسطو

ارسطو با شناسائی تعداد هزار و چند حیوان و گیاه آن ها را رده بندی کرد. طرح رده بندی ساده ای که ارسطو ارائه داد، حیوانات را به سرخ خون (مهره داران) و غیر سرخ خون (بی مهرگان) و گیاهان را (بر اساس اندازه و ظاهر آن ها) به علف ها، گیاهان بوته دار و درختان تقسیم می کرد. این طرح تا قرن هجدهم – یعنی هنگام مطرح شدن اندیشه لزوم و طبقه بندی اجزاء و عناصر پدیده ها توسط لینائوس– مورد استفاده بود.

هر طرح طبقه بندی با یک هدف ذهنی ویژه

هر طرح طبقه بندی، هر چند هم که قراردادی باشد، با یک هدف ذهنی ویژه تنظیم می شود. دانش آموزان را می توان بر مبنای میزان توانائی آن ها،‌آب و هوا را می توان بر اساس درجه گرما و میزان بارندگی، و کتاب ها را می توان بر مبنای تخیلی بودن و واقعی بودن طبقه بندی کرد. در همه این طبقه‌بندی ها مبنائی برای طبقه بندی مدنظر قرار می گیرد و نظمی در طرح طبقه بندی ایجاد می شود که به مطالعه پدیده های مشابه نیز کمک می کند. طبقه بندی سیستم ها را می توان بر مبنای عوامل متعددی انجام داد. یکی از این عوامل «میزان پیچیدگی» است.

سلسله مراتب بولدینگ

بولدینگ سلسله مراتبی را برای طبقه بندی سیستم های گوناگون ارائه داده است. در این سلسله مراتب میزان پیچیدگی سیستم های هر سطح از سیستم های سطح پیشین بیشتر است و قوانین سطوح پیشین در سطوح بعدی نیز صدق می کند در حالی که سطوح بعدی هر یک خصوصیات خاصی دارند که طبقات پیشین فاقد آن ها هستند (بولدینگ، 1971، ص 20-28) . این سطوح عبارتند از :

  • 1) سطح ساختارهای ایستا

این سطح، سطح چهارچوب ها نیز نامیده می شود مانند نقشه یک زمین یا یک نمودار سازمانی.

  • 2) سطح سیستم‌های متحرک ساده

در این سطح که سطح ساعت گونه نیز نامیده می شود، حرکاتی از پیش تعیین شده مشاهده می شود مانند حرکت دوچرخه، حرکت موتورهای بخار و حرکت منظومه شمسی. بیشتر نظریه های علوم فیزیک، شیمی و اقتصاد در این سطح قرار می گیرند.

  • 3) سطح سیستم های سایبرنتیکی

یا سطح سازوکارهای کنترل خودکار و خودتنظیم که می توانند تعادل خود را حفظ کنند، مانند ترموستات و موشک های قاره پیما. در این سطح رفتار، سیستم هدفجوست، ولی نمی‌تواند تغییر هدف بدهد.

در این سیستم ها، ارتباط و کنترل، لازمه حفظ تعادل سیستم و ادامه عملیات در مسیر از پیش تنظیم شده است. نکته مهم این است که عمل ارتباط (مثل انتقال درجه حرارت در ترموستات) و کنترل (از طریق قطع و وصل جریان) توسط خود سیستم و بدون دخالت عوامل خارجی انجام می‌گیرد.

  • 4) سطح سیستم های باز، سیستم های خودکفا و سیستم های قادر به تولید مثل

این طبقه به سیستم های یاخته ای یا سلولی که مرز جدائی موجود زنده از جماد هستند، اختصاص می یابد.

  • 5) سطح سیستم های تکاملی رستنی، نظیر گیاهان

در این سطح شکل ساده ای از تقسیم کار بین سلول ها مشاهده می شود. همچنین در دوره زندگی سیستم های موردنظر در این سطح مراحل مشخصی به صورت تکوینی برنامه ریزی شده اند.

  • 6) سطح سیستم های حیوانی

سیستم های این سطح از تحرک و خودآگاهی بیشتری برخوردارند و دارای گیرنده های اطلاعاتی مخصوصی نظیر چشم و گوش بوده، از سیستم اعصاب و مغز نیز برخوردار هستند، بنابراین قادرند که اطلاعات را گرفته، تعبیر و تفسیر کرده و نسبت به آن واکنش مناسب نشان دهند.

  • 7) سطح سیستم های انسانی

این سیستم ها خودآگاه هستند، در واقع سیستم های این سطح مخلوقاتی هستند که بر «توان کسب آگاهی خود» وقوف دارند، یعنی «می داند که می تواند بداند». انسان علاوه بر هدف‌جو بودن، کمال جو نیز هست، و به دنبال مطلوب هائی است که رسیدن به آن ها مشکل و گاهی محال است

  • 8) سطح سیستم های اجتماعی

این سطح شامل سیستم های سازمانی می شود. این سیستم ها تحت تاثیر عواملی نظیر ارزش ها، نقش ها، تاریخچه، فرهنگ و آثار هنری قرار دارند. این دسته از سیستم ها در شمار پیچیده‌ترین سیستم های شناخته شده قرار می گیرند.

واحد تشکیل دهنده این گونه سیستم ها انسان نیست بلکه نقشی است که انسان در سیستم اجتماعی بازی می کند.

مثال

برای مثال در یک اداره از میان 3 نفر که کار معینی را انجام می دهند یک نفر به خاطر دریافت حقوق، دیگری به خاطر علاقه به کار و شغل خود و سومی به خاطر خدمت به مردم کار می کند. بدین ترتیب گرچه کار آن ها یکسان است، ولی هر یک نقش های متفاوتی را اجرا می کنند. (باکلی، 1967، ص 490-513).

  • 9) سطح سیستم های ماوراء الطبیعه، نمادی و مجرد دنیای ناشناخته ها

این سیستم ها در مرتبه ای قرار دارند که گیرنده های اطلاعاتی بشر، قادر به گرفتن اطلاعات از آن ها نیست و انسان از طریق دانش نتوانسته است به آن ها راه یابد، از این رو ماهیت پدیده ها و حوادثی مانند مرگ برای او مبهم مانده است ( هر چند مکتب های توحیدی با اعتقاد به وحی و ارتباط انبیاء با ماوراءالطبیعه و سرای دیگر، توانسته اند اطلاعاتی را فراتر از محدوده قدرت علم بشر در اختیار وی قرار دهند).

سه سطح اول

سه سطح اول که مشتمل بر سیستم های فیزیکی و مکانیکی هستند با علوم «طبیعی- فیزیکی» سر و کار دارند.

سه سطح دوم

سه سطح بعدی از سیستم های بیولوژیکی تشکیل شده اند و قلمرو زیست شناسی، گیاه شناسی،‌جانورشناسی و پزشکی محسوب می شوند.

سه سطح آخر

سیستم های سه سطح آخر نیز با علوم انسانی، اجتماعی، رفتاری، هنر و مذهب سرو کار دارند. شواهد تجربی و پیشرفت های نظری در نظریه سیستم ها حکایت از آن دارند که سیستم های «طبیعی- فیزیکی»، «زیستی» و «اجتماعی- فرهنگی» رابطه ای به هم پیوسته دارند و به ترتیب پدیدار شده اند (نیکولاس، 1992، ص 54) . هر چند مدیریت عمدتاً با سیستم های سطوح هفتم و هشتم ارتباط دارد ولی برای تحقق هدف ها، نتایج و تنظیم فراگردها از سیستم های سطوح دیگر نیز استفاده می کند.

برگرفته از سایت صالح مختاری

برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد کلیک فرمایید. • تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد. نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos نرم افزار کیفی: Maxquda تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower روش های تماس: Mobile : 09102194672 Telegram: @abazizi • E-mail: abazizi1392@gmail.com • WATSAP: 09143444846 بنر ها  هودی و سویشرت فروشگاه هودی و سویشرت پرسشنامه استاندارد  تحلیل آماری



تاریخ : سه شنبه 99/11/7 | 5:42 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
تاریخ : دوشنبه 99/11/6 | 9:33 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه خودتوصیف‌ گری بدنی (مارش 1996) اصلاحیه عبدالملکی و همکاران (1389)

واژه هایی چون خودپنداره بدنی 1، تصویر بدنی، ادراک بدنی، مفهوم بدنی مترادف با هم به کار

برده می شوند و تعاریف ارائه شده کمابیش مشابهند. اما تعریفی که بسیاری از آن سود برده اند

این است که خودپنداره بدنی را ادراک فرد از خود تعریف نموده اند که از طریق تجربه و تفسیر

فرد از محیط در ارتباط با حیطه بدنیش شکل می گیرد. بدون در نظر گرفتن چندبعدی بودن خودپنداره نمی توان آن را به طور کامل و مناسب درک کرد (عبدالملکی و همکاران ، 1389)

خود پنداره بدنی یک واسطه مهم در پیامدهای ورزش است. پژوهش اخیر ثابت کرده است که خودپنداره بدنی برای بالا بردن سطوح فعالیت بدنی و رشد مهارتی مرتبط با انواع ورزش فراتر از چیزی که بوسیله اندازه‌گیری‌های قبلی مهارت و فعالیت توصیف می‌شود‌، ارتباط دارد. خودپنداره بدنی یک زمینه محتاطانه برگرفته از مدل خودپنداره سلسله مرتبه‌ای و چندبعدی شاولس هابنر و استانتون(1976) ارائه می‌دهد. پرسشنامه خودتوصیف‌گری بدنی (PSDQ,Marsh,1996) برای اندازه‌گیری خودپنداره بدنی توسط مارش (1996) ایجاد شد که بوسیله 9 مؤلفه اختصاصی و 2 مؤلفه کلی خود پنداره بدنی را اندازه‌گیری می‌کند. این ابزار از نظر روان سنجی قوی است. فرم اصلی آن 70 عبارت است ولی فرم ها کوتاه دیگری نیز از آن موجود است در اینجا فرم کوتاه 56 عبارتی ارائه می شود که توسط عبدالملکی و همکاران (1389) در جامعه ایرانی اعتبار سنجی شده است. آن ها گزارش کرده اند که نتایج تحلیل عامل اکتشافی نشان داد سوالات پرسشنامه خودتوصیفی بدنی در کل 6/44 درصد از واریانس را تشکیل می دهد که در برگیرنده 56 سؤال از 70 سؤال و هشت خرده مقیاس از یازده خرده مقیاس پرسشنامه اصلی است. در واقع خرده مقیاس های استقامت، قدرت و خودپنداره کلی در پرسشنامه قرار نگرفته اند.

همراه 5 مقاله رایگان

این پرسشنامه ها دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است

جهت دریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه یپرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا رویپرسشنامه استانداردکلیک فرمایید.

  • تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

 

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

 هودی و سویشرت فروشگاه هودی و سویشرت پرسشنامه استاندارد  تحلیل آماری



تاریخ : یکشنبه 99/11/5 | 10:51 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه خودتوصیف‌ گری بدنی (مارش 1996) اصلاحیه بهرام و همکاران (1391)

خودپنداره ساختاری چند بعدی شامل بسیاری از ویژگی ها، شایستگی ها و نقش هایی است کت

افراد از آن ها برخوردارند یا آنها را ایفا می کنند. برای مثال خودپنداره شامل بسیاری از زیرخودها یا حوزه ها مثل خود تحصیلی، خود خانوادگی، خود احساسی (هیجانی)، خود اجتماعی و خود بدنی است. خودپندار? بدنی ادراک فرد از خود تعریف شده است که از طریق تجربه و تفسیر او از محیط در ارتباط با بدن خود شکل می گیرد(بهرام و همکاران، 1391).

خود پنداره بدنی یک واسطه مهم در پیامدهای ورزش است. پژوهش اخیر ثابت کرده است که خودپنداره بدنی برای بالا بردن سطوح فعالیت بدنی و رشد مهارتی مرتبط با انواع ورزش فراتر از چیزی که بوسیله اندازه‌گیری‌های قبلی مهارت و فعالیت توصیف می‌شود‌، ارتباط دارد. خودپنداره بدنی یک زمینه محتاطانه برگرفته از مدل خودپنداره سلسله مرتبه‌ای و چندبعدی شاولس هابنر و استانتون(1976) ارائه می‌دهد. پرسشنامه خودتوصیف‌گری بدنی (PSDQ,Marsh,1996) برای اندازه‌گیری خودپنداره بدنی توسط مارش (1996) ایجاد شد که بوسیله 9 مؤلفه اختصاصی و 2 مؤلفه کلی خود پنداره بدنی را اندازه‌گیری می‌کند. این ابزار از نظر روان سنجی قوی است. فرم اصلی آن 70 عبارت است ولی فرم ها کوتاه دیگری نیز از آن موجود است در اینجا فرم کوتاه 36 عبارتی ارائه می شود که توسط بهرام و همکاران (1391) در جامعه ایرانی اعتبار سنجی شده است.

این پرسشنامه 10 عامل اختصاصی برای خودپنداره بدنی را می سنجد که عبارتند از میزان چربی بدن، قدرت بدنی ، هماهنگی، صلاحیت ورزشی (ورزش) ، فعالیت بدنی (عمل ) ، عزت نفس کلی، انعطاف‌پذیری، سلامتی، ظاهر بدنی، استقامت (دوام)

همراه 4 مقاله رایگان

این پرسشنامه ها دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است

جهت دریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه یپرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا رویپرسشنامه استانداردکلیک فرمایید.

 هودی و سویشرت فروشگاه هودی و سویشرت پرسشنامه استاندارد  تحلیل آماری

  • تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

 

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi



تاریخ : یکشنبه 99/11/5 | 8:15 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه خودتوصیف‌ گری بدنی (مارش 1996)

PSDQ,Marsh,1996 

خود پنداره بدنی یک واسطه مهم در پیامدهای ورزش است. پژوهش اخیر ثابت کرده است که خودپنداره بدنی برای بالا بردن سطوح فعالیت بدنی و رشد مهارتی مرتبط با انواع ورزش فراتر از چیزی که بوسیله اندازه‌گیری‌های قبلی مهارت و فعالیت توصیف می‌شود‌، ارتباط دارد. خودپنداره بدنی یک زمینه محتاطانه برگرفته از مدل خودپنداره سلسله مرتبه‌ای و چندبعدی شاولس    هابنر و استانتون(1976) ارائه می‌دهد. پرسشنامه خودتوصیف‌گری بدنی (PSDQ,Marsh,1996) برای اندازه‌گیری خودپنداره بدنی توسط مارش (1996) ایجاد شد که بوسیله 9 مؤلفه اختصاصی و 2 مؤلفه کلی خود پنداره بدنی را اندازه‌گیری می‌کند. این ابزار از نظر روان سنجی قوی است.  فرم اصلی آن 70 عبارت است ولی فرم ها کوتاه دیگری نیز از آن موجود است در اینجا فرم کوتاه 47 عبارتی ارائه می شود.

خود توصیف گری بدنی شامل 9 عامل اختصاصی برای خودپنداره بدنی است( فعالیت، ظاهر،چربی بدن، تناسب، مقاومت، انعطاف پذیری، سلامتی، ورزش و قدرت ) و دو زیر مقیاس کلی شامل خودپنداره بدنی کلی و خود توصیف گری عزت نفس که شامل توانایی بدنی، ظاهربدنی، حرمت خود است در بردارد و مفاهیم تناسب بدنی شناخته می شوند .

همراه 3 مقاله رایگان

 

این پرسشنامه  ها دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است

جهت دریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

 

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

 هودی و سویشرت فروشگاه هودی و سویشرت پرسشنامه استاندارد  تحلیل آماری



تاریخ : جمعه 99/11/3 | 1:53 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه دوسوگرایی نگرش نسبت به جنس مخالف (گلیک و فیسکه، 1996) 19 گویه (اصلاحیه سروقد، 1392)

میل به جنس مخالف0همانند سایر امیال بنیادین آدمی، بخش جدایی ناپذیر ماهیت زیستی-روانی-اجتماعی او را تشکیل می دهد و روشن است که نحوه ی ارضای این امیال نقش بسیار مهمی را در سلامت فرد و اجتماع ایفا می کند.در هر فرهنگی چگونگی برقراری رابطه با فرد مورد نظر از جنس مقابل متفاوت وگاهی هم متضاد است، اما به هرحال، ارتباط مقبول، عرفی و سالم مانند بسیاری دیگر از خواستنی های انسان مستلزم محدودیت هایی می باشد که تجاوز ازاین محدودیت ها، می تواند فرد و جامعه را باآسیب های جبران ناپذیری روبرو سازددرتمامی جوامع جهان نحوه رابطه دو جنس از اهمیت خاصی برخوردار بوده ودر هر دوره تاریخی شکل ویژه ای به خود گرفته است. از نظر سازمان جهانی بهداشت نگرش فرد به مسائل جنسی بطور عمده متاثر از هنجارهای اجتماعی و ارزش های خانوادگی می باشد (معتمدی، مرقاتی، شهبازی، رحیمی و صالحی، 2016). منظور از ارتباط، معاشرت و دوستی با جنس مخالف قبل از ازدواج به معنی رابطه ی عاطفی با قصد یا بدون قصد ازدواج است که روابط اجتماعی با جنس مخالف را شامل نمی شود. معاشرت یا رابطه ی پیشرفته با جنس مخالف قبل از ازدواج به معنی هر گونه تماس فیزیکی نزدیکی یا جنسی با دوست یا فردی از جنس مخالف که قبل از هر گونه پیوند نکاحی و ازدواج رخ داده باشد.

شکل گیری روابط نزدیک و عاشقانه یک تکلیف رشدی اجتماعی مهم برای نوجوانان است که در تعامل با بستر فرهنگی هر جاممه ممکن است شکل سالم یا آسیب زا به خود بگیرد.درجامعه ماگسترش روابط و دوستی دختران و پسران،بعنوان رفتاری فرهنگی و اجتماعی،پدیده نسبتا جدیدی است که درسالهای اخیرابعادتازه ای یافته است. نتایج برخی ازپژوهش ها حاکی از آنند تغییر ارزش ها و سبک زندگی نوجوانان و جوانان در بروز این پدیده نقش مهمی ایفا می نمایند.

پرسشنامه دوسوگرایی نسبت به جنس مخالف (ASI) به وسیله پیتر گلیک سوزان تی. فیسکه (1996) تهیه شده است. این پرسشنامه نگرش نسبت جنس به مخالف سه مولفه که نگرش نسبت به جنس مخالف خصمانه و خیرخواهانه را می­ سازند (پدر سالاری، تمایز جنسی و دگر جنس­ گرایی) را مطرح نماید و دارای 22 پرسش می باشد. در پژوهش سروقد (1392) که هنجاریابی این پرسشنامه را انجام داده­ اند تعداد گویه ­ها از 22 گویه به 19 گویه کاهش یافت و 3 گویه به دلیل بار عاملی کمتر از 30/0 از پرسشنامه حذف شدند. وی دو عامل را برای این پرسشنامه تشخیص داده است.

همراه 8 مقاله رایگان

این پرسشنامه ها دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است

جهت دریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه یپرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا رویپرسشنامه استانداردکلیک فرمایید.

  • تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

 

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

 هودی و سویشرت فروشگاه هودی و سویشرت پرسشنامه استاندارد  تحلیل آماری



تاریخ : پنج شنبه 99/11/2 | 10:38 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 

پرسشنامه دوسوگرایی نگرش نسبت به جنس مخالف (گلیک و فیسکه، 1996)

عشق، پدیده ای هیجانی و اعجاب انگیز است که بیشتر مردم جهان را درگیر خود می کند. رابطه دوستی و صمیمیت یعنی توانایی در میان گذاشتن افکار و احساسات با یک دوست. در یک رابطه صمیمی، فرد احساس راحتی می کند و اطلاعاتی راجع به خود در اختیار دیگری قرار می دهد. گونه ای از این رابطه دوستی و صمیمیت مربوط به جنس مخالف می شود. رویکردهای گوناگون، تلاش هایی برای تبیین دلایل و عوامل زمینه ساز گرایش به جنس مخالف داشته و هر یک از منظری به این مسئله نگاه کرده اند اما آنچه می توان در همه این رویکردها و نظریه ها یافت، بیان این است که «گرایش به جنس مخالف امری کاملا طبیعی و سالم است».

در سالهای اخیر دوستی و معاشرت های نا متعارف قبل از ازدواج رواج بسیار زیادی یافته است . معاشرت های پنهانی و ناپایدار با جنس مخالف که با ادعای آشنایی و شناخت بهتر برای ازدواج صورت می گیرد برای هر دو طرف مخصوصا دختران را دچار مشکلات زیادی می سازد. در رابطه دوستی و صمیمیت فرد افکار و احساسات خود را با یک دوست درمیان می گذارد اما در برخی از مواقع سطح رابطه و دوستی های خیابانی و پنهانی بسیار پیشرفته و نا به هنجار است و آسیب های فردی و اجتماعی زیادی به بار می آورد .

پرسشنامه دوسوگرایی نسبت به جنس مخالف (ASI) به وسیله پیتر گلیک سوزان تی. فیسکه (1996) تهیه شده است. این پرسشنامه نگرش نسبت جنس به مخالف سه مولفه که نگرش نسبت به جنس مخالف خصمانه و خیرخواهانه را می­ سازند (پدر سالاری، تمایز جنسی و دگر جنس­ گرایی) را مطرح نماید و دارای 22 گویه می باشد.

همراه 8 مقاله رایگان

این پرسشنامه ها دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است

جهت دریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه یپرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا رویپرسشنامه استانداردکلیک فرمایید.

  • تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

 

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

 هودی و سویشرت فروشگاه هودی و سویشرت پرسشنامه استاندارد  تحلیل آماری



تاریخ : پنج شنبه 99/11/2 | 10:27 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
تاریخ : چهارشنبه 99/11/1 | 4:25 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب جدید تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق