خرداد 95 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی

شرکت هرمی شرکتی است که به اعضای تحت پوشش خود به ازای ورود افراد جدید ، درصد سود می دهد. بازاریاب ها در شرکت های هرمی محصولی را نمی فروشند و پول های مشتریان خود را در یکجا جمع می کنند و با آن کاری انجام نمی دهند    . در اغلب کشورها از جمله ایران ، امارات و چین غیر قانونی هستند. زیرا به ازای جذب نفرات جدید پول می دهند و بطور قطع در یکجا این زنجیر پاره می شود و وقتی هرم فرو بریزد، بجز عده ای که در بالای هرم جایگاه خود را ساخته اند، الباقی پول خود را از دست می دهند! البته داشتن محصول ، قانونی بودن فرایند های شرکت را تضمین نمی کند. برخی شرکت های هرمی برای کتمان ، خود را شرکت ام ال ام معرفی کرده و کالایی را در برنامه های خود قرار می دهند ولی چون هدفشان فروش محصول نیست، قیمت آن بسیار بالاتر از قیمت واقعی کالا و بازار آزاد می باشد.

یک دسیسه هرمی سیستمی است که در آن شرکت کنندگان در ازای وارد کردن سایر افراد به سیستم پاداش دریافت می کنند. پرداخت هایی که توسط افراد جدید برای ورود به سیستم انجام می شود، به شخصی که او را وارد سیستم کرده و حامی او می رسد و تنها راه برای بازگرداندن مبلغ سرمایه گذاری این است که خود آن شخص نیز افراد بیشتری را به عنوان زیر مجموعه خود وارد سیستم کند. اصولاً به جای آن که دریافت پاداش (پورسانت) بر مبنای فروش کالا به مشتریان واقعی باشد، پرداخت پاداش بستگی به جذب افراد دارد. در یک طرح قانونی، پرداخت پاداش بر مبنای فروش محصولات واقعی به مشتریان واقعی است و این می تواند شامل فروش محصولات به خود افراد فروشنده که واقعاً خودشان هم از محصول استفاده می کنند، باشد. در صورتی که هزینه های مربوط به پیوستن به یک طرح بازاریابی رایگان است  . این را به یاد داشته باشید هر وقت کسی گفت شما پولی را بیار در شرکت ما و سپس فقط چند نفر دیگر را دعوت کن و آنگاه میلیاردر شو این هرمی و کلک است.  

ویژگی های  شرکت های هرمی :

ویژگی شماره 1 شرکت های هرمی : انبارش تحمیلی محصولات

شرکت های هرمی مشتریان خود را وادار می نمایند که تعداد هر چه بیشتری محصولات خاص کلکسیونی تهیه کنند تا در آمد بیشتری کسب کنند، حتی اگر محصولات مصرفی نباشند.

ویژگی شماره 2 شرکت های هرمی : خرده فروشی ندارند. محصولات در شرکت های هرمی به دلیل ارزش کم و قیمت زیاد، در اغلب شرکت های هرمی فقط بین اعضای داخل هرم می چرخد.

ویژگی شماره 3 شرکت های هرمی :  به راحتی نمی توان از آن خارج شد، شما وقتی پولت را دادی پولت رفت یا باید برای آن ها آدم بیاری یا اینکه از پولت بگذری، در صورتیکه در نتورک شما هزینه ای را نمی دهید و اگر محصولی را هم می خرید آن محصول مصرفی و مورد نیاز شما بوده و  اجباری در خرید هم نیست و هر وقت خارج شدی هیچ پولی از جیبت نمی رود. 

ویژگی شماره 4 شرکت های هرمی :  ان ها هیچ مجوز داخلی ندارند، در ایران ، قانونی یا غیرقانونی بودن یک شرکت بازاریابی شبکه ای را وزارت صنعت، معدن و تجارت ( برای استعلام نام شرکت را به شماره 30006082 پیامک بزنید) مشخص می شود و پلیس فتا، دادگاه رسیدگی به جرایم اینترنتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن نظارت می کنند. برای بررسی مجوز به سایت www.iranhoshdar.ir سر بزنید.

برای کشب اطلاعات بیشتر و یا فعالیت در این زمینه  اینجا را کلیک نمایید.

 

 

 

 

 



تاریخ : شنبه 95/3/29 | 7:43 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

مزایای بازاریابی شبکه ای

-        انتخاب افرادی که با آن ها کار می کنید دست خودتان است.

-       ورود به دنیای تجارت با سرمایه ای اندک و حتی بدون سرمایه ی اولیه  .

-       کارتان را از خانه شروع می کنید.

-       تصمیم گیری دلخواه در مورد ساعاتی که می خواهید کار کنید .

-       یافتن محصولات منحصر به فردی که جای دیگری در دسترس نیست.

-       درو کردن پول هایی که از معافیت های مالیاتی زیادی استفاده می کنند.

-       لذت بردن از فرصت کسب درآمد نامحدود.

-       داشتن شانس ایجاد موفقیت برای خودتان به وسیله ایجاد انگیزه های موفقیت در دیگران.

-         نداشتن محدودیت زمانی و مکانی

-        اجرای پاره وقت

-        رئیس خود بودن

-        امکان کارآفرینی

-       سادگی انجام کار

-        یک پول ساز واقعی است.

 

 

برای کشب اطلاعات بیشتر و یا فعالیت در این زمینه  اینجا را کلیک نمایید.



تاریخ : شنبه 95/3/29 | 7:37 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

سه مزیت موفقیت در بازار شبکه ای

بازاریابی شبکه ای بر خلاف تجارت های سنتی یا تجارت franchise، تنها مدل تجاری است که از سه مزیت مهم به یکجا بهره می گیرد و ترکیب این سه عامل است که به مدل تجاری بازاریابی شبکه ای ، پتانسیل اجرایی خارق العاده ای میدهد. هیچ تجارت دیگری را سراغ ندارم که این سه عامل قدرتمند را با سرمایه اندک و زمان کوتاه به خدمت بگیرد. حال آنکه پیوستن به  Network Marketing فقط با خرید یک کالا امکان پذیر است .

سه مزییت موفقیت در بازار شبکه ای عبارتند از:

1

Residual Income

درآمد رسوبی  یا دائمی

2

Leverage

مضاعف سازی (پول و زمان و انرژی)

3

Duplication

تکثیر و رشد هندسی (همانند سازی)

        1-   درآمد رسوبی Residual  Incomeچیست ؟

 یک نوع درآمد دائمی که معمولا زمانی به دست فرد می رسد که وی انجام آن را به اتمام رسانیده است. راههای زیادی برای کسب درآمد رسوبی که گاهی درآمد دائمی نامیده می شود وجود دارد ولی بسیاری هرگز به آن نیاندیشیده اند.و متاسفانه اینگونه راهها هم از دسترس عامه مردم به دور بوده اند. یک نمونه از این نوع درآمدها برنامه های تلویزیونی است که به دفعات روی آنتن می روند و به ازای هر بار پخش به سازندگان آن پول پرداخت میشود. نویسندگان نیز درآمد رسوبی دریافت می کنند که به آن Royalties یا حق التالیف می گویند. هنرپیشه گان ، موسیقیدانان و شرکتهای بیمه از حرفه های آشنایی هستند که با این روش کسب درآمد میکنند.

 درآمد رسوبی -  درآمدی که با انجام کار فیزیکی درگیر نیست   کلید ثروت و دولتمندی است .

 شاید ساده ترین و بهترین مثال درآمد رسوبی انفعالی Passive Residual Income، سودی است که به پول شما در بانک تعلق می گیرد.

اجازه دهید برای درک این نوع درآمد شما را با مفهوم " میلیونر مجازی "  Virtual Millionaire آشنا کنم . فرض کنید شما یک میلیون دلار در بانک دارید که سودی برابر 6% به آن تعلق می گیرد. بنابراین درآمد سالیانه ای برابر 60000دلار ( قبل از پرداخت مالیات) کسب می کنید در این صورت با این منبع درآمد انفعالی ،شما  یک میلیونر مجازی می باشید. میلیونر مجازی کسی است که هر ماه پول خوبی دریافت می کند چه در آن مقطع به کار اشتغال داشته باشد و چه نداشته باشد.

اما مثال دیگر شرکتهای بیمه بازنشستگی است، هدف اولیه از این طرحها این است که آنقدر پول انباشته باشید که در هنگام بازنشستگی بتوانید باقی عمر را بادرآمد رسوبی انفعالی آن زندگی کنید.

در بازاریابی شبکه ای می توان در زمانی کوتاه این درآمد رسوبی را با مضاعف سازی و تکثیر در درون یک شبکه به دست آورد. درآمد بازاریابی شبکه ای حتی بعد از مرگ نیز برای وارثان ادامه دارد.

یک سوال؟  کدام یک را انتخاب می کنید ، شغلی که بیکباره ماهی 2میلیون تومان  به شما بپردازد یا شغلی که از ماهی 100000 تومان  آغاز می شود اما هر ماه 2 برابر می شود؟ آنهایی که 2میلیون تومان  را انتخاب می کنند یا مشتریان احتمالی خوبی نیستند و یا به آموزش نیاز دارند.این سوال خوبی برای محک زدن افراد است. مسلما ماهی 100000 تومان  و هر ماه 2 برابر ماه قبل خیلی زود از ماهی 2میلیون تومان  سبقت می گیرد.

 اما روی دیگر درآمد رسوبی این است که مدتی وقت لازم است تا میوه آن را بچینید.قدرت و زیبایی این کار در انتهای کار است و نه در ابتدا.

2-   مضاعف سازی Leverage :

طول شبانه روز 24ساعت است و شما هر چقدر با استعداد باشید و درآمد ساعتی تان هر چقدر باشد اگر از شیوه مضاعف سازی استفاده نکنید وقت کم می آورید. و درآمدتان همیشه در حصار زمان محدود است ولی حتی در یک شبکه Network Marketing کوچک شما به نتایج مشابه با 24 ساعت کار، منتها با درصدی از تلاش تک تک افراد بدست می آورید. متاسفانه در بیشتر تجارتهای سنتی تنها کسانی که از مضاعف سازی سود می برند صاحبان و سهامداران هستند.   ولی آنچه در مدل تجاریNetwork Marketing حائز اهمیت است این است که هر فردی فرصت یکسانی برای آن دارد که "مالک " تجارت خود شود. ( با پرداخت کثری انرژی و زمان).

 و اما سوال  دیگر این است: کدام یک را انتخاب می کنید 100% از تلاش یک نفر یا 5% از تلاش 100 نفر را؟

آنها که100%از تلاش یک نفر را انتخاب می کنند یا مشتریان احتمالی خوبی نیستند و یا نیاز به گذراندن کلاس ریاضیات و آموزش دارند. مسلما 100 % از یک فقط یک است ولی 5% از 100، 5 است و این یعنی 500% افزایش که این مقدار با همکاری افراد گروه بیشتر هم می شود .اگر درآمد شما به فعالیت چندین نفر وابسته باشد و نه یک نفر اتفاقات منفی کمتر در آن اثر می گذارد و قابل اعتماد تر است.

3-  رشد هندسی    Duplication:

بهترین مثالی که برای رشد هندسی دیده ام مثال یک تومان در روز است که معمولا برای بیان سود مرکب (بی نیاز از مالیات) بکار میرود. اگر شما با روزی یک تومان  شروع کنید و هر روز ان را به مدت 30 روز،2 برابر کنید در آخر ماه چقدر جمع کرده اید؟ حدس  بزنید : 2147483648تومان حیرت آور است .

 این تخمینی از پتانسیل رشد Network Marketing است.اگر من بتوانم به شما بیاموزم،خودم را دو برابر کرده ام. اگر هر یک از ما یک نفر دیگر را آموزش دهیم خود را 4 برابر کرده ایم و پس از مدتی نتایج باور نکردنی است .

در جایی خواندهام "طبق آمارهای IRS در سال 1984، 20% میلیونر های جدید از Network Marketing بوده اند که این رقم در سال 1994 به 50% رسیده است." آنچه مسلم است بسیاری از میلیونر های جدید قطعا از صنعت Network Marketing بر می خیزند.

اساس بازاریابی شبکه ای از قاعده اهرم و قاعده تصاعد گرفته شده است. این مزیت بازاریابی شبکه ای باعث می‌شود که به درآمد های بالایی دست یافت و هرکسی بدون نیاز به داشتن تخصص در زمینه فروش و بازاریابی این تجارت را انجام بدهد. قاعده اهرم و تصاعد این تجارت را به قدرمندترین تجارت عصر حاضر تبدیل کرده است به طوری که تا به امروز میلیونر ها و میلیاردر های زیادی را به دنیا تحویل داده است.  میلیاردر هایی نظیر رندی کیج، رابرت کیوساکی،بریان ترسی، دکستر یاگر، بیل گیتس و.....

پس: بیایید با همکاری و حمایت یکدیگر این چرخ قدرتمند پولساز را به حرکت درآوریم و روز به روز به گسترش آن سرعت دهیم . بی شک این صنعت مدرن وسیله ایست برای تحقق بخشیدن به رویاهایمان

برای کشب اطلاعات بیشتر و یا فعالیت در این زمینه  اینجا را کلیک نمایید.



تاریخ : شنبه 95/3/29 | 7:19 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

قبل از اینکه کیف  پولتان را از فقیر به ثروتمند تبدیل کنید باید ذهن خود را از فقیر به ثروتمند تبدیل کنید. رابرت کیوساکی

اگه دانشجویی  یا فارغ التحصیلی هستید که بعد از چندین سال زحمت و تلاش نتوانسته اید حتی یک ریال از تحصیلاتت درآمد کسب کنید!

اگه کارمندی یا کارگری هستی که بعد از چندین سال تلاش و کوشش فراوان و اندوختن تجربه فراوان از درآمدت راضی نیستی ! و خودت را شرمنده خانواده می دانی!

اگه جوانی هستی که دنبال رویای جدیدی هستی و می خواهی تغییر کنی!

اگر خانه داری و می خواهی از وقت خودت بدون بیرون رفتن از خانه و کار در بازار و اداره درآمد عالی کسب کنید.

اگر بیکاری و از بیکاری خودت ناراحتی و درواقع خودت را شرمنده ی جامعه و خانواده ات می دانی! 

اگر شما برای مبلغ کمی به سختی کار می کنی؟

اگر مجبوری برای گذران عمر تا آخر عمر کار کنید .    و...    

ما یک راه نجات را به شما پیشنهاد می کنیم.

با ما همراه باش تا در عرض 2 الی 5 سال و با صرف وقت کمی از وقت هایی که در واقع به علت  نداشتن برنامه (وقت های مرده) هدر می دهید. شما را به درآمد عالی برسانیم (البته در واقع خودت باید خودت را به آن برسانی). و پس  از چند سال نیاز به تلاش و صرف وقت بسیار کمی جهت کسب درآمد خواهید داشت! و به اصطلاح وقتی چرخ شما روی غلطک افتاد درواقع درآمد ، خودش سراغ شما خواهد آمد  و می توانید با عزیزانتان در سواحل زیبا خوش بگذرانید!

به هر حال اگر می خواهید زندگی تان را تغییر دهید و درآمد عالی قانونی و آبرومندانه کسب کنید  جزوه  ما را به صورت رایگان  در زیر دریافت و خوب مطالعه نمایید( خواهشاً چند بار به دقت مطالعه نمایید) .

برای دانلود جزوه  درآمد عالی  کلیک فرمائید.

مدیر تیم موفقیت  -

 

 



تاریخ : جمعه 95/3/28 | 2:57 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه آلکسی تیمیای تورنتو  (TAS):

آلکسی تیمیابهمعنینبودکلمهایبرایبیانحالاتخلقی است ( سایفنوس[1]، 1973).   آلکسی تیمیایکمفهومچندبعدیاستوبرخی ازویژگیهایآنعبارتازدشواریدرتوصیفاحساسات، دشواریدرتمایزوافتراقبیناحساساتوحسهایبدنی،ناتوانیدربرقراریارتباطبادیگران،کاهشخیالپردازیو رویاهاوتمرکزبرتجارببیرونیبود.  ( باگبی[2]، 1986).

      این مقیاس در سال 1986 توسط  تایلور ساخته شد و در سال 1994 توسط بگبی و همکارانش تجدید نظر گردید . در این مقیاس بیست ماده ای ، سازه آلکسی تیمیا در سه زیر مقیاس 1- دشواری در تشخیص احساسات (DIF) که توانایی آزمودنی در شناسایی احساساتش و تمایز میان احساسات با حسهای بدنی را ارزیابی می کند2- خرده مقیاس  دشواری در توصیف احساسات (DDF) که توانایی شخص در بیان احساسات و اینکه آیا قادر است احساسات خودش را در قالب لغات بیان کند یا خیر،  می سنجد . 3- خرده مقیاس  تفکر با جهت گیری خارجی  (EOT)  که میزان درون نگری و عمیق شدن فرد در احساسات درونی خودش و دیگران را بررسی می کند .ارزیابی می شود.

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

 علاوه بر آن چندین مقاله مرتبط علمی پژوهشی به عنوان هدیه ضمیمه پرسشنامه می  باشد. .

برای مشاهده لیست پرسشنامه ها  همین جا لیست پرسشنامه استاندارد  کلیک بفرمایید.

 

 

 



[1]- Sifneos

[2]- Bagby



تاریخ : یکشنبه 95/3/23 | 12:1 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه هوش معنوی جامع[1] آمرام و درایر  (ISIS )

ابزار این پژوهش نسخه کوتاه «مقیاس یکپارچه هوش معنوی» (ISIS) ساختة آمرام و درایر (2007) است. آنها کوشیده‌اند تا پنج مؤلفة هوش معنوی (هشیاری، رحمت، معنا، فرارَوی و حقیقت) را از طریق 83 گویة این مقیاس اندازه بگیرند. نسخه کوتاه این مقیاس، 45 گویة برگزیده از نسخه اصلی است که  بلند و محمدی (1392) آن را در ایران ترجمه و اعتبار سنجی کرده اند و 5 سوال آن را  با توجه که برای جامعه ایرانی ضعیف تشخیص داده شده اند، حذف کرده اند پس نسخه ی 40 سوالی در این پژوهش مورد استفاده قرارگرفت.

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست پرسشنامه ها  همین جا لیست پرسشنامه استاندارد  کلیک بفرمایید.

 

 



[1] - Integrated Spiritual Intelligence Scale 



تاریخ : جمعه 95/3/21 | 7:34 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گرانفسکی

پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان توسط گرانفسکی و همکاران (2001)تدوین شده است، این پرسشنامه، پرسشنامه­ای چند بعدی و یک ابزار خود گزارشی است که دارای 36 ماده است و دارای فرم ویژه بزرگسالان و کودکان می باشد. مقیاس تنظیم شناختی هیجان نه (9)راهبرد شناختی ملامت خویش، پذیرش، نشخوارگری، تمرکز مجدد مثبت، تمرکز مجدد بر برنامه ریزی، ارزیابی مجدد مثبت، دیدگاه پذیری، فاجعه انگاری و ملامت دیگران را ارزیابی می کند. گارانفسکی و همکاران اعتبار و روایی مطلوبی را برای این پرسشنامه گزارش کرده اند. این پرسشنامه شامل 36 پرسش مدرج پنج نمره ای (از همیشه یا هرگز)می­باشد که هر چهار پرسش یک عامل را مورد ارزیابی قرار می­دهد قرار می دهد و در مجموع نه عامل به قرار، سرزنش خود، سرزنش دیگران، فاجعه آمیز کردن، نشخوار فکری، تمرکز مجدد بر برنامه ریزی پذیرش، تمرکز مثبت و ارزیابی مثبت را مورد ارزیابی قرار می دهد. فرم فارسی این مقیاس به وسیله ی سامانی و جوکار (1386)مورد اعتباریابی قرار گرفته است.

در این پرسشنامه از فرد خواسته می شود تا واکنش خود را در مواجه با تجارب تهدید آمیز و رویدادهای استرس­زای زندگی که که به تازگی تجربه کرده اند را به وسیله پاسخ به 5 تا پرسش که تا استراتژی برای کنترل و تنظیم هیجان را ارزیابی می­کند مشخص نماید این پرسشنامه دارای فرم ویژه بزرگ دان و فرم ویژه کودکان می­باشد.

از جمله رایج­ترین این راهکارهای شناختی برای تنظیم هیجان در مواجه با شرایط ناگوار عبارتند از سرزنش خود، سرزنش دیگران، نشخوار فکری تلقی فاجعه آمیز توسعه چشم انداز، تمرکز مجدد مثبت ما ارزیابی مثبت، پذیرش شرایط، برنامه ریزی کردن ( سامانی و صادقی، 1389)

توصیف انواع استراتژی های تنظیم شناختی هیجان (عامل های پرسشنامه):

1- سرزنش خود(Self-blame): در مواجه با شرایط و اتفاقات ناگوار فرد خود را مقصر و متهم اصلی در بروز شرایط پیش آمده می­داند.

2- سرزنش دیگران (Blaming others): فرد در برخورد با موقعیت ناگوار دیگران را مقصر و عامل اصلی در وقوع موقعیت می­داند.

3- نشخوار فکری(Rumination): بروز شرایط ناگوار موجب ایجاد مشغولیت فکری پیرامون ابعاد گوناگون واقعه می­گردد و مدام احساسات و افکار ایجاد شده به دلیل شرایط ناگوار به وسیله فرد مرور می­شود.

4- تلقی فاجعه آمیز (فاجعه انگاری) (Catastrophising): فرد شرایط ایجاد شده را شدیدتر و وحشتناک تر از واقعیت آن واقعه ادراک و ابراز می­کند.

5- پذیرش(Acceptance): فرد در برخورد با شرایط ناگوار خود را به ناچاراً بر پذیرش شرایط و به باور گرانفسکی و گرایچ (2006) استراتژی های تنطیم شناختی هیجان کنش هایی هستند که نشانگر راههای کنار آمدن فرد با شرایط استرس زا و اتفاقات ناگوار است. به باور گرانفسکی، کرایچ، اسپانبهون (2001)افراد در مراجعه با تجارب و موقعیت های استرس زا برای حفظ سلامت روانی و هیجان خود از راهکارهای شناختی متنوعی

استفاده می­کند. استراتژی های شناختی هیجان ساز و کارهای خودآگاهی هستند که فرد برای کنار آمدن با شرایط ناگوار به کار می برد (گرانفسکی ماکویمن، کرایچ و کات، 2009).

6- تمرکز مثبت مجدد(Positive refocusing) و برنامه­ریزی(Planning) به فرد در برخورد با شرایط ناگوار به یادآوری تجارب مثبت خود می­پردازد و احترام به برنامه ریزی برای کم کردن عوارض منفی ناشی از اتفاق می­کند.

7- ارزیابی مجدد مثبت(Positive reappraisal) و دیدگاه وسیع تر: فرد در مواجه با شرایط ناگوار به تجارب ارزشمندی ناشی از رویادویی با شرایط به وجود آمده می­پردازد و تأکید بر سازنده بودن این شرایط می­کند همچنین برای کم کردن اهمیت پیش آمد ناگوار از راه توسعه و وسعت دادن به دیدگاه فردی می­پردازد.

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست پرسشنامه ها  همین جا لیست پرسشنامه استاندارد  کلیک بفرمایید.

 



تاریخ : چهارشنبه 95/3/19 | 8:34 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه شیفتگی کاری[1] باکر (2008) (WOLF)

علم روانشناسی مثبت، رویکردی نوین در روانشناسی است که به جای تمرکز بر جنبه های منفی وجودی انسان بر جنبه های مثبت تمرکز کرده و هدف آن تغییر تمرکز روانشناسی از اختلالات روان شناختی به سمت کیفیت مثبت زندگی است. نتیجه این علاقه به جنبه های مثبت روانشناسی، ایجاد سازه های جدید است که در این راستا شیفتگی به عنوان یکی از جدیدترین سازه های روانشناسی مثبت مطرح می باشد.

شیفتگی برای اولین بار توسط پروفسور سیکزنت میهالی ا بداع و توصیف شد. او تجربه شیفتگی را در مرکز روانشانسی مثبت قرار داد و آن را به عنوان حالتی از هشیاری تعریف کردکه در آن فرد کاملاً در یک فعالیت غرق می شود، به طوری که در آن حال هیچ چیز دیگر مهم به نظر نمی رسد. این تجربه به خودی خود، بسیار لذت بخش بوده و باعث می شود افراد با وجود هزینه ی زیاد، فقط به خاطر خود فعالیت در آن درگیر شوند. لذت حاصل از فعالیت، انگیزش درونی برای انجام فعالیت و درگیری کامل در فعالیت از جنبه های مهم تجربه ی شیفتگی می باشند.  باکر برای اولین بار مدل شیفتگی در موقعیت کاری را مطرح کرد و آن را به عنوان تجربه ی اوج کوتاه مدت در کار تعریف کرد که، هنگامی رخ

می دهد که بین انتظارات شغلی و توانایی حرفه ای کارکنان، تعادل وجود داشته باشد. بر طبق نظر باکر مدل شیفتگی مرتبط با کار به وسیله سه عنصر جذب، لذت کاری، انگیزش درونی کار مشخص می شود (گل کاری و همکارانش، 1392)

برای سنجش شیفتگی مرتبط با کار از پرسشنامه شیفتگی مرتبط با کارکه توسط باکر ساخته شده است، استفاده می شود.

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست پرسشنامه ها  همین جا لیست پرسشنامه استاندارد  کلیک بفرمایید.

 

[1]  - The Work-Related Flow Inventory (WOLF)



تاریخ : چهارشنبه 95/3/19 | 8:28 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه وجدان کاری : Performance Checklist

این پرسشنامه شامل 16 سؤال از پرسشنامه پنج عاملی شخصیت [1] کاستا و مک کرا می باشد؛ 8 سؤال از این پرسشنامه مربوط به زیر مقیاس قابلیت اتکا (برای مثال من فرد بسیار شایسته و کارآیی می باشم) است و 8 سؤال دیگر زیرمقیاس موفقیت مداری(برای مثال من برای دستیابی به اهداف خود سخت تلاش می کنم) را می سنجد( Costa, McCrae ,1992).  

 این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست پرسشنامه ها  همین جا لیست پرسشنامه استاندارد  کلیک بفرمایید.

 

[1] - Big five personality questionnaire



تاریخ : چهارشنبه 95/3/19 | 8:23 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

فهرست وارسی عملکرد:  عملکرد وظیفه ای(بیرن وهمکاران) و عملکرد زمینه ای ( کونوی)

ارتقاء عملکرد شغلی 1 یکی از مهمترین اهدافی است کهمدیران سازمان ها در پی آن هستند چرا که ارتقاء بهره وری را درجامعه فراهم ساخته و باعث ارتقای اقتصاد ملی و همین طور ارتقا کیفیت خدمات و تولید سازمان ها خواهد شد. عملکرد شغلی درجه ای از انجام وظایف محوله به فرد در شغل ویمی باشد. عملکرد را فعالیت هایی تعریف کرده اندکه به طور معمول بخشی از شغل و فعالیت های فرد است و باید آن را انجام دهد . توان و تمایل فرد را عوامل اساسی در عملکرد و بهره وری فرد معرفی کرده اند.  یعنی فرد تا چه اندازه توان (دانش،مهارت، تجربه و شایستگی) انجام کار ها را دا شته و تا چه اندازه ای تمایل (انگیزش، علاقه، تعهد و اعتماد) به انجام کار دارد. اعتقاد بر آن است که عملکرد شغلی دو مؤلفه را در بر میگیرد، مؤلفه اول عملکرد وظیفه ای است که نیازمندی ها و الزامات شغلی را منعکس می کند و مؤلفه دوم عملکرد زمینه ای است که فعالیت های تعریف نشده و نامشخص نظیر، کار تیمی و حمایتی را در بر می گیرد (علیرضایی و همکارانش ،1392).

فهرست وارسی عملکرد: فهرست وارسی عملکرد دو بعد عملکرد وظیفه ای و زمین های مورد سنجش قرارگرفته است. عملکرد وظیفه ای از طریق فهرست وارسی 10سؤالی  (به عنوان مثال میزان تمایل به یادگیری را در خود مشخص کنید؟) ، توسط بیرن وهمکاران سنجیده شد(بیرن و همکارانش، 2005).

عملکرد زمینه ای نیز از طریق فهرست وارسی 17 سؤالی کونوی ( میزان روابط بین فردی را در خود مشخص کنید؟)  ، مورد سنجش قرار گرفت( کنوای و همکار انش، 1999).

 این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست پرسشنامه ها  همین جا لیست پرسشنامه استاندارد  کلیک بفرمایید.

 



تاریخ : چهارشنبه 95/3/19 | 8:18 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب قدیمی تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق