تیر 98 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقیاس سلامت خانواده اصلی( FOS ) هاوستات و همکاران

یکی از عوامل موثر در شکل گیری رفتار فرد، خانواده است. فضای خانه، نخستین و بادوام ترین عاملی است که در رشد شخصیت افراد تاثیر می گذارد. به گونه ای که می توان گفت پدر و مادر نیرومندترین آموزگار افراد در زندگی، آموزش خانوادگی پایدارترین آموزش و محیط خانه مهمترین آموزشگاه برای هر فرد می باشد. فراموش نکنیم که کودکان شما پیش از انکه به پند و اندرز شما عمل کنند رفتار شما را الگو قرار می دهند. نفوذ والدین در این موضوع تنها محدود به جنبه های ارثی نیست. در آشنا کردن کودک به زندگی جمعی و فرهنگ جامعه خانواده نقش بسیار موثری را اجرا می نماید. این پرسشنامه یک ابزار 40 سوالی است که توسط هاوستات، اندرسون، پیرسی، کوچران و فاین در سال1985  برای سنجیدن ادراک و استنباط شخص از میزان " سلامت " خانواده اصلی خویش تدوین شدهاست.

 

به همراه 6مقاله مرتبط رایگان

                                                              جهت دریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

کانال تلگرام موفقیت



تاریخ : دوشنبه 98/4/24 | 2:12 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه مشارکت سیاسی-اجتماعی (زارع و روهنده، 1394)

انسان موجودی اجتماعی است، تاجایی‌که او را حیوانِ «مدنی‌الطبع» تعریف کرده­اند (کاردان و دیگران، 1372: 388). تعریف یادشده ازآن‌جهت است که انسان همواره به‌صورت جمعی زندگی کرده و نیازهای خود را به‌وسیلة دیگران و به‌مدد آنان رفع کرده است. تاریخ حیات انسان تاریخ همکاری و مشارکت است. زمانی که نخستین‌بار انسان دریافت که می­تواند با تجمیع توان خود بر مشکلات فائق آید، مشارکت زاده شد.مشارکت بخش جوهری و اساسی رشد انسان و توسعة اعتماد به خود، ابتکار، سربلندی، فعالیت، مسئولیت‌پذیری و تعاون اجتماعی است. بدون چنین توسعه و تحولی در درون مردم تلاش و اقدام برای امحای فقر و توسعه­نیافتگی، اگر غیرممکن نباشد، دست‌کم با مشکلات عدیده­ای مواجه خواهد بود» (بورکلی، 1996: 56).

در تعریف مشارکت اجتماعی‌ـ سیاسی، نظریه­پردازان حوزة علوم اجتماعی تعریف­های مختلفی دارند، اما اکثراً بر مؤلفه­هایی در تعریف مشارکت تأکید می­کنند:  فعالیت­های ارادی؛ مشارکت در امور محله، شهر و روستا؛ فعالیت مستقیم یا غیرمستقیم؛ عضویت ساده در انجمن­های محلی، خیریه، شغلی و فعالیت در این سازمان­ها؛ سهیم‌شدن در تصمیم­گیری­ها؛ درگیرشدن فرد در سطوح مختلف فعالیت در نظام سیاسی؛ داشتن مقام رسمی سیاسی یا اجتماعی؛ تلاش سازمان‌یافتة شهروندان؛ تأثیر بر هدایت سیاسی جامعه (قراخانی، 1382؛ رضائی، 1375؛ وان‌دث، 2001؛ راش، 1377، به نقل از زارع و روهنده، 1394).

این پرسشنامه دارای 16 گویه می باشد  که توسط زارع و روهنده(1394) طراحی شده است و دو سطح ذهنی-گرایشی و عینی-رفتاری را اندازه می گیرد.

 

به همراه 8مقاله مرتبط رایگان

                                                              جهت دریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

کانال تلگرام موفقیت



تاریخ : یکشنبه 98/4/23 | 9:44 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق