مرداد 95 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 10 روش برای خشنود ساختن خودتان

??1- دست از انجام کارهایی که تمایلی به انجامشان ندارید بردارید

?2- رک و صریح حرف بزنید

 

?3- تلاش برای راضی نگه داشتن همه را متوقف کنید

 

?4- منظور واقعی خود را بیان کنید

 

?5- به غرایز خود اعتماد کنید

 

?6- هرگز خودتان را تحقیر نکنید

 

?7- الهامات خود را دنبال کنید

 

?8- از نه گفتن بیم نداشته باشید

 

?9- از بله گفتن بیم نداشته باشید


10-  با خودتان مهربان باشید

برگفته از: RAVA20.IR



تاریخ : سه شنبه 95/5/26 | 8:43 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

چند نکته از کتاب اثر مرکب

سکه جادویی

یک سنتی اثر مرکب اصل به دست آوردن پاداش های بزرگ از طریق مجموعه ای از انتخاب های کوچک و هوشمندانه است. یعنی شما با قدم هایی کوچک که خیلی به چشم نمی آیند، به نتایج بزرگی دست پیدا کنید. این اصل کلی مبتنی بر فرمول ذیل است: انتخاب های کوچک و هوشمندانه + پایداری و ثبات قدم + زمان = ایجاد تفاوت های بنیادین مثال خواندنی اثر مرکب را در سکه جادویی می توانیم مشاهده کنیم. اگر بین 3 میلیون دلار پول نقد یا 1 سکه 1 سنتی که در 31 روز آینده هر روز ارزشش دو برابر شود، حق انتخاب بگذاریم، فکر می کنم اکثر مردم همان 3 میلیون دلار نقد را انتخاب کنند! اما در واقع پیشنهاد دوم بهتر است. در روز پنجم انتخاب اول هنوز همان 3 میلیون دلار است و انتخاب دوم تنها 16 سنت! در روز بیستم انتخاب اول همان 3 میلیون دلار است و انتخاب دوم 5234 دلار! اما جادوی اثر مرکب آنجاست که در روز سی و یکم انتخاب اول هنوز همان 3 میلیون دلار مانده است و انتخاب دوم 10?734?180 دلار می شود یعنی بیش از سه برابر انتخاب اول! این است جادوی اثر مرکب! گرچه مسیر دوم زمان بر تر است و پایداری می خواهد اما نتیجه اش به ثروت و موفقیت بیشتری منتهی می شود.

اثر موجی

در کنار اثر مرکب باید به اثر موجی هم توجه کنیم. ما باید بدانیم چه اعمال و افعال مثبت و چه منفی ما اگر تداوم پیدا کند و تکرار شود، غیر از تاثیر خود، اثر موجی نیز به دنبال دارد و آثار و نتایج ناخواسته و غیر منتظره ای را در پی خواهد داشت. مثال ما یک فرد است که به شیرینی پختن علاقه پیدا کرده است و هرشب شیرینی می پزد و می خورد، او کم کم چربی و قند خونش بالا می رود، به علت زیاد خوردن شبانه، شبها دیرتر می خوابد، صبح ها دیرتر از خواب برمیخیزد، کسل و خسته به سر کار می رود با مدیر و همکارانش جر و بحث می کند، بهره وری اش پایین می رود و توبیخ می شود، اینها در محیط خانه و خانواده اش نیز تاثیر می گذارد، رابطه اش با همسر و فرزندانش خدشه دار می شود، اضافه وزن پیدا می کند و اعتماد به نفسش کم می شود، کم کم هم در محیط کار درآمدش کم می شود و هم در خانه و خانواده و دوستان با مشکل مواجه می شود و…. گرچه این مثال کمی اغراق آمیز به نظر می رسد، اما این واقعیتی است که حتی اعمال و افعال کوچک ما در صورت تکرار می تواند غیر از تاثیر گذاری خود، آثار منفی زیادی برجای گذارد، گرچه مثال عکس این موضوع نیز صادق است و افعال و اعمال خوب می تواند اثر موجی مثبت بر جای گذارد.

‍ موفقیت مایکروویوی به دست نمی آید!

اگر به اثر مرکب و اثر موجی معتقد شویم و بدانیم که موفقیت در سایه سخت کوشی، نظم و عادت های خوب به دست می آید، متوجه خواهیم شد که نباید در انتظار کسب نتایج آنی باشیم. تفکر مایکروویوی و فست فودی در مورد موفقیت هرگز وجود ندارد! ما باید برای همیشه این نوع تفکر و شیوه موفقیت بخت آزمایی را رها کنیم و بدانیم اگر هم داستانهایی مطرح می شود که یک فکر یک شبه میلیاردر شده یا در یک قرعه کشی برنده شده است، درباره سکه دیگر آن یعنی میلیونها نفری که در قرعه کشی ها شرکت کرده اند و بازنده شده اند، صحبتی نمی شود! ما باید به این حقیقت و باور برسیم که موفقیت عمدتا از طریق انجام پیوسته کارهای معمولی، غیر جذاب، غیر مهیج و بعضا نظم و ترتیب های سخت روزانه به دست می آیند. و اگر هم موفقیتی یک شبه به دست آید، عمدتا یک شبه هم از دست خواهد رفت و دوام و عمقی نخواهد داشت.

فرمول خوش شانسی

خورشید شانس همواره در آسمان می درخشد و هر کس باید بجای رفتن زیر سایه به آسمان نگاه کند و بگذارد پرتوی از شانس بر او بتابد. ما اگر حداقل امکانات را داریم باید بدانیم خوش شانس هستیم و همواره در معرض شانس ها. فرمول شانس اینگونه است: شانس= آمادگی + نگرش + فرصت + اقدام و بر اساس این فرمول است که هر کسی در زندگی می تواند خوش شانس باشد.اگر آمادگی داشته باشیم یعنی بهبود مهارتها، آماده سازی مداوم خودمان، دانش، تخصص، ارتباطات پس گام اول خوش شانسی را داریم و می توانیم از امکانات بهره برداری کنیم. اگر ما نگرش صحیح داشته باشیم یعنی موقعیت ها را بسنجیم و شرایط را درک کنیم این گام دوم خوش شانسی ماست. اگر در هر زمان از فرصت ها استفاده کنیم و فرصتها را بشناسیم و بهره برداری کنیم و در زمان لازم اقدام نماییم این خود شانس و این 4 گام است که همه ما را خوش شانس می کند! ‍

اعتیاد به عادتهای خوب و بد ا

ز نکات مهم در موفقیت پرورش عادات خوب و پیوستگی در انجام عادات خوب و ثبات قدم در انجام عادات خوب است. انسان موفق در واقع باید معتاد به موفقیت شود و این اعتیاد مثبت است که می تواند او را از دیگران متمایز کند. مطالعات روانشناسی نشان داده اند که 95 درصد از هر چیزی که احساس می کنیم، فکر می کنیم و انجام می دهیم در نتیجه یک عادت یادگرفته شده است. عادت ها کمک می کنند ما بدون فکر کردن کارهای روزمره مان را چه خوب و چه بد انجام دهیم. شاید خیلی از ما فکر می کنیم می توانیم یا توانسته ایم عادات بد خودمان را در کنترل خود در آوریم ولی اشتباه می کنیم! وقتی بررسی کنیم چقدر از وقت روزانه مان را به بطالت گذرانده ایم، تلویزیون دیده ایم، اخبار بدرد نخور شنیده ایم، نوشابه خورده ایم، کالری زیاد کرده ایم و ورزش نکرده ایم و… آن وقت متوجه می شویم چه عاداتی داریم که از آنها خبر نداریم! باید بدانیم آرزوها، دلبستگی، علایق و حتی ظاهر ما مهم نیست، مهم این است که در طول 24 ساعت و در طول 7 روز هفته به چه سبکی زندگی می کنیم تا بفهمیم عادات خوب و بد ما چگونه است؟ ما همه اعتیاد به عادات مان داریم و این عادات خوب و بد تمام زندگی ما را فراگرفته اند. برای دوری از عادات بد چند کار باید انجام دهیم. نقطه آغاز، شناخت عادات بد است اول باید بدانیم چه عاداتی بد است و ما را از اهداف و آرمانهای مان دور می کند. بعد از آن شناخت محرک هاست. باید درک کنیم که یک عادت بد در چه زمانی ایجاد می شود و در چه زمانی تحریک می شود. مرحله بعد، پاک سازی محرک هاست یعنی اصل محرکها و مشکلات را از زندگی و اعمال روزانه مان بزداییم. نوشابه نخریم؛روغن نخریم، تلویزیون مشاهده نکنیم، فیس بوک نرویم، شبکه های اجتماعی نرویم و… تا عادات بد مان کم شود. گرچه هرگز نمی توانیم تمام عادات بد را دفعتا و کلا از زندگی مان حذف کنیم! مرحله بعد این است که به جای محرک های بد، جانشین ها و عادات خوب را جایگزین کنیم و خلق کنیم مثلا اگر بعد از غذا باید چیز شیرین بخوریم به جای بستنی انجیر خشک بخوریم و… سبک زندگی، محیط اطراف و زمان بندی زندگی ما باید بگونه ای باشد که عادات خوب بتوانند متبلور شوند . در کنار این موضوع می توانیم از همراه و ناظر تشویق کننده بهره بگیریم و حتی بعد از ترک عادات بد و ایجاد عادات خوب به خودمان جایزه بدهیم. در این میان باید بدانیم که صبر و حوصله در این جایگزینی موضوعی حیاتی است و برای حذف عادتی مثلا 20 ساله و ایجاد عادتی جدید نیاز به توانایی، همت و پشتکار و صبری مثال زدنی است. برگرفته از کتاب اثر مرکب



تاریخ : سه شنبه 95/5/26 | 8:29 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 مهارت های آموزشی

روشهای مختلف آموزش انفردای

یادگیری تا حد تسلط

تدریس خصوصی

آموزش برنامه ای (PI)

آموزش به وسیله رایانه (CAI)

سازماندهی مجدد مدارس برای آموزش انفرادی

آموزش انفرادی تجویز شده (IPI)

آموزش انفرادی هدایت شده (IGE)

روش واحدها

و ...

جهت دانلود کلیک فرمائید. 



تاریخ : پنج شنبه 95/5/14 | 10:36 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

تربیت برتر 

آموزش مفاهیم و دانستن، یک چیز است و پذیرش و عمل کردن به آن چیز دیگر. لذا آموزش اخلاقی کودکان اگر درست و صحیح انجام پذیرد تنها نصف کار انجام شده و نصف دیگر، درک و کاربرد عملی آن است. نباید گذاشت در کلاس، کار به لفاظی تمام و تصور شود کودکان چون مفاهیم اخلاقی را می دانند پس در هنگامه عمل آن را نیز رعایت خواهند کرد. مهم این است زمینه ای فراهم گردد که کودکان از تحت اقتدار سلطه جویانه فرد یا گروه خارج شوند و با شرکت دادن آنان در بحثهای جمعی و گروهی، چه از نظر ذهنی و عقلی و چه از نظر عملی، با مسائل و مشکلات درگیر شوند و در جوی آزاد و محبت آمیز با حفظ احترام بر شخصیت یکدیگر، در ارتباط متقابل و تبادل افکار، در بحث و گفتگو، خود به احساس ارزشمندی برسند و عملا به تفکر و تعقل وا داشته شوند و در مباحثه ها و مناظره ها با راهنمایی و هدایت مربی عملا ضرورت اجرای قوانین و مقررات انضباطی را درک کرده و به باور برسند و آن را درونی سازند. مدرسه و خانه باید چنین فرصتهای سازنده ای را فراهم بیاورد تا کودکان به پیشرفتهای جمعی و درک گرایشهای اخلاقی نایل شوند و به صورت عینی و عملی، ارزش قوانین و مقررات را در موقعیتهای گوناگون و شرایط مقتضی ادراک نمایند. کودکان و نوجوانان به دستورات و رفتار معلمان خود بسیار حساس و دقیقند و نیز در مقابل رفتار همسالان خود تاثیرپذیر. معلمان می توانند با فراهم آوردن زمینه های مناسب، در بحث های گروهی وارد شده و نقش هدایتگر داشته باشند و در برخوردها و مناظره های گروهی، بنا به اقتضای هر موقعیتی زمینه را طوری فراهم کنند که خود آنان به کشف و درک استدلالهای آن مجهز شوند. در این صورت خود بطور سازنده ای در رشد منش اخلاقی و پیشرفت و تعالی خویش نقش پیدا می کنند.

جهت دانلود کلیک فرمائید.

 



تاریخ : پنج شنبه 95/5/14 | 7:9 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

آموزش پیش دبستانی

آموزش و پرورش کودکان قبل از دبستان در نظام های آموزشی بسیاری از کشورهای جهان جایگاه حساس و ارزشمندی دارد و با توجه به توصیه کارشناسان تعلیم وتربیت مبتنی بر ضرورت سرمایه گذاری برای دوره پیش ا ز دبستان تعداد زیادی از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، آموزش پیش دبستانی را جزئی از نظام آموزش و پرورش همگانی قلمداد کرده اند مثلاً: کشور هلند: در سال 1990 آموزش کودکان سنین 4 سال به بعد را همگانی اعلام کرد و آلمان و استرالیا، فرانسه، کره جنوبی، تایوان، کانادا، مالزی، آفریقای جنوبی تیز در تلاش اند تا آموزش کودکستانی را زیر پوشش آموزش همگانی در آوردند کشور سوئد: در سال 1995 اعلام کرد که تمام کودکان بالاتر از سن هجده ماه را در مهدکودک دولتی، مشروط بر آن که پدر و مادر مشغول کار یا تحصیل باشند، خواهند پذیرفت .

در کشور ژاپن، کودکان قبل از ورود به مدارس ابتدایی در کلاس های آمادگی یا کودکستان حضور می یابند در حال حاضر 90% کودکان پنج ساله این کشور در این مراکز تربیتی حضور دارند و 50% این مراکز توسط بخش خصوصی اداره می شود. و ...

 

جهت دانلود کلیک فرمائید.

 

 



تاریخ : پنج شنبه 95/5/14 | 7:2 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

اصول مدیریت آموزشی

بنابه تعریف کیمبل وایلز، رهبری آموزشی عبارت از یاری و مدد به بهبود کار آموزشی است و هر عملی که بتواند امر آموزش و یادگیری را یک قدم پیش تر ببرد رهبری آموزشی خوانده می شود . وی معتقد است که نقش رهبر آموزشی عبارت است از حمایت ، تقویت ، یاری و مساعدت و سرانجام همکاری کردن نه دستور دادن .

محیط آموزشی مؤثر

رهبری آموزشی مستلزم آن است که مدیر بتواند ، اولا” محیط کار خود را با تعریف و تفسیر هدفها ، تهیه و اجرای برنامه ها و راهنمائی موثر فعالیتهای آموزشی به یک نظام همکاری فعال و پویا مبدل سازد و ثانیا” با یاری و مساعدت به افرادی که در امر آموزش و یادگیری نقشی دارند ، آنها را در نوآوری و انجام کار موثر تقویت نماید.

محیط آموزشی مؤثر و مساعد دارای ویژگیهای زیر است (کیمبل وایلز، ترجمه طوسی، 1353)

n    1- هر فردی به خود و دیگران احترام می گذارد .

n    2- به احساسات و رفاه هر فردی توجه کافی معطوف و مبذول می شود .

n    3- هر عضو محیط آموزشی ، به محیط و گروه خود احساس تعلق و پیوستگی می نماید.

n    4- افراد به یگدیگر اعتماد می کنند.

n    5- افراد در تصمیم گیریهای آموزشی مشارکت می کنند .

n    6- اطلاعات مربوط به کار در اختیار همگان گذاشته می شود .

n    7- پیشنهادات و نظرات اعضاء مورد توجه قرار می گیرد

n    و ...

جهت دانلود کلیک فرمائید.

 



تاریخ : پنج شنبه 95/5/14 | 6:54 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

بررسی نظریه پارسونز در آموزش و پرورش

سازمان عبارت از یک رشته منظم و عقلایی است که بین افرادی که وظایف پیچیده و متعددی را انجام می دهند، و کثرت تعداد آنان به قدری است که نمی توانند با هم در تماس نزدیک باشند، به منظور تامین هدف های مشترک خاص برقرار می گردد[1].

«تعریف سازمان از نظر بارنارد»: یک سیستم فعالیتها یا نیروهای خودآگاه و هماهنگ شخصی یا یک سیستم فعالیت های وابسته به هم می باشد[2].و ...

 

جهت دانلود کلیک فرمائید.

 

 



 1- اقتداری، علی محمّد، سازمان و مدیریت ص 104

3- عباس زادگان، سید محمد، مکاتب و مبانی مدیریت ص 149



تاریخ : پنج شنبه 95/5/14 | 6:45 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

فایل پاورپونت درس:


برنامه ریزی روستایی در ایران (پیام نور) - دکتر حسین آسایش – 163 اسلاید

این فایل قابل ویرایش و جهت استفاده اساتید محترم، دانشجویان عزیز جه ارائه در کلاس درس  و همچنین برای  افرادی که می خواهند خلاصه  مطالب این درس را به صورت تصویری داشته باشند، تهیه شده است.

جهت دریافت فایل همین جا کلیک بفرمائید.

 

 



تاریخ : پنج شنبه 95/5/14 | 5:11 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

فایل پاورپونت درس:


روش تحقیق پیشرفته عیسی ابراهیم زاده 287 اسلاید 

این فایل قابل ویرایش و جهت استفاده اساتید محترم، دانشجویان عزیز جه ارائه در کلاس درس  و همچنین برای  افرادی که می خواهند خلاصه  مطالب این درس را به صورت تصویری داشته باشند، تهیه شده است.

جهت دریافت فایل همین جا کلیک بفرمائید.

 

 



تاریخ : پنج شنبه 95/5/14 | 5:2 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

کارآموزی و نکاتی که باید در این دوران رعایت کنید

کارآموزی یکی از مراحل مهمی است که تقریبا همه‌ی افراد قبل از ورود به بازار کار آن را تجربه می‌کنند. دوره‌ی کارآموزی به منظور آشنایی افراد با بازار کار، رفتارهای بین کارمندان، روش‌های ارتباطی کسب و کار، قوانین کار و غیره طراحی شده است. کارآموزان برای کسب بهترین نتیجه از این دوران بهتر است نکاتی را رعایت کنند که در ادامه‌ی مطلب به آنها می‌پردازیم.

 ورود و شرکت در یک دوره‌ی کارآموزی در یک مرکز معتبر، موضوع هیجان‌انگیزی است و افراد زیادی برای به دست آوردن بهترین مکان برای گذراندن دوره‌ی کارآموزی تلاش می‌کنند. کارآموزان به منظور دستیابی به بهترین نتیجه از این دوران طلایی، بهتر است نکاتی را رعایت و سعی کنند از انجام برخی رفتارها و گفتن برخی جملات در محل کارآموزی خودداری کنند. برخی از این جملات و رفتارها توسط لین تیلور[1] که یک کارشناس کسب و کار است جمع‌آوری شده که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

این کار در حوزه‌ی وظایف من نیست
این جمله نشان می‌دهد که شما انعطاف لازم برای انجام دادن وظایف مختلف را ندارید. بهتر است مهارت‌های خود را افزایش دهید و قبل از بیان کردن چنین جملاتی، اگر وظیفه‌ی مورد نظر به طور کلی جزو مهارت‌های شما بود، آن را قبول کنید. البته در زمان‌هایی که وظایفی کاملا بی‌ربط مانند نظافت به شما محول شود، می‌توانید چنین اعتراضاتی داشته باشید.

چه زمانی تصمیم به استخدام نیرو دارید؟

شما باید در طول دوران کارآموزی خود را فردی حرفه‌ای و با تمرکز بالا نشان دهید. جملات این‌چنینی نشان می‌دهد که تمرکز شما روی استخدام است و برای انجام وظایف به طور کامل آماده نیستید.

             تشکر می‌کنم. من امروز ناهار دارم
هیچ‌گاه دعوت همکاران و مدیر خود را برای صرف ناهار یا نوشیدنی رد نکنید. این مواقع بهترین زمان‌ها برای آشنایی بیشتر با افراد و فضای کاری آنها است. شما به عنوان کارآموز باید تلاش کنید تا بیشترین روابط ممکن را در محل کار ایجاد کنید و فضاهایی صمیمی مانند زمان استراحت، بهترین فرصت برای این کار است.

حوصله‌ام سر رفته است!
زمانی که شما ابراز خستگی و بی‌حوصلگی کنید، مدیر شما به این فکر می‌کند که آیا کارآموزش برای این کار مناسب هست یا این که همیشه در حال شکایت خواهد بود؟ او به انگیزه داشتن شما و تلاش برای بهبود شرایط سازمانش شک خواهد کرد. اگر زمانی احساس کردید که کارهای شما خسته‌کننده هستند، می‌توانید در کارهای دیگر نیز به طور داوطلبانه به همکاران کمک کنید یا از مدیر بخواهید تا وظایف جدید بلندمدت به شما محول کند.

لطفا موضوعی که در جلسه بیان کردید را تکرار کنید
همیشه در جلسات یک دفترچه‌ی یادداشت به همراه داشته باشید و علاوه بر چیزهایی که می‌آموزید، وظایف خود را نیز یادداشت کنید. مدیر شما در مواقع مختلف موضوعاتی را به شما آموزش خواهد داد. سعی کنید همان موقع این موضوعات را یادداشت کنید. البته فراموش نکنید که در زمان یادداشت‌برداری، ارتباط چشمی خود را با مخاطب حفظ کنید.

ببخشید که مزاحمتان می‌شوم
این احساس را از خود دور کنید که شما مزاحم کار کردن بقیه هستید. اگر فکر می‌کنید کاری اشتباه است، آن را انجام ندهید تا مجبور به عذرخواهی نشوید. به جای این جمله می‌توانید از عبارت "می‌تونم چند لحظه وقت شما رو بگیرم؟" استفاده کنید.

"چون من حقوق نمی‌گیرم، می‌توانم کمی بیشتر استراحت کنم؟" یا "می‌توانم کمی زودتر بروم؟"
اگر می‌خواهید شغلی در سازمان مورد نظر داشته باشید، دوران کارآموزی را جدی بگیرید و صرفنظر از پرداخت یا پرداخت نشدن حقوق، با مسئولیت‌پذیری بالا کار خود را انجام دهید. حتی اگر قرار نیست در سازمان مورد نظر استخدام شوید، سعی کنید حس مسئولیت‌پذیری خود را نشان دهید و در این دوران اعتبار کسب کنید.
سلام بچه‌ها، چه خبر؟!
از کلمات محاوره‌ای و عباراتی که در دایره‌ی دوستان استفاده می‌کنید، پرهیز کنید. رفتار و نحوه‌ی صحبت کارمندان با یکدیگر را مشاهده و سعی کنید در قوانین آنها عمل کنید. استفاده از عبارات سبک، شخصیت شما را در محل کار پایین می‌آورد.

شما بهترین مدیر هستید

تعریف و تجمید از همکاران و مدیران کار خوبی است. منتها باید به این نکته دقت داشته باشید که در این امر زیاده‌روی نکنید و خود را فردی چاپلوس نشان ندهید.

به خاطر مهمانی دیشب، کمی خواب‌آلود هستم
سعی کنید از بازگو کردن مسائل شخصی خود امتناع کنید. فراموش نکنید که فضای کاری تفاوت زیادی با فضای دوستانه دارد و نیازی نیست که تجربیات شخصی خود را با همکاران در میان بگذارید. البته تلاش برای ایجاد فضای دوستی در محیط کار، به خودی خود امر اشتباهی نیست اما باید تلاش کنید تا این فضا با حفظ احترام و حریم شخصی ایجاد شود.

نمی‌توانم این کار را انجام بدهم
قبل از ابراز مشکل و ناتوانی خود، سعی کنید به تنهایی راه حلی برای آن پیدا کنید. البته قرار نیست شما بتوانید تمام مسائل و مشکلات را حل کنید. بعلاوه اگر مسئله‌ی مورد نظر بیش از حد دشوار است و تصمیم‌گیری درباره‌ی آن نیز از عهده‌ی اختیارات شما خارج است، باید با افراد مسئول در شرکت مشورت کنید.به هر حال سعی کنید خود را فردی آماده و حلال مشکلات نشان دهید تا افراد بتوانند به شما اعتماد کنند.

این کار را با روش خودم انجام می‌دهم
همه‌ی افراد از ایده‌های جدید استقبال می‌کنند. اما نکته‌ی اصلی این است که قبل از انجام دادن ایده‌هایتان، با مدیر و مسئول خود مشورت کنید و ایده را با او در میان بگذارید تا به عنوان فردی خودسر شناخته نشوید.

 

چه‌ خوب، چطور می‌توانم شغل شما را داشته باشم؟
از شوخی‌های بی‌جا پرهیز کنید. جملات این‌چنینی شما را بی‌ادب جلوه می‌دهد. انتخاب شوخی مناسب و زمان مناسب برای آن، برای ایجاد فضای دوستی بسیار حیاتی است.

 این خبر را شنیدید؟
سعی کنید در مورد شایعات محیط کاری، افراد و خبرهای روز، صحبت یا سوال نکنید و خود را فردی خبرچین نشان ندهید.

 خوب، کار بعدی من چیست؟
کسب اطلاع در مورد وظایف و نحوه‌ی پیشرفت کارها، عملی پسندیده است؛ به شرطی که این‌گونه سوال‌ها را بیش از حد تکرار نکنید.

 من این کار را تنها برای رزومه‌ی خودم انجام می‌دهم
این جملات نشان می‌دهد که شما با علاقه و تمرکز کافی در حال انجام کار نیستید. سعی کنید کارآموزی را تا حد امکان جدی بگیرید. این کار رزومه‌ی شما را نیز قوی خواهد کرد.

 من این شغل را با سفارش یکی از آشنایان به دست آوردم
البته این قضیه در اکثر موارد درست است. اما عنوان کردن آن با دیگر کارمندان، شایستگی‌های شما را زیر سوال می‌برد و حتی ممکن است برای معرف شما نیز عواقبی داشته باشد.

 می‌توانم روی یک پروژه‌ی دیگر کار کنم؟
سعی کنید وظایف محول شده را به خوبی انجام دهید و سپس به دنبال وظایف جدید باشید. خود را فردی آماده نشان دهید و از گله کردن در مورد وظایفتان پرهیز کنید.

 من از این موارد متنفرم
خود را فردی همیشه شاکی نشان ندهید. بعلاوه، از توهین کردن بپهیزید چرا که با این الفاظ تنها موقعیت خود را در سازمان به خطر می‌اندازید.

 ببخشید، من باید یک پیامک مهم بفرستم
از همان ابتدا تلاش کنید گوشی خود را در محیط کار دور از دسترس قرار دهید و تنها در زمان استراحت یا موارد اورژانسی به آن مراجعه کنید. این کار نشان‌ می‌دهد که شما با تمرکز کامل در حال انجام وظایف هستید.

 در صورت استخدام، حقوق من چقدر خواهد بود؟
کارآموزی زمان مناسبی برای بحث در مورد حقوق و پرداخت نیست. بعلاوه از پرسیدن سوال در مورد حقوق و درآمد دیگران نیز پرهیز کنید.
به هر حال نکات گفته شده توصیه‌هایی کلی در مورد رفتار کارآموزان در محیط کار هستند. البته شما به عنوان یک کارآموز باید توجه داشته باشید که دچار وسواس نشده و خود را فردی خجالتی و غیر اجتماعی نشان ندهید. نکته‌ی اصلی در دوران کارآموزی این است که حداکثر مهارت خود را نشان دهید و برای آموختن قوانین کسب و کار نیز حداکثر تلاش خود را داشته باشید.

منبع: مجله موفقیت

 



[1] - Lynn Taylor



تاریخ : چهارشنبه 95/5/13 | 9:56 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب قدیمی تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق