تیر 95 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرم تجدید نطر شده مقیاس سازگاری زناشویی(RDAS )

این پرسشنامه توسط باسبی، کران، لارسن و کریستنسن (1995؛ به نقل از هولیست و میلر،2005) ساخته شده است. فرم اصلی این مقیاس توسط اسپنیر(1979) و بر اساس نظریه­ی لیوایز و اسپنیر(1979) در مورد کیفیت روابط زناشویی ساخته شده است (ادیتال، 2005). فینچام، برادبوری و بیچ(2000) نیز پس از مطرح کردن نظریه‌ی خود در مورد کیفیت زناشویی، این پرسشنامه را بعنوان ابزاری مناسب برای ارزیابی کیفیت زناشویی معرفی می‌کنند(یوسفی، 1390).  این پرسشنام? 14 سوالی که از روی فرم اصلی 32 سوالی که توسط اسپنیر (1976) ارائه شده بود ساخته شده است(یوسفی، 1390).

 


این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست پرسشنامه در بالای صفحه روی منوی پرسشنامه استاندارد در بالای صفحه کلیک بفرمایید

 

 



تاریخ : پنج شنبه 95/4/17 | 2:46 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر



تاریخ : سه شنبه 95/4/15 | 5:57 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه نفوذ (اعمال قدرت)

 

قدرت یکی از اجزای اصلی ساختارهای اجتماعی است که تاًثیر آن در همه سطوح جامعه مشهود است و مردم را به طور مداوم تحت تاًثیر قرار می دهد. ساختار قدرت در جامعه موضوع بسیار پیچیده و مهمی در علوم اجتماعی است . به نظر راسل قدرت، «ایجاد آثار مطلوب و مورد نظر است».  آثار مورد نظر در اعمال قدرت، آگاهانه و عمدی است. اعمال قدرت ممکن است آثار و نتایج پیش بینی نشده و غیر منتظره ای داشته باشد، ولی اهمیت آنها در موقع اعمال قدرت یا کم است یا اینکه اهمیتی ندارد. 
شخصی که در صدد اعمال قدرت بر دیگران است در نظر دارد خواسته های مطلوب خود را توسط دیگران عملی سازد. در این حالت وقتی «الف» بر «ب» قدرت دارد که خواسته ها و آثار مطلوب «الف» توسط «ب» ایجاد شود و «الف» به آنچه می خواهد برسد. پس در روابط قدرت تلاش بر این است که وضعیتی مطلوب تر از وضعیت فعلی برای کسی که اعمال قدرت می کند فراهم شود
قدرت به دو صورت بالقوه و بالفعل می تواند وجود داشته باشد. ممکن است کسی یا سازمانی قدرت بالقوه داشته باشد ولی آن را اعمال نکند راسل بالقوه و بالفعل بودن قدرت را به پیروان و رهبران ربط می دهد: قدرت به دو صورت وجود دارد: به صورت «آشکار و واضح» در رهبران، و به صورت «پنهان و ضمنی» در پیروان آنها، یعنی قدرت رهبران به فعلیت در می آید و قدرت پیروان به صورت بالقوه است(قلی پور،1384).

این پرسشنامه شامل 20 سوال است و پنج نوع  قدرت اجبار،      قدرت قانونی ،قدرت پاداش، قدرت تخصص و قدرت مرجع را می سنجد.

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست پرسشنامه در بالای صفحه روی منوی پرسشنامه استاندارد در بالای صفحه کلیک بفرمایید

 

 

 

 



تاریخ : دوشنبه 95/4/14 | 8:49 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

افکار انسان انسان ها را می سازد.



تاریخ : جمعه 95/4/11 | 12:40 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر



تاریخ : جمعه 95/4/11 | 12:38 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 پرسشنامه نگرش استادان به یادگیری الکترونیکی

پیشرفت سریع فنّاوری اطلاعات و تأثیرگذاری شگرف آن در حوزههای یادگیری و ترکیب آن با نظریه ای به نام رشته جدید و میانای های تعلیم و تربیت، حوزه «یادگیری الکترونیکی» را پدیـد آورده است، حوزهای که ضمن تقریـب دیـدگاههـای دانشـمندان علـوم تربیتـی بـا اندیشـمندان فنّاوری اطلاعات و رایانه، زمینهی مناسبی را برای بهبود کیفیت محـیط هـای آموز شـی از طریـق بهره ها و توانمندی برداری از مزایای فنّاوری و نیز تطبیق آن با ویژگی های یادگیرنده پدیدآورده است.

روند استفاده از یادگیری الکترونیکی به عنوان ابزار یادگیری و یا آموزشی به سـرعت در حال گسترش است به طوری که در گزارش کنسرسیوم اسلون[1] در سال 2004 رشدی در حـدود 20درصد ارائه شده  و در سالهای اخیر این تغییرات به گونه ای است که گفته می شود یادگیری  الکترونیکی در حال به وجود آوردن یک انقلاب در حوزه یادگیری و آموزش مـی باشـد (لیاو[2]و همکاران ، 2007) .  گریسون و اندرسون[3] بـر ایـن نکتـه اذعـان دارنـد کـه یـادگیری الکترونیکـی ناگزیر تمامی روش های آموزش و یادگیری را در قرن بیست و یکم تغییر خواهد داد (عطاران، 1386). یادگیری الکترونیکی آموزش را دگرگون خواهد کرد و این دگرگونی غایت آموزش بوده و فراتر از ارائه مؤثر یا سرگرم نمودن - که یکی از روشهای رویکرد سـنتی بود- م باشدی . کسانی که به طور جـدی خواهـان بـالا بـردن سـطح آمـوزش و یـادگیری هسـتند نمی توانند یادگیری الکترونیکی را نادیده بگیرند (عبادی، 1383). نگرش معلمان و استادان در رابطه با تأثیر یادگیری الکترونیکی در استفاده بهینه از این روش ها بسیار مهم است، بنابراین وجود ابزاری استاندارد که این نگرش را به طور کامل و جامع بسنجد ضروری است. این پرسشنامه دارای 19 سوال بوده و هدف آن بررسی نگرش استادان به یادگیری الکترونیکی از ابعاد مختلف (احساس خودکامیابی، احساس رغبت، احساس مفید بودن، قصد به کارگیری یادگیری الکترونیکی، احساس رضایتمندی از نظام، آموزشهای چندرسانه ای) است.

 

 

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است. همچنین  همراه آن  3 مقاله مربوطه و به صورت رایگان وجود دارد .

برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه  ها اینجا بر روی  پرسشنامه استاندارد  کلیک بفرمایید.

[1] - Sloan

[2] - Liaw

[3] - Garrison & Anderson



تاریخ : جمعه 95/4/11 | 10:3 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 پرسشنامه هراس اجتماعی[1] (کونور و همکاران)    (SPIN)

Social Phobia Inventory

یکی از حالات رایج اضطرابی ترس از یک یا چند موقعیت اجتماعی است . به این حالت اضطرابی هراس  اجتماعی[2] گفته  می شود. هراس اجتماعی با شیوع 13درصدی به عنوان سومین اختلال متداول روانپزشکی شناخته شده است این اختلال، ترس پا برجا از یک یا چند موقعیت اجتماعی یا عملکردی است که در آن موقعیتها، فرد در معرض مشاهده دقیق احتمالی دیگران قرار می گیرد و می  ترسد که به گونه ای تحقیر آمیز عمل کند (دادستان ، 1382).  افراد مبتلا به هراس اجتماعی به طور معمول از موقعیت های ترس آور پرهیز می کنند و به ندرت خود را مجبور به تحمل موقعیت های اجتماعی یا عملکردی می نمایند، اما اگر با این موقعیت ها روبه رو شوند، دچار اضطراب شدیدی می شوند (رینگولد[3]، هربرت [4]  و فرانکلین[5] ، 2003). بنابراین سنجش و اندازه گیری این متغیر بسیار ضروری است.

 این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است. همچنین  همراه آن  16 مقاله مربوطه و به صورت رایگان وجود دارد .

برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه  ها اینجا بر روی  پرسشنامه استاندارد  کلیک بفرمایید.

[1] Social Phobia Inventory (SPIN)

[2] - social phobia

[3] - Rheingold

[4] - Herbert

[5] - Franklin



تاریخ : پنج شنبه 95/4/10 | 7:10 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 پرسشنامه نگرانی ایالت پنسیلوانیا (PSWQ) 

اختلالات اضطرابی عمده ترین بیماری معاصر نامیده می شود، میزان شیوع این اختلالات بالاست ولی کم تر از 30 درصد از مبتلایان به دنبال درمان می روند. یکی از مهم ترین این اختلالات نگرانی می باشد بطوریکه  تأثیر زیادی بر افراد دارد. با توجه به اهمیت سازه نگرانی، اندازه گیری معتبر و دقیق آن، ضروری است. یکی از پر کاربرد ترین ابزار های انداه گیری نگرانی، پرسشنامه نگرانی ایالت پنسیلوانیا (PSWQ)  می­یر، میلر، متزگر و بورکووک (1990) است ، در ایران توسط دهشیری و همکارانش (1388) ترجمه و اعتبار یابی شده است.

این پرسشنامه یک مقیاس خودگزارشی 16سوالی است که نگرانی مفرط شدید و غیرقابل­کنترل رادر زمان ها و موقعیت های مختلف در جامعه بالینی و غیر بالینی  اندازه می­گیرد. این پرسشنامه  برای اندازه گیری نگرانی بیمار گون بدون تمر کز بر حیطه های خاص نگرانی طراحی شده است و به طور وسیعی در مطالعات روان شناختی مورد استفاده قرار گرفته است.

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است. همچنین  همراه آن  2 مقاله مربوطه و به صورت رایگان وجود دارد .

برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه  ها اینجا بر روی  پرسشنامه استاندارد  کلیک بفرمایید.



تاریخ : چهارشنبه 95/4/9 | 7:33 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 پرسشنامه ی تصور از خود بک

Beck Self- Concept Test (BSCT)

تصور از خود همان ادراک از خویشتن است. به عبارت دیگر تصور از خود یک نقطه نظر عینی از مهارت ها ، خصوصیات و توانایی هایی است که فرد از خود دارد. برای ارزیابی تصور از خود روش ها و پرسشنامه های مختلفی تهیه شده است. ویژگی شخصیتی که در این مقیاس ها مورد بررسی قرار می گیرد ، عبارت است از توانایی ارائه ی مفهومی از خود. یکی از روشهای رایج برای بررسی تصور از خود ، آزمون تصور از خود بک (BSCT) است. این آزمون که در سال 1978 توسط بک و استیر و بر اساس نظریه شناختی بک تهیه گردیده است ، دارای 25 ماده است.این 25 ماده عبارتند از: قیافه[1] ، معلومات[2] ، آزمندی[3]، حافظه[4]، بذله گویی[5] ، هوش[6] ، محبوبیت[7] ، جاذبه ی جنسی[8] ، شخصیت[9] ، تنبلی[10] ، خودخواهی[11] ، وضع ظاهر[12] ، خوش خلقی[13] ، استقلال[14] ، مرتب و پاکیزه بودن[15] ، موفقیت[16] ، مهربانی[17] ، یادگیری[18] ، حسادت[19] ، سختکوشی[20] ، توانایی خواندن[21]به اتمام رساندن کارها[22] ، هشیاری از خود[23] ، ورزشکاری[24]  و بی رحمی.[25]

بر اساس تحقیقات بک و همکاران (1992) این مقیاس 5 جنبه از ویژگی ها را مورد بررسی و اندازه گیری قرار می دهد که عبارتند از : توانایی ذهنی[26] ، کارآمدی شغلی[27] ، جذابیت جسمانی[28] ، مهارت های اجتماعی[29] و عیب ها و حسن ها[30] . به عقیده ی مؤلفان نحوه ی توصیف افراد در زمینه های فوق با یکدیگر متفاوت است.

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است. همچنین  همراه آن  4 مقاله مربوطه و به صورت رایگان وجود دارد .

برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه  ها اینجا بر روی  پرسشنامه استاندارد  کلیک بفرمایید.

[1] - Looks

[2] - Knowledge

[3] - Greed

[4] Memoria

[5] - Telling Jokes

[6] - Intelligence

[7] - Popular

[8] - Sex appeal

[9] - Personality

[10] - Lazy

[11] - Selfish

[12] - Appearance

[13] - Good natured

[14] - Independent

[15] - Tidy

[16] - Successful

[17] - Kind

[18] - Learning things

[19] - Jealous

[20] - Working hard

[21] - Reading ability

[22] - Finishing things

[23] - Self conscious

[24] - Athletic

[25] - Cruel

[26] - Intellectual ability

[27] - Work efficacy

[28] - Physical attractiveness

[29] - Social skills

[30] - Virtues/Vices



تاریخ : چهارشنبه 95/4/9 | 7:28 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 پرسشنامه نگرانی ایالت پنسیلوانیا (PSWQ) 

اختلالات اضطرابی عمده ترین بیماری معاصر نامیده می شود، میزان شیوع این اختلالات بالاست ولی کم تر از 30 درصد از مبتلایان به دنبال درمان می روند. یکی از مهم ترین این اختلالات نگرانی می باشد بطوریکه  تأثیر زیادی بر افراد دارد. با توجه به اهمیت سازه نگرانی، اندازه گیری معتبر و دقیق آن، ضروری است. یکی از پر کاربرد ترین ابزار های انداه گیری نگرانی، پرسشنامه نگرانی ایالت پنسیلوانیا (PSWQ)  می­یر، میلر، متزگر و بورکووک (1990) است ، در ایران توسط دهشیری و همکارانش (1388) ترجمه و اعتبار یابی شده است.

این پرسشنامه یک مقیاس خودگزارشی 16سوالی است که نگرانی مفرط شدید و غیرقابل­کنترل رادر زمان ها و موقعیت های مختلف در جامعه بالینی و غیر بالینی  اندازه می­گیرد. این پرسشنامه  برای اندازه گیری نگرانی بیمار گون بدون تمر کز بر حیطه های خاص نگرانی طراحی شده است و به طور وسیعی در مطالعات روان شناختی مورد استفاده قرار گرفته است.

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است. همچنین  همراه آن  2 مقاله مربوطه و به صورت رایگان وجود دارد .

برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه  ها اینجا بر روی  پرسشنامه استاندارد  کلیک بفرمایید.



تاریخ : چهارشنبه 95/4/9 | 12:15 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب جدید تر مطالب قدیمی تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق