خرداد 99 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که تنظیمات اینترنت شما به هم خورده باشد و با وجود اتصال به اینترنت نتوانید صفحه ای را بارگزاری کنید. این حالت گاهی در هنگام استفاده از فیلترشکن ها نیز به وجود می آید و برای اینکه بتوانید دوباره به اینترنت وصل شوید، لازم است که مشکل وصل نشدن به اینترنت را از طریق حذف تنظیمات پروکسی برطرف کنید. جهت حل این مشکل  فیلم کوتاه زیر را نگاه کنید.

مشاهده این فیلم



تاریخ : سه شنبه 99/3/20 | 8:40 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 

پرسشنامه سبک سنج مدیریت لوتانز (1989)  

     در عصر کنونی مدیریت به شدت زیادتری مورد تأکید است. این حقیقت روز به روز نمایانتر میگردد که موفقیت سازمان ها بستگی کامل به استفاده صحیح و کاربرد موثر نیروی انسانی بر پایه علوم رفتاری دارد . درجامعه ایران نیز مانند سایر نقاط جهان هرمدیر برای اداره سازمان خود از روش یا روشهای خاص استفاده میکندکه اگر به صورت کلی به این روشها نگاه کنیم، از آنها با اصط?ح سبکهای مدیریت نام میبرند. برای مثال، مدیریت سنتی، مدیریت روابط انسانی، مدیریت سیستمی سه نمونه ازسبکهای شناخته شده مدیریت در دنیا بشمار میروند. هنگامی که مشک?ت چالش برانگیز مدیریت را در سازمانهای گوناگون در نظر میگیریم، درمییابیم که آزمون واقعی ویژگیهای مدیران و رهبران تا چه اندازه اهمیت دارد. از جمله این ویژگیها که بیش از همه مورد مطالعه پژوهشگران قرارگرفته، سبک مدیریت است. این مفهوم یکی ازمهمترین عناصرموفقیت رهبری و تعیین کننده جو، فرهنگ و راهبردهای حاکم برسازمان است. تقریباً بیشتر متخصصان دانش مدیریت بر این نکته توافق دارند که سبک رهبری مجموعهای از نگرشها، صفات و مهارتهای مدیران است که برپایه چهار عامل نظام ارزشها، اعتماد به کارمندان، تمای?ت رهبری و احساس امنیت در موقعیتهای مبهم شکل میگیرد ( بخشایش، و آذرنییاد، 1391).

 این پرسشنامه به  وسیله لوتانز[1]( 1989 ) ساخته شده و در ایران نیز الوانی(1379)آن را ترجمه کرده است و شامل 35 گویه میباشد . 

همراه با 6 مقاله پایه ای رایگان

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است

جهت دریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

انجام تحلیل آماری با نرم افزارهای  SPSS - AMOS – PLS - و نرم افزار کیفی Maxquda 

 

 

 



[1] - Luthans



تاریخ : یکشنبه 99/3/18 | 6:48 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 

پرسشنامه سبک رهبری وارنر بارک 

مدیریت و رهبری از ارکان سازمان و جامعه است.  رهبری به دلیل نقشی که در اثربخشی فردی و گروهی ایفا می کند، عنوان بسیار مشهوری در رفتار سازمانی است و از آنجا که موضوع رهبری، انسانها را طی اعصار گوناگون مفتون ساخته تعاریف فراوانی از آن شده است و تقریباً به تعداد کسانی که کوشیده اند مفهوم رهبری را تعریف کنند برای آن تعریف وجود دارد (رضائیان،1384،ص 375). ولی هیچیک از آنها مورد پذیرش عام قرار نگرفته است. رهبری به عنوان یک فرآیند، به معنی استفاده از نفوذ بدون زور برای هدایت و هماهنگی فعالیت های اعضا یک گروه جهت تحقق هدف و به عنوان یک صفت به معنی مجموعه ای از ویژگی هاست که به کسانی که چنین نفوذی را با موفقیت بکار می برند نسبت داده می شود.  از نقطه نظر سازمانی، رهبری دارای اهمیت حیاتی است، زیرا رهبری نفوذ قدرتمندی بر رفتار فرد و گروه دارد. علاوه بر این دلیل دیگر اهمیت رهبری آن است که رهبر کوشش های گروه را در جهت هدفی هدایت می کند که هدف مورد نظر خود او نیز می باشد و این هدف ممکن است با اهداف سازمانی هماهنگ بوده و یا نباشد(مورهد و گریفین، 1382-ص، 275).  سبک رهبری یا مدیریت تعیین کننده جو فرهنگ و راهبرد های حاکم بر سازمان است. سبک رهبری مجموعه ای از نگرش ها، صفات و مهارت های مدیران است که بر پایه 4 عامل نظام ارزش ها، اعتماد به کارمندان، تمایلات رهبری و احساس امنیت در موقعیت های مبهم شکل می گیرد. محققان ثابت کرده اند که رهبران می توانند عامل تمایز در سازمان باشند.

رهبری تحول گرا و رهبری خدمتگزار دو تئوری متضاد و در مقابل هم نیستند. بلکه آنها ایدئولوژی های مکمل هستند. زیرا هر دو آنها شکل های عالی رهبری را معرفی می کنند ( استون و دیگران، 2004  ، ص 359 ). اما این دو مفهوم تفاوت هایی نیز دارند، در حالی که هر دو رهبری خدمتگزار و رهبری تحول گرا بر تاثیر گذاشتن و نفوذ تاکید می کنند، رهبری خدمتگزار به شیوه های غیر سنتی یعنی قرار گرفتن در مقام خدمتگزاری به این تاثیر دست می یابد. رهبری خدمتگزار تاکید بیشتری بر خدمت کردن به پیروان دارد و همچنین آزادی بیشتر و اعتماد بیشتری به زیردستان نشان داده می شود. رهبری تحول گرا بیشتر بر اهداف سازمانی تاکید دارد. در حالی که رهبری خدمتگزار بر افراد که پیروان او هستند تاکید و تمرکز دارد (استون و دیگران، 2114 ، ص 359 ).

پرسشنامه سبک رهبری توسط وارنر بارک[1] ساخته شده است. هدف این پرسشنامه  ارزیابی میزان تمایل فرد به رهبری تحول گرا و یا رهبری تعاملی است. پرسشنامه از 10 گویه تشکیل شده است.

همراه با 4 مقاله پایه ای رایگان

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است

جهت دریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

انجام تحلیل آماری با نرم افزارهای  SPSS - AMOS – PLS - و نرم افزار کیفی Maxquda 

 

 

 



[1] - W. Warner Barke



تاریخ : یکشنبه 99/3/18 | 1:9 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 

دکتر مصطفی خرّم‌دل، نویسنده، مترجم، قرآن‌پژوه، اسلام‌شناس و مفسر اهل سنت در مهاباد درگذشت.

به گزارش تلویزیون آزادی، امروز یکشنبه 4خرداد ماه 99 دکتر مصطفی خرّم‌دل، نویسنده، مترجم، قرآن‌پژوه، اسلام‌شناس و مفسر اهل سنت  در زادگاهش در مهاباد درگذشت.

از آثار برجسته? او می‌توان به تفسیر نور و هم‌چنین به ترجمه? تفسیر فی ظلال القرآن از سید قطب اشاره کرد که در 15 جلد به چاپ رسیده‌است.

سایر آثار و تألیفات او شامل؛ صرف دستور زبان کردی سورانی، گلبُن دانش ، گنجینه? صرف زبان عربی، گنجینه? نحو زبان عربی، مکالمه? روزمره? زبان کردی، نحو زبان فارسی، نگاهی گذرا به اعجاز علمی قرآن، نماز فرمان خدا،  تفسیر نور (فارسی)،تفسیر المقتطف (عربی)، تفسیر شنه? ره‌حمه‌ت (کردی) است.

 


تاریخ : یکشنبه 99/3/4 | 9:57 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب جدید تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق