خرداد 96 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای " برن رویتر "

 

این پرسشنامه جهت بررسی واکنش های آزمودنی در برابر مسائل و پیش آمدهای روزانه زندگی ساخته شده است و از 125 سؤال تشکیل شده است . شش جنبه از ویژگیهای شخصیتی را مورد اندازه گیری قرار می دهد و از16 سال به بالا کاربرد دارد. این آزمون برای هر دو جنس قابل اجرا است .

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است .

دانلودپرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای " برن رویتر "

 

 

 

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.



تاریخ : پنج شنبه 96/3/4 | 8:14 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

آزمون شخصیتی SCLR90[1]

وقتی ازشاخص هایبهداشتروانیصحبتمی شود،بایستیدر نظرگرفت،بهداشتوسلامتروانیالزامابیانگرسلامتعینی نیست؛بلکهسلامتروانیوذهنیگویایویژگیهایجمعیت شناختیومتغیرهایروانی- اجتماعیاست، دربین رایجترینهمبسته هایروانی- اجتماعی،سلامتروانیشخصیت مهم ترینعاملاست (چلیبانلو و گروسی فرشی، 1389). پرسشنامه سلامت عمومی یک " پرسشنامه سرندی " مبتنی بر روش خود گزارش دهی است که در مجموعه بالینی با هدف ردیابی کسانی که دارای یک اختلال روانی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد (گلدبرگ،1972)

در این پرسشنامه ، به دو طبقه اصلی از پدیده ها توجه می شود، ناتوانی فرد در برخورداری از یک کنش وری "سالم" و بروز پدیده های جدید با ماهیت معلول کننده. در حال حاظر این نکته آشکار شده است که پاره ای از سطوح نشانه های مرضی  را می توان به وسیله مصاحبه های استاندارد شده روانپزشکی  تشخیص داد اما پایین تر از سطح معینی ، احتمال قرار گرفتن اختلال در سطح زیر- آستانه ای و عدم تشخیص آن وجود دارد (گلدبرگ و بلاک ول [2]،1970،وینگ[3]و همکاران، 1977،به نقل از دادستان،1377).

پرسشنامه سلامت عمومی را می توان به عنوان مجموعه پرسش هایی در نظر گرفت که از پایین ترین سطوح نشانه های مشترک مرضی که در اختلالات مختلف روانی وجود دارد، تشکیل شده است و بدین ترتیب می تواند بیماران روانی را به عنوان یک طبقه کلی از آنهایی که خود را سالم می پندارند، متمایز کند. بنابراین، هدف از این پرسشنامه دستیابی به یک تشخیص خاص در سلسله مراتب بیماری های روانی نیست، بلکه منظور اصلی آن، ایجاد تمایز بین بیماری روانی و سلامت است  (دادستان، 1377).

یکی از پر استفاده ترین ابزار های تشخیص روان پزشکی  در ایالات متحده آزمون SCL90  است این آزمون شامل 90 سئوال برای ارزشیابی علائم روانی است و به وسیله پاسخگو گزارش می شود . فرم اولیه این پرسشنامه توسط دراگوتیس،لیپمنوکوری (1973) تحت عنوان SCL90  ساخته شد و در سال 1984 توسط سازندگان مورد تجدید نظر قرار گرفت و SCLr نام گرفت. این آزمون  اولین بار برای نشان دادن جنبه های روان شناختی بیماران جسمی و روانی طرح ریزی گردید . با استفاده از این آزمون می توان افراد سالم را از افراد بیمار تشخیص داد .  

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلودآزمون شخصیتیSCLR90

 

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 



[1]- Symptom Chek List – 90- Revised

[2]. Goldberg & Blackwell

[3]. Wing



تاریخ : چهارشنبه 96/3/3 | 10:40 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه انعطاف پذیریشناختی[1](CFI ) دنیسووندروال

افراددرواکنشبهشرایطجدیدیکهدرزندگی آنهارخمیدهد،بادامنهایازموانعروبهرو میشوندکهنحوهسازگاریآنهاراتحتتأثیرقرار میدهد. اینکهافراددربرابرمحرکهایمختلف محیطیکدامیکازراهبردهایمقابلهبااسترسرا بهکارگیرندبهمیزانانعطافپذیریآنهادر مواجههبامسألهبستگیدارد.انعطافپذیری روانشناختی یکیازمتغیرهاییاستکهبهعنوان تواناییسازگاریبامحرکهایدرحالتغییر محیطیتعریفشدهاست. برخیازپژوهشگران انعطافپذیریروانشناختیراتواناییفردبرای ارتباطکاملبازمانحالبهعنوانیکانسان هوشیاروآگاهوتواناییاوبرایتغییریاادامهرفتار درجهتارزشهایشتعریفکردهاند ( توکلی و ایرانمنش، 1394).

مطابقبانظریهانعطاف پذیریشناختی،سلامتروانیعنیپذیرشمحیط هایدرونیوبیرونیخودفردوتعهدبهفعالیت هاییکه ازلحاظارزشمندیباثباتاست.  شکل هایمختلفآسیب شناسیروانینیزبراساسانعطاف پذیریشناختیبهوسیلهافراطدر قوانینرفتاریوعاطفیناسازگارانهیابهوسیلهرفتارهاییارزشمحوروحسایتبهاحتمالاتکهمربوطبهآیندهاست،شرحداده می شوند)ماسوداوتالی، 2102 ). انعطاف پذیریشناختیمی تواندفکرورفتارفردرادرپاسخبهتغییراتشرایطمحیطسازگارکند )دیکستین،نلسون،مککلووهمکاران، . (2006  برایناساسشواهدیوجودداردکهنشانمی دهدانعطاف پذیریشناختیبا بهزیستیروانیوآسیب پذیریدرطیفگسترده ایازناراحتیکهشاملافسردگی،اضطرابوناراحتی هایروانیوآسیب پذیردرطیفگسترده ایازناراحتیکهشاملافسردگی،اضطرابوناراحتی هایروانی عمومیمی شود،رابطهدارد )ماسوداوتالی، 2012).  باتوجهبهاینکهافراددارایاختلالاتخلقیبااستفادهازنشخوارهایفکریبهدنیایدرونیخودفرومی روندوبرایمثال افسردگیخودراتقویتمی کنند،کسانیکهانعطاف پذیریشناختیندارندبههنگاماحساسغمبهسمتنشخوارفکریگرایش می یابند،زیرابهدشواریمی توانندبرایرهاییازچنیناحساساتیروش هایمقابله ایجایگزینبیابند )داویسونولنهوکسا، 2000).  پرسشنامهانعطاف پذیریشناختی(CFI) توسطدنایونادروالدرال 2010  ساختهشدهاست . اینپرسشنامهمشتملبر20  سؤالمی باشد. اینپرسشنامهبرایارزیابیمیزانپیشرفتفرددرکاربالینیوغیربالینیوبرایارزیابیمیزانپیشرفتفرددر ایجادتفکرانعطافپذیردردرمانشناختی- رفتاریافسردگیوسایربیماری هایروانیبهکارمی رود.

به همراه 4 مقاله مرتبط رایگان

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلود پرسشنامهانعطاف پذیریشناختی

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 



[1]- Cognitive flexibility inventory

 



تاریخ : سه شنبه 96/3/2 | 11:41 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

مقیاس ارزیابی باورهای ضمنی هوش   (ITIS-14) عبدالفتاح و ییتس:

یکیازنظریههاییکهدردودههگذشتهتوجهوجذابیتفراوانیدربینمحققانحوزه انگیزشتحصیلیداشتهاست، نظریه شناختی اجتماعی دوک است و یکی از مفاهیم اساسی این نظریه، مفهوم باورهای هوشی[1] است . یکی از جدیدترین رویکردهای شناختی-اجتماعی مطرح شده در حوزه انگیزش تحصیلی، نظریه ضمنی هوش (باورهای هوشی)است مفهوم باورهای هوشی به میزانی که یادگیرندگان باوردارند هوش یک صفت ثابت یا در حال رشد است، اشاره می کند (محبینورالدینوند؛ شهنیییلاق و  پاشاشریفی،1392).  مقیاس نظریة ضمنی هوش، برای اولین بار توسط عبدالفتاح و ییتس (2006) بر اساس نظریة طرز تفکر (نظریه های ضمنی هوش) دوک (2000، 2006) تدوین شد.این ابزار جهت سنجش نظریه‌های افزایشی و ذاتی هوش به کار می‌رود

به همراه 1مقاله مرتبط رایگان

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلود مقیاس ارزیابی باورهای ضمنی هوش 

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 



[1] - beliefs about intelligence



تاریخ : سه شنبه 96/3/2 | 9:45 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

مقیاس انتظار از ازدواج[1]  (MES) جونز و نلسون

آگاهی، نگرش و انتظار به ازدواج ازمکانیسم‌های کلیدی برای پیش‌بینی و بررسی رفتار و روند واقعی در ازدواج می‌باشند

برای بررسی انتظارات آزمودنی ها  از ازدواج، از مقیاس انتظار از ازدواج (MES) استفاده می شود مقیاس انتظار از ازدواج که توسط جونز و نلسون در سال 1996 ساخته شد یک ابزار چند بعدی و دارای سه عامل مجزا و مرتبط انتظارات بدبینانه، واقع گرایانه و ایده آل گرایانه می باشد که انتظارات افراد نسبت به ازدواج را اندازه گیری می کند. این پرسشنامه حاوی 40 گزاره است. پاسخ دهندگان از مقیاس 5 درجه ای لیکرت از 1 کاملا مخالفم تا  5 کاملا موافقم استفاده می کنند  به طور کلی نمرات پایین تر نشان دهنده انتظارات بدبینانه از ازدواج  و نمرات بالاتر نشان دهنده انتظار ایده آل  گرایانه از ازدواج است. نمراتی که در حد وسط هستند  انتظارات واقع گرایانه را نشان می دهند.

به همراه 3مقاله مرتبط رایگان

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلود  مقیاس انتظار از ازدواج

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 



[1]- marriage expectations scale



تاریخ : سه شنبه 96/3/2 | 12:54 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه عادت های مطالعه ( PSSHI  ) پالسانیوشارما

چندینعاملوجودداردکهبرتوانایی  یادگیری موفقیت آمیز فراگیران  تأثیر می گذارد. از جمله تصورات یادگیری، انگیزه، شرایط فیزیکی محیط، محتوا و برنامه درسی و ...  یکیازمهمتریناینعواملعادت هاو مهارتهایمطالعه است،مهارتهایمطالعهبهعنوانتوانایی فراگیر  درفراگیری،حفظو استفادهازعقایدواطلاعاتتعریفمی شود ( هاروی، 2001 ، به نقل از راناوکاوسار، 2011). عادت هایمطالعهبیانگرتوانایی فراگیران  درسازماندهیوبرنامه ریزی براییادگیری شاناست (لی اواوفرح، 2015).

پژوهشگرانمهارت هایمطالعهراروشی برایکدگذاری،ذخیره سازی،نگهداری،بازگوییواستفادهازاطلاعاتبهروشیمنطقی، مؤثروکافیتعریفکرده اند)چن02009).  همچنینعادت هایمطالعهبهاستفادهآگاهانهو هدفمندازمهارت هایشناختی،احساساتواعمالبرایبهحداکثررساندنیادگیریدانشو مهارت هااشارهدارد )کاردلالاوارونوین، 2003).  عادتهای بد مطالعه یکی از علل مهم عقب ماندگی تحصیلی است. توان هرکسی برای پیشرفت تحصیلی کامل ( به سختی درک می شود) بستگی به عوامل متعددی دارد. تلاشهائی درجهت رفع پیشرفت تحصیلی بالاتر از طرق بهبود کیفیت آموزش، موضوعات آموزشی، محیط های تحصیلی و غیره انجام گرفته است. در بخش دانشجوئی نیز، تلاشهائی درجهت بهبود انگیزش، رغبت وعادتهای کاری او انجام گرفته است بطوریکه او می تواند حداکثر توان خود را بکار برد.وقتی گفته می شود تلاشها انجام گرفته است، این تلاشها فقط در چند کشور پیشرفته وچند مدرسه پیشرفته واقعیت داشته است. در کشور خودمان نیز به کار بیشتر برای بهبود کیفیت وبهینه سازی پیشرفت تحصیلی نیاز داریم. ترجمه این پرسشنامه فقط تلاش کوچکی است در آگاه ساختن معلمان، دانش آموزان و والدین به اینکه برخی از عادتهای مطالعه خوب است وبه پیشرفت بهتر منجر می شود (کرمی ، 1384). اینپرسشنامهتوسطپالسانیوشارما[1]درسال 1989  تهیه و توسطکرمی ( 1384) درایران ترجمه و هنجاریابیشدهاست. پرسشنامهعادتهایمطالعهدارای45 گویهوهشتخرده مقیاستقسیم بندیزمان،وضعیتفیزیکی،تواناییخواندن،یادداشت کردن،انگیزشیادگیری،حافظه،برگزاریامتحاناتوتندرستیاست.

به همراه 5 مقاله مرتبط رایگان

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلود  پرسشنامه عادت های مطالعه

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 



[1]- Palsane & Sharma



تاریخ : دوشنبه 96/3/1 | 9:54 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب جدید تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق