دی 95 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن



تاریخ : شنبه 95/10/25 | 3:59 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامة شاخص عملکرد جنسی روزن ( FSFI )  Female Sexual Function Index

خانواده اصلی ترین هستة هر جامعه و کانون حفظ سلامت و بهداشت روانی است و نقشی مهم در شکل گیری شخصیت فرزندان یعنی پدران و مادران آیندة جامعه دارد و هیچ نهاد و مرجعی نمیتواند جانشین خانواده به ویژه مادر شود. جامعه ای سالمتر و پویـاتر اسـت کـه مادران و پدرانی با شخصیت سالمتر داشته باشد. روانشناسان خـانواده را محل ارضای نیازهای مختلف جسمانی، عقلانی، و عـاطفی می داننـد. آگـاهی از نیازهـای زیستی و روانی، شناخت چگونگی ارضای آنها، و تجهیز تکنیک هـای شـناخت  ارضـا و تسلط بر تمایلات زیستی و روانی در احساس رضـایت فـرد و توفیـق خـانواده ضـرورتی انکارناپذیر است و از نظر متخصصان خانواده، سلامت عملکرد جنسی زوجـین یکـی از مهـم تـر ین عوامـل رضا تی زناشویی و دوام خانواده است (هدایتی و بگی، 1395).

عملکرد جنسی سالم در زنان نقش مهمی در احساس سلامتی و بالا بردن کیفیت زندگی آنان دارد. نگرش، امیال و درک شریک جنسی در ارتباطات جنسی می توانند شاخه هایی از دلبستگی با والدین به شمار آیند( سالاری، 1390).

اختلال در سیستم جنسی منبع اصلی تعارضات ارتباطی است که می تواند موجب تردید در مورد عشق و علاقه و افزایش نگرانی زوجین نسبت به پایداری ارتباط شده و ممکن است موجب طلاق و جدایی زن و شوهرگردد( سالاری، 1390). اختلالات کـارکرد جنـسی، بـه عنـوان اخـتلال میـل، تحریـک و ارگاسم و درد جنسی تعریف میشود که ناشـی از عوامـل چندگانـه آناتومیکی، فیزیولوژیکی طبی و روانشناختی است و میتواند سـبب ناراحتی شدید فردی شده، بر کیفیت زندگی و ارتباطات بین فـردی اثر بگذارد. در ایران طبق بررسی ملی انجام شده در سال1384 ،5/31 درصد از زنان دارای اختلال کارکرد جنسی هستند (محمدی و همکاران، 1387).

این آزمون را روزن و همکاران (2000 ) طراحی کرده اند و  شامل 19 عبارت  با 6 حوزه ی مستقل 1- میل 2- تحریک روانی، 3- رطوبت، 4-  ارگاسم ( اوج لذت )،  5-  رضایت مندی و 6-  احساس درد در روابط جنسی می باشد . همچنین کل عملکرد جنسی نیز نمره ای دریافت می کند . در تهیه دستورالعمل اجرای پرسـشنامه، اگرچـه فعالیـت جنـسی شامل ملاطفت، معاشقه، استمناء و نزدیکی مهبلی است ولی از آنجا که «استمنا» یا Masturbation در فرهنگ و مذهب ما حرام است، لذا کلمه «استمنا» حذف گردیده است (محمدی و همکاران، 1387).

به همراه  3مقاله رایگان و مرتبط

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلود پرسشنامة شاخص عملکرد جنسی روزن

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 



تاریخ : جمعه 95/10/24 | 3:2 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

مقیاس ادراک شیوه والدین  POPS

مقیاس ادراک شیوه والدین pops در سال 1994 توسط آر جی رابینز و بر اساس نظریه خود تعیین گری تدوین شده است. نسخه اصلی این مقیاس با 42 گویه، 21 گویه برای مادر و 21 گویه برای پدر (گویه ها در دو نیمه برای مادر و پدر تکرار شده است) برای آزمودنی هایی که در سال های پایانی نوجوانی یا کمی بزرگترند طراحی شده است،  نسخه ی ایرانی این پرسشنامه دارای 30 عبارت  بوده و هدف آن بررسی ادراک کودکان از نوع رفتار والدین (رفتارهای درگیرشونده مادر، رفتارهای حمایت مستقلانه مادر، رفتارهای درگیر شونده پدر، رفتارهای حمایت مستقلانه پدر) است.

به همراه  2مقاله رایگان مرتبط

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلودمقیاس ادراک شیوه والدین POPS

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 



تاریخ : پنج شنبه 95/10/23 | 9:9 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

مقیاس باورهای مربوط به افسردگی

افسردگی یک بیماری روانی‌ست که باعث احساس غم و ناراحتی مداوم و از دست‌دادن علاقه می‌شود. اکثر افراد بعضی از مواقع احساس نارحتی، افسردگی و غم می‌نمایند، احساس افسرده و غمگین بودن واکنشی طبیعی بدن به مشکلات زندگی و از دست‌دادن چیزها و کسانی که به آنها علاقه داریم، می‌‌باشد. اما زمانیکه این احساس غم و اندوه شدید، بی‌امیدی، بی‌چارگی و بی‌ارزشی بیشتر از چند روز یا چند هفته طول بکشد، شما دچار بیماری افسردگی شده‌اید .
بیماری افسردگی بر طرز فکر، احساس و رفتار افراد تاثیر می‌گذارد. افسردگی می‌تواند، باعث ابتلای به انواع بیماری‌های جسمی و روانی شود. افراد افسرده ممکن‌است در انجام وظایف روزانه ناتوان بوده و حتی احساس کنند، زندگی ارزش زندگی کردن ندارد. برخلاف تصور افراد افسردگی فقط یک ضعف و ناتوانی نیست و نمی‌توان آنرا به سادگی نادیده گرفت، بلکه یک بیماری مزمن ماننددیابت، فشارخون و است که باید برای درمان آن اقدام کرد. اکثرافراد مبتلا به بیماری افسردگی بعد از مصرف دارو، جلسات مشاوره و یا سایر اشکال درمان، بهبود می‌یابند.مقیاس باورهای مربوط به افسردگی از 27 گویه و 4 خرده مقیاس عدم کنترل بر افسردگی (9 عبارت)، فاجعه سازی (8 عبارت)، بی ارزشی (5 عبارت) و ناتوانی (5 عبارت) تشکیل شده است که به منظور ارزیابی باورهای مربوط به افسردگی بکار می رود.

به همراه  1مقاله رایگان مرتبط

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلودمقیاس باورهای مربوط به افسردگی

 

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 



تاریخ : پنج شنبه 95/10/23 | 4:24 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

با این راهکارها از آینده تان پشیمان نمی شوید 

با آغاز آخرین فصل سال و نزدیک شدن به پایان سال، همه ما معمولا سعی می کنیم نگاهی به سالی که گذشت بیاندازیم و عملکرد و رفتار خود را در آن سال مورد ارزیابی قرار دهیم.
قطعا در زندگی همه ما فراز و نشیب های متعددی وجود داشته و در اغلب موارد، اگر نگوییم تمام موارد، شکست هایی که تجربه کرده ایم نتیجه اشتباهات خودمان بوده است. اما این بدان معنا نیست که باید خود را برای آن اشتباهات مجازات کنیم؛ در حقیقت مرور گذشته به ما کمک می کند از اشتباهات خود درس بگیریم.

1- هیچ چیز را خیلی جدی نگیرید
درست است، زندگی شوخی بردار نیست. مردم مهم هستند. پول برای زندگی لازم است. هیچکس دوست ندارد شاهد زجرکشیدن دیگران باشد. اما در عین حال شاید تعداد مشکلاتی که نتوانیم با لبخندی بر لب یا حسی از شوخ طبعی با آن برخورد کنیم خیلی زیاد نباشد.

 شاید بسیاری از ما افرادی را بشناسیم که با سرطان دست و پنجه نرم می کنند ولی همچنان در هر جمعی که حضور می یابند با شوخی ها و خنده های خود جمع را به نشاط می آورند. بسیاری از افراد در دوران رکودهای مالی با مشکلات جدی روبرو شده اند، اما ایمان آنها به آینده به آنها کمک کرده تا طوفان را پشت سر بگذارند. در هر اتفاق و رویدادی در زندگی خود به دنبال نشاط، عشق و نکته ای برای لبخند زدن بگردید.
2- ذهن جایگاه تفکر است نه احساسات
اگر نوشته ها و آموزه های دکتر کاپیل گوپتا را دنبال کرده باشید، می دانید که او چگونگی رهایی از ذهن و فکر را آموزش می دهد که به سعادت و روشنگری ختم می شود. فکر و ذهن شماست که منشا اضطراب، نگرانی و ناامیدی است نه قلب شما. از ذهن و مغز خود برای یادگیری و نوآوری استفاده کنید. اما در رویارویی با دنیا ذهن را خاموش و قلب خود را فعال کنید. خود را از شر دانشی که سودی برای شما ندارد خلاص کنید و پرسش هایی بپرسید که شما را به سمت درک و دانش واقعی هدایت می کنند.
3- تعداد افرادی که با آنها ارتباط عمیق و تنگاتنگی دارید را محدود کنید
خیلی از ما اشخاصی را می شناسیم که با تعداد زیادی از افراد آشنا هستند و با حضور در خانواده، جوامع و ارتباطات فیسبوکی گسترده احساس آرامش و قدرت می کنند. اما ارتباطات سطحی معمولا به سرعت پایان می یابند. به دنبال افرادی بگردید که ارزش برقراری ارتباط عمیق و تنگاتنگ را داشته باشند و سپس سعی کنید تجربیات مشترک خود با آنها را بسط دهید.
4- تنها قاضی خود باشید
نظر بقیه اهمیتی ندارد. درست است، سایرین بطور مداوم در حال ارزیابی شما هستند؛ مشتریان، سرپرستان، خانواده و دوستان. ارزیابی آنها بر اساس منافع خودشان صورت می گیرد، نه منافع شما. شما باید از دید خود موفق باشید. سپس محیط و گروهی را پیدا کنید که به آنچه هستید و توانایی های شما اهمیت داده و قدردان آن است.
5- هیچ فرصتی را برای یادگیری از دست ندهید
در تمامی موفقیت ها و شکست هایی که تجربه می کنیم موردی برای یادگیری وجود دارد. معمولا این فرصت های یادگیری در موارد شکست، جایی که بطور معمول پشیمانی شکل می گیرد بارزتر و مشخص تر هستند. زمانی که روند یادگیری بیش از اتمام و پایان کار برای شما اهمیت داشته باشد، بزودی خواهید آموخت که هیچ مانعی که غیرقابل عبور باشد وجود ندارد و پشیمانی به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.

 



تاریخ : چهارشنبه 95/10/22 | 9:33 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه افسردگی[1] (BDI)– 2

افسردگی حالتی از خلق است که با احساس بی کفایتی، عدم شایستگی و برداشت نامطلوب از خویشتن همراه است. از میان دیگر تست های روان شناسی برای سنجش افسردگی، پرسشنامه افسردگی بک به واسطه نوع سؤالات و اعتبار علمی و پژوهشی آن، مناسبترین و پرکاربردترین ابزار شناخته شده و میزان افسردگی را از عادی تا شدید و در حد درمان فوری تشخیص می دهد این پرسشنامه با توجه به ویژگی های خاص خود توسط افراد زیادی در طی سال ها مورد مطالعه قرار گرفته و به عنوان بهترین پرسشنامه در تعیین افسردگی شناخته شده است این آزمون که فرم بلند پرسشنامه افسردگی بک هست 21 عبارت دارد. پرسشنامهافسردگیبک )وارد،مندلسون،موکوارباف1961؛بهنقلازاستیر وبک،1988 ( بهطور گسترده ایبرایارزیابیشدتافسردگیدربیمارانباتشخیص روان پزشکیوهمچنینبرایبیماریابیدرجمعیت بهنجار،بهکارگرفتهاست. پرسشنامه افسردگی بک ویرایش دوم شکل بازنگری شده ی پرسشنامه افسردگی بک است. که جهت سنجش افسردگی تدوین شده است ( بک و براون و استیر، 2000).

به همراه  2مقاله رایگان مرتبط

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلود  پرسشنامه افسردگی

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 



[1]- Beck Depression Inventory



تاریخ : سه شنبه 95/10/21 | 7:23 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه افسردکی مرکز مطالعات اپیدمیولوژیک[1] Ces_d

افسردگی و اضطراب از جمله شایع ترین اختلالات روانی در جوامع انسانی به شمار رفته و می تواند از طریق حوادث استرس زای زندگی به خصوص مشکلات طولانی مدت مانند برخی بیماری های جسمی آشکار شوند و ادامه یابند ( فاینکلشتاین[2] و فاینکلشتاین، 2000). طبق آمارهایموجود،شیوعطولعمر اختلالافسردگیاساسیحدود 15 درصدودرزناننزدیکبه 25 درصداست. انواعخفیفترافسردگیکهملاک هایاختلال افسردگیاساسیراپرنمی کنند،بسیاررایج ترازاختلالافسردگیاساسیهستند. لنوررادلف ( 1977 ) درمرکزمطالعاتهمه گیرشناختیمؤسسهیملیبهداشتروانی،پرسشنامهیپرمصرفیرابرای بررسیهمه گیرشناسینشانه هایافسردگیدرجمعیتعمومیساختهاست. اینپرسشنامه 20  عبارت  داردکههریکاز سؤال هایکیازنشانه هایافسردگیراتوصیفمی کند. نشانه هابهمجموعه هایخلقی،فکری،انگیزشیوجسمانیتقسیم می شوند.

به همراه  3مقاله رایگان مرتبط

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلود  پرسشنامه افسردکی مرکز مطالعات اپیدمیولوژیک

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 



[1]- Center for Epidemiologic Depression Scale

[2]- Finkelstein



تاریخ : سه شنبه 95/10/21 | 12:34 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه اقدام برای رشد فردی  PGIS[1]

اقدام برای رشد شخصی به عنوان شرکت فعالانه، ارادی و آگاهانه فرد در فرایند تغییر و تحول تعریف می شود. این سازه شامل مولفه های شناختی مانند علم به چگونگی تغییر و تهد به فرایند رشد است. به عبارت دیگر، مولفه شناختی شامل دانش فرد درباره چگونگی تغییر جنبه ای خاص از زندگی خویش است. از سوی دیگر این سازه شامل مولفه های رفتاری نیز می شود. به طور خاص مولفه رفتاری، بر اجرای فرایند رشد دلالت دارد به گونه ای که فرد در زمینه هایی که تمایل ه رشد دارد شروع به ایجاد تغییرات لازم کند. بنابراین افرادی که از سطوح بالای PGI برخوردار هستند نه تنها می دانند در کدام جهت تمایل به تغییر دارند بلکه در عین حال فعالانه به دنبال فرصت ها و مسیرهای رشد هستند. این مقیاس توسط روبیتشک (1998) به منظور ارزیابی میزان تمایل افراد به پرداختن به اموری جهت تغییر ، رشد و ترقی به عنوانیک انسان آن را تهیه کرد که دارای 9 عبارت است.

به همراه  1مقاله رایگان مرتبط

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلود  پرسشنامه اقدام برای رشد فردی 

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 



[1]- Personal Growth Initiative Scale



تاریخ : دوشنبه 95/10/20 | 11:28 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 

استفاده از قانون دو دقیقه، برای افزایش تمرکز در محل کار  

احتمالا شما هم موافقید که مولتی تسکینگ اشتباه است و کارآیی شما را کاهش می دهد، اما گاه ناخودآگاه به سمت انجام چندین کار بطور همزمان سوق داده می شویم. گاه پیش می آید که در میانه برنامه ریزی برای یک پروژه کاری، ناگهان به خاطر می آورید که خرید هدیه ای که چند روز پیش در مغازه ای دیده اید تا چه حد می تواند مادرتان را شاد کند.
بعد احتمالا از کار برنامه ریزی دست می کشید و شروع می کنید به مقایسه قیمت ها در فروشگاه های آنلاین و شاید در نهایت هم از خرید آن منصرف شوید. سپس 15 دقیقه زمان نیاز دارید تا به خاطر آورید مشغول انجام چه کاری بودید و کار را از کجا باید دنبال کنید.
همه ما چنین وضعیتی را تجربه کرده ایم و می پذیریم که می تواند کارآیی ما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
اما کارشناسان برای غلبه بر چنین موقعیتی راهکاری دو قسمتی ارایه داده اند. برای آشنایی با این راهکار با تک شات همراه باشید. امیدواریم این توصیه کارشناسان بتواند به نظم بخشیدن به ذهن ما در محل کار کمک کند.

 اگر انجام کار کمتر از دو دقیقه زمان می برد، همان لحظه انجامش دهید
انجام بسیاری از کارهایی که ناگهان به ذهن ما خطور می کنند زمان زیادی نیاز ندارد:مثلا ارسال پاسخ یک دوست و تایید قرار ملاقاتی که با هم دارید، شستن قاشقی که استفاده کرده اید، یا تهیه پرینت برای کلاسی که عصر باید در آن شرکت کنید.
وقتی چنین مواردی پیش می آید، کاری که آن لحظه مشغول انجامش هستید را متوقف کنید و کاری که به ذهنتان رسیده را انجام دهید. در غیر اینصورت، فکر انجام آن فضایی را در ذهن شما اشغال می کند که به انبوهی از کارهای انجام نشده که در ذهنتان دارید افزوده خواهد شد. اگر انجام کاری کمتر از دو دقیقه زمان می برد، چرا همین الان انجامش ندهید؟
البته در خصوص این قانون استثنائاتی هم وجود دارد. مثلا اگر در حال صحبت با شخصی هستید، قطعا بی ادبی خواهد بود اگر به طرف مقابل بگویید:"یک لحظه صبر کن، من باید قرارم را با دوستم برای امشب تایید کنم"و بعد طرف را تنها بگذارید و به سراغ موبایلتان بروید. یا زمانی که مشغول رانندگی هستید، قویاً توصیه می کنیم که تمام تمرکز خود را بر روی مسیر و رانندگی خود قرار دهید.
بسیار واضح است تمام اموری که ناگهان به ذهن ما خطور می کنند در عرض 120 ثانیه قابل انجام نیستند. در این موارد باید راهکار دوم را به کار بندید.
اگر انجام کار بیش از دو دقیقه زمان می برد، آن را جایی یادداشت کنید تا در فرصت مناسب انجامش دهید
فرض کنید ناگهان به یاد می آورید که باید برای چند هفته آینده پست هایی که لازم است در شبکه اجتماعی بخش مربوط به اداره خود قرار دهید را تهیه کنید. قطعا این کار بیش از چند دقیقه زمان نیاز خواهد داشت، بنابراین عاقلانه به نظر نمی رسد که کاری که در حال حاضر مشغول آن هستید را متوقف کنید و به سراغ آن بروید.
اما در عین حال نمی خواهید انجام آن را فراموش کنید. پس در جایی که مطمئن هستید بعداً چک خواهید کرد یادداشتی برای خود بگذارید. گاهی این یادداشت را در دفترچه خود می نویسید و اگر خیلی ضروری باشد، بد نیست با حروف بزرگ آن را بر روی کاغذ یادداشت چسبی بنویسید و آن را گوشه مانیتور خود بچسبانید.
اگر امکان انجام کاری در لحظه وجود ندارد، بهتر است آن را از ذهن خود پاک کنید و برای به یادآوری تمام کارهای ریز و درشتی که باید در آن روز یا فردا یا چند روز آینده انجام شوند بیش از حد به خود فشار نیاورید. آن را در فهرست اموری که باید انجام شوند قرار دهید.
باز هم تکرار می کنیم که قطعا در طول روز خیلی گرفتارید و تمایل دارید که امور بیشتری را در صورت امکان به انجام برسانید. اما به جای آنکه اجازه دهید ذهنتان مرتب از موضوعی به موضوع دیگر بپرد، راه بهتر را انتخاب کنید.

 



تاریخ : دوشنبه 95/10/20 | 2:35 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه سبک های دفاعی سوالی  77 عبارتی

فرد خواهبهنجار،خواهنوروتیکبهدرجاتمختلفازمکانیزمهایدفاعیسودمیجوید . مکانیزم هایدفاعیاینقابلیترادارندکهتکانههاراازمیانببرند،روابطاجتماعیرامحدود کنند،واقعیترادگرگونسازند،یادگیریراکاهشدهند،شناختآگاهانهماراازخودتغییر دهند،آگاهیماراازتعارضهایمانکمکنندویااحساساتمتعارضباباورهایماراتحتتاثیرقراردهند ( وایلنت، 2003). بنابراینمیتوانمکانیزم هایدفاعیراتدابیرناهشیار"من" جهت ،مقابلهبااضطراب،محافظتشخصازاحساسبیکفایتیوحفظعزتنفستعریفکرد ( کرامر و جونز، 2007). مکانیسمهایدفاعیکهمسئولیتمحافظتازمنرادرمواجههباشکلهایمختلفاضطراببرعهدهدارند،برحسب نوعکنشوریممکناستبهنجاریانابهنجاروکارآمدیاناکارآمدباشند  (فروید، 1976). پرسشنامه سبک های دفاعی در سال 1386 توسط  حسینی تهیه و هنجاریابی شده و دارای 77 عبارت است.

به همراه  16مقاله رایگان مرتبط

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلود  پرسشنامه سبک های دفاعی سوالی  77 عبارتی

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 



تاریخ : یکشنبه 95/10/19 | 8:6 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب جدید تر مطالب قدیمی تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق