تیر 94 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفتاد اندرز کوچک زندگی

هفتاد اندرز کوچک زندگی :   1- روز تولد دیگران را به خاطر داشته باش. 2- حداقل سالی یکبار طلوع آفتاب را تماشا کن. 3- برای فردایت برنامه ریزی کن. 4- از عبارت«متشکرم»زیاد استفاده کن. 5- بدان در چه وقت باید سکوت کنی. 6- زیر دوش آب برای خودت آواز بخوان. 7- احمقانه رفتار مکن. 8- برای هر مناسبت کوچکی جشن بگیر. 9- اجناسی که بچه ها می فروشند را بخر. 10- همیشه در حال آموختن باش. 11-آنچه می دانی به دیگران بیاموز. 12- روز تولدت یک درخت بکار. 13- دوستان جدید پیدا کن اما قدیمیها را از یاد مبر. 14- از مکانهای مختلف عکس بگیر. 15- راز دار باش. 16- فرصت لذت بردن از خوشی هایت را به بعد موکول نکن. 17- به دیگران متکی نباش. 18- هیچ وقت در مورد رژیم غذاییت با کسی صحبت نکن. 19- اشتباه هایت را بپذیر. 20- بدان که تمام اخباری که می شنوی درست نیست. 21- بعد از تنبیه بچه هایت , آنها را در آغوش بگیر و نوازش کن. 22- گاهی برای خودت سوت بزن. 23- شجاع باش , حتی اگر نیستی وانمود کن که هستی , هیچکس نمی تواند تفاوت بین این دو را تشخیص دهد. 24- هیچوقت سالگرد ازدواجت را فراموش نکن. 25- به کسی کنایه نزن. 26- از بین کتاب هایت آنهایی را امانت بده که بازگشتشان برایت مهم نباشد. 27- به بچه هایت بگو که آنها فوق العاده اند. 28- هرگز به همسرت خیانت نکن. 29- سعی کن همیشه خیلی هوشیار باشی , شانس گاهی اوقات خیلی آرام در می زند. 30- همیشه ساعتت را پنج دقیقه جلو بکش. 31-کسی را که امیدوار است هیچگاه نا امید نکن شاید تنها داروی او باشد 32-وقتی با بچه ها بازی می کنی سعی کن آنها برنده شوند 33-هیچگاه در دستگاه پیغام گیر تلفن پیام بی معنی و نامفهوم نگذار 34-وقت شناس باش 35-از افراد ناشایست دوری کن 36-در پول دادن به بچه هایت خسیس نباش 37-اصالت داشته باش 38-هیچ وقت به سیاستمداران اعتماد نکن 39-از حدی که لازم است مهربانتر باش 40-وقتی عصبانی هستی به هیچ کاری دست نزن 41-بهترین دوست همسرت باش 42-تا وقتی شغل بهتری پیدا نکرده ایی شغل فعلیت را از دست مده 43-سعی کن مفید ترین و با احساس ترین آدم روی زمین باشی 44-از کسی کینه به دل نگیر 45-برای تمام موجودات زنده ارزش قائل شو 46-شکست را به راحتی بپذیر. 47- وقتی پیروز شدی فخر فروشی نکن. 48- خودت را در گیر مسائل بی اهمیت نکن. 49- هرگز به کسی نگو که خسته و افسرده به نظر می آید. 50- همیشه به قولت وفاد ار باش. 51- تا می توانی جدایی ها را به وصل تبدیل کن. 52- عادت کن که همیشه حتی زمانی که ناراحت هستی خودت را سرحال نشان دهی. 53- زندگی را سخت نگیر. 54- هیچ وقت قمار بازی نکن. 55- وقتی با کار سختی روبرو شدی به خودت تلقین کن که شکست غیر ممکن است. 56- از وسایلت به خوبی محافظت کن. 57- انتظار نداشته باش که پول برایت خوشبختی بیاورد. 58- برای تغییر دادن دیگران بیش از این تلاش نکن. 59- همیشه خوش ظاهر و شیک پوش باش. 60- پلها را از بین نبر شاید مجبور شوی بار دیگر از رودخانه عبور کنی. 61- خودت را دست کم نگیر. 62- متواضع و فروتن باش. 63- در ماشینت را همیشه قفل کن. 64- قدرت بخشندگی را از یاد مبر. 65- نسبت به مردمی که به تو می گویند خیلی صادق و بی ریا هستی محتاط باش. 66- دوستی های قدیم را دوباره تازه کن. 67- سعی کن زندگی همواره برایت پیام داشته باشد. 68- کتاب مورد علاقه ات را برای بار دوم بخوان. 69- طوری زندگی کن که روی سنگ قبرت بنویسند: شخصی که از هیچ چیز در ز‌ندگیش پشیمان نبود. 70-بدان در چه وقت باید سکوت کنی.



تاریخ : جمعه 94/4/12 | 11:9 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

هفت کلید طلایی آرامش در ارتباطات

هفت کلید طلایی آرامش در ارتباطات : یک: قضاوت دیگران تاثیری بر زندگی من ندارد. دو: مردم وظیفه ندارند مرا درک کنند. سه: من مسول اصلاح یا تربیت کردن دیگران نیستم. چهار: از کسی در برابر لطفی که به او می کنم توقعی ندارم وگرنه این لطف را در حق او نمی کنم. پنج: کسانی که رفتارناجوانمرادنه با من داشته اند توسط کاینات مجازات خواهند شد هرچند که من هرگز متوجه این نشوم. شش: دنیا سخاوتمند تر از آن است که موفقیت کسی راه موفقیت مرا تنگ کند. هفت: ملاک من رفتارشرافتمدانه و انسانی است نه مقابله به مثل



تاریخ : جمعه 94/4/12 | 11:5 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

دوازده ویژگی سخن خوب از دیدگاه قرآن کریم  

دوازده ویژگی سخن خوب از دیدگاه قرآن کریم 1- آگاهانه باشد ( لا تَقْفُ ما لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ)2- نرم باشد (قَوْلاً لَّیِّناً)، زبانمان تیغ نداشته باشد3-  حرفی که میزنیم خودمان هم عمل کنیم (لِمَ تَقُولُونَ مِالا تَفْعَلُونَ) 4- منصفانه باشد ( وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا ) 5- حرفمان مستند?رک و محکم باشد (قَوْلًا سَدِیدًا) منطقی حرف بزنیم. 6- ساده حرف بزنیم (قَوْلاً مَّیْسُورًا) پیچیده حرف زدن هنر نیست ، روان حرف بزنیم7-  کلام رسا باشد (قَوْلاً بَلِیغًا )  زیبا باشد (قولوللناس حسنا) 9-  بهترین کلمات را انتخاب کنیم (یَقُولُ الَّتی هِیَ اَحْسَن) 10- حرف هایمان روح معرفت و جوانمردی داشته باشد (و قولوا لهم قولا معروفا) 11-  همدیگر را با القاب خوب صدا بزنیم (قولاً کریماً ) 12- کمک کنیم تا در جامعه حرفهای پاک باب شود (هدوا الی الطیب من القول)



تاریخ : جمعه 94/4/12 | 11:1 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

کارگر با ایمان

یک مهندس روسی، تعدادی کارگر ایرانی استخدام کرد. کارگرها موقع اذان، نمازشونو می خوندند. یه روز مهندس روسی بهشون اخطار داد که اگه موقع کار، نماز بخونید آخر ماه از حقوقتون کم میکنم! بعضیا از ترس اینکه حقوقشون کم نشه نماز رو بعد از کار میخوندن و بعضی هم همچنان اول وقت .. آخر ماه شد مهندس به اونائیکه نماز اول وقت رو ترک نکرده بودند بیشتر از حقوق عادی (ماهیانه) داد! بقیه بهش اعتراض کردند که چرا به اینا حقوق بیشتری دادی؟! گفت: اهمیت دادن این افراد به نماز و چشم پوشی از کسر حقوق، نشون میده ایمانشون بیشتر از شماست؛ این تیپ آدما هیچوقت در کار خیانت نمی کنند همونطور که به نمازشون خیانت نکردند! کسانی که به خدا خیانت نکنند به خلق خدا هم خیانت نمی کنند.



تاریخ : جمعه 94/4/12 | 10:53 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

چند توصی? بسیار زیبا از "پیکاسو" برای آرامسازی

چند توصی? بسیار زیبا از "پیکاسو" برای آرامسازی :   اوّل : تمام عددهای غیرضروری را از زندگیت بیرون بریز !!!!   این عددها شامل: سن، قد، وزن و سایز هستند. دوّم : با دوستان شاد و سرحال معاشرت کن سوّم: به آموختن ادامه بده و همیشه مشغول یادگیری باش چهارم : تا می توانی بخند پنجم: وقتی اشک هایت سرازیر می شوند: آن را بپذیر! تحمل کن! و به پیشروی ادامه بده ششم: رنگ های مشکی و خاکستری و تیره را از زندگیت پاک کن هفتم :احساساتت را بیان کن، تا هیچ وقت زیبایی هایی را که احاطه ات کرده اند را از دست ندهی هشتم :شادی هایت را به اطرافت پراکنده کن نهم: با حدّ و حصرهایی که گذشته به تو تحمیل کرده مبارزه کن دهم : از بهترین سرمایه ات که سلامتی ات است؛ بهره ببر یازدهم: از جاده خارج شو و از شهر و کشورهای غریب دیدن کن دوازدهم: روی خاطرات بد توقف نکن فراموشش کن سیزدهم: هیچ فرصتی را برای گفتن دوستت دارم به آن هایی که دوستشان داری، از دست نده چهارده:همیشه به خودت بگو که: زندگی تعداد دم و بازدم های مکرر نیست، بلکه لحظاتی است که،قلبم" می تپد برای دوست داشت



تاریخ : جمعه 94/4/12 | 10:48 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

زیباترین متن سال به انتخاب اساتید دانشکده ادبیات دانشگاه تهران

زیباترین متن سال به انتخاب اساتید دانشکده ادبیات دانشگاه تهران  : گاهى خودت رامثل یک کتاب ورق بزن، انتهای بعضی فکرهایت " نقطه" بگذار که بدانی باید همانجا تمامشان کنی. بین بعضی حرفهایت "کاما" بگذار که بدانی باید با کمی تامل ادایشان کنی . پس از بعضی رفتارهایت هم "علامت تعجب" و آخر برخی عادت هایت نیز علامت "سوال" بگذار . تا فرصت ویرایش هست... خودت را هر چند شب یکبار ورق بزن... حتی بعضی از عقایدت را حذف کن ... اما بعضی را پر رنگ... هرگز هیچ روز زندگیت را سرزنش نکن ! روز خوب به تو شادی میدهد، روز بد به تو تجربه، و بدترین روز به تو درس میدهد ...! فصلها برای درختان هر سال تکرار میشود، اما فصلهای زندگی انسان تکرار شدنی نیست ... تولد ... کودکی ... جوانی... پیری و دیگر هیچ ... تنها زمانی صبور خواهی شد که صبر را یک قدرت بدانی نه یک ضعف! آنچه ویرانمان میکند، روزگار نیست، حوصله کوچک و آرزوهای بزرگ است...!



تاریخ : جمعه 94/4/12 | 10:44 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

تخت پروکروستس

تخت پروکروستس در اساطیر یونان باستان از شخصیتی به نام پروکروستس نام برده شده ، او تختی داشته که همه مسافرانی که قصد ورود به آتن را داشته اند روی آن می خوابانده و اگر آن شخص کوتاهتر از اندازه تخت بود آنقدر او را می کشید تا اندازه شود و اگر هم بلندتر بود پاها یا دستهایش را قطع می کرد....از نظر او تنها اشخاصی درست و کامل بودند که درست به اندازه تخت او بودند ..... داستان این تخت داستان هر روز زندگی ماست .و در حقیقت تک تک ما آدم ها که خودمون رو جزو افراد روشن و باسواد می دونیم... همه ما آدمهای اطرافمون رو روی همون تخت می خوابونیم. تختی که ابعادش اعتقاد، باور ، ثروت ، قدرت ، زیبایی و ... است که اگر فردی در این چهارچوب قرار نگیره نه تنها باعث افتخار نیست بلکه ما به عنوان یک آدم بازنده ، بی عرضه و بی کفایت بهش نگاه میکنیم... انقدر اونو می کشیم یا له می کنیم تا از اندازه و فرم واقعی خودش خارج بشه و اونوقت که چیزی از خود واقعی اش نموند تازه بهش افتخار می کنیم..... داستان اون تخت روایت قالب های ذهنی و پیش داوری های ماست ک بر انتخاب ها و رفتارهای ما حاکمه.



تاریخ : جمعه 94/4/12 | 10:35 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

سیزده درد مشترک ایرانیان از نظر صادق هدایت

صادق هدایت در کتاب بوف کور از سیزده درد مشترک ایرانیان چنین می نویسد  : 1 . اکثر ما ایرانی ها تخیل را به تفکر ترجیح می دهیم 2?تحت هر شرایطی منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می دهیم 3?با طناب مفت حاضریم خود رادار بزنیم 4?به بدبینی بیش از خوش بینی تمایل داریم 5?نواقص را می بینیم. اما در رفع انها اقدامی نمی کنیم 6?در هرکاری اظهار فضل می کنیم و از کفتن نمی دانم شرم داریم 7?کلمه من را بیش از ما بکار می بریم 8?غالبا مهارت را به دانش ترجیح می دهیم 9?بیشتر در گذشته به سر می بریم نه در حال حاضر 10?از برنامه ریزی و دور اندیشی عاجزیم و دچار روز مرگی می شویم 11?عقب افتادگی هایمان را گردن دیگران و توطئه انها می اندازیم 12?دائما دیگران را نصیحت می کنیم. ولی خودمان عمل نمی کنیم 13?همیشه ]خرین تصمیم را دراخرین لحظه ها می گیریم.

منبع: کتاب بوف کور



تاریخ : جمعه 94/4/12 | 10:29 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پنج درس بزرگ از تلگرام 

شاید پیشرفت های اخیر نرم افزار تلگرام برای شما هم جالب بوده باشد. به تازگی در آخرین نسخه تلگرام (نسخه 3.0) تغییراتی به خصوص در بخش بات ها ایجاد شده که باعث شگفت کاربران و رقبا شده است.  فارغ از رشد نمایی و سریع کاربران ایرانیِ تلگرام در چند ماه اخیر و حرف و حدیث های بعضا غیرتخصصی مبنی بر مالک این شبکه و یا جاسوس تلقی کردن این نرم افزار قدرتمند، پیشرفت سریع و محیرالعقول این ابزار ارتباطی-اجتماعی بسیار قابل تأمل است. تلگرام آنچنان رقبای خود از قبیل واتساپ، وایبر و لاین را مقهور ساخته که آنان چاره ای جز ایستادن و نظاره ی انگشت بر لبِ حرکت مقتدرانه رقیب ندارند. آیا ما هم باید سرمست و گیجِ‌ این دست تحولات باشیم یا اینکه لااقل از این تجربه های موفق، برای استارتاپ های خودمان درس بگیریم؟ در ادامه به پنج درس بزرگ از پیشرفت ها و موفقیت های این نرم افزار روسی اشاره خواهم کرد:

1-        تلگرام از یک شبکه ارتباطی تا یک شبکه اجتماعی؛ تغییر نرم ماهیت

2-        در نسخه های اخیر تلگرام شاهد تغییر ماهیت این شبکه ارتباطی هستیم. تغییری نرم و هوشمندانه. آنچنان که کاربردهای این نرم افزار به مرور وسیع تر و فراتر از یک نرم افزار پیام رسان می گردد. کم کم شاهد آن هستیم که با افزودن امکانات جدید در نسخه های جدید، با زیرکی هرچه تمام تر این شبکه ارتباطی به یک شبکه اجتماعی تبدیل می شود. این تغییرات آهسته و تدریجی به گونه ای رقم می خورد که کاربران این اپلیکیشن نیز این تغییرات را همراهی می کنند. توسعه پایدار، مستمر و تدریجی رازِ همراه کردن کاربران و مشتریان حتی در صورت تغییر ماهیت محصول است. چرا که کاربران نیز به تدریج نیاز های جدید خود را کشف می کنند و در بزنگاهِ احساس نیاز به خدمت جدید، پاسخی از سرویس دهنده دریافت می کنند که این بسیار مطلوب است و به محبوبیت محصول کمک می کند. کاری که به خوبی تیم پروژه تلگرام از عهده آن برآمده اند.

3-        2- کارآفرینی اجتماعی در تلگرام

4-        نکته جالب تر اینجاست که این تغییر و تحولات تدریجی، با استفاده از برنامه نویسان علاقمند در سرتاسر دنیا و بصورت کاملا داوطلبانه رخ می دهد. تلگرام با استفاده بجا از مفهوم کارآفرینی اجتماعی و با بکارگیری هوشمندانه تخصص های اجتماع مورد نظرش، محصول خود را تکمیل می کند. این مفهوم در تکمیل و تکثیرِ یکباره استیکرهای تلگرام بیشتر مشهود است. ایجاد پلتفرم ربات ها که به سادگی برای برنامه نویسان، فعالان و علاقمندان حوزه آی تی قابل بکارگیری و توسعه است، شاید بهترین راهکار برای رسیدن به هدف باشد. استفاده از ظرفیت و استعداد برنامه نویسان، گرافیست ها و دیگر تخصص ها در سرتاسر دنیا، تنها با ایجاد بستری هوشمندانه.شاید این بزرگترین درسی باشد که استارتاپ های ایرانی باید از تیم تلگرام بگیرند.

3- تعیین گام ها و تولید محصول اولیه

از دیگر درس هایی که می شود از پیشرفت قدم به قدم ولی پیوسته تلگرام گرفت، فازبندی مناسب و توسعه گام به گام محصول است. یکسال پیش تلگرام یک نرم افزار پیام رسان خوب با امکانات قابل قبول بود. ولی در آینده نزدیک شاهد تحولات بنیادین در ماهیت و کاربردهای این شبکه خواهیم بود. و همگان تأئید می کنند که تلگرام در هر مرحله کاربردی که ادعا می کرد را خوب انجام می داد. خیلی بعید است که بدون برنامه ریزی و هدف گذاری بلندمدت و تعیین مایل‌استون ها، مدیران محصول تلگرام این موفقیت ها را به دست آورده باشند. همیشه سنگ های بزرگ نشانه نزدن است اما با برداشتن و پرتاب سنگ های کوچکتر آمادگی مان برای سنگ های بزرگتر بیشتر می شود. بازخوردها و تجربه هایی به دست خواهیم آورد که در تکمیل محصول نهایی به کمکمان خواهد آمد. چه اصراری است که از همان ابتدا کامل ترین محصول تولید شود؟


4- بستر های آزاد و محک ظرفیت ها!از دیگر درس هایی که از پروژه تلگرام می توان گرفت؛ ظرفیت های متفاوتی است که خود را در بسترهای آزاد و البته پنهان نشان می دهد، تولید و انتشار استیکرهای غیراخلاقی شاهد این مدعاست. با عمومی و در دسترس بودن API های تلگرام، برای برنامه نویسان بستر بسیارخوبی برای توسعه ایجاد شده است اما در مقابل ربات های آزاردهنده ای هم ظهور خواهند کرد که علاوه بر برهم زدن نظم گروه ها، حریم خصوصی افراد را دچار خدشه خواهند کرد.  شاید در بسیاری از کشورها صاحبان استارتاپ ها به کاربران کاملا اطمینان می کنند ولی شاید برای ایران این هنوز زود باشد. کما اینکه زمزمه هایی مبنی بر فیل..تر شدن این اپلیکیشن در ایران به گوش می رسد یا در بعضی مواقع اختلال هایی در اتصال به شبکه دیده می شود!


5- ازدواج هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء:

انقلاب بات ها در تلگرام، نوید رشد و دستیابی زودهنگام بشر به اتصال هوشمندانه اشیاء به اینترنت را می دهد. هر چند هنوز کامندها (دستور ها) بسیار محدود هستند اما دیری نمی پاید که خیلی از کاربردها به سادگی در دسترس اشیاء قرار می گیرند.
 هرچند در مقابل این پیشرفت ها، نظارت های بشر دوستانه برای جهت دهی رشد این فناوری ها ضروری تر به نظر می آید ولی دانشمندان انسان گرا بسیار خوشبین به عاقبت رشد هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء هستند. این واقعه بزودی رخ خواهد داد؛ امیدوارم مواجهه انفعالی با تحولات تکنولوژی دوباره کشتی چوبی مان را طوفان زده نکند!

برگرفته از مجله موفقیت



تاریخ : پنج شنبه 94/4/11 | 8:48 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه ی اختلال نقص توجه در کودکان کانرز والدین 48 سوالی 

یکی از ابزارهای رایج در سنجش رفتار کودکان، بر اساس نظام طبقه بندی ابعادی، مقیاس های درجه بندی کانرز است که مشتمل بر پرسشنامه های رفتاری مخصوص کودکان می باشد. این مقیاس یکی از شناخته شده ترین مقیاس های مشکلات رفتاری کودکان است و به دلیل داشتن خصوصیات مثبت زیاد بیش از 50 سال است که در مطالعات متعدد و در بستر پژوهشی و بالینی مورد توجه استفاده و توجه قرار گرفته است. ساخت این مقیاس در سال 1960 توسط کیت کانرز آغاز شد. این مقیاس به صورت های متعدد 93، 73 و ... تهیه شده است. و در سال 1978 توسط گویت، کانرز و اولریچ مورد تجدید نظر قرار گرفت و به صورت 48 گویه ای طراحی شده است ( شهائیان، 1386).  این مقیاس یک ابزار 48 سوالی است.  و در آن آزمودنی ها (والدین ) میزان توافق خود را در یک طیف 4 درجه ای از اصلا درست نیست(هرگز) تا کاملا درست است(خیلی زیاد) مشخص می کنند.

توجه:( نحوه ی نمره گذاری و شرح پایایی و روایی آن در پرسشنامه ذکر شده است).

برای دانلود این پرسشنامه اینجا را کلیک نمایید.   

http://www.rava20.ir



تاریخ : سه شنبه 94/4/9 | 8:27 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب جدید تر مطالب قدیمی تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق