خرداد 99 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وجود گیاهان آپارتمانی و رشد آنها در شرایط مناسب و در فضای داخلی خانه پر از حس خوب و شادابی است. برای من هیچ چیزی جذاب تر و لذت بخش تر از این نیست که گیاهان سالم و با طراوت خود را در آپارتمان نگه داشته و گاهی فضا و گلدان هایشان را تغییر دهم. باید به این توجه داشته باشیم که همه چیز به خود ما بستگی دارد که هر یک از آنها را دوست داشته باشیم و به آنها رسیدگی کنیم و یا اینکه از آنها غافل شده و باعث مرگشان گردیم. بنابراین می توانیم با صرف مقدار بیشتری وقت، علاقه و جرات مان باعث رشد بسیار خوب و شادابی شان شویم   . در اینجا به 8 نکته مهم درمورد نگهداری و حفظ سلامت گیاهان خانگی که حتما باید در ذهنمان حفظ کنیم، اشاره می کنیم:

1- آنها را در جای مناسبی سکنی دهید.

این کاملا درست است که فضایی که در آن قرار دارید بر روی سلامت شما تاثیر خواهد گذاشت. در رابطه با گیاهان خانگی هم هیچ چیزی غیر از این موضوع صدق نمی کند. هرگاه می خواهید گیاه خود را در فضایی مستقر کنید حتما حواستان را جمع کنید که آن فضا تهویه و نور مناسب به همراه داشته و مراقب باشید که گیاه تان از تابش مستقیم نور خورشید در امان باشد. این شرایط به گیاه کمک می کند که محیطی بسیار مناسب برای رشد پیدا کند که استرس را از آن کم کرده و مانع خشک شدنش می شود.

فضایی که تهویه و نور مناسب برای نگهداری گیاهان انتخاب کنید

2- حواستان به میزان آبیاری گیاهان باشد.

اگر محبت بیش از حد چیزی را خراب کند، قطعا یکی از این موارد در رابطه با گیاهان خانگی خواهد بود. دانستن اینکه چه زمان و به چه میزانی آبیاری صورت بگیرد کلیدی است که نه تنها از خشکی و پژمردگی گیاه جلوگیری کرده بلکه باعث رشد آن هم خواهد شد. یک راهنمایی بسیار خوب برای فهمیدن زمان مناسب آبیاری این است که وقتی برگها کم کم شروع به پژمردگی کردند دست به کار شوید.

عجیب است بدانید که این موضوع حتی نشان این هست که گیاه شما بیش از حد آبیاری شده است! زمانی که ریشه گیاه کم کم شروع به فاسد و خراب شدن می کند برگرداندن آن گیاه به شرایط سالم کار بسیار سختی خواهد بود. در بسیاری از گیاهان آپارتمانی، خاک می تواند رطوبت مناسب و کافی را در خود ذخیره کند اما آن را اشباع نمی کند. می توانید امتحان کنید؛ انگشتتان را درون خاک ببرید اگر تا دو سه سانتی مترو یا کمتر از خاک خشک بود حتما به گیاه خود آب بنوشانید.

 

نحوه مراقبت از گیاهان آپارتمانی, تکنیک های مراقبت از گیاهان آپارتمانی

 

اینکه گیاه شما چگونه و در چه شرایطی رشد می کند راهنمای بسیار خوبی برای نحوه آبیاری و دانستن اینکه چه میزان آب احتیاج دارد خواهد بود. گلدان هایی که در اینجا مشاهده می کنید نمونه های مناسبی هستند. گیاهان خشک و مناسب آب و هوای گرم که در سمت چپ تصویر چیده شده اند، به آب کمتری نسبت به سرخس های جنگلی که در سمت راست هستند نیاز دارند.

در بسیاری از گیاهان آپارتمانی، خاک می تواند رطوبت مناسب و کافی را در خود ذخیره کند.

مراقبت از گیاهان آپارتمانی,نکاتی برای مراقبت از گیاهان

3- در مراقبت از گیاهان جزیی تر نگاه کنید.

زمانی که گلدانی با ویژگی برجسته و منحصر به فردتری مثل اینکه ایستاده و بلند است دارید گلدان های کوچک تر را نادیده نگیرید. ظروف کوچک به راحتی قابل تعویض بوده و می توانند با چیدمان مناسب در اطراف خانه جذابیت خود را چند برابر کنند. چنین مجموعه ای از گیاهان خانگی شاداب و با طراوت راهی مناسب برای داشتن گیاهانی که به نگهداری کمتر محتاج بوده اما بیشترین تاثیر را در خانه داشته اند، خواهد بود.

  

 4- به گیاهان خانگی،فضایی برای رشد اعطا کنید.

اگر در خانه تان فضای بزرگ و مناسب برای گیاهان خانگی بزرگ مثل این نخل دم اسبی دارید باید بدانید که به یک برنامه نگهداری منظم نیز احتیاج خواهید داشت. داشتن گیاهان بزرگ نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید و بنابراین به نگهداری مناسب نیازمند است. حتما از این مساله مطمئن شوید که گیاهی که انتخاب کرده اید فضای رشد کافی در طول سال و با گذر زمان را داشته باشد. این نوع از نخل های دم اسبی جزو گونه هایی هستند که سرعت رشد پایینی داشته و نیازمند مقدار کمی آب هستند.

 نخل های دم اسبی سرعت رشد پایینی دارند و نیازمند مقدار کمی آب هستند.

نحوه نگهداری از گیاهان آپارتمانی, گیاهان آپارتمانی

5- گیاهان آپارتمانی را تمیز نگه دارید.

گیاهان برای اینکه غذای خود را از طریق فتوسنتز تامین کنند، به برگ های خود نیازمند هستند. سطح برگ ها با منافذ کوچکی پوشانده شده است که در طی شبانه روز باز و بسته شده و می توانند توسط ذرات گرد و خاک مسدود شوند. برگ گیاهان در بیرون از فضای منزل می توانند به راحتی توسط باران شستشو شوند اما زمانی که آنها را در خانه نگه می داریم باید با یک دستمال مرطوب به صورت کاملا لطیف و ملایم سطح برگها را پاک کنیم تا همیشه ظاهر شفاف و سالم خود را حفظ کنند.

باید با یک دستمال مرطوب به صورت کاملا لطیف و ملایم سطح برگها را پاک کنیم

برای گیاهانی مثل این نخل دم اسبی که برگهایشان کمی ظاهر پیچیده تری دارند، بیرون بردن و شستشو دادن برگها با شلنگ می تواند آنها را شگفت زده کند. حتی راه بهتری هم وجود دارد، آن هم اینکه در یک روز بارانی آنها را در فضای بیرون قرار دهید تا باران شستشوی شان داده و تمام مواد سودمند و مناسبی که نیاز دارند را نیز برایشان فراهم آورد.

 بیشتر بخوانید: شرایط نگهداری کاج مطبق

برای این نخل دم اسبی که برگهایش ظاهر پیچیده تری دارد، بیرون بردن و شستن برگها بهتر است

6- به گیاهان تغذیه مناسب دهید.

کود دهی برای همه گیاهان سودمند خواهد بود اما زمانی که گیاهی درون گلدان نگهداری می شود، اهمیت وجود آن دوچندان خواهد شد. همیشه سعی کنید بهترین انتخاب را برای گلدان ها داشته باشید، چیزی که ترکیب مناسبی از کود و کریستال های آب را در بر بگیرد. اگر گونه ای خاص از گیاهان مثل ارکیده، کاکتوس، مرکبات و... را نگهداری می کنید حتما گلدانی خاص و مناسب برای آنها تهیه کنید. به هرحال بهترین گلدان ها هم حتی روزی کهنه خواهند شد. بنابراین شما باید بعد از هر یک یا دو سال آنها را تعویض کنید. اکثر کودها برای مدتی حدود 6 تا 9 ماه مناسب هستند بنابراین مراقب باشید که عوض کردن کود گلدانها را در زمان مناسب فراموش نکنید. شما همچنین می توانید از نوعی کودهای مایع هم برای آبیاری بهتر برای یک یا دوبار در ماه استفاده کنید.

عوض کردن کود گلدانها را در زمان مناسب فراموش نکنید

7- به گیاهان آپارتمانی خود استراحت دهید.

اگر گیاهان خانگی برای مدت کوتاهی بیرون از خانه نگهداری شوند زیبایی و جذابیت بیشتری خواهند داشت. برای گلدانهای کوچک و متوسط ایده خوبی است که برنامه ای چرخشی داشته باشند. برای اینکار می توانید از گلدان های پلاستیکی مشکی رنگی که در گلخانه ها استفاده می شوند، بهره ببرید. می توانید به شکلی که دوست دارید روی آن شکاف ایجاد کرده و فرم دهید. حتما قبل از انجام هرکاری اطمینان داشته باشید که فضا و موقعیت بیرون چیزی شبیه به خانه را برای گلدان هایتان تداعی کند. اگر طبیعت گیاهی به شکلی نباشد که زیر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد، مطمئن باشید با گذشت زمان کوتاهی برگهایش سوخته و به مرور زمان می میرد.

اگر گیاهان برای مدت کوتاهی بیرون از خانه نگهداری شوند زیبایی و جذابیت بیشتری خواهند داشت

8- گلدان مناسب انتخاب کنید.

البته که یک گیاه بدون گلدان خود چیزی نیست بنابراین قرار دادن آن در گلدان مسئله بسیار مهمی است. بعضی از گلدان ها حتی قبل از آنکه درونشان را از خاک و گیاه پر کنید به شدت سنگین هستند. شما می توانید با جا به جا کردن گیاه خانگی از گلدان پلاستیکی به گلدان های خاص و زیباتر، خطر غرقاب شدن آنها را کاهش داده و فرآیند نگهداری را آسان تر کنید به طوری که بتوانید به آسانی در زمان نیاز گلدان ها را تعویض کنید.

از گلدان های پلاستیکی برای گل های خود استفاده کنید تا به راحتی بتوانید آن ها را جابه جا کنید

همچنین می توانید از گلدان هایی استفاده کنید که در زیر آنها سینی قرار دارد که به این ترتیب قبل از اینکه آب اضافی آن بر روی فرش ریخته و یا باعث تاثیرات منفی بر روی گیاه بشود، به این قسمت انتقال پیدا کند. گلدان هایی که آبیاری مستقل دارند نیز انتخاب خوبی به حساب می آیند چرا که مقدار آب مناسب و کافی به گیاه عرضه می کنند

گلدان های مناسب گیاهان آپارتمانی,گیاهان آپارتمانی

اگر آبیاری گیاهان خانگی برایتان مسئله بسیار سختی به حساب می آبد از این نمونه از گیاهان شاداب استفاده کنید که خودشان مناسب هستند. به هرحال مسلما با وجود انواع مختلفی که در بین گیاهان خانگی موجود است هرکسی می تواند یک نوع که برایش مناسب و راحت باشد را انتخاب کند. فقط با کمی مطالعه و جستجو و قرار گرفتن در یک روال نگهداری، شما می توانید گیاهانی فوق العاده و زیبا داشته باشید.

گیاه خانگی با گلدان زیبا و زرد رنگ

.

اگر آبیاری گیاهان خانگی برایتان سخت است از این نمونه از گیاهان شاداب استفاده کنید

منبع : chidaneh.com





تکنیک های مراقبت از گیاهان آپارتمانی, اصول مراقبت از گیاهان آپارتمانی

برا ی مشاهده و خرید ابزار آلات پرورش                     گل و گیاهان آپارتمانی و وسایل باغبانی اینجا کلیک کنید.



تاریخ : سه شنبه 99/3/27 | 7:3 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 

فرقی نمی‌کند که در کارهای فنی تجربه داشته باشید یا تازه‌کار باشید، چیزی که عیان است این است
که بدون ابزارآلات مناسب نمی‌توانید کاری را پیش ببرید درواقع بدون ابزارآلات مناسب افراد ماهر و تازه‌کار فرقی با هم ندارند. لازم نیست که در همان ابتدای کار بروید و جعبه‌ابزاری با تمامی ابزارآلات موجود در بازار را با تمام امکانات خریداری کنید و درواقع بهتر است به تدریج و برحسب نیازتان ابزارهای لازم را خریداری کنید. بدین شکل در هر خرید و هر ابزار زمان بیشتری خواهید داشت تا حسابی تحقیق کرده و با تفکرو اطمینان خرید کنید و درنهایت مجموعه ابزاری مشتکل از بهترین گزینه‌ها را داشته باشید. درکنار این تفکر و تحقیقی که برای خرید ابزار دارید می‌توانید از مطالبی که در این مقاله آمده است استفاده کنید و خریدی هوشمندانه داشته باشید. تمامی مطالب این مقاله اگرچه ساده و سطحی به نظر می‌رسند اما نظر متخصصین کارهای فنی بوده و رعایت کردن آن‌ها در زمان و پول شما صرفه‌جویی می‌کند.

همیشه زیادتر بهتر نیست!

اگر جعبه‌ابزاری چند صد تکه داشته باشید شاید بتوانید در میان دوستان خود حسابی پز دهید و دهان آن‌ها از تعجب باز بماند، اما اگر به ندرت از این ابزار استفاده کنید، شک نکنید که پولتان را بر باد داده‌اید و به جای احساس غرور باید به حال خود تاسف بخورید؛ از این رو بهتر است نیازهای فعلی‌تان را درنظر داشته باشید و ببینید بیشتر از چه ابزاری استفاده می‌کنید و همان را بخرید و همیشه کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید. یعنی به جای اینکه ابزارهای زیادی داشته باشید بهتر است ابزاری را که نیاز دارید با بهترین کیفیت ممکن خریداری کنید.

خرید دریل

ابزارالات گران‌تر همیشه بهتر نیست

ابزارآلات گران‌ ممکن است دوام بیشتری داشته باشند، ولی این دلیل نمی‌شود کسی که هفته‌ای یک بار یک پیچ باز و بسته می‌کند، برود و گران‌ترین پیچگوشتی را بخرد. اتفاقا در برخی از ابزارهای برقی، مدل‌های جدید و گران بسیار پیچیده هستند و کسی که در کارهای فنی مهارت چندانی ندارد نمی‌تواند از آن‌ها سردربیاورد و حتی ممکن است ابزار را خراب کند. خلاصه مطلب اینکه اگر خیلی حرفه‌ای نیستید الکی پول‌تان را برای خرید ابزارهای حرفه‌ای هدر ندهید.

می‌توانید درصورت تمایل خرید خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید. در این شرایط سعی کنید خرید خود را از سایت‌های معتبر انجام دهید که محتوای اینترنتی خوبی را اعم از تصاویر و مشخصات فنی برای کالا عرضه کرده و همچنین روند خرید آسانی دارند. اگر هم به‌صورت سنتی از بازار خرید می‌کنید، قبل از اینکه پول ابزار را حساب کنید آن را در دست بگیرید و سعی کنید تا کیفیت ساخت آن را بررسی کنید. ببنید آیا ابزار خوش دست است یا خیر؟ ابزارهای باکیفیت بسیار خوش‌دست هستند. با رعایت این موارد احتمال پشیمانی از خرید را به حداقل می‌رسانید.

سطح مهارت خود را در نظر بگیرید

اگر فردی مبتدی هستید که کارهای فنی زیادی در خانه انجام نمی‌دهید، دنبال ابزارهای ساده باشید. اگر کار با ابزار را بلد باشید احتمال اینکه به خود یا اطرافیان صدمه و آسیب بزنید کمتر می‌شود. شاید چنین چیزی شما را به خنده وا دارد اما باور بفرمایید که همه روزه افراد زیادی به دلیل عدم آشنایی با ابزارهای ساده به خودشان یا دیگران آسیب می‌زنند. هنگام استفاده از ابزار برقی قوی توجه ویژه داشته باشید. قبل از اینکه دستگاه را روشن کنید اول مطمئن شوید که می‌دانید چکار دارید می‌کنید.

ابزارالات متناسب با خودتان را پیدا کنید

همه‌ی ابزارها به‌صورت یکسان ساخته نشده‌اند. برای مثال، چکش‌های نجاری که در ساخت خانه از آن استفاده می‌شود می‌توانند حدود 1 کیلوگرم وزن داشته باشند، درحالی‌که چکش‌هایی که برای ظریف‌کاری به کار می‌روند تنها حدود 300 گرم وزن ‌دارند. درباره‌ی ابزارهای مختلف تحقیق کنید و سعی کنید بهترین مدل را متناسب با نیاز خود پیدا کنید: کوبیدن میخ با چکش‌های سنگین‌تر سریع‌تر انجام می‌شود، اما دست شما زودتر خسته شده و کیفیت کار پایین می‌آید.

متناسب با کار خرید کنید

برای هر کاری، ابزاری متفاوت نیاز است. قبل از شروع به ساخت چیزی اول از همه تحقیق کنید و از مراحل ساخت آن آگاه شوید. اگر دقیق بدانید که چکار خواهید کرد می‌دانید که چه ابزاری باید بخرید و درنتیجه به مشکلی برنمی‌خورید.

باتری زاپاس بخرید

دریل‌های شارژی تقریباً جایگزین مدل‌های باسیم قدیمی‌تر شده‌اند. درست است که زمان استفاده باتری‌های لیتیومی طولانی است ولی همیشگی نیست و زمانی که شارژ آن‌ها به پایان برسد، بی‌مصرف محسوب می‌شوند. خوشبختانه، بسیاری از سازندگان، دریل‌ها، اره‌ها و دیگر ابزار خود را با دو باتری عرضه می‌کنند. پس حتما علاوه بر باتری اصلی، باتری زاپاس هم خریداری کنید.

اگرچه باتری شارژی را بارها می‌توان شارژ کرد اما عمر باتری در نهایت تمام می‌شود. با دانستن بعضی نکات مفید می‌توان به‌راحتی عمر باتری را افزایش داد تا دفعات بیشتری قابل استفاده باشد. در ویدئو زیر به برخی از این نکات پرداخته‌ایم.

 

ابزارتان را ارتقا دهید

زمانی که دانش اولیه را به دست آوردید و ابزارهای خریداری‌ شده‌ی اولیه، به نظرتان مبتدی رسید، تجهیزات خود را ارتقا دهید. با این کار، دقت، اطمینان، قدرت و حتی اعتمادبه‌نفس شما افزایش پیدا می‌کند، ولی قوانین قبل همچنان پابرجا است: ابزار را متناسب با بودجه، نیاز و فضایی که برای نگهداری دارید انتخاب کنید.

 

ایمنی را فراموش نکنید

حتماً عینک ایمنی، گوشی ایمنی (محافظ گوش) و ماسک را در سبد خرید خود قرار دهید. در تمام کارهای فنی که در خانه انجام می‌دهید خطرات بالقوه‌ی زیادی نهفته است که شاید در نگاه اول محسوس نباشند. تجهیزات ایمنی را به‌عنوان گزینه‌ی انتخابی درنظر نگیرید؛ خرید آن‌ها اجباری است.

در مورد ابزارآلات سؤال بپرسید

در هنگام خرید ابزار، سؤالات خود را با فروشندگان در ارتباط بااینکه کدام محصولات مطابق نیازها و کارهای شماست مطرح کنید. دستورالعمل و پیشنهاد‌های فروشنده را بپرسید تا زمانی که در خانه شروع به کار می‌کنید آمادگی لازم را داشته باشید.

می توانید انواع ابزار آلات خود را از اینجا بخرید. کلیک کن



تاریخ : سه شنبه 99/3/27 | 11:46 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

کلمه دکوراتیو یا هنر تزیینی هدفش طراحی و ساخت اشیایی است که علاوه بر زیبایی، کاربردی هستند. استفاده از عبارت دکوراتیو چیست ؛ بیشتر از آن که برای معماری باشد، مربوط به طراحی داخلی است. البته بخشی از هنرهای تزیینی و زیبا را می‌توان در آثاری مثل تابلوهای نقاشی، مجسمه، عکس و.. دید. اما این اشیا بیشتر از اینکه در زندگی مورد استفاده باشند برای مشاهده و تحریک حس زیبایی شناسی در بیننده ایجاد می‌شوند. برای آشنایی با اجسام دکوراتیو در دکوراسیون داخلی خانه و مفهوم دکوراتیو چیست ؟ با ما همراه باشید.

طراحی داخلی دکوراتیو چیست ؟

در طراحی داخلی از طیف وسیعی از اشیا استفاده می‌شود ولی برای شناسایی اشیا و اجسام دکوراتیو باید به دو نکته توجه کرد:

  1. برای ساخت شی دکوراتیو از ترکیب صنعت و هنر استفاده می‌شود.

  2. اجسام دکوراتیو علاوه بر زیبا بودن، کاربردی هستند.

برای ساخت اشیای دکوراتیو از موادی مانند سرامیک، چوب، شیشه، فلز و منسوجات استفاده می‌کنند. اجسام دکوراتیو خانه گاهی مانند کاغذ دیواری، ثابت و گاهی مثل انواع ظروف، آیینه و.. متحرک و قابل جابه‌جایی هستند. در ادامه بخشی از اشیای دکوراتیو خانه را لیست کردیم:

  • آیینه‌های دیواری و قدی

  • دکورهای دیواری

  • نگهدارنده و پایه شمع و گلدان

  • انواع ظروف و گلدان‌های چینی، سفالی و..

  • قاب عکس

  • جعبه و سبدهای ساماندهی وسایل

  • ساعت

  • دستگیره و قلاب آویز

  • صندلی و میز

  • لوازم روشنایی، چراغ و غیره.ای ایجاد هماهنگی و کنتراست در طراحی داخلی خانه است.

10 ایده برای اجسام دکوراتیو در چیدمان و دکوراسیون خانه

همیشه وقتی می‌خواهیم چیز جدیدی را به دکوراسیون خانه اضافه کنیم دو تا ایده وجود دارد:

  1. بدون هیچ پیش فرضی به فروشگاه برویم و در بین قفسه‌ها بگردیم و هر چیزی که فکر می‌کنیم به درد بخور و زیبا است، بخریم.

  2. ابتدا به محیط اطراف خانه نگاهی بیاندازیم و ببینیم آیا اصلا به شی دکوراتیوی نیاز داریم یا نه؟ و اگر می‌خواهیم محل‌های خالی خانه را پر کنیم این محل‌ها بهتر است با کدام سبک از اجسام تزیینی جایگزین شود. یک قفسه، گلدان یا میز مبلی؟

من به شخصه ایده دوم را بیشتر دوست دارم. بهتر است برای خرید اشیا تزیینی و دکوراتیو خانه عجله نکنید. شاید با روش‌های ساده و خلاقانه این پست بتوانید اشیای دکوراتیو مورد نیازتان را به تنهایی طراحی کنید و بسازید.

سینی دکوراتیو

سینی وسیله پرکاربردی در آشپزخانه به شمار می‌رود ولی شاید تا به حال به کاربردهای تزیینی آن توجه نکرده باشید. سینی دکوری را روی میز کنار در ورودی منزل بگذارید و در حین ورود محتویات جیب یا کلیدهای‌تان را روی آن قرار دهید. ایده بعدی برای استفاده از سینی چوبی دکوری می‌تواند برای ساماندهی به لوازم آرایشی و بهداشتی باشد. نظرتان در مورد یک سینی تزیینی روی مبل برای قرار دادن چند میوه کاج و تعدادی شمع استوانه‌ای چیست؟

ایده‌های خلاقانه برای تزیین اتاق نوزاد
 

دکوراتیو چیست

گلدان‌های تزیینی

گل‌های تازه به محیط خانه زندگی و روح می‎دهند به ویژه اگر در روزهای سرد و بی‌روح زمستانی گل تازه تهیه کنید، این تفاوت فضای خانه را به وضوح می‌بینید. داشتن یکی دو گلدان ساده به شما انگیزه خوبی برای خرید گل می‌دهد. لازم نیست هزینه زیادی برای خرید گلدان‌های فانتزی کنید. از گلدان‌های بلوری و شیشه‌ای توپی شکل (تنگ ماهی) استفاده کنید. اگر از یک نواختی گلدان‌های استوانه‌ای ساده خسته شده‌اید با نخ کناف کمی آن را تزیین کنید.

دکوراتیو چیست

نردبان چوبی و سبد

اتاق نشیمن شما نمی‌تواند یک جو راحت و آرامش بخش داشته باشد مگر اینکه بتوانید روی مبل راحتی و میان کوسن‌ها لم بدهید. در این موقعیت به چه چیزی نیاز دارید؟ یک روانداز یا پتوی مسافرتی!

دکوراتیو چیست

 

دکوراتیو چیست

 

گل و گیاه

وقتی درباره گلدان‌های دکوری صحبت کردم از گیاهان و شکوفه‌های طبیعی گفتم ولی انتخاب چند شاخه گل یا بوته‌های مصنوعی هم می‌تواند به صرفه و اقتصادی باشد و هم گلدان‌های دکوری‌تان را پر کند.

دکوراتیو چیست

 

خدمات آهنگری و جوشکاری

آهنگری و جوشکاری

  • تمامی خدمات آهنگری و جوشکاری سازه های فلزی
  • ساخت انواع در و پنجره ی آهنی و چهارچوب های فلزی
  • ساخت و نصب انواع نرده، پل، سایبان، سقف و حفاظ آهنی
  • ساخت نرده کرکره ای و حفاظ آکاردئونی در آپارتمان
شمع و پایه‌های تزیینی

کاربرد شمع در اشیای دکوراتیو چیست ؟ شمع‌ها عاشقانه‌های دوست داشتنی دکوراتیو هستند که به فضای شما نور و زیبایی بی‌نهایتی می‌بخشند. از خرید تعداد زیادی شمع در ابعاد و اندازه‌های مختلف هیچ وقت پشیمان نمی‌شوید. خرید پایه‌های تزیینی برای شمع رومیزی یک ایده خوب برای دکور میز غذاخوری، روی بوفه یا میز عسلی است. حتی از سینی‌های چوبی دکوراتیو هم می‌توانید برای قرار دادن تعدادی از آن‌ها کنار هم استفاده کنید.

دکوراتیو چیست

 

معجزه رنگ‌!

یکی از ایده‌های جالب و کاربردی برای ساختن اشیای دکوراتیو، تبدیل اشیای ساده و روزمره به یک شی تزیینی و خاص است. در این بین می‌توانید از روش‌های مختلفی برای رنگ‌آمیزی هم استفاده کنید. فرقی نمی‌کند یک گلدان یا کمد دراور کوچک باشد. کافی است به خلاقیت خودتان اجازه بروز و ظهور بدهید.

دکوراتیو چیست

 

میزهای کتابی

کتاب‌ها اشیای ارزشمندی هستند ولی اگر جای کافی برای قرار دادن کتابهای‌تان ندارید و آن‌ها را در انبار و زیر تخت جمع کرده‌اید بهتر است دست کم استفاده بهتری مثلا به عنوان یک پایه میز، از آن‌ها داشته باشید. همچنین در این حالت بیشتر چشم‌تان به کتاب‌ها می افتد شاید هوس کردید اوقات بیکاری‌تان کمی آن‌ها را ورق بزنید.

دکوراتیو چیست

 

دکوراتیو چیست

پاف مبل و کوسن‌های توپکی

کوسن‌ها یکی از ساده‌ترین ابزار دکوراتیوی هستند که می‌توانید در خانه با اندکی تجربه در خیاطی آن‌ها را تهیه کنید. کوسن‌های گره‌ای حتی نیازی به دوخت و دوز هم ندارند. همچنین می‌توانید یکی دو عدد پاف مبل در اندازه‌ها و رنگ‌های متناسب با دکوراسیون خانه برای اتاق نشیمن خود تهیه کنید.

دکوراتیو چیست

اشیای دیواری دکوراتیو

آویزهای دیواری تزیینی و همینطور قفسه‌ها در انواع مختلفی قابل تهیه و حتی ساختن هستند. اگر می‌خواهید برای فضاهای خالی دیوار پذیرایی از قفسه دکوراتیو استفاده کنید، مدل‌های چند وجهی مثل قفسه‌های کوچک مثلثی، مربع و شش ضلعی ایده‌های خوبی هستند. دو یا سه قفسه کنار هم یا حتی در اندازه‌های مختلف می‌تواند برای گذاشتن کتاب، شمع، گلدان‌های کوچک، قاب عکس و.. مناسب باشد. انتخاب دیگر برای تزیین دیوار نشیمن می‌تواند استفاده از دیوار آجری دکوراتیو باشد.

ایده‌های خلاقانه برای تقسیم فضای خانه و پارتیشن بندی
 

دکوراتیو چیست

پارتیشن و جداکننده‌های دکوراتیو

پنجره، دیوار و در سه تا از مهم‌ترین اجسام جداکننده در منازل هستند ولی اگر به دنبال یک ایده خلاقانه و جدید برای جداکننده می‌گردید از:

  • چوب‌های بامبو برا جدا کردن فضا در اتاق نشیمن استفاده کنید.

  • ورق کفپوش وینیل را به ابعاد مختلف برش داده و به هم متصل کنید. با آویختن آن به سقف ناحیه مورد نظرتان به عنوان پارتیشن از آن استفاده کنید.

  • دو عدد پنل چوبی به کف و سقف نصب کرده و با استفاده از قلاب، ریسمان‌های کنفی را به پنل وصل کنید.

  • از طرح برش‌های لیزری روی چوب برای پارتیشن کمک بگیرید.

دکوراتیو چیست

دکوراتیو چیست

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی

اجسام دکوراتیو چوبی بسازید

چوب یکی از عناصر طبیعی در دکوراسیون است. اگر پیرو سبک‌های وابی سابی یا طراحی داخلی مینیمالیستی در چیدمان منزل هستید ایده‌های خلاقانه زیر کمک می‌کند تا به شکلی جدید از چوب برای اشیای دکوراتیو معمول استفاده کنید.

  • کنده‌های قدیمی درخت در خانه‌های ویلایی منبع الهام بخش برای اشیای تزیینی هستند. اگر یکی از این کنده‌ها را در حیاط منزل دارید آن را به ابعاد دلخواه برش زده و با استفاده از چهار میله آهنی با آن یک میز عسلی دکوری درست کنید.

  • این روزها هر پیج سبک زندگی و آشپزی اینستاگرامی را که باز کنید می‌بینید از ظروف زیبا و منحصر به فردی برای سرو غذا استفاده می‌کنند. درست کردن ظروف ساده و مسطح با برش‌های چوب یا پایه کیک و شیرینی به میزهای غذاخوری نمای جذابی می‌دهد.

  • قوطی‌های فلزی روغن جامد یا رب گوجه فرنگی را بشویید و خشک کنید. با استفاده از چسب چوب و تعدادی از برش‌ های یک شاخه درخت خشکیده یک گلدان رومیزی دکوراتیو درست کنید.

  • آیینه به فضاهای داخلی خانه وسعت و روشنایی بیشتری می‌دهد به همین خاطر اکثر طراحان داخلی برای ایجاد خطای دید از آیینه‌های بزرگ در دکور خانه استفاده می‌کنند. یک آیینه گرد تهیه کنید و آن را روی یک تکه مقوایی به همان شکل ولی با ابعاد بزرگتر نصب کنید. با کمک اره یک شاخه خشکیده را برش‌های ریز بزنید سپس با چسب آن برش‌های چوبی را روی مقوا و دور تا دور آیینه بچسبانید.

دکوراتیو چیست

نظرات و پیشنهادات

استفاده از اشیای دکوراتیو در چیدمان خانه می‌تواند کاملا ساده و ارزان قیمت باشد. کافی است ببینید که چه آیتمی نیاز دارید و دقیقا بر اساس کاربرد مورد نظرتان آن را تهیه کنید. در این پست استادکار درباره ایده‌های اشیای تزیینی خانه و مفهوم اینکه دکوراتیو چیست ، صحبت کردیم. شما چه نظری برای اشیای دکوراتیو خانه دارید؟

از چه لوازم دکوراتیوی برای چیدمان و دکوراسیون خانه‌تان استفاده کرده‌اید؟ در زیر عدادی از لوازم دکوراتیو را مشاهده می کنید، می توانید آه ها را بخرید و در جلو درب منزل دریافت کنید.

مشاهده لوازم دکوراتیو



تاریخ : دوشنبه 99/3/26 | 11:47 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

خرید لوازم خانگی از بازار

خرید از بازار لوازم خانگی یکی از سخت‌ترین عملیات خرید است! این‌جا دنیایی از برندها، مارک‌ها، اصطلاحات تخصصی و فنی، آپشن‌های گیج‌کننده و تقلبات عجیب و غریب وجود دارد. البته در این میان آپشن‌ها و مشخصات فنی و اصطلاحات تخصصی دستاویز خوبی شده است تا بسیاری از فروشندگان با طرح اعداد و ارقام نجومی و نسبت دادن آن به عملکرد وسیله مورد نظر مشتری را فریب دهند. ما در این گزارش کاربردی‌ترین نکات خرید از بازار لوازم خانگی را از دیدگاه کارشناسان و فعالان این بازار در اختیارتان می‌گذاریم.

فعالان بازار می‌گویند بیشتر مشتریان ایرانی هنگام خرید لوازم خانگی یک ضعف بزرگ دارند. آنها به متراژ فضای مسکونی و نیازهای واقعی شان توجه نمی‌کنند. همین موضوع عمده‌ترین علتی است که هزینه‌های اضافه به آنها تحمیل می‌کند. برایتان چند مثال می‌آوریم:

مشتریان زیادی علاقه‌مندند بزرگترین نمایشگرهای تلویزیونی را خریداری کنند. این درحالی است که محل زندگی آنها آپارتمان‌هایی با متراژهای کوچک است. آنها یک راز مهم نمایشگرهای تلویزیونی را نمی‌دانند. تفاوت کیفیت و وضوح تصویر نمایشگرهای بزرگ نسبت به نمایشگرهای کوچکتر در فواصل زیاد به چشم می‌آید. درواقع این موضوع به آن معنی است که یک نمایشگر بزرگ در خانه‌ای کوچک عملکرد یک نمایشگر جمع و جورتر را دارد و مشتری برای آیتمی هزینه اضافه‌تر پرداخته است که عملا به کار او نمی‌آید.

خرید لوازم خانگی با ظرفیت‌های بالا یکی دیگر از عادات نادرست مشتریان ایرانی است. یک لباسشویی 12 کیلوگرمی برای یک خانواده 4 نفره تنها به معنای اتلاف انرژی بیشتر و هزینه بالاتر است. علاوه بر این کارخانه سازنده در ازای ارایه لوازم خانگی با حجم بالاتر، برای محصول خود قیمت بیشتری تعیین می‌کند. به این ترتیب خرید لوازم خانگی با ظرفیت بیشتر از نیاز به معنی پرداخت پول بیشتر برای خرید کالا و پرداخت هزینه بیشتر انرژی مصرفی است.

آپشن‌های گران قیمتی که به دردتان نمی‌خورد

وقتی تصمیم به خرید یک وسیله لوکس و گرانقیمت دارید شک نکنید که بخش قابل توجهی از هزینه خرید کالا را برای گزینه‌هایی پرداخت می‌کنید که کمتر به استفاده از آن نیاز پیدا می‌کنید. به‌عنوان مثال 36 برنامه شست‌وشوی یک لباسشویی گرانقیمت را مرور کنید. یکی از این برنامه‌ها برای شست‌وشوی لباس پشمی است. شما چند بار در ‌سال لباس پشمی می‌شویید؟! و اصولا آیا برای شستن یک یا دو تکه لباس پشمی لباسشویی روشن می‌کنید؟ این آپشن‌ها در نگاه اول بسیار فریبنده به نظر می‌رسند و باعث می‌شوند مشتری در یک تصمیم آنی و عجولانه پول زیادی بابت خرید یک وسیله بپردازد اما به مرور و با استفاده از آن کالا متوجه می‌شود که بسیاری از این آپشن‌ها به ندرت یا هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بنابراین بهتر است موقع خرید یک وسیله خانگی قبل از هر چیز نیازهای منطقی‌تان را در نظر بگیرید و فریب تجملات و آپشن‌های لوکس و کم کاربرد را نخورید.

 

بهترین مشاوران خرید لوازم خانگی چه کسانی هستند؟

به شعارهای تبلیغاتی اهمیت ندهید. اغراق یکی از شگردهای شرکت‌های تبلیغاتی است. آنها از صاحبان کالا پول می‌گیرند تا به بهترین وجه ممکن شما را به خرید یک کالا قانع و ترغیب کنند اما این به آن معنا نیست که تمام حقیقت با شما در میان گذاشته شده است. قبل از این‌که فریفته تبلیغات شوید درباره آن کالا و معایبش پرس و جو کنید یا در اینترنت جست‌وجو کنید. یادتان باشد رقبای آن کالا در سایر برندها را نیز با دقت بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. بهترین راهنمای شما برای خرید یک وسیله نه فروشندگان هستند و نه تبلیغات. بهترین راهنمایان خود خریداران هستند. نظر سایر خریداران یک کالای مشخص را بپرسید. آنها ممکن است در بین اعضای فامیلتان باشند یا همسایه و همکارانتان. ممکن است در تاپیک‌ها و گروه‌های گپ و گفت‌وگو در فضای مجازی نیز بتوانید آنها را پیدا کرده و از آنها درباره معایب برند موردنظرتان نظرخواهی کنید.

از فروشندگان مدعی فاکتور بگیرید!

ادعای فروشندگان را جدی نگیرید. نگاه نکنید که آنها برای خرید یک کالا دقایق طولانی برایتان حرف می‌زنند و نقش یک مشاور دلسوز را بازی می‌کنند. کافی است بعد ازخرید کالا به آنها مراجعه کنید و ببینید که دیگر در حد گفتن یک جمله هم حوصله‌تان را ندارند! اگر فروشنده ادعا می‌کند کالایی ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تضمین‌شده‌ای دارد، از او بخواهید تمام آن ویژگی‌ها را به صورت دقیق و شفاف در فاکتور خریدتان بنویسد و مهر و امضا کند. این کار به شما کمک می‌کند تا اگر برای کار کردن با آن وسیله دچار مشکل شدید به راحتی بتوانید از فروشنده شکایت و درخواست خسارت کنید. اگر او حاضر نشد گفته‌های خود را مکتوب کند بدانید حتما کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. این گزینه به‌ویژه درباره خرید لوازم خانگی بزرگ و با قیمت بیشتر می‌تواند برای شما بسیار تعیین‌کننده باشد.

برچسب انرژی لوازم بزرگ را حتما چک کنید

به برچسب انرژی توجه کنید. برچسب انرژی 7 فلش رنگی است که به ترتیب طیف‌های رنگی سبز تیره تا قرمز تیره را در بر می‌گیرد. این فلش‌ها با حروف لاتین A تا G ردیف‌گذاری شده اند. فلش A که به رنگ سبز تیره است معرف کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین بازدهی کالاست و فلش G که به رنگ قرمز تیره است معرف بیشترین میزان مصرف انرژی و کمترین بازدهی است. هرچه درجه کیفیت مصرف انرژی وسیله به گزینه A نزدیک‌تر باشد وسیله کم‌مصرف‌تر و کم‌هزینه‌تر است. پرمصرف‌ترین لوازم برقی به ترتیب یخچال، ماشین لباسشویی، فریزر و ماشین ظرفشویی است. دقت به برچسب انرژی برای این وسایل اهمیت بیشتری دارد.

یخچال فریزر خوب چه مشخصاتی دارد؟

یخچال فریزرهایی که فریزر آن در قسمت پایین قرار گرفته است، کمترین میزان مصرف انرژی و سایدبای‌سایدها با وجود محبوبیت‌شان بیشترین مصرف انرژی را دارند. بررسی کارشناسان تولید نشان می‌دهد 30 تا 45‌درصد باز و بسته شدن در یخچال‌ها برای برداشتن آب و یخ است بنابراین خرید یخچالی که آبریز روی در دارد به کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر یخچال کمک می‌کند. مهم‌ترین گزینه‌های پیشنهادی مشاوران بازار برای خرید یخچال – فریزرها داشتن قفسه‌های فریزر با سبدهای متحرک، محفظه کنترل رطوبت و قابلیت تنظیم ارتفاع در قفسه‌ها برای جاسازی ظروف بزرگتر است. یادتان باشد یخچال‌های بزرگتر برق بیشتری مصرف می‌کنند.

اجاق گاز ایرانی بخرید

اگر می‌خواهید یک اجاق گاز با کیفیت قابل قبول خریداری کنید کارشناسان بازار لوازم خانگی توصیه می‌کنند برای خرید اجاق گازهای داخلی بیشتر از 750‌هزار تومان هزینه نکنید و برای اجاق گازهای وارداتی بیشتر از یک‌میلیون و 200 تا یک‌میلیون و 800‌هزار تومان پول ندهید. این کارشناسان می‌گویند در بازار لوازم خانگی داخلی، بهترین برندهای ایرانی متعلق به اجاق گازهاست و ایرانی‌ها در تولید این قلم از لوازم خانگی موفق‌تر از سایر اقلام عمل کرده‌اند. بنابراین به جای پرداخت هزینه اضافه بابت خرید اجاق گازهای خارجی می‌توانید یک اجاق خوب ایرانی با همان کارکرد و عمر مفید را با نرخ ارزان‌تر خریداری کنید.

دور موتور نکته طلایی خرید لباسشویی

نکته طلایی برای خرید لباسشویی توجه به میزان دور موتور دستگاه و حجم آن است. تعداد دور موتور ماشین‌های لباسشویی بین 600 تا 1600 دور بر دقیقه است. لباسشویی‌هایی با دور موتور بیشتر قابلیت شست‌وشو و خشک کردن بهتری دارند. حجم ماشین لباسشویی یعنی چندکیلویی بودن گنجایش آن نیز بسیار مهم است زیرا حجم اضافه باعث مصرف انرژی بیشتر می‌شود. بهترین و کاربردی‌ترین گنجایش لباسشویی بین 5 تا 7 کیلوگرم است. یادتان باشد مدلی از لباسشویی را خریداری کنید که شیر ورودی آب گرم داشته باشد زیرا بیشتر انرژی مصرفی ماشین‌های لباسشویی صرف گرم کردن آب مخزن می‌شود و شستن لباس با آب گرم باعث نتیجه بهتر در عملکرد شست‌وشو می‌شود.

دور ماشین ظرفشویی گران خط بکشید

بررسی بازار لوازم خانگی توسط کارشناسان نشان می‌دهد که ماشین‌های ظرفشویی لوکس نسبت به سایر لوازم خانگی لوکس کارایی کمتری دارند. به عبارت بهتر خرید ماشین ظرفشویی گران‌تر به امید دریافت کارایی و خدمات بیشتر اشتباه محض است. این کارشناسان می‌گویند برای خرید ماشین ظرفشویی به آپشن‌ها توجه نکنید و بیشتر برای مقاومت بدنه و کیفیت عملکرد دستگاه پول بدهید. به گفته این کارشناسان ماشین‌های ظرفشویی دارای بیشترین بازوی آبپاش، چرخه دمای بالاتر، گرمکن آب داخلی و قابلیت دفع موادغذایی بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آیند.

چرخه دمای بهترین ماشین‌های ظرفشویی بین 55 تا 70 درجه سانتیگراد است. این ماشین‌ها بهترین عملکرد شست و شو را به شما ارایه می‌دهند. یادتان باشد ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت کمتر قادرند با ظرفیت نیمه پر هم کار کنند اما ماشین‌های ظرفشویی بزرگتر در صورت تکمیل ظرفیت می‌توانند عملکرد قابل قبولی ارایه دهند.

قدرتمندترین جاروبرقی‌ها را نخرید!

کارشناسان بازار لوازم خانگی می‌گویند برای خرید یک جاروبرقی معقول بیشتر از 500‌هزار تومان هزینه نکنید. این کارشناسان همچنین بهترین جاروبرقی‌ها را دستگاه‌هایی با توان بالاتر نمی‌دانند و برای توان جاروبرقی و مساحت خانه فرمول مشخصی قائلند. براساس این فرمول برای خانه‌های زیر 60 متر جاروبرقی با توان 1300 وات، برای مساحت 60 تا 90 متر توان 1500 وات، متراژ 90 تا 120 متر 1700 وات و برای خانه‌های بزرگتر از 120 متر جاروبرقی‌هایی با توان 2000 و 2200 وات مناسب است. ضمن این‌که هرچه توان جاروبرقی بیشتر باشد فرسایش بافت فرش و مبلمان سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

برای مشاهده و خرید انواع لوازم خانگی کلیک کن

 



تاریخ : یکشنبه 99/3/25 | 8:52 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

خرید گوشی موبایل

اگر قصد خرید تلفن همراه و گوشی های موبایل را دارید پیشنهاد می کنیم دست نگه دارید. در این مطلب 9 نکته کوتاه اما مفید پیش از خرید تلفن همراه را آورده ایم

اگر بگویم که امروزه داشتن تلفن همراه از نان شب هم واجب تر شده است،بی راه نگفته ام.در این روزگار که فناوری و ارتباطات بیداد می کند،نداشتن تلفن همراه برابر است با نوعی عقب ماندگی در زندگی.اصلا اگر حرف مرا قبول ندارید فقط برای دو روز تلفن همراه خود را خاموش کنید.قول می دهم دو روز تمام نشده مانند یک فرد معتاد از بی موبایلی فریادتان به هوا خواهد رفت.

9 توصیه پیش از خرید تلفن همراه

پس حالا که به این نتیجه رسیدیم که چه پیر و چه جوان نیاز مبرم به  یک تلفن همراه دارند،مسئله خرید آن مطرح می گردد.این که چه بخریم و چه نخریم،فلان برند را بخریم یا به همان برند را از اصلی ترین مشکلات و دغدغه هایی است که همواره گریبان گیر قشر مبتدی و دور از فناوری جامعه ماست.اصلا همین مشکل بود که من را به نگارش این پست واداشت.شاید اصلی ترین وظیفه من و امثال من که این روز ها غرق در اینترنت و فناوری هستیم و به زعم خودمان کارشناس این جور مسائل هستیم،اشتراک تجارب برای افراد مبتدی باشد.

اما همانطور که گفتم اصلی ترین دغدغه خریداران تلفن همراه بعد از قیمت،امکانات و کارکرد تلفن همراه است و شاید یکی از اصلی ترن علل سوءاستفاده برخی از فروشندگان از خدا بی خبر همین بی اطلاعی خریداران باشد.

تصور کنید هنگامی را که خریدار وارد مغازه شده و خطاب به فروشنده می گوید:یک گوشی خوب خوب می خوام.آیا در این هنگام فروشنده به فکر جیب شما و یا نحوه کاربری شما از تلفن همراه است؟خیر او تنها به این فکر است که چگونه گران قیمت ترین موبایل خود را به شما تحمیل کند و سود کلانی به جیب بزند.پس از این رو دانستن اندک اطلاعی درباره تلفن همراه الزامی است.

توصیه اول: پول

اصلی ترین عاملی که مشخص می کند شما موبایل یک میلیونی داشته باشید یا صد هزار تومانی،جیب شماست.بله درحقیقت این بودجه شماست که برند و نوع و مدل را مشخص می کند.پس توصیه می کنیم پیش از وارد شدن به فروشگاه سقف پولی را که می خواهیدصرف تلفن همراه کنید مشخص کنید در غیر این صورت ممکن است با چرب زبانی های آقای فروشنده،خانه و یا اتومبیل خود را فروخته و پول آن راخرج تلفن همراه کنید.اگر گوشی لمسی لمسی یا tochscreenمی خواهید باید حداقل 110 دلار هزینه کنید

توصیه دوم:اولویت با کارایی است

اگر برای خرید تلفن همراه اولویت مشخص کرده اید،توصیه می کنم اولویت اول خود را هرچه که هست به کارایی تغییر دهید زیرا با عدم توجه به کارایی بی شک هم پول و هم وقت خود را هدر داده اید.به عنوان مثال اگر شما از تلفن همراه خود انتظار کیفیت تماس بالا و دوربین با کیفیت دارید،چه لزومی دارد که یک تلفن همراه با سی پی یو چهار هسته ای و نمایشگر پنج اینچی بخرید؟

توصیه سوم :برند پرست نباشید

اگر انتظار شما از تلفن همراه کارایی و کیفیت باشد،چه فرقی می کند که آن گوشی سامسونگ باشدیا نوکیا،اچ تی سی باشد یا سونی.برند پرستی را کنار بگذارید و به دنبال موبایلی بگردید که بهترین کارایی را نسبت به بودجه تان ارائه دهید.

توصیه چهارم :از اینترنت غافل نشوید

گاهی اوقات پیش می آید که بین چند مدل موبایل گیر می افتید و چاره از جز انتخاب یکی از آنها ندارید.در این هنگام بهترین راه استفاده از اینترنت و کمی وب گردی در وب سایت ها و فروم هاست.چیزی هم که زیاد است از این قبیل سایت ها که تخصص شان نقد و بررسی تلفن همراه است.فروم ها را هم فراموش نکنید.به طور کلی فروم ها در این زمینه از سایت های نقد و بررسی بهتر اند چرا که همه می توانند در آن از تجربیات خود بنویسند.اصلا شما می توانید در فروم ها کسانی را پیدا کنید که قبلا موبایل مورد نظر شما را خریداری کرده اند و از تجربیات آنان نهایت استفاده را ببرید.شبکه های اجتماعی هم همچین کارکردی دارند.اما اگر به اینترنت دسترسی ندارید اصلا نگران نباشید  و فقط کافی است که به نزدیکترین باجه روزنامه فروشی مراجعه کنید تا با انبوهی از مجلات موبایل رو به رو شوید که بهترین آنها بدون شک مجلات gsm می باشد.

توصیه پنجم :از نمایندگی ها خرید کنید

حال که تلفن همراه خود را براساس کارایی و قیمت پیدا کردید؛نوبت به خرید آن می رسد اما اینکه از کجا بخرید هم مهم است.اگر شرکت گوشی موبایل شما در کشوری که در آن زندگی می کنید  نمایندگی رسمی  دارد،توصیه می کنم که حتما از یکی از نمایندگی ها مجاز خریداری کنید چرا که خیالتان راحت است که دیگر موبایل دست دوم و بدون گارانتی یه شما تحویل نمی دهند ضمن اینکه از مزایای دیگر مانند تخفیف و شرکت در قرعه کشی بهره مند خواهید شد.اما اگر شرکت سازنده موبایل مورد نظر شما نمایندگی در کشورتان ندارد،می توانید از فروشگاه هایی که اصطلاحا “با کلاس” نامیده می شوند خرید کنید.

توصیه ششم :چینی بی چینی

حتی اگر شده در این روزگار بدون تلفن همراه باشید بهتر از این است که پول خود برای خرید موبایل های بی کیفیت چینی هدر کنید.به عقیده من پول خود را دورن جوی آب بریزید بهتر از این است که به تلفن همراه چینی بدهید.گوشی های چینی بی کیفیت،بدون گارانتی و شناسنامه هستند و تنها ظاهر جذابی دارند اما پشت این ظاهر جذاب بی کیفیت ترین قطعات قرار گرفته اند از این رو به گوشی های یک بار مصرف معروف شده اند.البته حساب کمپانی های معتبری همچون مارشال و هوآوی را از شرکت های بی نام و نشان چینی جداست.پس تحت هیچ شرایطی اقدام به خرید گوشی ها بی نام و نشان چینی نکنید.

توصیه هفتم :هیچ ارزانی بی علت و هیچ گرانی بی حکمت نیست

پیش از خرید حتما از قیمت تلفن همراه مورد نظر خود آگاهی پیدا کنید تا هنگام خرید پس از شنیدن قیمت دچار حمله قلبی نشوید.بهترین راه هم این است که قیمت موبایل را از چندین فروشگاه بپرسید و یا به سایت های فروش اینترنتی مراجعه کرده و از قیمت روز مطلع شوید.شنیده اید که می گویند:هیچ ارزانی بی علت و هیچ گرانی بی حکمت نیست؟این ضرب المثل در خرید تلفن همراه هم صدق می کند.هرگز فریب قیمت های پایین را نخورید چرا که ممکن است با تعویض لوازم جانبی موبایل مثل شارژر و هندزفری با نمونه های تقلبی،قیمت تلفن همراه را تا چند ده هزار تومان کاهش دهند.از طرفی به قیمت های خیلی بالا هم اعتماد نکنید چراکه خیلی از فروشگاه های شیک و پیک پول اسم و رسم شان را می گیرند

توصیه هشتم :ترجیحا لمسی بخرید

اگر تاکنون از همان گوشی های قدیمی با همان دکمه های درشت و سفت استفاده می کردید،توصه می کنم که کمی به روز شوید و از گوشی های لمسی استفاده کنید.عمر گوشی های صفحه کلید دار رو به اتمام است و اکنون اکنون اگر به ویترین موبایل فروشی ها نگاه کنید به ازاء ده گوشی لمسی یک گوشی صفحه کلید دار مشاهده خواهید کرد و این نشان دهنده این است که دیر یا زود گوشی های کلاسیک صفحه کلید دار منقرض می شوند پس چه بهتر است که همین الان با کار کردن با گوشی های لمسی عادت کنید.

توصیه نهم :تست کردن حق شماست

در فروشگاه از فروشنده بخواهید که موبایل مورد نظرتان را در اختیارتان قرار دهد.سپس آن را روشن کنید و بی هیچ عجله ای شروع به کارکردن با آنکنید.با دوربین گوشی عکس بگیرید،اسپیکر های گوشی را تست کنید و حد الامکان یک ویدئو در آن تماشا کنید و یک سیمکارت در آن گذاشته و به یکی از دوستانتان زنگ بزنید و از او بخواهید کیفیت صدا شما را بررسی کند.خلاصه اینکه شما حق دارید که پیش از خرید تمامی قسمت های گوشی را تست کنید و از فروشندگانی که این حق را از شما سلب می کنند،خرید نکنید.

منبع : تک شو

می توانید از لینک زیر انواع گوشی های موبایل را بررسی و بخرید. با کلیک بر روی هر یک از محصولات می توانید خصوصیات کامل آن را مشاهده نمایید. همچنین می توانید با استفاده از دکمه جستجو موارد بسیار بیشتری را مشاهده و مقایسه نمایید.

لینک خرید انواع گوشی موبایل



تاریخ : شنبه 99/3/24 | 8:8 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

توجه به نکات مهم برای خرید لوازم اداری و استفاده از یک برنامه‌ریزی مشخص می‌تواند بهترین خرید را برای محل کار به همراه داشته باشد. افرادی هستند که در هنگام خرید لوازم اداری و دفتری به دنبال خرید لوازمی با قیمت مناسب هستند. این افراد نیز باید نکاتی را در هنگام خرید لوازم اداری و دفتری مورد نظر قرار دهند. نکات ریز و درشت در هنگام خرید لوازم اداری و دفتری به ما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. در نتیجه متناسب با نیازها و خواسته‌هایمان به خرید لوازم مورد نظر خود برای محل کارمان بپردازیم.

مبلمان و لوازم اداری و دفتری در انواع، شکلها، طرحها و اندازه‌های متفاوتی ارائه و تولید می‌گردد. این مسئله انتخاب و خرید لوازم اداری و دفتری را کمی سخت‌تر می‌کند. قبل از خرید لازم است بدانیم لوازم تهیه شده به چه قصدی تهیه می‌شود. به عنوان مثال چه تعداد افرادی با چه سمتی قرار است از این لوازم استفاده نمایند.

نکات ابتدایی در هنگام خرید لوازم اداری و دفتری

  • در حالت کلی بهتر است توجه داشته باشیم که قبل از خرید لوازم اداری و دفتری به نیازهای مورد توجه در محل کار متمرکز شده و آنها را اولویت‌بندی نماییم. به‌عنوان‌مثال محل قرارگیری کامپیوترها و یا بایگانی مدارک را در هنگام خرید باید در نظر بگیریم.

  • در زمان خرید لوازم اداری و دفتری باید به محل کار کارمندان توجه ویژه داشته باشید. باید برای آنها برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهید. چرا که لوازم اداری و دفتری مناسب برای کارمندان باید با توجه به ابعاد محل کار در نظر گرفته شود. به‌عنوان‌مثال برای یک فضای کوچک، استفاده از یک مبلمان اداری بسیار بزرگ و شیک جایگاهی ندارد. زیرا باعث می‌شود شما فضای کافی برای رفت‌و‌آمد و قرار دادن سایر وسایل خود نداشته باشید.

  • لازم است در هنگام خرید لوازم اداریبه موضوع هارمونی و تناسب لوازم با چیدمان و طراحی بقیه اجزای به کار رفته در اتاق و یا محل خدمت توجه نمایید. در حالت کلی سعی کنیم، لوازم خریداری شده با اجزای مهندسی، کاغذ دیواری، وسایل چوبی و دیگر اجزا به‌خوبی هماهنگی داشته باشند.

  • در هنگام خرید لوازم اداری و دفتری باید به میزان وسایل و مدارک موجود در محل کار توجه داشته باشیم. سعی کنیم زمانی اقدام به خرید نماییم که بتوانیم به‌خوبی مدارک مورد نظر مانند فایل‌ها، قبض‌ها، مدارک، کتابها، اسناد و غیره را در خود جای داده و فضای کافی در اختیار ما قرار گیرد.

مبلمان اداری

توجه به مسئله قیمت در هنگام خرید لوازم اداری و دفتری

هنگامی که قصد خرید لوازم اداری و دفتری داریم یکی از مهمترین مولفه‌های مورد توجه، قیمت می‌باشد. باید توان مالی خود را برای خرید لوازم اداری و دفتری آنالیز و سپس گزینه‌های مناسب پیش روی خود را بررسی نماییم. مبلمان اداری با توجه به متریال، طرح‌ها و هزینه‌های مختلف در تولید آنها قیمت‌های گوناگونی دارند. یکی از مهمترین پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت لوازم اداری و دفتری، متریال و جنس به کار رفته در آنها می باشد.  نکته مسلم این است که هرچه این لوازم دارای کیفیت مرغوب‌تری باشند هزینه بیشتری نیز برای خرید آنها باید بپردازیم. همچنین طراحی خاص برخی لوازم اداری نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در قیمت نهایی آن داشته باشد.

تنوع در زمان خرید لوازم اداری و دفتری

لوازم اداری در انواع و طرح‌ها و تیپ‌های مختلفی تولیدف عرضه و به بازار ورود پیدا می‌کنند. در هنگام گشت و گذار در بازار و فروشگاه‌های لوازم اداری نکته بارز این است که مبلمان اداری مانند گذشته در طرح‌های ساده و رنگهای ابتدایی تولید نشده و دارای تنوع زیادی در زمینه‌های مختلف هستند. همین موضوع باعث شده تا خرید لوازم اداری و دفتری رونق بیشتری پیدا کرده و تقاضای طراحی لوازم افزایش پیدا کند. رنگ، متریال، طراحی و حتی قیمت، از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در هنگام خرید لوازم اداری و دفتری هستند. توجه به این مسائل موجب می‌شود تا بتوانیم بهترین انتخاب را انجام دهیم.

یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید لوازم اداری و دفتری توجه به کاربری این لوازم میباشد. به‌عنوان‌مثال باید توجه کنیم که یک میز یا صندلی برای کدام قسمت از محل کار ما در نظر گرفته و طراحی شده است. همچنین باید به فضای در نظر گرفته شده برای افراد نیز توجه ویژه داشته باشیم. به‌عنوان‌مثال برای هر فرد به‌صورت استاندارد 6 متر مربع فضا در نظر گرفته می‌شود. این فضا به‌عنوان فضای استاندارد برای هر فرد به حساب می آید. در هنگام خرید نیز باید به فضای در نظر گرفته شده برای افراد توجه ویژه داشته باشیم تا بتوانیم برای محل فعالیت خود یک طراحی استاندارد و اصولی در نظر بگیریم. در نتیجه افرادی که در این محل به فعالیت مشغول هستند دارای حس آرامش خاطر و آسودگی لازم خواهند بود.

در لینک انواع لوازم اداری آمده است. 

مشاهده انواع لوازم اداری

 



تاریخ : شنبه 99/3/24 | 12:2 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

به کتاب و کتاب خوانی علاقه مند هستند، وجود فضایی به عنوان کتابخانه از ملزومات زندگی شان به حساب می آید. کتابخانه چهارگوشه قشنگی است که به اتاق یا سالنی که درآن قرار می گیرد، حس خاص می بخشد به گونه ای که تا چشم به آن می افتد، ناخوداگاه شعرهای شاملو و فروغ برایتان تداعی می شود.

بیشتر ما در آرامش شب دوست داریم کتابی را برداریم و به گوشه ای دنج برویم و برای لحظاتی غرق در داستان هایی شویم که حاصل رویاپردازی نویسندگان است. کتابخانه دقیقا همان فضای دنج است که شما را بین دنیایی از کتاب هایتان قرارمی دهد.

بسیاری از افراد به علت کمبود فضا در منازل کوچک از خرید کتابخانه خودداری می کنند، در صورتی که باید دانست همیشه احتیاج نیست فضای بزرگی برای کتابخانه در نظر گرفت. کتابخانه را داخل تو رفتگی دیوار هم می شود تعبیه کرد و بدین ترتیب از کوچک ترین فضاها بیشترین بهره برداری را نمود.

در زیر فیلمی از 35 طرح کتابخانه را می توانید مشاهده کنید:

 

انواع قفسه کتاب و کتابخانه

هر کتابخانه ای باید تعدادی قفسه کتاب داشته باشد تا به راحتی بتوان کتاب های شعر و داستان و ... را از هم جدا کرد و دسترسی به هر آنچه می خواهیم سریع تر شود. انواع مختلفی از قفسه های کتاب در بازار موجود است که در این جا به چند مورد اشاره می کنیم:

کتابخانه دیواری: اگر حجم کتاب هایی که در اختیار دارید نسبتا زیاد نیست کتابخانه دیواری به لحاظ زیبایی و کارایی چیزی از سایر کتابخانه ها کم ندارد و به سادگی و با کمترین قیمت می تواند کتابخانه فانتزی کوچکی در خانه تان باشد.
شلف های دیواری: این سبک تابخانه به علت ظاهر زیبایش جذابیت محیط را دوچندان می کنند و در بسیاری موارد به عنوان دکور برای قرار دادن مجلات و وسایل تزئینی از آن استفاده می شود.

کتابخانه ایستاده: ابعاد کتابخانه ایستاده را مناسب با فضایی که قرار است در آن قرارگیرند انتخاب کنید. اگر شما دوست دارید کتابخانه بزرگی داشته باشید و خود را در دنیای کتاب هایتان غرق کنید، کتابخانه ایستاده می تواند بهترین انتخاب باشد به شرطی که فضای کافی برای آن در منزل یا محیط کار داشته باشید. انواع کتابخانه های ایستاده می توانند در دار یا بدون در باشند، اما ترکیبی از این دو جذابیتش را افزون می کند.

انواع جنس قفسه کتاب

کتابخانه چوبی: رنگ و طرح کتابخانه های چوبی باعث شده که به راحتی با تخت و مبل ست شود و حس نوستالژیک و رویایی به فضا بخشد. اگر کمی خلاقیت در ساخت کتابخانه چوبی به کار رود، علاوه کاربری کتابخانه می تواند دکور زیبایی درگوشه اتاق ایجاد کند. در بین انواع چوب برای ساخت کتابخانه، چوب گردو به علت استحکام بالا و زیباییش بهترین گزینه است.

کتابخانه ام دی اف: کتابخانه های ام دی اف از یکسری قفسه های ساده تشکیل می شوند و به دلیل سادگی که دارند هزینه زیادی هم برای ساختشان صرف نمی شود. جالب است بدانید که کتابخانه خانگی ام دی اف علاوه بر زیبایی منحصر به فردشان وزن کمی دارند و بار زیادی را به کف ساختمان منتقل نمی کنند. هم چنین کتاب خانه های ام دی اف در رنگ های متنوع تولید می شوند.

خرید آنلاین کمد کتابخانه

خرید اینترنتی می تواند تا بخش زیادی از این مشکل را حل کند و با ارائه و فروش مدل های جدید و متنوع برای کسانی که دکوراسیون خانه برایشان در اولویت است انتخاب را راحت تر کند. در زیر انواع مدل های متنوع کتابخانه های دیواری و ایستاده و هم چنین انواع شلف و قفسه دیواری ارائه شده که با آن ها می توانید  محیطی جذاب را فراهم کرده که بتوان به راحتی اجناس را با هم مقایسه کرد و بهترین گزینه را انتخاب نمود.

افرادی که به کتاب و کتاب خوانی علاقه مند هستند، وجود فضایی به عنوان کتابخانه از ملزومات زندگی شان به حساب می آید. کتابخانه چهارگوشه قشنگی است که به اتاق یا سالنی که درآن قرار می گیرد، حس خاص می بخشد به گونه ای که تا چشم به آن می افتد، ناخوداگاه شعرهای شاملو و فروغ برایتان تداعی می شود.

بیشتر ما در آرامش شب دوست داریم کتابی را برداریم و به گوشه ای دنج برویم و برای لحظاتی غرق در داستان هایی شویم که حاصل رویاپردازی نویسندگان است. کتابخانه دقیقا همان فضای دنج است که شما را بین دنیایی از کتاب هایتان قرارمی دهد.

بسیاری از افراد به علت کمبود فضا در منازل کوچک از خرید کتابخانه خودداری می کنند، در صورتی که باید دانست همیشه احتیاج نیست فضای بزرگی برای کتابخانه در نظر گرفت. کتابخانه را داخل تو رفتگی دیوار هم می شود تعبیه کرد و بدین ترتیب از کوچک ترین فضاها بیشترین بهره برداری را نمود.

در زیر فیلمی از 35 طرح کتابخانه را می توانید مشاهده کنید:

 

انواع قفسه کتاب و کتابخانه

هر کتابخانه ای باید تعدادی قفسه کتاب داشته باشد تا به راحتی بتوان کتاب های شعر و داستان و ... را از هم جدا کرد و دسترسی به هر آنچه می خواهیم سریع تر شود. انواع مختلفی از قفسه های کتاب در بازار موجود است که در این جا به چند مورد اشاره می کنیم:

کتابخانه دیواری: اگر حجم کتاب هایی که در اختیار دارید نسبتا زیاد نیست کتابخانه دیواری به لحاظ زیبایی و کارایی چیزی از سایر کتابخانه ها کم ندارد و به سادگی و با کمترین قیمت می تواند کتابخانه فانتزی کوچکی در خانه تان باشد.
شلف های دیواری: این سبک تابخانه به علت ظاهر زیبایش جذابیت محیط را دوچندان می کنند و در بسیاری موارد به عنوان دکور برای قرار دادن مجلات و وسایل تزئینی از آن استفاده می شود.

کتابخانه ایستاده: ابعاد کتابخانه ایستاده را مناسب با فضایی که قرار است در آن قرارگیرند انتخاب کنید. اگر شما دوست دارید کتابخانه بزرگی داشته باشید و خود را در دنیای کتاب هایتان غرق کنید، کتابخانه ایستاده می تواند بهترین انتخاب باشد به شرطی که فضای کافی برای آن در منزل یا محیط کار داشته باشید. انواع کتابخانه های ایستاده می توانند در دار یا بدون در باشند، اما ترکیبی از این دو جذابیتش را افزون می کند.

انواع جنس قفسه کتاب

کتابخانه چوبی: رنگ و طرح کتابخانه های چوبی باعث شده که به راحتی با تخت و مبل ست شود و حس نوستالژیک و رویایی به فضا بخشد. اگر کمی خلاقیت در ساخت کتابخانه چوبی به کار رود، علاوه کاربری کتابخانه می تواند دکور زیبایی درگوشه اتاق ایجاد کند. در بین انواع چوب برای ساخت کتابخانه، چوب گردو به علت استحکام بالا و زیباییش بهترین گزینه است.

کتابخانه ام دی اف: کتابخانه های ام دی اف از یکسری قفسه های ساده تشکیل می شوند و به دلیل سادگی که دارند هزینه زیادی هم برای ساختشان صرف نمی شود. جالب است بدانید که کتابخانه خانگی ام دی اف علاوه بر زیبایی منحصر به فردشان وزن کمی دارند و بار زیادی را به کف ساختمان منتقل نمی کنند. هم چنین کتاب خانه های ام دی اف در رنگ های متنوع تولید می شوند.

خرید آنلاین کمد کتابخانه

خرید اینترنتی می تواند تا بخش زیادی از این مشکل را حل کند و با ارائه و فروش مدل های جدید و متنوع برای کسانی که دکوراسیون خانه برایشان در اولویت است انتخاب را راحت تر کند. در زیر انواع مدل های متنوع کتابخانه های دیواری و ایستاده و هم چنین انواع شلف و قفسه دیواری ارائه شده که با آن ها می توانید  محیطی جذاب را فراهم کرده که بتوان به راحتی اجناس را با هم مقایسه کرد و بهترین گزینه را انتخاب نمود.

جهت مشاهده طرح ها کلیک کنید.



تاریخ : جمعه 99/3/23 | 7:10 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
تاریخ : پنج شنبه 99/3/22 | 1:9 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب جدید تر مطالب قدیمی تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق