خرداد 99 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

  چه اسباب بازی را برای کودکمان،انتخاب کنیم؟

اسباب بازی مخصوص کودکان

 کودکان به وسیله اسباب بازی مهارت های گوناگون را در خود رشد و پرورش می دهند

 

 کودک از طریق بازی با عروسک ها، ماشین ها، قطارها، هواپیماها، وسایل خانگی کوچک و... نقش های مختلف زندگی را فرا می گیرد و تصویری از وظایف افراد جامعه در ذهن خود می پروراند.

بازی کار کودکان است و وسیله کار آنها اسباب بازی است. کودکان نیز همچون بزرگسالان که برای انجام کارهای شان نیاز به وسایل و ابزارهای مناسب دارند، به اسباب بازی هایی متناسب با سن، جثه و نوع فعالیت شان احتیاج دارند. حتی کودکانی که اسباب بازی تخصصی و ویژه ای ندارند، در طول روز، خود را با انواع وسایل خانه اعم از کاسه، بشقاب، قاشق، تلفن، کمد لباس ها و... سرگرم می کنند.

اسباب بازی برای کودکان ابزاری است که به وسیله آن مهارت های گوناگون را در خود رشد و پرورش می دهند. کودک از طریق بازی با عروسک ها، ماشین ها، قطارها، هواپیماها، وسایل خانگی کوچک و... نقش های مختلف زندگی را فرا می گیرد و تصویری از وظایف افراد جامعه در ذهن خود می پروراند.

از طریق بازی با انواع پازل ها، جورچین ها، مکعب ها و مهره های سرهم کردنی مهارت های حرکتی ریز دست ها، هماهنگی بین چشم و دست و قدرت تفکر را در خود پرروش می دهد؛ و زمانی که با توپ بازی می کند، واگن های دستی اش را می کشد، تاب می خورد، الاکلنگ و سرسره سوار می شود و طناب بازی می کند، مهارت های حرکتی دست و پاهایش را تقویت می کند.

بازی برای کودک عین زندگی است. در حقیقت تصور دنیایی بدون بازی و اسباب بازی برای کودک غیرممکن است. اسباب بازی به رشد و تکوین شخصیت کودک کمک می کند.

هیچ چیز برای کودک جای اسباب بازی را نمی گیرد. او نه تنها با عروسک، ماشین و یا خرس پشمالویش بازی می کند، بلکه به او روح می دهد، با او دوست می شود، با او درددل می کند و نگرانی هایش را با او در میان می گذارد.

کودکان می توانند از طریق بازی با اسباب بازی های خود، تجربه های محدودشان را وسعت و غنا بخشند و تجسمی از زندگی واقعی در خیال خود بسازند. یک اسباب بازی خوب باید مقدم بر رشد کودک باشد، یعنی او را رشد دهد.

والدین باید بدانند، تمایل کودکان به بازی و علاقه شدید آنها به داشتن انواع اسباب بازی نشانه سلامت عقل و کنجکاوی آنهاست. کودکی که بازی بخشی از زندگی روزانه او را تشکیل می دهد، نسبت به کودک گوشه گیر و منزوی از اخلاق فردی اجتماعی بالاتری برخوردار است. یک اسباب بازی خوب باید موجب:

پرورش قوه خلاقیت و آفرینندگی کودک شود.

پرورش قوه خیال و تصور کودک شود.
درک و فهم کودک از قوانین طبیعی شود.
ارتقای فرهنگی کودک شود.
بسط توانایی های کودک شود.

بهترین اسباب بازی هایی که موجب رشد قدرت تفکر کودک می شوند، اسباب بازی هایی هستند که شکل و اندازه ای خاص ندارند و کودک می تواند به ذوق و سلیقه خود آنها را تغییر دهد. وسایلی مثل گل رس، چوب، خمیر، ظرف های کوچک و بزرگ آب، مکعب های یک اندازه،، تکه های پارچه، نخ های رنگی، مقوا، کاغذهای رنگی و... موجب تخلیه هیجانی، پرورش قدرت خلاقیت و درک ویژگی های مواد (مثل وزن، اندازه، سطح، حجم و...) می شود.

برای مثال، زمانی که کودک تکه ای چوب را در ظرف آب می اندازد، متوجه می شود که چوب روی آب می ماند، اما وقتی تیله یا مهره ای فلزی را در ظرف آب می اندازد، به ته ظرف می رود. همین جا کودک متوجه می شود که تکه چوب به رغم بزرگ تر بودن روی سطح آب شناور می ماند، در حالی که مهره با وجود اینکه کوچک تر است به ته ظرف می رود.

بسیاری از بازی هایی که کودکان انجام می دهند، به میزان زیادی می تواند بر تجربه های آنها در سنین بزرگسالی تاثیر گذارد. اگر بازی را عاملی بدانیم که بدان وسیله کودک خود را با جنبه های مختلف زندگی آشنا می سازد و به او در سازگاری با محیط کمک می کند، باید بپذیریم که برای انتخاب بازی و اسباب بازی مناسب باید دقت و هوشیاری بیشتری به کار ببریم.

   اسباب بازی مخصوص کودکان

اسباب بازی باید موجب رشد حواس گوناگون و تقویت فعالیت های ذهنی حرکتی کودک شوند

 

 توانایی ها، ویژگی ها و علایق کودکان

به منظور شناخت اسباب بازی متناسب با رشد کودک، ابتدا به بررسی توانایی ها و ویژگی های کودکان می پردازیم:

1) دویدن، پریدن، بالارفتن و حفظ تعادل بدن در کودکان پنج سال به خوبی شکل گرفته است.

2) علاقه مند به خطر کردن، سنجیدن قوا و مهارت جسمانی، انجام حرکات آکروباتیک و فعالیت های پرتحرک.

3) افزایش مهارت های دستی (انگشتان)، مثل بریدن کاغذ با قیچی بر روی یک خط صاف، مداد به دست گرفتن (مثل یک فرد بزرگسال)، نخ کردن مهره های کوچک، سر هم کردن اسباب بازی های ریز و کوچک. توجه داشته باشید اگر کودک خردسال تمایل به گذاشتن این اسباب بازی ها به دهان دارد، آنها را از دسترس اش دور نگه دارید.

4) چیدن مکعب های کوچک و بزرگ بر روی هم (خانه سازی)، ساختن برج و خانه های بزرگ، با کارتن و مقوا.

5) علاقه شدید به بازی های توپی (به ویژه کودکان پنج سال به بالا) و تبعیت از قوانین و امتیازهای بازی.

6) تمایل به انجام بازی های عددی ساده، رونویسی از روی حروف، جورکردن پازل ها، ردیف کردن اشکال. کودکان بالای 5 سال تمایل دارند این پازل ها را چندین و چند بار درست کنند و خراب کنند.

7) علاقه مند به دانستن علوم طبیعی (مثل زندگی جانوران، گیاهان، طبیعت، کره زمین، ستاره ها و...) و چگونگی کارکرد آنها.

8) علاقه مند به بازی های نمایشی و صحنه سازی های زندگی واقعی روزمره.

9) تمایل به انجام بازی های گروهی (علاقه ای به انجام بازی های مسابقه ای ندارند، زیرا از باختن متنفرند).

10) لذت بردن از بازی های مهره ای (مثل منچ و مارپله)، تنها برای آزمودن شانس خود در بردن.
ویژگی های اسباب بازی های کودکان

همه ساله هزاران نوع اسباب بازی برای بازی کودکان ساخته می شود که در وهله اول باید سرگرم کننده و در وهله دوم جوابگوی نیاز رشدی آنان باشد.

اسباب بازی باید متناسب با سن و نیاز کودک باشد. برای مثال، کودکان بالای 2 5/1 سال که توانایی راه رفتن را تازه پیدا کرده اند، می توانند برای تقویت ماهیچه های پا و رشد عضلانی شان، واگن های سبک و کوچکی را که با نخ بسته شده اند، بکشند؛ یا اسباب بازی هایی که قطعه های ریز و کوچک دارند، برای کودکان زیر سه سال مناسب نیست؛ یا اسباب بازی هایی که لبه ها و گوشه های تیز و برنده دارند، برای کودکان زیر هشت سال خطرآفرین است.

الف) نوزادان، نوپایان و کودکان خردسال
برای کودکان زیر یک سال باید اسباب بازی ها و یا وسایلی تهیه کرد که در معرض دید او قرار بگیرند و کودک بتواند با دقت به آنها نگاه کند. هم چنین قرار دادن اشیای مختلف در اطراف کودک موجب تقویت حس بینایی و تقویت عضلات چشم آنها می شود.

انواع اسباب بازی های مناسب نوزادان و نوپایان عبارتند از؛ صورتک هایی شبیه صورت انسان و نصب آن در فاصله یک متری دید نوزاد؛ آویزان کردن عروسک و وسایل رنگی گوناگون در بالای تخت یا تشک کودک؛ در اختیار گذاشتن جغجغه، زنگوله و اسباب بازی های صدادار و دالی بازی با عروسک.

کودک خردسال به اسباب بازی هایی نیاز دارد که حواس پنج گانه او را تحریک کند. اسباب بازی های مناسب برای کودکان زیر یک سال باید رنگ ها، شکل ها، ترکیب ها و ویژگی های متنوع و جالبی داشته باشند.

باید صداهای ملایم و موزونی تولید کنند تا حس شنوایی کودک را تحریک کنند. برای یک کودک 3 2 ساله که هنوز دامنه افکار و تصوراتش شکل نگرفته است، محرک اولیه بازی می تواند اسباب بازی و وسایلی باشد که در اختیار کودک قرار می گیرد. هدف و موضوع بازی به تدریج و ضمن بازی شکل می گیرد. در کودکان در این سنین توجه به این نکات مهم است:

1) کودکان 18 6 ماهه نیاز به اسباب بازی هایی دارند که بتوانند به طور گازانبری با انگشتان شان بگیرند و آن را به دهان ببرند. از آن جایی که معمولاً این کودکان در حال دندان درآوردن هستند، دوست دارند هر چه به دست می آورند میان فک های خود فشار دهند.

به همین دلیل باید اسباب بازی هایی به آنها داد که قابل شست وشو، نشکن، بدون مو و غیرفلزی باشد. همچنین حتماً توجه کنید که چشم ها، بینی، دگمه ها و سایر قطعات اسباب بازی کاملاً به هم چسبیده باشد و به راحتی کنده نشوند. چرخ ماشین های کوچک اسباب بازی را وارسی کنید و از محکم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

2) دقت کنید درون جغجغه ها، زنگوله ها و دندان گیرهای کودکان اجزای ریز و کوچکی نباشد که هنگام شکسته شدن در گلوی کودک فرو روند.

3) اسباب بازی یا بازیچه ای که قسمتی از آن شکسته شده است را از دسترس کودک دور نگه دارید.

4) اسباب بازی یا بازیچه ای که دارای نخ، روبان یا نوار بلندی است، برای کودکان خردسال خطرناک است، زیرا ممکن است بند آن دور گردن کودک بپیچد و موجب خفگی کودک شود. هیچ گاه اسباب بازی آویخته ای که دست کودک بدان برسد، بالای سر او نصب نکنید.

5) از دادن سکه، مهره، تیله، توپ های کوچک (به قطر 4 3 سانتی متر) به دست کودکان خردسال خودداری کنید.

6) اسباب بازی هایی که از پلاستیک یا کائوچوی نازک ساخته شده اند را از دسترس کودکان خردسال دور نگه دارید، زیرا ممکن است شکسته شوند و دست کودک را ببرند.

7) اگر قصد تهیه وسایل نقاشی (مدادهای شمعی، ماژیک، رنگ های گوناگون و...) برای کودکان را دارید، حتماً توجه کنید که با رنگ های ضد حساسیت ساخته شده باشند.

8) از آنجایی که کودکان مشتاق فعالیت و حرکت هستند، اسباب بازی های آنها هم باید این نیاز آنان را تامین کنند. به همین دلیل اسباب بازی هایی که قطعات شان حرکت می کنند (مثل خم شدن دست و پای عروسک یا چرخیدن و باز شدن درهای ماشین یا اسباب بازی هایی که جدا می شوند و مجدداً وصل می شوند) انگیزه بیشتری برای بازی در کودک به وجود می آورند.

  اسباب بازی مخصوص کودکان

اسباب بازی باید از لحاظ جنس، طراحی، رنگ و مواد به کار برده شده، ایمن و بی ضرر باشد

ب) کودکان دبستانی
1) اگر برای کودک دوچرخه، سه چرخه، کفش اسکیت، اسکوتر و... تهیه می کنید، حتماً به همراه آن کلیه وسایل ایمنی از قبیل، کلاه، بازوبند، مچ بند و ضربه گیر آرنج را نیز تهیه کنید. به فرزندتان باد بدهید که چگونه باید از آنها استفاده کند. بیشتر فروشگاه های ورزشی این گونه وسایل ایمنی را همزمان با وسیله ورزشی، در اختیار خریداران قرار می دهند.

2) اسباب بازی های برقی حتماً باید ایمن و استاندارد باشند، سرپرستی و رسیدگی به این گونه اسباب بازی ها ضروری است.


اسباب بازی باید از لحاظ جنس، طراحی، رنگ و مواد به کار برده شده، ایمن و بی ضرر باشد. همچنین عروسک ها، جغجغه ها و دیگر وسایل کودکان خردسال باید قابل شست وشو و ضدعفونی کردن باشند. اگر قصد تهیه وسایل نقاشی (مدادهای شمعی، ماژیک، رنگ های گوناگون و...) برای کودکان را دارید، حتماً توجه کنید که با رنگ های ضدحساسیت ساخته شده باشند.

هر چه اسباب بازی ساده تر باشد، قوه ابتکار و خلاقه کودک را بیشتر رشد می دهد. مثل اسباب بازی هایی که کودک می تواند بر روی آنها کار کند، آنها را تکه تکه کند، دوباره بسازد، با آنها کشف کند، با آنها فکر کند و از آنها انگیزه بگیرد.


هر چه اسباب بازی های کودک متنوع تر باشد، توانایی های بیشتری را در کودک پرورش خواهد داد.

اسباب بازی باید موجب رشد حواس گوناگون و تقویت فعالیت های ذهنی حرکتی کودک شوند.
اسباب بازی باید درک و فهم کودک از شکل ها، رنگ ها، صداها و اندازه را بالا ببرند.

هر کودکی به طور معمول سالیانه 12 10 نوع اسباب بازی از اطرافیان خود دریافت می کند. اغلب کودکان با 4 3 اسباب بازی خود کاملاً سرگرم بازی می شوند. اگر کودکی بیش از اندازه اسباب بازی داشته باشد، ممکن است نتواند تصمیم بگیرد که با کدام یک بازی کند. انتخاب اسباب بازی برای کودک باید بر اساس نیازهای ذهنی، جسمی، عاطفی و اجتماعی او باشد.
وسایلی برای رشد قوای ذهنی کودک، مثل انواع کتاب های علمی، داستانی، تاریخی، شعر، انواع پازل ها، معماها، جورکردنی ها و...

وسایلی برای رشد جسمانی کودک، مثل کشیدن یا هل دادن وسیله ای برای کودکان خردسال (چرخ دستی های کوچک، قطار ماشین ها و...). برای کودکان بزرگ تر (9 6 سال) تاب، سرسره، الاکلنگ و....

وسایلی برای رشد و تقویت حواس پنج گانه (بینایی، شنوایی، گویایی، لامسه و بویایی).

وسایلی برای رشد مهارت های اجتماعی کودک، مثل عروسک های پدر، مادر، بچه، وسایل خانگی کوچک، وسایل مشاغل گوناگون و... اغلب این گونه وسایل ساده و حتی قابل درست کردن هستند. کودکان می توانند با توجه به قدرت تصور و خلاقیت شان آنها را از جعبه های خالی، قوطی های پلاستیکی و کارتن های کوچک بسازند.

وسایلی برای رشد قدرت خلاقه کودک، مثل کاغذ، مقوا، مداد، مدادشمعی، مدادرنگی، تکه های چوب یک اندازه، کاموا، خمیر، گل رس، مدل ها و ماکت های ساخته شده، کتاب های طراحی، کاغذهای رنگی، کلاژها و...
منبع: روزنامه شرق

جهت مشاهده و خرید انواع اسباب بازی کلیک کنید.



تاریخ : شنبه 99/3/31 | 8:53 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

نکات مهم خرید فرش ماشینی

نکات مهم و کلیدی در رابطه با یک فرش ماشینی خوب و مواردی که قبل از خرید فرش باید به آن ها توجه داشت.

نکته اول
امروزه بهترین الیاف به کار رفته در بافت فرش ماشینی اکریلیک هیت ست می باشد این نخ مقاومت زیادی در برابر نور و گرما ، گرد و غبار و... دارد . روش های شناخت فرش ماشینی اکریلیک از غیر اکریلیک : این الیاف بوی مواد نفتی نمی دهند ، نسبت به فرش های پلی استری نرم تر هستند ، این قابلیت را دارند که یک اتوی داغ یا قابلمه داغ را به مدت 5 دقیقه تحمل کنند. برای آشنا شدن بهتر با این ویژگی از قسمت مقالات استفاده نمایید.

نکته دوم
فرش های ماشینی موجود در بازار 500 ، 700 ، 1000 ، 1200 شانه هستند که با تراکم های 1000 ، 1200 ، 1400 ، 1700 ، 2000 ، 2550 ، 2700 ، 3000 و 3600 یافت می شود . اگر به زیبایی ونقش و نگار فرش اهمیت می دهید باید فرشی که دارای تراکم و شانه ی بیشتری است را انتخاب کنیم و اگر فرش بادوام میخواهیم فرش های ماشینی 700 شانه با تراکم پایین تر مناسب می باشند . علت دوام کمتر فرش ماشینی 700 شانه لطیفی و نازکی جنس نخ آن است البته این مقدار نازکی خیلی زیاد نیست.

نکته سوم
مدتی است فرش هایی معروف به فرش ماشینی بلژیکی وارد کشور شده است و به خاطر نازکی و استفاده از طرح های سنتی و اصیل فرش ماشینی ایرانی مانند ((خشتی)) و غیره از انها استقبال می کنند و دارای مشکلات زیادی هستند . جنس این فرش ها از ویسکوز و مواد است که در پشت انها از لاتکس استفاده شده که باعث می شود به زمین بچسبد و شستشوی آن بسیار سخت باشد به این دلیل باید انها را به قالیشویی های ماهر سپرد . این فرش ها انقدر نازک هستند که باید برای راه رفتن بر روی انها از کفش یا صندل استفاده کرد زیرا راحت نیستند.

نکته چهارم
در گذشته فرش های ماشینی بر روی کاشی و سرامیک سر می خورد ولی امروزه برای رفع این مشکل و راحتی افراد در چهار طرف فرش از چرم استفاده و دوخته می شوند که از سر خوردن فرش جلو گیری می کند.

نکته پنجم
منظور از فرش دستبافتگونه فرش های 700 شانه به بالا هستند که اگر به پشت آنها نگاه کنیم متوجه می شویم بافت انها شباهت زیادی به فرش دستباف دارد.

نکته ششم
برای خرید بهترین فرش ماشینی باید به نحوه ی استفاده ی آن در اتاق یا جای دیگر توجه داشته باشیم برای مثال فرشی که در یک جایه پر رفت و آمد قرار دارد باید قابلیت با خور بودن را داشته باشد و برای استفاده ی طولانی مدت و مقاوم بودن در برابر گرد و غبار دوام زیادی داشته باشد همچنان می توانیم برای مکان هایی که رفت و امد کمتری دارند مانند اتاق خواب از فرش های لطیف تری استفاده کنیم که از رنگ روشنی برخوردار باشد تا فضایی دلنشینی ایجاد باشد.

نکته هفتم
در خرید فرش ماشینی باید به سبک زندگی خود توجه داشته باشیم برای مثال اگر در خانه کودکی داریم یا از حیوانات خانگی استفاده می کنیم باید طرح و نقشه فرش هایی را انتخاب کنیم که نمایی شلوغ و تیره دارند ، تا از دیده شدن کثیفی جلوگیری کنند و اگر خانواده ای کم جمعیت هستید می توانید بالعکس عمل کنید و از نقشه فرش هایی استفاده کنید که  رنگ روشن تر و نقش های کمی در خود دارند استفاده نمایید.

نکته هشتم
اگر در خانه هایتان فضای کوچکی دارید و میخواهید که بیشتر جلوه دهد و فضای خانه را بزرگ تر نشان دهد از فرش های ماشینی که دارای رنگ های روشنی هستند استفاده کنید.اگر خانه تان بزرگ است و فضا را کم اثاثیه جلوه می کند بهتر است از فرش هایی استفاده کنیم که رنگ تیره و نقوش بیشتری داشته باشد این نوع فرش ها فضایی لطیف و دلچسب به وجود می آورد.

نکته نهم
اگر در خانه هایتان فرش هایی دارید که از انها استفاده نمی کنید حتما انها را به صورت لوله شده نگهداری کنید تا از فرسودگی و از بین رفتن آن  جلوگیری شود و به صورت فرش نو و دست نخورده باقی بمانند.

از اینجا انواع فرش و تابلو فرش را مشاهده و خرید نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.



تاریخ : شنبه 99/3/31 | 8:1 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
 
اهمیت یادگیری مداوم

یادگیری مداوم و آموختن آنچه که ما در زندگی به آن نیاز داریم از اصول مهم در رسیدن هر انسانی به موفقیت و سعادت است.

تصمیم به یادگیری مداوم و همیشگی در زندگی از جایی شروع می شود که انسان به این فهم می رسد که دانسته های او از دنیای اطرافش بسیار ناچیز است و به خصوص از جایی شروع می شود که انسان احساس می کند، با هر بار یادگیری و آموختن، پیشرفتی در زندگی شخصی و اجتماعی او رخ می دهد و در واقع ظرف دانش او هر بار پرتر و پرتر می شود.

بله،  پیشرفت چیزی است که یادگیری مداوم را برای ما همواره با اهمیت می سازد. 
بسیاری از افراد، مطالعه و آموختن را بعد از پایان تحصیلات خود کنار می گذارند. زیرا با این حقیقت روبرو می شوند که :

 13 تا 20 سال درس خواندن اجباری، همراه با برنامه گرفتن، پیروی کردن و حتی تغییر نحوه ی تفکر همراه بوده است. بنابراین خاطرات دوران تحصیل برای بسیاری از افراد، خاطراتی ناخوشایند حساب می شود.

انسان ها از اینکه نحوه تفکرشان توسط کتاب های درسی و اساتید تغییر می کند احساس خوبی پیدا نمی کنند. لذا سال ها انتظار رسیدن اولین روز فارغ التحصیلی خود را می کشند و آن را به نحوی اولین روز آزادی خود می بینند.

اما افرادی که دست از مطالعه و آموختن می کشند، بیشتر از هر شخص دیگری در معرض برده فکری شدن قرار می گیرند. زیرا از آن لحظه به بعد افکار آنان توسط همسایه ها، سخنرانان تلویزیون و تبلیغات دروغین تغییر خواهد کرد.

آن ها برده ی افرادی خواهند شد که فکر می کنند از آن ها اطلاعات بیشتری دارند، و در حقیقت عروسک خیمه شب بازی عروسک گردانان خواهند شد. در واقع روزی که تحصیلات آکادمیک شخصی به پایان می رسد، باید آغاز آموزش های اصلی و واقعی او باشد.

آموزش هایی که ناشی از انگیزه های شخصی هستند نه اجبار محیط و دیگران. و این آموزش ها منجر به بدست آوردن نتایج واقعی خواهند شد.نتایجی که مطلوب اوست، نتایجی که او بتواند از طریق آن ها میزان درآمد خود را تعیین کند و یا حتی آن ها را اندازه بگیرد. 

مارک تواین می گوید:

“من هرگز اجازه ندادم تحصیلات دانشگاهیم، مانع یادگیری آموزش های واقعی زندگی شود.
هر روز باید به دنبال یادگیری مطالب جدید باشید، تا از لحاظ فکری و احساسی رشد کنید.”

آبراهام لینکلن می گوید:

“من ارزشی برای شخصی که امروز نسبت به دیروز عاقل تر نشده باشد قائل نیستم.”

و دقیقا هدف این مطلب هم همین بود. یک ایده یا یک اقدام که در نهایت منجر به کمی پیشرفت شود. با یادگیری مداوم در زندگی خود، نسبت به دیروز شخصی بهتر می شوید و روند پیشرفت شما ادامه پیدا می کند. پس از گذشت مدتی و مرکب شدن اثر آن (اثر مرکب)، خواهید دید به شخصی تبدیل شده اید که حتی تصورش را نمی کردید.

منبع: فراانگیزش

جهت دریافت بهترین آموزش ها اینجا کلیک کنید.



تاریخ : جمعه 99/3/30 | 11:15 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

بدون شک یکی از افتخارات هر ملت و کشوری، صنایع بومی و دستی آن است هنرهای سنتی، مجموعه هنرهای اصیل، بومی و مردمی هر کشور است که ریشه‌های عمیق و استوار در اعتقادات آداب، عادات، رسوم، سنن و در مجموع فرهنگ معنوی جامعه دارد ‏و نمایشگر فرهنگ و تمدن اقوام بوده است. میراث‌های فرهنگی و هنری که در طول قرون به آیندگان منتقل می‌گردد دارای ارزش معنوی زیاد بود و بر پشتوانه های فرهنگی ـ هنری گذشتگان بنا شده است.

در حدود 8000 سال قبل که به عصر «نوسنگی معروف است، مردمی در منطقه وسیعی در آسیای جنوب غربی زندگی می کردند که برای نخستین بار در گروههای کوچک جمع آمده، در یک مکان ساکن شدند و اولین دهکده ها را به وجود آوردند. آثار به دست آمده از دوران پارینه سنگی، میان سنگی و نوسنگی، گواه بر فعالیت انسان در ساخت ابزار و وسایل سنگی استابزارهایی چون تیغه های دندانه دار و به شکلهای مختلف هندسی در مکانهایی مانند بیستون و غارهای هوتو و کمربند به دست آمده است. انسانی که یاد گرفته بود با کاشتن دانه های خوراکی مقدار بیشتری از آن را به دست آورد، ناگزیر بود آن را در جایی ذخیره کند. لذا این کار ظرفهایی را می خواست که در برابر گرما و رطوبت هوا مقاومت داشته باشد و غلات، در آن فاسد نشود. از این رو انسان دوران نوسنگی با الهام از همان شکلهای طبیعی و با آمیختن آب و خاک، اولین ظرفهای سفالی را ساخت.

جهت خرید و مشاهده صنایع دستی کلیک کنید.

 



تاریخ : جمعه 99/3/30 | 4:48 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

نکات طلایی نگهداری هرچه بهتر لوازم صوتی و تصویری

وسایل صوتی و تصویری، برای زندگی راحت‌تر و سرگرمی  ما ساخته می‌شوند تا محیط خانه یا محل کارشان فرح‌بخش و مدرن شوند.

لوازم صوتی و تصویری

دستگاه‌هایی مانند دوربین و تجهیزات تصویربرداری شامل دوربین‌های ورزشی، عکاسی، وب‌کم، دوربین‌های فیلمبرداری و حتی لنز دوربین دستگاه‌های صوتی و تصویری حساب می‌شوند. از سوی دیگر کنسول‌های بازی، پخش‌کننده‌های دی وی دی و بلو ری، سیستم‌های صوتی دالبی و سینمای خانگی نیز بخش دیگری از این گروه را تشکیل می‌دهند.

برندها و شرکت‌های بسیاری در این گروه فعال هستند که بسیاری از آنها در ایران دارای نمایندگی‌های معتبری هستند که دستگاه‌های تولیدی این شرکت‌ها را گارانتی و وارانتی می‌کنند. در این بین می‌توان به شرکت‌هایی مانند پاناسونیک، ال‌جی، سونی، سامسونگ، نیکون، کنون و غیره اشاره کرد که هرکدام در بخش یا بخش‌هایی از گروه لوازم صوتی و تصویری فعال هستند.

برای حفظ و نگهداری هرچه بهتر دستگاه‌های صوتی و تصویری باید برخی اصول را رعایت کرد که بعضی از این موارد را فروشندگان در هنگام خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری به مشتری یادآوری می‌کنند. مثلا این لوزام باید به پریز برقی متصل شوند که ولتاژ مناسبی برای دستگاه‌ها داشته باشد یا در جای خشک و به دور از رطوبت قرارشان دهید.

همچنین مراقب باشید که از دستگاه‌های حرارتی مانند رادیاتور یا نور مستقیم آفتاب دور باشند. برای تمیز کردن آنها توصیه می‌شود که از دستمال‌های مناسب که به اصطلاح دستمال‌های مخصوص پاک کردن عینک هستند، استفاده کنید.

بهتر است برای کنترل آنها و خاموش و روشن کردن‌شان از ریموت استفاده کنید تا دکمه‌های دستگاه کمتر کار کنند و به مرور زمان دچار استهلاک نشوند؛ ضمن اینکه از روشن گذاشتن مدام آنها جدا خودداری کنید. از سوی دیگر مراقب باشید که سیم‌کشی دستگاه‌های برقی یا لامپ‌های آنها دچار مشکل نشوند. همچنین یکی دیگر از مواردی که باید رعایت کنید، قرار ندادن وسایل تزئینی و اضافی مانند گلدان یا پارچه و رومیزی به روی تلویزیون یا دی وی دی و ضبط صوت و سایر دستگاه‌های برقی است.

توصیه اکید شده که از دستگاه‌های برقی خود در برابر ضربه، ریختن مایعات و تماس با نور مستقیم خورشید مواظبت کنید.

جهت  مشاهده فروشگاه و یا خرید محصولات صوتی و تصویری  اینجا  کلیک کنید.



تاریخ : جمعه 99/3/30 | 1:29 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
فواید مطالعه و کتاب خواندن
خواندن کتاب تاثیرات باور نکردنی روی ذهن و عملکرد انسان در زندگی فردی و اجتماعی می گذارد فواید فوق العاده ای دارد،به زندگی انگیزه می دهد و تخیلات را بهبود می بخشد.

فواید کتاب خواندن و خواص منحصر به فرد کتابخوانی

کتاب خواندن مغز را طوری تحریک میکند که تماشای تلویزیون یا گوش دادن به رادیو نمیتونه اینکارو انجام بدهد چون مغز درگیر شده و اصطلاحا ورزش میکند.

فواید کتاب خواندن

اگر چه کتاب خواندن فوایدی بیش از آنچه ما در اینجا بدان اشاره می کنیم دارد ولی موارد نام برده شده مهمترین فواید آن می باشند. اگر شما هم می خواهید که با فواید بیشتر کتاب خواندن آشنا شوید، با ما همراه باشید. 

29 مورد از مهم ترین فواید کتاب خواندن

فایده کتاب خواندن

مطالعه و فواید و اهمیت خواندن کتاب در زندگی

1- کسب علم و دانش:

یکی از بزرگترین دلایل کتاب خواندن، کسب دانش است. کتاب ها یک منبع غنی از اطلاعات هستند. خواندن کتاب با موضوعات متنوع اطلاعات و عمق دانش را افزایش میدهد.

2- کتاب خواندن مغز شما را بهبود می بخشد:

مطالعات نشان داده اند که خواندن اثرات مثبت قوی بر مغز دارد. با تحرک ذهنی، شما می توانید از بیماری زوال عقل و بیماری آلزایمر جلوگیری کنید. این به این دلیل است که فعالیت مغز شما مانع از از دست دادن قدرت می شود. مغز یک عضله و مانند دیگر عضلات بدن است، ورزش آن را قوی و سالم نگه می دارد. حل پازل، خواندن کتاب ها یک راه عالی برای تمرین مغز شما است و آن را سالم نگه میدارد.

3- کاهش استرس:

خواندن ،اثر مثبت بر بدن نیز دارد. خواندن یک کتاب ،می تواند استرس را بهتر از پیاده روی یا گوش دادن به موسیقی از بین ببرد.

4- کتاب خواندن حافظه را بهبود می بخشد:

هر بار که یک کتاب را میخوانید، باید تنظیمات کتاب، شخصیت ها، زمینه ها، تاریخ ، زیرمجموعه ها و خیلی چیزهای دیگر را به خاطر داشته باشید. همانطور که مغز شما یاد می گیرد تمام اینها را به خاطر بسپارد، حافظه شما بهتر می شود.

5- بهبود تخیل:

هرچه بیشتر بخوانید، تخیل بیشتری خواهید داشت. هر زمان که یک کتاب تخیلی بخوانید، دنیای دیگری به شما می دهد. در دنیای جدید، تخیل شما به بهترین نحو کار می کند، زیرا شما سعی می کنید همه چیز را در ذهن خود ببینید.

فواید کتاب خواندن روی ذهن

تاثیرات مثبت کتاب خواندن بر استرس و فوایدش برای تخیلات

فواید کتاب خواندن برای مغز و بهبود زندگی

6- مهارت های تفکر انتقادی را توسعه می دهد:

یکی از مزایای اصلی خواندن کتاب توانایی آن در ایجاد مهارت تفکر انتقادی است. به عنوان مثال، خواندن یک رمان رمز و راز ذهن شما را باز می کند. مهارت های تفکر انتقادی هنگامی که به تصمیم گیری های روزمره می رسد، بسیار مهم است. خواندن نیاز فردی به پردازش اطلاعات را بهبود می بخشد. هرچه بیشتر بخوانید، درک شما عمیق تر خواهد شد.

7- واژگانی را می سازد:

خواندن، واژگان و دستور زبان شما را بهبود می بخشد. همانطور که مطالعه میکنید، با کلمات جدید، اصطلاحات، عبارات و سبک نوشتن جدید آشنا می شوید.

8- مهارت های نوشتن را بهبود می بخشد:

خواندن یک کتاب خوب می تواند بر مهارت نویسندگی تاثیر گذار باشد. بسیاری از نویسندگان موفق، با خواندن آثار دیگران، تخصص خود را به دست آوردند. بنابراین، اگر می خواهید یک نویسنده بهتر شوید، با یادگیری از استادان قبلی شروع کنید.

9- مهارت های ارتباطی را بهبود می بخشد:

بهبود واژگان و مهارت های نوشتاری و مهارت های ارتباطی را بهبود میبخشد. هرچه بیشتر بخوانید و بنویسید، بهتر ارتباط برقرار می کنید.

10- کتاب خواندن تمرکز را بهبود می بخشد:

در شیوه زندگی پر مشغله، ذهن درگیر چندین مسئله است. یک سرگرمی پربار مانند کتاب خواندن، ما را مشغول می کند. همچنین منجر به استفاده پر بار از زمان می شود. این نه تنها به ما کمک می کند از نگرانی خلاص شویم، بلکه ذهن ما را از یکنواختی دور می کند. کتاب ها ،منابع عالی تفریحی هستند. کسی که علاقه مند مطالعه است هرگز خسته نمیشود، زیرا این یک راه عالی برای خلاص شدن از خستگی است.

فواید کتاب خواندن روی تخیلات

کتاب خواندن و فوایدش برای بهبود مهارت ها

فواید کتاب خواندن برای زندگی و سلامت ذهن

11- سرگرمی ارزان:

در مقایسه با سایر انواع سرگرمی، کتاب ها بسیار ارزان هستند. با مقدار کمی پول، شما می توانید کتاب خود را بخرید و برای چند ساعت سرگرم شوید.

12-انگیزه:

زندگی پر از چالش هاست.مطالعه می تواند الهام بخش زندگی شما باشد و آن را تغییر بدهد. خواندن یک کتاب خوب، از جمله بیوگرافی افراد شما را تشویق می کند و همچنین راهنمایی هایی را برای کمک به دستیابی به اهداف شخصی خود خواهید آموخت. اساسا، الهام بخش شما خواهد بود تا به یک شوهر، زن، دختر، پسر، مادر، پدر یا حتی کارمند بهتر تبدیل شوید.

13- کتاب خواندن سلامت را بهبود می بخشد:

هزاران، و میلیون ها، از کتاب های خودآموز عالی وجود دارد. بسیاری از این کتاب ها واقعا می توانند به بهبود سلامت شما کمک کنند. خواندن چنین کتاب هایی موجب کاهش افسردگی می شود. افراد مبتلا به افسردگی شدید می توانند از خواندن کتاب های خودآموز بهره مند شوند. به غیر از این، این کتاب ها راهنمایی های مهم در مورد تمرینات، رژیم غذایی و سایر نکات زندگی سالم را ارائه می دهند. این همه منجر به بهبود سلامت روحی و جسمی می شود.

14- باعث می شود که مودب تر باشید:

بر طبق مطالعات، محو شدن در داستان ، به ویژه داستان تخیلی، ممکن است همدلی شما را افزایش دهد.

مودب شدن با کتاب

خوبی های خواندن کتاب روی ذهن و عملکرد انسان

فواید و مزایای فوق العاده کتاب خواندن بر شخصیت سازی

15- فواید کتاب خواندن بر بهبود مهارتها:

خواندن ،یک سازنده اساسی است.کتاب ها اطلاعات مهمی در مورد موضوعات مختلف ارائه می دهند.با مطالعه شما می توانید انواع مهارت های آموزشی را تقویت کنید. مثل:آشپزی، رقص یا هر چیز دیگر.

16- ساختن اعتماد به نفس:

با خواندن کتابهای بسیار، شما بهتر ارتباط برقرار می کنید و زمینه های مختلف زندگی را می آموزید ؛ همه اینها به ایجاد یک اعتماد به نفس بالا کمک میکند.

17- سرگرمی قابل حمل:

کتاب ها قابل حمل و سبک وزن هستند. آنها مانند رایانه های بزرگ و بازی هایی هستند که فضای زیادی دارند. با یک کتاب، می توانید آن را در کیف دستی خود قرار دهید و به راحتی آن را در همه جا حمل کنید. شما می توانید هر جا، در یک هواپیما در هنگام مسافرت، در رختخواب خود بخوانید، قبل از اینکه بخوابید، زیر سایه ای که در آن استراحت می کنید و یا حتی در طول تعطیلات خود.

18- کمک می کند تا بهتر خواب ببینی:

خواب بد منجر به بهره وری کم می شود. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که قبل از اینکه بخوابید برای کمک به آرامش ذهن خود کتاب بخوانید.

آرامش با کتاب

خوابی بهتر با مطالعه و خواندن کتاب قبل از خواب

19- درباره دنیای دیگر یاد بگیرید؛

دنیای داستان به شما اجازه می دهد به جهان دیگری سفر کنید، جایی که همه چیز متفاوت است. با خواندن کتاب ها، نگاهی اجمالی به فرهنگ ها و مکان های دیگر خواهید داشت. کتاب ها افق های دید را گسترش می دهد، به شما اجازه می دهد کشورهای دیگر، افراد دیگر و بسیاری از چیزهای دیگر که هرگز دیده یا تصور نکردید را ببینید. این راه عالی برای بازدید از یک کشور عجیب و غریب در ذهن شماست.

20- خلاقیت را بهبود می بخشد:

بزرگترین تفاوت بین خواندن و تماشای تلویزیون این است که خواندن به شما امکان می دهد خلاقیت خود را آزاد کنید. هرچه بیشتر بخوانید، بیشتر چیزهای جدید یاد خواهید گرفت. افکار جدید همیشه ذهن ما را به کشف زندگی در راه های جدید و بهتر هدایت میکند. ما شروع به دیدن جهان به شیوه ای متفاوت می کنیم و به این ترتیب راه حل خلاق جدیدی پیدا می کنیم.

فواید کتاب خواندن بر روند بهتر زندگی

21- با سرعت خود یاد بگیرید:

یکی دیگر از مزایای خواندن کتاب این است که شما با سرعت خود یاد می گیرید. از آنجا که کتاب را همیشه در دست دارید ، می توانید به بخش هایی که متوجه نشدید برگردید و دوباره مطالعه کنید.شما می توانید یک فصل را هر چند بار که بخواهید بخوانید بدون اینکه نگران باشید که بخش دیگر را از دست خواهید داد.

22- گزینه های انتخاب بسیاری ایجاد میکند :

کتابهای بسیار زیادی برای خواندن وجود دارد، که شما هرگز آنها را در طول عمر به پایان نخواهید رساند. کتاب ها برای قرن ها نوشته شده است، در حال حاضر کسی کتابی را می نویسد و در آینده کتاب ها هنوز نوشته می شوند. آیا شما به دنبال چیزی برای الهام بخشیدن هستید، برای هر موضوعی هزاران کتاب وجود دارد.

اهمیت کتاب خواندن

کتاب خواندن و فواید مطالعه برای زندگی

23- اخلاق را بهبود می بخشد:

کتاب ها به ما کمک می کنند تا ایده های خوب را از ایده های بد، بهتر تشخیص دهیم. خواندن یک کتاب به ما اجازه می دهد که با رویکردهای مختلف زندگی و مشکلات آشنا شویم. اساسا، شما یاد می گیرید تصمیمات بهتر در زندگی بگیرید.

24- درباره تاریخ خود اطلاعات کسب کنید:

تاریخ، نقش مهمی در هستی ما بازی می کند . با خواندن کتاب، ما درک درستی از گذشته و نحوه ادامه آن بر زندگی خواهیم داشت.

25- صرفه جویی در هزینه:

به غیر از ارزان بودن، شما نیز با خواندن کتاب ها، پول زیادی را صرفه جویی خواهید کرد. کتاب ها نیازی به برق ندارند و نیازی به هیچ نوع نگهداری ندارند. هنگامی که شما یک کتاب را در مورد یک مهارت مشخص مانند پخت و پز، چوب، و یا وظایف ساده می خوانید، پول خود را ذخیره میکنید. شما نه تنها مهارت های جدید را یاد می گیرید، بلکه هزینه های زیادی را نیز صرفه جویی می کنید.

بهترین فواید مطالعه و کتاب خواندن برای مغز

26- عوارض جانبی دنیای دیجیتال:

صرف وقت زیاد برای تماشای تلویزیون و یا بازی کردن بازی های ویدئویی می تواند سلامت چشم شما را در بلند مدت تحت تأثیر قرار دهد. از سوی دیگر، کتاب ها امن و آسان هستند. هیچ کس تاکنون با خواندن کتابهای بیشمار کور نشده است. هیچ اثر جانبی یا خطری ندارد.

27- شما را باهوش تر می کند:

افرادی که به طور منظم مطالعه می کنند، دقیق تر از کسانی هستند که مطالعه نمیکنند. آنها ذهن باز دارند و بیشتر تمایل دارند از محیط اطراف خود آگاه باشند.

تمرکز با کتاب

فواید و تاثیرات کتاب خواندن و مطالعه بر سلامت ذهن و مغز شما

28- کتاب ها بهتر از فیلم ها هستند:

فیلم های بسیاری از کتاب ها اقتباس شده اند. اما اگر یک کتاب بخوانید و سپس فیلم آن را تماشا کنید، موافقت خواهید کرد که این کتاب 100 بار بهتر از فیلم است. همیشه این بخش منحصر به فرد وجود دارد.

29- فواید و تاثیر کتاب خواندن بر اجتماعی شدن:

ما همیشه می توانیم آنچه را که با خانواده، دوستان و همکارانمان خوانده ایم به اشتراک بگذاریم این ،توانایی ما را برای اجتماعی شدن افزایش می دهد.

جهت مشاهده بهترین کتاب هایی که می توانند زندگی شما را تغییر دهند اینجا کلیک نمایید.

 



تاریخ : پنج شنبه 99/3/29 | 7:18 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

نکاتی مهم برای نورپردازی حرفه ای منزل

نورپردازی منزل تقریبا کار پیچیده ای است و ما قصد داریم نحوه نورپردازی حرفه ای هر کدام از قسمت های منزل به شما معرفی کنیم.

مهم ترین نکات در نورپردازی منزل

نورپردازی در خانه های امروزی همپای چیدمان وسایل اهمیت پیدا کرده است. آیا می دانید چه نوری برای اتاق خواب لازم است و چه نوع لوستری برای پذیرایی؟

وقتی برای نورپردازی فضای مورد نظر اقدام می نمایید، حتما توجه داشته باشید که میزان نور مورد نیاز فضا، بسته به نوع کاربری محیط تغییر می کند و در مرحله بعد باید مشخص شود که ویژگی های دکوراسیون فضا و عناصر موجود در آن، چه تاثیری بر نور محیط خواهند داشت.

 

ایده های جدید نورپردازی منزل


توجه کنید که نوع رنگ ها، سطوح و بافت هایی است که در دکوراسیون فضا وجود دارند، به شما در تعیین میزان نور مورد نیاز محیط یاری می دهد. فراموش نکنید که رنگ سفید، 80 درصد نور را منعکس می کند، در حالی که رنگ مشکی تنها 4 درصد نور را به فضا منعکس و مابقی را جذب می کند و به همین خاطر اگر فضای مورد نظر شما دارای رنگ های رنگ های روشن و سطوح صاف و صیقلی باشد، باعث می شود تا درصد بالایی از نور را منعکس کنند و اگر از رنگ های تیره و بافت های خشن در دکوراسیون استفاده شده باشد، آنگاه بخش زیادی از نور را جذب خود می کنند.

نورپردازی منزل

نورپردازی منزل های مدرن


در صورتی که در منزل شما آینه براق و صیقلی، کاشی های براق و شبه آینه ای با رنگ های روشن استفاده شده باشد، گاهی تا 90 درصد نور را منعکس می کنند. به همین دلیل بهتر است بدانید که فضاهایی که دارای این سطوح باشند، به طور طبیعی به میزان نور کمتری نیاز دارند.


توجه به اندازه اتاق و ارتفاع سقف، از نکات مهم و تاثیر گذار در نورپردازی محیط است. برای مثال در صورت داشتن سقف بلند در منزل خود، برای اینکه سایه ها را به طور کامل بر طرف کنید، به نورپردازی قوی تر و روشن تری نیاز دارید. اما برای اتاق با سقف کوتاه، بهتر است که از شدت روشنایی و قدرت نور بکاهید تا بر میزان کوتاهی سقف و دیوارها تاکید نشود.
یادتان نرود که تعداد پنجره های موجود در فضا و میزان نور طبیعی که به فضا وارد می شود، در نور پردازی مناسب فضا نقش مهمی دارد و باید در زمان نورپردازی توجه کنید که اتاق موردنظر رو به جنوب و بسیار نورگیر است یا رو به شمال با نورگیری بسیار کم و سرد؟ حتی ممکن است که اتاق مورد نظر شما به سمت جهتی مابین این جهات قرار گرفته باشد و بهتر است به دقت بررسی کنید.

نورپردازی منزل

نحوه نورپردازی منزل


اولین قدم در نورپردازی

یک نورپردازی اصولی زمانی ایجاد می شود که سبب ارتقاء جنبه کاربردی فضا شود. تصور کنید که یک غذای بسیار خوشمزه که دارای تزئین زیبایی هم باشد را در یک محیطی با نورپردازی نامناسب سرو کنید، بی شک مورد استقبال مهمان ها و اعضای خانواده قرار نمی گیرد. به همین خاطر در هنگام شروع نورپردازی برای یک محیط، ابتدا یک لیست از کار هایی که در کل شبانه روز در آن فضا انجام می دهید، تهیه کنید. برای مثال تماشای تلویزیون، مطالعه، آشپزی و… فعالیت هایی است که در ساعات مختلف در یک محیط انجام می دهید.

ترسیم یک پلان ساده
می توانید برای شروع یک پلان ساده زمینی از فضای مورد نظر ترسیم کنید و قسمت هایی که در آنجا به انجام فعالیت می پردازید را با ذکر نوع فعالیت مشخص کنید. برای مثال میز کار، صندلی مطالعه، فضای نشیمن مقابل تلویزیون و…مراکزی هستند که شما در آن بخش ها به انجام فعالیت می پردازید. برای راحتی کار می توانید همه بخش های فضا روی پلان رابا کد مشخص کنید. این کد ها می تواند با حروفی که هریک نماینده یک نوع نورپردازی هستند، ایجاد شوند. برای مثال برای نورپردازی سقفی حرف “س” ،برای نورپردازی تاکیدی حرف “ت”، برای نورپردازی کاربردی حرف “ک” و برای نورپردازی دکوراتیو حرف “د” را انتخاب کنید.


قبل از هر کاری ابتدا مکان هایی که نیاز به نور کلی دارند را مشخص کنید و سپس به سراغ فضاهایی که نیاز به نور کاربردی دارند رفته و آنها را مشخص نمایید. در مرحله بعد برای بخش هایی که نیاز به نورپردازی تاکیدی دارند، تعیین پلان نمایید و در نهایت برای فضاهایی مانند کانتر اوپن آشپزخانه یا بالای یک قطعه هنری، تجهیزات نورپردازی نصب کنید. در صورتی که تمایل دارید از نورپردازی تاکیدی برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید و مکان درست آن را نمی دانید، به شما پیشنهاد می کنیم تا جذاب ترین و زیباترین عنصر در دکوراسیون فضا مانند تابلوی نقاشی و یا مجموعه ای از کتاب های نفیس را انتخاب نمایید


بهتر است بدانید که، فعالیت های مختلف به سطح و میزان نور متفاوتی نیاز دارند. برای مثال جایی که یک صندلی قرار دارد، ممکن است گاهی به عنوان فضایی برای مطالعه یا فضایی برای تماشای تلویزیون و گاهی نیز فضایی برای استراحت باشد. از این رو توجه داشته باشید که برخی از قسمت های روی پلان، نیاز به بیش از یک نوع نورپردازی دارند.

توجه به موارد ایمنی
قبل از خرید و نصب لوستر و چراغ ها و تجهیزات الکتریکی برای فضا های مختلف، به خصوص آشپزخانه و سرویس بهداشتی، حتما به تعرفه ها توجه و با یک فرد کارشناس در این مورد مشورت کنید.
نورپردازی مناسب فضای منزل نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داشته و بارها در مورد شیوه های مختلف نورپردازی صحبت شده اما چیزی که بیشتر از همه حائز اهمیت است، نورپردازی درست و اصولی برای فضای منزل می باشد.

تغییراتی کوچک در نورپردازی خانه
نور پردازی منزل اصول خاصی دارد و با رعایت این اصول و نکات میتوانید محیط مناسبی را فراهم کنید تا با روحیه بیشتری در منزل خود زندگی کنید و راحت باشید . پیشنهاد ما استفاده از کلید تنظیم کننده نور برای سیستم روشنایی منزل است . با وجود این کلیدها میتوانید نور محیط را کم یا زیاد کنید و از بودن در خانه خود لذت ببرید. استفاده از چراغ هایی با نور رنگی گزینه مناسبی برای جلا دادن به نور محیط است و باعث میشود تا خانه ای راحت و زیبا داشته باشید .

نوراتاق نشیمن
هدف از بودن در اتاق نشیمن آرامش و گفتگو بین افراد خانواده و دوستان است. بنابراین از نورهای زیاد که چشم را ناراحت کرده و مانع استراحت و آرامش می شود، خودداری کنید. استفاده از نور گرم که درصد زرد آن از آبی بیشتر است مناسب خواهد بود .از یک چراغ رومیزی یا آباژور در کنار کاناپه برای مطالعه استفاده کنید . چراغ های دارای سایه های مات نور را به پایین منعکس و ایجاد تناقض می کنند در حالی که سایه های نیمه شفاف نور را ملایم تر انعکاس می دهند.
برای مشخص کردن تابلو های روی تاقچه ها یا دیوارها از نورهای قوی استفاده کنید .با کمک گرفتن از یک نورافکن یا دیوارکوب، نور را روی تابلو یا شی ای خاص بیندازید به طوری که یک چراغ تزیینی را در گوشه یا کنار دیوار طوری قرار دهید که نور آن به طرف بالا یا سقف باشد و به شی برخورد کند.

نور آشپزخانه
در هر آشپزخانه ای باید از نور کافی استفاده کرد تا به راحتی بتوان به آشپزی پرداخت . هالوژن ها ایده خوبی برای ایجاد یک محیط نرم خواهد بود . در جایی که نور بیشتری برای آشپزی نیاز دارید، از چراغ های پرولتاژتر و پرتو مانند در زیر کابینت های دیواری استفاده کنید تا سطح کارتان روشن شود. در صورت داشتن میز صبحانه در آشپزخانه ،با نصب یک چراغ پر نور در بالای آن فضای میز را کاملا روشن کنید . اگر در آشپزخانه شما ویترین وجود دارد با تاباندن نور بیشتر به آن جلوه دهید و اگر کابینت شیشه ای دارید، از نور در داخل کابینت برای افکت استفاده کنید. میتوانید از لامپ های شیشه ای رنگی برای اینکه با سایر قسمت های آشپزخانه هماهنگ باشد، استفاده کنید.

نور اتاق ناهارخوری
برای اتاق ناهار خوری از نور زیاد استفاده کنید تا میز را کاملا مشخص کند و به راحتی بتوان غذا را میل کرد . در زمانی که نیاز به فضایی رومانتیک داشتید، از نورهای تنظیم کننده استفاده کنید و با کم کردن نورها فضایی ملایم تر ایجاد کنید .از یک لوستر به عنوان نور مرکزی برروی میزناهار خوری استفاده کنید .استفاده از هالوژن ها گزینه دیگری برای ایجاد نوری یکنواخت است. نور به همه جا می رسد و گوشه های میز در تاریکی نمی ماند.

نور اتاق خواب
برای اینکه مزاحم خواب دیگران نباشید از یک چراغ مطالعه در کنار تخت خواب استفاده کنید و با نصب دیوار کوب در اطراف آینه نوری بدون سایه ایجاد کنید تا فضایی مناسب برای آرایش فراهم آورید .انعکاس درست نور در آینه ها باعث بزرگتر و روشن تر شدن اتاق میشوند . میتوانید دیوار بالای تخت خواب را با هالوژن های کوچک و رنگی نور پردازی کنید تا تخت خواب زیبا و رویایی داشته باشید .

افزایش زیبایی با نورپردازی مناسب
بهتر است بدانید که نورپردازی مناسب برای یک فضا نه تنها تاثیر زیادی در روشنایی بخشیدن به محیط زندگی ما دارد، بلکه مهم ترین ابزار برای زیباتر شدن محیط زندگی به حساب می آید. از این رو باید به این نکته برای تمام بخش های منزل از اتاق خواب که یک فضای خصوصی است گرفته، تا اتاق پذیرایی که به صورت عمومی از آن استفاده می شود، توجه کرد. اما فراموش نکنید که برای نورپردازی مناسب برای فضاهای مختلف آن هم در طول روز باید نکاتی را رعایت کنید که با در نظر گرفتن این نکاتی می توانید خانه ای شاد، صمیمی و دوست داشتنی داشته باشید.

نکاتی موثر در نورپردازی خانه:


1: اگر خانه ای دار?د که به سبک سنتی و کلاسیک است، بھتر است از لوستر استفاده کنید. اگر فضای پذ?رایی و اتاق نشیمن کوچک است، بھتر است که از لوسترھای کوچک استفاده کنید و بالعکس در فضاھای بزرگ از لوسترھای بزرگ. به طور معمول، لوسترھایی که برای سبک ھای کلاسیک و سنتی طراحی می شوند، از برنج ?ا برنز ساخته شده اند. می توانید از انواع لوسترھای به رنگ سرب ھم استفاده کنید، چرا که ا?ن رنگ با ا?ن سبک ھماھنگی دارد و می توان گفت که تاکیدی دوچندان بر ا?ن سبک دارد. اغلب در ا?ن سبک از نورپردازی لامپ ھای لوستر نما?ان نمی شود و در بیشتر مواقع دارای حباب ھایی که روی لامپ ھا قرار می گیرند، ھستند.


2:اگر خانه ای به سبک و?کتور?ن دار?د (مبلمان اواسط قرن نوزدھم تا اواخر قرن بیستم) که تحت تاثیر سه عامل احیای سبک ھای گذشته، واکنش به عصر ماشینی و نوآوری در مواد و مصالح و فنون شکل گرفته است، بھتر است لوستری را انتخاب کنید که دارای شیشه ھای منشور و ?ا کر?ستال باشد. اغلب لوسترھا?ی که برای سبک و?کتور?ن طراحی می شوند، پایه و حباب ھا?ی دارند که به نقوش گل آراسته ھستند. از د?گر گز?نه ھایی که می توانید برای ا?ن سبک از خانه ھا انتخاب کنید، لوسترھایی است که جنس بلور دارند.


3: در فضاھای داخلی مینی مالیستی (ساده و کوچک) از ا?ده ھای ساده کمک بگیر?د. نورپردازی ھای ساده و بی پیرایه برای خانه ھای کوچک و ساده می تواند از بھتر?ن گز?نه ھای انتخابی شما باشد. استفاده از منابع نورانی در تورفتگی ھای سقف و ?ا فضای مابین سقف کاذب با د?وار و نیز استفاده از چراغ ھای متعدد و کوچک بر د?وار ?ا سقف در طول ?ک مسیر، بسیار مفید و مناسب است. در فضاھای مینی مالیستی و ?ا بسیار ساده، استفاده از چراغ ھای خیلی ساده از جنس سرامیک ?ا چوب توصیه می شود.


4: در فضاھای مدرن و مجھز، به طور شخصی از چراغ ھای دست ساز استفاده کنید. بھتر است ا?ن چراغ ھا کاربردی باشند تا تزئینی. استفاده از چراغ ھای توکار برای سقف بسیار مناسب است. انواع چراغ ھای ر?لی که بین سقف کاذب و د?وار تعبیه می شوند برای ا?ن سبک از خانه ھا توصیه می شود. بھتر است برای لامپ های هالوژن که در د?وار و سقف تعبیه می شوند، کلید د?مر بگذار?د تا نور ھالوژن ھا قابل تنظیم باشد.

منبع: نمناک

ورود به فروشگاه محصولات نور و روشنایی



تاریخ : پنج شنبه 99/3/29 | 11:42 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

نکات مثبت و منفی نگهداری حیوانات خانگی  

نگهداری از حیوانات خانگی دارای نکات مثبت و منفی است که اطلاع داشتن از آنها می‌تواند کمک حال افرادی باشد که در منزل از چنین حیواناتی نگهداری می‌کنند    .

 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که با نگهداری حیوانات در منزل مخالفید اما باید بدانید برخی حیوانات نیاز به نگهداری توسط انسان دارند و در صورت رها شدن در طبیعت دوام نخواهند آورد. همچنین گاهی با حیوانات زخمی یا جدامانده از مادر مواجه می‌شوید که باید تحت مراقبت قرار بگیرند. در این صورت نیاز است اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشید. 

- در مورد مسائل بهداشتی و نگهداری از حیوانات خانگی و نحوه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان، فقط دامپزشک صلاحیت اظهارنظر دارد و توصیه‌ها و تجارب شخصی افرادی که صاحب حیوانات خانگی هستند، نمی‌تواند برای شما نیز کارایی داشته باشد.

- با مراجعه منظم و حداقل چهار ماه یک‌بار به مراکز دامپزشکی و انجام مراقبت‌های پیشگیرانه، هم سلامت حیوان را تضمین کنید و هم خطرهای ناشی از بیماری‌های قابل‌ انتقال به انسان را تا حد قابل‌ ملاحظه‌ای کاهش دهید.

نکات مثبت و منفی نگهداری حیوانات خانگی


 

- نکات مثبت و منفی نگهداری حیوان خانگی را بررسی کنید و به اعضای خانواده خود آگاهی دهید.

- نگهداری طولانی‌ مدت حیوانات خانگی موجب وابستگی عاطفی اعضای خانواده به آنها می‌شود. با آموزش درست و ایجاد رابطه منطقی بین حیوان و خود، مانع لطمات عاطفی در موارد فوت یا واگذاری به اشخاص دیگر شوید.

- هیچگاه حیوانات وحشی را به عنوان حیوان خانگی انتخاب نکنید.

- نگهداری از انواع پرنده، سگ، گربه، همستر، سنجاب و ... به شرطی که محل مخصوصی برای نگهداری از آنها  در خانه وجود داشته باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند در غیر این‌صورت ریزش پر و موی این حیوانات می‌تواند موجب بروز مشکلاتی برای افراد خانواده مخصوصاً کودکان شود.

- بوسیدن حیوان تهدیدی برای سلامتی محسوب می‌شود. از انجام این کار اکیداً خودداری کنید.

- بهداشت حیوانات خانگی و واکسیناسیون به‌موقع و علائمی مانند تب، اسهال یا دیگر حالات غیرطبیعی را جدی بگیرید و به دامپزشک مراجعه کنید.

- هنگام تمیز کردن قفس‌ها یا جعبه فضولات حیوانات، استفاده از دستکش الزامی است.

- وان، ظرف یا مناطقی که حیوان را در آن حمام کرده‌اید یا برس زده‌اید، ضدعفونی کنید.

- فضولات سگ و گربه را بلافاصله از محیط جمع‌آوری کنید. در حال حاضر در اکثر کشورهای غربی، دارندگان سگ کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری فضولات را همراه خود حمل می‌کنند.

- سگ‌های خود را از تولگی آموزش دهید که بی‌مورد پارس نکنند وگرنه با افزایش سن و قدرت حنجره، تبدیل به موجود مزاحمی برای شما و همسایگان‌تان می‌شوند.

- اگر حیوان شما در مقابله با دیگر حیوانات و انسان‌ها حالت تهاجمی دارد، هرگز بدون قلاده حیوان را بیرون نبرید.

- در صورتی‌ که حیوان شما به صورت انفرادی نگهداری می‌شود و امکان جفت‌گیری برای آن میسر نیست، توصیه می‌شود حیوان خود را عقیم کنید. این کار مانع بی‌قراری‌های حیوان، ایجاد تومورهای پستانی و عفونت‌های دستگاه تولید مثل و ... می‌شود.

- اگر در منزل از پرندگان نگهداری می‌کنید، توصیه می‌شود در فصول گرم، هفته‌ای حداقل دو مرتبه امکان شستشوی پرنده با آب گرم (بدون مواد شوینده) را فراهم کنید. این کار از به وجود آمدن مشکلات تنفسی و آلرژیک برای اعضای خانواده جلوگیری می‌کند.

- ماهیان آکواریومی و زینتی امروزه جزو جانوران خانگی به شمار می‌روند. برخی روان‌شناسان مشاهده ماهیان زینتی را یکی از راهکارهای درمان بیماری‌های روحی بشر می‌دانند اما این مهمانان کوچک می‌توانند در شرایط خاص و در صورت عدم رعایت بهداشت، از ناقلین بیماری‌های خطرناک باشند. بنابراین توصیه می‌شود آکواریوم‌های خود را به صورت دوره‌ای شستشو، ضدعفونی و گندزدایی کنید. استفاده از دستکش و شستشوی کامل دست‌ها با آب و صابون بعد از هربار دست زدن به آب آکواریوم یا ماهیان ضروری است. ماهیان بیمار را از ماهیان سالم جدا کنید و ماهی‌های جدید را به مدت حداقل دو هفته در آکواریوم دیگری قرنطینه کنید.

- معمولاً با شنیدن نام گربه همزمان خطر بیماری توکسوپلاسموز یادآوری می‌شود که عوارض خطرناکی به خصوص برای خانم‌ها دارد. اما بهتر است بدانید انتقال عامل این بیماری از طریق تماس مدفوع گربه با دهان انسان صورت می‌گیرد که در صورت رعایت بهداشت، این احتمال بسیار ضعیف است.

منبع: خبرگزاری برنا

مشاهده فروشگاه محصولات نگهدای حیوانات خانگی

 



تاریخ : پنج شنبه 99/3/29 | 11:20 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

فوت و فن خرید لوازم خانگی

خرید از بازار لوازم خانگی یکی از سخت‌ترین عملیات خرید است! این‌جا دنیایی از برندها، مارک‌ها، اصطلاحات تخصصی و فنی، آپشن‌های گیج‌کننده و تقلبات عجیب و غریب وجود دارد.

 البته در این میان آپشن ها و مشخصات فنی و اصطلاحات تخصصی دستاویز خوبی شده است تا بسیاری از فروشندگان با طرح اعداد و ارقام نجومی و نسبت دادن آن به عملکرد وسیله مورد نظر مشتری را فریب دهند. ما در این مطلب کاربردی‌ترین نکات خرید از بازار لوازم خانگی را از دیدگاه کارشناسان و فعالان این بازار در اختیارتان می‌گذاریم.

چشم مشتریان ایرانی برای خرید لوازم خانگی
فعالان بازار می‌گویند بیشتر مشتریان ایرانی هنگام خرید لوازم خانگی یک ضعف بزرگ دارند. آنها به متراژ فضای مسکونی و نیازهای واقعی شان توجه نمی‌کنند. همین موضوع عمده‌ترین علتی است که هزینه‌های اضافه به آنها تحمیل می‌کند. برایتان چند مثال می‌آوریم:

خرید لوازم خانگی,فنون خرید لوازم خانگی

مشتریان زیادی علاقه‌مندند بزرگترین نمایشگرهای تلویزیونی را خریداری کنند. این درحالی است که محل زندگی آنها آپارتمان‌هایی با متراژهای کوچک است. آنها یک راز مهم نمایشگرهای تلویزیونی را نمی‌دانند. تفاوت کیفیت و وضوح تصویر نمایشگرهای بزرگ نسبت به نمایشگرهای کوچکتر در فواصل زیاد به چشم می‌آید. درواقع این موضوع به آن معنی است که یک نمایشگر بزرگ در خانه‌ای کوچک عملکرد یک نمایشگر جمع و جورتر را دارد و مشتری برای آیتمی هزینه اضافه‌تر پرداخته است که عملا به کار او نمی‌آید.

خرید لوازم خانگی با ظرفیت‌های بالا یکی دیگر از عادات نادرست مشتریان ایرانی است. یک لباسشویی 12 کیلوگرمی برای یک خانواده 4 نفره تنها به معنای اتلاف انرژی بیشتر و هزینه بالاتر است. علاوه بر این کارخانه سازنده در ازای ارایه لوازم خانگی با حجم بالاتر، برای محصول خود قیمت بیشتری تعیین می‌کند. به این ترتیب خرید لوازم خانگی با ظرفیت بیشتر از نیاز به معنی پرداخت پول بیشتر برای خرید کالا و پرداخت هزینه بیشتر انرژی مصرفی است.

آپشن‌های گران قیمتی که به دردتان نمی‌خورد
وقتی تصمیم به خرید یک وسیله لوکس و گرانقیمت دارید شک نکنید که بخش قابل توجهی از هزینه خرید کالا را برای گزینه‌هایی پرداخت می‌کنید که کمتر به استفاده از آن نیاز پیدا می‌کنید. به‌عنوان مثال 36 برنامه شست‌وشوی یک لباسشویی گرانقیمت را مرور کنید. یکی از این برنامه‌ها برای شست‌وشوی لباس پشمی است. شما چند بار در ‌سال لباس پشمی می‌شویید؟! و اصولا آیا برای شستن یک یا دو تکه لباس پشمی لباسشویی روشن می‌کنید؟ این آپشن‌ها در نگاه اول بسیار فریبنده به نظر می‌رسند و باعث می‌شوند مشتری در یک تصمیم آنی و عجولانه پول زیادی بابت خرید یک وسیله بپردازد اما به مرور و با استفاده از آن کالا متوجه می‌شود که بسیاری از این آپشن‌ها به ندرت یا هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بنابراین بهتر است موقع خرید یک وسیله خانگی قبل از هر چیز نیازهای منطقی‌تان را در نظر بگیرید و فریب تجملات و آپشن‌های لوکس و کم کاربرد را نخورید.

بهترین مشاوران خرید لوازم خانگی چه کسانی هستند؟
به شعارهای تبلیغاتی اهمیت ندهید. اغراق یکی از شگردهای شرکت‌های تبلیغاتی است. آنها از صاحبان کالا پول می‌گیرند تا به بهترین وجه ممکن شما را به خرید یک کالا قانع و ترغیب کنند اما این به آن معنا نیست که تمام حقیقت با شما در میان گذاشته شده است. قبل از این‌که فریفته تبلیغات شوید درباره آن کالا و معایبش پرس و جو کنید یا در اینترنت جست‌وجو کنید. یادتان باشد رقبای آن کالا در سایر برندها را نیز با دقت بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. بهترین راهنمای شما برای خرید یک وسیله نه فروشندگان هستند و نه تبلیغات. بهترین راهنمایان خود خریداران هستند. نظر سایر خریداران یک کالای مشخص را بپرسید. آنها ممکن است در بین اعضای فامیلتان باشند یا همسایه و همکارانتان. ممکن است در تاپیک‌ها و گروه‌های گپ و گفت‌وگو در فضای مجازی نیز بتوانید آنها را پیدا کرده و از آنها درباره معایب برند موردنظرتان نظرخواهی کنید.

خرید لوازم خانگی,فنون خرید لوازم خانگی

از فروشندگان مدعی فاکتور بگیرید!
ادعای فروشندگان را جدی نگیرید. نگاه نکنید که آنها برای خرید یک کالا دقایق طولانی برایتان حرف می‌زنند و نقش یک مشاور دلسوز را بازی می‌کنند. کافی است بعد ازخرید کالا به آنها مراجعه کنید و ببینید که دیگر در حد گفتن یک جمله هم حوصله‌تان را ندارند! اگر فروشنده ادعا می‌کند کالایی ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تضمین‌شده‌ای دارد، از او بخواهید تمام آن ویژگی‌ها را به صورت دقیق و شفاف در فاکتور خریدتان بنویسد و مهر و امضا کند. این کار به شما کمک می‌کند تا اگر برای کار کردن با آن وسیله دچار مشکل شدید به راحتی بتوانید از فروشنده شکایت و درخواست خسارت کنید. اگر او حاضر نشد گفته‌های خود را مکتوب کند بدانید حتما کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. این گزینه به‌ویژه درباره خرید لوازم خانگی بزرگ و با قیمت بیشتر می‌تواند برای شما بسیار تعیین‌کننده باشد.

برچسب انرژی لوازم بزرگ را حتما چک کنید
به برچسب انرژی توجه کنید. برچسب انرژی 7 فلش رنگی است که به ترتیب طیف‌های رنگی سبز تیره تا قرمز تیره را در بر می‌گیرد. این فلش‌ها با حروف لاتین A تا G ردیف‌گذاری شده اند. فلش A که به رنگ سبز تیره است معرف کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین بازدهی کالاست و فلش G که به رنگ قرمز تیره است معرف بیشترین میزان مصرف انرژی و کمترین بازدهی است. هرچه درجه کیفیت مصرف انرژی وسیله به گزینه A نزدیک‌تر باشد وسیله کم‌مصرف‌تر و کم‌هزینه‌تر است. پرمصرف‌ترین لوازم برقی به ترتیب یخچال، ماشین لباسشویی، فریزر و ماشین ظرفشویی است. دقت به برچسب انرژی برای این وسایل اهمیت بیشتری دارد.

یخچال فریزر خوب چه مشخصاتی دارد؟
یخچال فریزرهایی که فریزر آن در قسمت پایین قرار گرفته است، کمترین میزان مصرف انرژی و سایدبای‌سایدها با وجود محبوبیت‌شان بیشترین مصرف انرژی را دارند. بررسی کارشناسان تولید نشان می‌دهد 30 تا 45‌ درصد باز و بسته شدن در یخچال‌ها برای برداشتن آب و یخ است بنابراین خرید یخچالی که آبریز روی در دارد به کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر یخچال کمک می‌کند. مهم‌ترین گزینه‌های پیشنهادی مشاوران بازار برای خرید یخچال - فریزرها داشتن قفسه‌های فریزر با سبدهای متحرک، محفظه کنترل رطوبت و قابلیت تنظیم ارتفاع در قفسه‌ها برای جاسازی ظروف بزرگتر است. یادتان باشد یخچال‌های بزرگتر برق بیشتری مصرف می‌کنند.

اجاق گاز ایرانی بخرید
اگر می‌خواهید یک اجاق گاز با کیفیت قابل قبول خریداری کنید . در بازار لوازم خانگی داخلی، بهترین برندهای ایرانی متعلق به اجاق گازهاست و ایرانی‌ها در تولید این قلم از لوازم خانگی موفق‌تر از سایر اقلام عمل کرده‌اند. بنابراین به جای پرداخت هزینه اضافه بابت خرید اجاق گازهای خارجی می‌توانید یک اجاق خوب ایرانی با همان کارکرد و عمر مفید را با نرخ ارزان تر خریداری کنید.

خرید لوازم خانگی,فنون خرید لوازم خانگی

دور موتور نکته طلایی خرید لباسشویی
نکته طلایی برای خرید لباسشویی توجه به میزان دور موتور دستگاه و حجم آن است. تعداد دور موتور ماشین‌های لباسشویی بین 600 تا 1600 دور بر دقیقه است. لباسشویی‌هایی با دور موتور بیشتر قابلیت شست‌وشو و خشک کردن بهتری دارند. حجم ماشین لباسشویی یعنی چندکیلویی بودن گنجایش آن نیز بسیار مهم است زیرا حجم اضافه باعث مصرف انرژی بیشتر می‌شود. بهترین و کاربردی‌ترین گنجایش لباسشویی بین 5 تا 7 کیلوگرم است. یادتان باشد مدلی از لباسشویی را خریداری کنید که شیر ورودی آب گرم داشته باشد زیرا بیشتر انرژی مصرفی ماشین‌های لباسشویی صرف گرم کردن آب مخزن می‌شود و شستن لباس با آب گرم باعث نتیجه بهتر در عملکرد شست و شو می‌شود.

دور ماشین ظرفشویی گران خط بکشید
بررسی بازار لوازم خانگی توسط کارشناسان نشان می‌دهد که ماشین‌های ظرفشویی لوکس نسبت به سایر لوازم خانگی لوکس کارایی کمتری دارند. به عبارت بهتر خرید ماشین ظرفشویی گران‌تر به امید دریافت کارایی و خدمات بیشتر اشتباه محض است. این کارشناسان می‌گویند برای خرید ماشین ظرفشویی به آپشن‌ها توجه نکنید و بیشتر برای مقاومت بدنه و کیفیت عملکرد دستگاه پول بدهید. به گفته این کارشناسان ماشین‌های ظرفشویی دارای بیشترین بازوی آبپاش، چرخه دمای بالاتر، گرمکن آب داخلی و قابلیت دفع موادغذایی بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آیند.
چرخه دمای بهترین ماشین‌های ظرفشویی بین 55 تا 70 درجه سانتیگراد است. این ماشین‌ها بهترین عملکرد شست و شو را به شما ارایه می‌دهند. یادتان باشد ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت کمتر قادرند با ظرفیت نیمه پر هم کار کنند اما ماشین‌های ظرفشویی بزرگتر در صورت تکمیل ظرفیت می‌توانند عملکرد قابل قبولی ارایه دهند.
قدرتمندترین جاروبرقی‌ها را نخرید!
کارشناسان بازار لوازم خانگی می‌گویند بهترین جاروبرقی‌ها را دستگاه‌هایی با توان بالاتر نمی‌دانند و برای توان جاروبرقی و مساحت خانه فرمول مشخصی قائلند. براساس این فرمول برای خانه‌های زیر 60 متر جاروبرقی با توان 1300 وات، برای مساحت 60 تا 90 متر توان 1500 وات، متراژ 90 تا 120 متر 1700 وات و برای خانه‌های بزرگتر از 120 متر جاروبرقی‌هایی با توان 2000 و 2200 وات مناسب است. ضمن این‌که هرچه توان جاروبرقی بیشتر باشد فرسایش بافت فرش و مبلمان سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

منبع :

fararu.com

مشاهده فروشگاه لوازم آشپزخانه و کافی شاپ



تاریخ : چهارشنبه 99/3/28 | 11:32 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 

 

 

10 نکته برای داشتن خواب راحت
آن چه اهمیت دارد این است که همه ی افراد بدانند خواب یکی از اصلی ترین فرآیند هایی است که باید در طول هر شبانه روز انجام گیرد و آن قدر اهمیت دارد که متخصصینی در زمینه خواب به بررسی و تحقیق می پردازند. در این جا می خواهیم نکاتی را برای داشتن خواب راحت از زبان یک متخصص بیان کنیم    .

 

1- ممکن است شما به هشت ساعت خواب نیاز نداشته باشید
یکی از نکاتی که باید درباره خواب بگوئیم این است که مهم ترین قسمت خواب، میزان ساعات آن است و میزان خواب بستگی دارد به اینکه شما روز خود را چگونه گذرانده باشید، برای مثال شاید یک پزشک معمولی در تمام دوران اشتغال خود تنها به شش و نیم ساعت خواب شب نیازمند باشد.

 

2- برای داشتن خواب راحت شلوار نخی بپوشید
پوشیدن شلوار گرم و تنگ مانع تنفس و خنک شدن پوست پا می شود و خواب راحت را از شما می گیرد.

 

3- برای داشتن خواب راحت، عادات خود را دنبال کنید

هرکس عادات خواب مخصوص به خودش را دارد.برخی از بزرگسالان با در آغوش گرفتن عروسک خرسی شان به خواب می روند. حتی گزارش شده که شخصی 15 دقیقه پایش را می لرزاند تا به خواب برود ! عجیب است اما برای او کارساز بوده. شما نیز برای خوابیدن بهتر، عادات خود را دنبال کنید.

 

4- تلویزیون تماشا کنید تا راحت تر بخوابید
برخی افراد نمی توانند مغز خود را به راحتی خاموش کنند و تنها در صورت صحبت کردن با دیگران و یا تماشای تلویزیون به خواب می روند. اشکالی ندارد تایمر تلویزیونتان را روشن کنید، دراز بکشید و آن را تماشا کنید تا خوابتان ببرد. اما خیلی خوب می شود اگر بتوانید کم کم این عادت را ترک کرده و خودتان بخواب بروید، زیرا تماشای زیاد تلویزیون در شب، خود یکی از عوامل بی خوابی است.

 


 

5- بی خوابی یا زود خوابیدن
برخی افراد از اینکه صبح زود از خواب بیدار شده و دیگر نمی توانند بخوابند شکایت دارند. در صورتی که اغلب این افراد شب ها زود می خوابند. لذا بیدار شدن در صبح زود دلیل بی خوابی آنها نیست، بلکه ساعات خوابشان تکمیل شده و بدنشان دیگر نیازی به خواب ندارد.

 

6- یک درمان ساده برای خروپف وجود دارد
آلرژی های پنهان از علل اصلی خروپف هنگام خواب هستند. با مصرف یک آنتی هیستامین ساده می توان آن را متوقف کرد.

 

7- برای رفع نگرانی هایتان بنویسید
برای داشتن خواب راحت اگر قبل از خواب، نگرانی به سراغتان آمد، آن را روی کاغذ بنویسید و بنویسید که روز بعد به آن خواهید اندیشید. می توانید از ورزش مغز و ذهن نیز کمک بگیرید تا بتوانید راحت تر بخوابید.

 

8- پرهیز از مصرف مواد کافئین دار برای داشتن خواب راحت

اگر قبل از خواب از مواد کافئین دار مانند قهوه و یا چای استفاده کنید، حتی اگر بتوانید بخوابید، خواب راحتی نخواهید داشت و خوابتان سبک خواهد بود.

 

9- مصرف دارو برای درمان بی خوابی
اگر دچار بی خوابی هستید تصمیم بگیرید که نزدیک متخصص بروید. او می تواند با شناخت رفتار شما، علت بی خوابی تان را ریشه یابی کند. حتی گاهی نیاز است برای درمان خوابی، از داروها کمک بگیرید.

 

10- هرگز روی شکم تان نخوابید
این شکل از خوابیدن، بدترین موقعیت را برای گردن و ستون فقرات تان ایجاد می کند. بهترین حالت این است که به پشت بخوابید و یک بالش زیر زانوهایتان قرار دهید تا فشار زیادی به آن ها وارد نشود.

 

منبع : salamat.tebyan.net

 

مشاهده فروشگاه محصولات خواب و حمام

 



تاریخ : چهارشنبه 99/3/28 | 9:44 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب قدیمی تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق