دی 95 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرسشنامه هـوش فرهنگـی ( CQS  ) انگ و همکاران

هوش فرهنگی[1] نوعی بدیع از هوش است که ارتباط بسیار زیادی با محیط های کاری متنوع فرهنگی دارد. ارلی و آنگ هوش فرهنگی را اینگونه تعریف کرده اند: " توانائی فرد در راستای سازگاری موفقیت آمیز با محیط های فرهنگی جدید که معمولا با بافت فرهنگی خود فرد نا آشناست" .  پترسون (2004) هوش فرهنگی را استعداد به کارگیری مهارت ها و توانایی ها در محیط های مختلف تعریف می کند. در جامع?? امروز که تنوع فرهنگی در همه جا وجود دارد، ارتباطات خوب به چالش بزرگتری تبدیل شده است. شناخت، ارزش گذاشتن و حمایت از این تفاوت ها می تواند بهره وری هر فرد را در محل کارش حداکثر کند. گروههای ناهمگون، درمقایسه با گروههای تک فرهنگی، پتانسیل بیشتری برای موفقیتها و شکستهای بزرگ دارند. ترفندی که آنها باید استفاده کنند، به حداکثر رساندن اثرات مثبت تنوع فرهنگی و به حداقل رساندن آثار منفی آن است. تنوع در فرهنگ باعث تنوع در نظرات میشود. افرادی که از لحاظ فرهنگی با هم متفاوتاند، دیدگاههای مختلفی دارند و هرچه دامن?? ایدهها وسیعتر باشد، شانس یافتن اید?? خوب بیشتر خواهد بود. فرهنگ، نقش مهمی در ادراک همبستگی گروه ایفا میکند. برخی تحقیقات نشان دادند گروه هایی که از اعضای با فرهنگ های گوناگون تشکیل شده اند، در مقایسه با گروه هایی با فرهنگ متجانس همبستگی کمتری دارند؛ زیرا انسان ها بیشتر به طرف کسانی جذب می- شوند که شبیه به آن ها باشند. تفاوت های فرهنگی در گروه ها می تواند بین اعضای گروه سوء تفاهم هایی ایجاد کند(ابزری و همکاران، 1389). پرسشنامه هوش فرهنگی توسط آنگ و همکاران در سال 2004 طراحی شده است. این پرسشنامه دارای 20 گویه و چهار مولفه می باشد.مولفه های مورد سنجش در این پرسشنامه عبارتنداز: راهبردی یا فراشناختی، دانشی یا شناختی، انگیزشی و  رفتاری

به همراه 6مقاله رایگان

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلودپرسشنامه هـوش فرهنگـی ( CQS ) انگ و همکاران

 

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 



[1]- Cultural Intelligence



تاریخ : جمعه 95/10/10 | 6:34 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه کوتاه   سنجش رضایت اززندگیدردانش آموزان[1](BMSLSS) هیوبنر

مساله کیفیت زندگی، مفهومی است که بشر در تمام طول تاریخ به آن توجه داشته و یکی از مهمترین مقوله هایی بوده که برای رسیدن به آن تمام تلاش خود را به کار گرفته و تلاش انسان امروزی نیز بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی و کسب رضایت فردی و اجتماعی می باشد.یکی از شـاخص هـای بهداشـت روانـی میـزان رضـایت از زنـدگی است. مراد از رضایت  زندگی نگـرش فـرد، ارزیـابی عمومی نسبت به کلیت زندگی خود و یـا برخـی از جنبـه هـای زندگی وهمچون زندگی خانوادگی و تجربـه آموزشـی اسـت  ( دینر، سان، لوکاس و اسمیت، 1999). این پرسشنامه دارای 5 سوال بوده و هدف آن سنجش میزان رضایت از زندگی و ابعاد آن (خانواده، دوستان، مدرسه ،خود و  محیط زندگی) میپردازد)هیوبنر،سولدو ووالویس، 2003). این آزمون نسخه ی کوتاه شده ی مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی دانش آموزان ( هوبنر و همکاران، 1994) است که در سال 1997 توسط هوبنر و همکاران به منظور استفاده در زمینه یابی رفتارهای پر خطر کارولینای جنوبی ساخت شد.

به همراه 1 مقاله

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلودپرسشنامه کوتاه  سنجش رضایت اززندگیدردانش آموزان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 



[1]- Brief Multidimensional Students’ Life Satisfaction Scale



تاریخ : پنج شنبه 95/10/9 | 7:39 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه چندبعدیسنجش رضایت اززندگیدردانش آموزان هیوبنر(MSLSS)

مساله کیفیت زندگی، مفهومی است که بشر در تمام طول تاریخ به آن توجه داشته و یکی از مهمترین مقوله هایی بوده که برای رسیدن به آن تمام تلاش خود را به کار گرفته و تلاش انسان امروزی نیز بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی و کسب رضایت فردی و اجتماعی می باشد.یکی از شـاخص هـای بهداشـت روانـی میـزان رضـایت از زنـدگی است. مراد از رضایت  زندگی نگـرش فـرد، ارزیـابی عمومی نسبت به کلیت زندگی خود و یـا برخـی از جنبـه هـای زندگی وهمچون زندگی خانوادگی و تجربـه آموزشـی اسـت  ( دینر، سان، لوکاس و اسمیت، 1999). این پرسشنامه دارای 40 سوال بوده و هدف آن سنجش میزان رضایت از زندگی و ابعاد آن (خانواده، دوستان، مدرسه، محیط زندگی، خود) در دانش آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان است.

به همراه 2 مقاله رایگان

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلودپرسشنامهچندبعدیسنجش رضایت اززندگیدردانش آموزان هیوبنر

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 



تاریخ : چهارشنبه 95/10/8 | 9:50 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 

مدیریت زمان با ماتریس آیزنهاور 

ماتریس آیزنهاور، که ماتریس فوری - مهم نیز نامیده می شود، به شما کمک می کند تا وظایف خود را بر اساس فوریت و اهمیت آنها اولویت بندی کرده، و وظایف کمتر فوری و مهم که باید به دیگری محول کرده یا اصلا انجام ندهید را دسته بندی کنید.

 نام ماتریس از کجا آمده است؟

 

دوایت آیزنهاور سی و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده از سال 1953 تا 1961 بود. او قبل از رئیس جمهور شدن، به عنوان یک ژنرال در ارتش آمریکا و به عنوان فرمانده عالی نیروهای متفقین در طول جنگ جهانی دوم خدمت کرد. او همچنین بعدها اولین فرمانده عالی ناتو شد.

دوایت مجبور بود تصمیمات دشواری در مورد این که هر روز باید بر کدام یک از وظایف بسیار خود تمرکز کند بگیرد. این امر در نهایت به ابداع اصل مشهور جهانی آیزنهاور او منجر شد، که امروزه به ما کمک می کند تا وظایف خود را بر اساس فوریت و اهمیت آنها اولویت بندی کنیم.

 



فعالیت های "فوری" و "مهم" چه هستند؟

 

در یک سخنرانی در سال 1954 برای مجمع دوم شورای جهانی کلیساها، رئیس جمهور سابق آمریکا دوایت آیزنهاور ، که به نقل از دکتر روسکو میلر  رئیس دانشگاه نورث وسترن صحبت می کرد، گفت: "من دو نوع مشکل دارم: فوری و مهم. فوری ها مهم نیستند، و مهم ها هیچ وقت فوری نیستند". گفته می-شود که با استفاده از این "اصل آیزنهاور" است که او می داند چطور حجم کار و اولویت های خود را سازماندهی کند.

  او تشخیص داد که مدیریت زمان عالی به معنی موثر و همچنین کارآمد بودن است. به عبارت دیگر، ما باید وقت خود را صرف کارهایی کنیم که مهم هستند، و نه فقط کارهایی که فوری‌اند. برای این کار، و برای به حداقل رساندن استرس داشتن مهلت های زمانی بیش از حد محدود، ما باید این تمایز را درک کنیم:

 • فعالیت های مهم نتیجه ای دارند که منجر به دستیابی ما به اهدافمان می شود، چه این اهداف حرفه ای باشند و چه شخصی.
فعالیت های فوری نیاز به توجه فوری دارند، و معمولا به دستیابی به اهداف شخص دیگری مربوط هستند. آنها اغلب فعالیت هایی هستند که ما بر روی آنها تمرکز می کنیم و نیازمند توجه هستند چون عواقب عدم رسیدگی به آنها فوری هستند.

وقتی ما بدانیم که کدام فعالیت ها مهم و کدام فوری هستند، می توانیم بر تمایل طبیعی خود برای تمرکز بر روی فعالیت های فوری بی اهمیت غلبه کنیم، به طوری که می توانیم وقت کافی برای انجام آنچه که برای موفقیت ما ضروری است خالی کنیم. به این طریق است که می توانیم از "برخورد آنی با مشکلات به جای پیشگیری از آنها" به سمت موقعیتی حرکت کنیم که بتوانیم کسب و کار و حرفه خود را ترقی دهیم.

چگونه از اصل آیزنهاور استفاده کنیم؟

 برای استفاده از این اصل، تمام فعالیت ها و پروژه هایی که احساس می کنید باید انجام دهید را لیست کنید. سعی کنید تمام چیزهایی که وقت شما را در محل کار می گیرند، اما با این حال بی اهمیت هستند را در لیست خود بگنجانید. (اگر وقت خود را با استفاده از لیست کارهایی که باید انجام دهید  یا برنامه کاری  مدیریت می کنید، قبلا این کار را انجام داده اید.)

 سپس از راهکارهای شرح داده شده در زیر برای برنامه ریزی فعالیت های خود استفاده کنید.

منبع : مجله موفقیت



تاریخ : چهارشنبه 95/10/8 | 10:55 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 

سوالی که «استیو جابز» هر روز از خود می پرسید ...

آیا تا بحال پیش آمده در حین رانندگی حواستان به کلی پرت شده باشد و ناگهان متوجه شدید که به مقصد رسیده اید و تعجب کنید که چطور اصلا این مسیر را آمده اید؟ در مسیر زندگی هم خیلی پیش می آید که ما روند زندگی را به دست سیستم اتوپایلوت می سپاریم و ناگهان متوجه می شویم که در طول مسیر کلا اهداف و اشتیاق های خود را فراموش کرده ایم. اما قطعا شما هم موافقید که زندگی را نباید به این شکل گذراند. استیو جابز که استاد زندگی و کار هدفمند بود، کنترل و دستیابی به موفقیت در امور زندگی و حرفه ای را با طرح یک پرسش روزانه به دست آورد. او هر روز صبح در حالیکه در آینه به خود می نگریست از خود می پرسید:

اگر امروز آخرین روز زندگی ام باشد، آیا علاقه ای به کاری که امروز می خواهم انجام دهم دارم؟

 اگر پاسخ این پرسش چند روز متوالی منفی باشد، یعنی باید چیزی را تغییر دهیم. در نگاه اول فکر کردن به امکان مرگ در ساعات اولیه روز شاید کمی ناراحت کننده به نظر برسد. اما در عمل، این پرسش بسیار انگیزشی است و حس خوش بینی بسیار قوی را با خود به همراه دارد که به شما اطمینان می دهد هر روز می توانید بهتر از قبل باشید.
در ادامه  با تنها سه مورد از تاثیرات مثبت روش های اینچنینی که حسی از خودآگاهی را به ما می دهند آشنا می شویم. با استفاده از این تکنیک ها می توانید با علایق خود بیشتر آشنا شوید، موفقیت بیشتری کسب کنید و از زندگی خود بیشتر لذت ببرید.

به نبوغ و استعدادهای خود فرصت ظهور می دهید:

همه ما این روند را در زندگی تجربه کرده ایم: مشغول کار می شویم و قبل از اینکه متوجه بشویم چه اتفاقی افتاده درگیر کلی وظایف پیش پا افتاده و بی اهمیت می شویم. بعد متوجه می شویم که شب شده و هیچ کاری که ارزشی داشته باشد انجام نداده ایم. تکنیک آینه استیو جابز این روند را در همان ابتدای روز متوقف می کند. با کنار گذاشتن امور غیرضروری و تلاش روزانه برای تمرکز بر روی نقاط قوت و برجسته، شما می توانید به حوزه استعدادها و نبوغ خود دست پیدا کنید. این حوزه به یافتن ایده یا استعدادی مربوط می شود که فقط با انجام آن زندگی و کار شما معنادار شده و موفقیت را در آغوش می کشید.

بعنوان مثال شخصی که قصد دارد کمپانی خود را راه اندازی کند ممکن است همزمان با رشد کسب و کارش به شدت درگیر امور اجرایی شود. البته افرادی هم هستند که این روند را می پسندند، اما خیلی ها هم از این روند ایستا فراری هستند. بنابراین تغییری که در تکنیک آینه می تواند به ذهن برسد و راهگشا باشد این است که این شخص فرد یا افرادی را برای انجام این امور استخدام کند و با تفویض چنین وظایفی به آنها به دنبال ایده های جدیدتر برود.

خود را در مقابل تمامی اتفاقات زندگی تان مسئول و پاسخگو خواهید دانست

روش مفید دیگری برای القای خودآگاهی و افزایش بهره وری، روشی است که توسط بنجامین فرانکلین ابداع شد. فرانکلین در ابتدای روز از خود می پرسید: "امروز چه کار خوبی باید انجام دهم؟" و پیش از خواب نیز از خود می پرسید:"امروز چه کار خوبی انجام دادم؟" با طرح این پرسش ها شما در پایان روز مسئولیت تمام اتفاقاتی که برای شما رخ داده است را خواهید پذیرفت، و علم ثابت کرده است این مسئولیت پذیری شانس پیگیری و دستیابی به اهداف را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. این ترفند به سادگی ساخت یک فهرست ذهنی است، البته یادآوری می کنیم که نوشتن افکار و اهداف بر روی کاغذ و دیدن آنها تاثیر بسیار بیشتری در موفقیت خواهد داشت. پیشنهاد می شود هر روز صبح حداقل سه هدف کوچک که قصد دارید در زمان کوتاه آن روز به دست آورید را بنویسید. اگر نتوانستید به تمام آن اهداف دریک روز دست یابید ایرادی ندارد؛ مهم این است که شما آگاهانه برای پیگیری و به دست آوردن خواسته ها و علایق خود تلاش می کنید.

انگیزه بیشتری کسب می کنید و عملکردخود را بهبود می بخشید

هر روز صبح به تاثیری که آن روز خاص در محل کار خود خواهید گذاشت بیاندیشید. این اندیشه تاثیری به مراتب بیشتر از یک فنجان قهوه برای بیداری ذهن شما خواهد داشت.

به محض بیدار شدن، چند دقیقه از وقت صبحگاهی خود را صرف تمرکز بر روی تغییرات مثبتی که می توانید در کار روزانه خود ایجاد کنید تا انگیزه لازم را در شما ایجاد کند فکر کنید. منظور اقدامی خارق العاده نیست، حتی می تواند اقدامی به سادگی ایجاد تغییراتی کوچک برای پاسخگویی مناسب تر به مشتری باشد. نتایج تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان داده است که اگر هر روز صبح ذهن خود را برای روزی خوب و پر بازده آماده کنید، تاثیر آن در روحیه شما تمام روز کاری شما را تحت الشعاع قرار می دهد. ثابت شده است که تعریف معنا و هدف به محض بیدار شدن می تواند بهره وری را بیشتر کند، تمرکز را افزایش دهد و حتی به بهبود دستور زبان افراد کمک کند!

منبع :مجله موفقیت

 



تاریخ : چهارشنبه 95/10/8 | 10:33 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 

چگونه برای آینده برنامه ریزی کنیم؟ 

آنچه که قرار است در این نوشته گفته شود، می‌تواند برای زندگی همه‌ی ما مفید باشد. پس پیشنهاد می‌کنم قبل از خواندن آن، یک قلم و کاغذ برای یادداشت کردن نکات مهم آماده کنید. با خواندن این نوشته، اطلاعات زیادی به‌دست می‌آوردید، اطلاعاتی که اگر به آن عمل کنید، می‌تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد.

اولین گام برای اینکه بدانیم چگونه برای آینده برنامه ریزی کنیم، این است که بفهمیم که چه‌چیزها و چه‌کارهایی به ما انگیزه‌ی بیشتری می‌دهد.. در اینجا باید به 7 سؤال پاسخ دهیم،‌ سؤالاتی که شاید به نظر ساده بیایند، اما پاسخ صریح و شفاف به آنها، کمک می‌کند که بدانیم چگونه برای آینده برنامه ریزی کنیم.

پیشنهاد می‌کنم 30 دقیقه با خود خلوت کنید و جواب این سؤالات را با دقت بدهید. پاسخ‌هایتان را بنویسید. با خودتان روراست باشید و همان چیزی را بنویسید که دوست دارید و همیشه آرزو می‌کردید. وقتی تمام سؤالات را به دقت پاسخ دادید، باید یک برنامه‌‌ریزی دقیق برای رسیدن به خواسته‌هایتان انجام بدهید.

این همه‌ی آن چیزی است که شما به آن نیاز دارید، پس شروع کنید.

1. چه چیزی در من ایجاد انگیزه و اشتیاق می‌کند؟

اولین گام برای اینکه بدانیم چگونه برای آینده برنامه ریزی کنیم، این است که بفهمیم که چه‌چیزها و چه‌کارهایی به ما انگیزه‌ی بیشتری می‌دهد.عاشق چه‌چیزی هستیم؟چه آرزویی داریم؟شغل مورد علاقه‌مان که آن را از روی اجبار و اکراه انجام نمی‌دهیم، چیست؟ممکن است ما از نوشتن لذت ببریم، ممکن است کار کردن با حیوانات را دوست داشته باشیم یا حتی عاشق عکاسی باشیم.

نکته‌ی مهم در پاسخ دادن به این سؤال اینجاست که همان چیزی را بنویسیم که واقعا به آن علاقه داریم تا در گام بعدی بتوانیم در مسیر رسیدن به آن قدم برداریم.

2. تا الان چه موفقیت‌هایی در زندگی داشته‌ام؟

در مورد تجارب گذشته‌ی خود فکر کنید و ببنید چه کاری بوده است که همیشه از به خاطر آوردن آن احساس غرور کرده‌اید و از آن به عنوان یک نقطه‌ی مثبت در زندگی یاد کرده‌اید.در زمان رسیدن به این موفقیت‌ها چه احساسی داشته‌اید؟سعی نمی‌کنید همان تجربه‌ی موفق گذشته را باز هم تکرار کنید. اگر قبلا در یک مسابقه‌ی دو ماراتن شرکت کرده‌اید و حس خوبی داشته‌اید، پیشنهاد می‌کنم بازهم این تجربه را برای خود تکرار کنید و از احساس خوبی که دارید، لذت ببرید. اگر فرزندتان به خاطر آموزش‌هایی که شما به او داده‌اید، یک ورزشکار یا موسیقی‌دان موفق شده است، می‌توانید از این تجربه برای آموزش به بچه‌های دیگر هم استفاده کنید و تجربه‌ و اطلاعات خود را در اختیار آنها نیز بگذارید. کارهایی را انجام دهید که احساس می‌کنید در آن موفق‌تر هستید.

  3. اگر در زندگی هیچ محدودیتی نداشتید، دوست داشتید چه چیزی داشته باشید و چه کاری انجام بدهید؟

‌‌‌این تمرین جالب را انجام دهید: فکر کنید اگر هیچ محدودیتی نداشتید، چه کاری انجام می‌دادید. اگر به اندازه‌ی کافی زمان و پول داشتید، چه‌ کاری انجام می‌دادید و کجاها می‌رفتید؟وقت خود را با چه کسی می‌گذراندید؟

پاسخ به این سؤالات به شما کمک می‌کند تا بفهمید واقعا از زندگی چه می‌خواهید. فراموش نکنید برای شاد بودن حتما لازم نیست پولدار باشید، بلکه پاسخ این سؤالات به شما کمک می‌کند تا اهداف زندگی خود را مشخص کنید و در همان مسیر قدم بردارید. مسیری که حتی قدم زدن در آن نیز می‌تواند برای شما بسیار خوشایند و لذت‌بخش باشدو اما سؤال بعدی

4. هدف من در زندگی چیست؟

یکی از مؤلفه‌های مهم در داشتن یک زندگی موفق و شاد، داشتن هدف است.

برای ترسیم اهداف خود در زندگی به سؤالات زیر صریح و شفاف پاسخ دهید:

اهداف شما در بخش سلامت چیست؟

چه هدفی برای آیند‌ه‌ی شغلی خود در نظر گرفته‌اید؟

چه هدف یا اهدافی برای خانواده‌ی خود متصور هستید؟چه اهدافی برای زندگی معنوی خود دارید؟زمانی می‌توانید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید که پاسخ درست و شفافی به این سؤالات بدهید.
5. از دید شما چه فردی شایسته‌ی احترام و تحسین است؟

شناخت مسیر موفقیت افراد و استفاده از تجربیات آنها همیشه مفید است.به چند فرد موفق که مورد احترام و اعتماد شما هستند و همواره آنها را به خاطر تلاش و پشتکارشان تحسین کرده‌اید، فکر کنید. این افراد چه کارهایی برای رسیدن به هدف‌شان انجام داده‌اند؟چرا از نظر شما شایسته‌ی احترام و تحسین هستند؟کدام ویژگی مثبت را می‌توانید از آنها یاد بگیرید که به شما هم در رسیدن به موفقیت کمک کند.نام پنج فردی که بیشترین وقت خود را با آنها می‌گذرانید، یادداشت کنید و ببنید آیا این افراد به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک می‌کنند یا مانع رسیدن شما به موفقیت هستند. اگر احساس کردید که سدی در برابر موفقیت شما هستند،‌ رابطه‌ی خود را با آنها کم کنید و افرادی را جایگزین کنید که زندگی موفق و شادی دارند و آدم‌های خوش‌بینی هستند.

  6. چه کاری را دوست ندارید انجام بدهید؟

برای فهمیدن کارهایی که دوست دارید در زندگی انجام بدهید، باید بدانید که از چه چیزی بدتان می‌آید.از چه کارهایی بدتان می‌آید؟چه چیزی در شغل‌تان هست که آن را دوست ندارید؟شاید شما از اینکه هر روز مجبور باشید در جلسه شرکت کنید و مدت زمان زیادی را بنشینید متنفر باشید، پس بهتر است کاری پیدا کنید که استقلال بیشتری داشته باشید و از شر حضور در این چنین جلساتی هم خلاص شوید.نکته‌ی مهم این است که اگر به دنبال تغییر در زندگی خود هستید، لازم است برای رسیدن به آن گام‌هایی در زندگی برداریدو اما سؤال آخر

7. برای رسیدن به آرزوهایم چقدر تلاش لازم است؟

موفقیت‌های بزرگ هرگز به آسانی به‌دست نمی‌آیند. اگر می‌خواهید تغییر بزرگی در زندگی خود ایجاد کنید، باید به همان اندازه تلاش کنید. شاید لازم باشد برای رسیدن به هدف‌تان بیشتر از یک انسان معمولی تلاش کنید، بیشتر مطالعه کنید و چیزهای جدید یاد بگیرید.اما بخش جالب ماجرا این است: این سفری هیجان‌انگیز است که شما برای رسیدن به موفقیت آن را شروع می‌کنید. با پاسخ دادن به این سؤالات می‌توانید مسیر زندگی خود را روشن کنید و برای بهبود کیفیت زندگی خود گام بردارید. مطمئن باشید هرگز پشیمان نخواهید شد.

چه‌ باید کرد؟

الان حتما برگه‌ی شما هم پر از طرح و نقشه و ایده است که دور برخی از آنها را خط کشیده‌اید یا رنگی کرده‌اید.30دقیقه دیگر هم زمان بگذارید تا اطلاعاتی که نوشته‌اید را جمع‌بندی کنید. پاسخ‌هایتان را مرتب و با دقت طبقه‌بندی کنید. یک نسخه از برگه را در محل کار، ماشین، آیینه‌ی حمام و هر جای دیگری که بیشتر با آن سروکار دارید، قرار بدهید تا همیشه جلوی چشم‌تان باشد.خود را متعهد به انجام برنامه کنید، حتی می‌توانید یک نسخه از برنامه‌تان را روی فیس‌بوک قرار یدهید تا دوستان‌تان نیز از برنامه‌ی شما باخبر شوند. فراموش نکنید، این همان برنامه‌ای است که می‌تواند مسیر زندگی شما را تغییر بدهد.پیشنهاد می‌کنم، حتما زمان بگذارید و به این سؤالات پاسخ بدهید و تصمیم بگیرید با جدیت آن را دنبال کنید،‌ مطمئن باشید از تأثیر شگرف آن را در زندگی و سرنوشت خود هیجان‌زده خواهید شد.



تاریخ : چهارشنبه 95/10/8 | 10:9 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

مقیاس اساسی آدلر برای موفقیت بین فردی- نسخه بزرگسالان[1] (  BASIS-A)

این آزمون جهت بررسی سبک های زندگی توسط کرن، ویلر و کارلت[2] (1993) ساخت و اعتبار یابی شده است (کافی و دیگران، 1393). این مقیاس یک پرسشنامه خود سنجی است و دارای 62 عبارت است.

به همراه 1 مقاله رایگان

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

دانلود پرسشنامه آدلر برای موفقیت بین فردی- نسخه بزرگسالان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 

 



[1]- Basic Adelerian Scale for Interpersonal Success – Adult form  

[2]- Kern, Wheeler& Curlette



تاریخ : سه شنبه 95/10/7 | 9:1 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 

 

عادت های شخصی مضر برای کسب و کار

موفقیت همه ما در شئون مختلف زندگی، همواره در معرض هجمه مجموعه ای از عادت هاست که حصول نتیجه را سخت و دشوار می سازد. ما اغلب در ظاهر آنچنان مشغول فعالیت های مرتبط با شغل مان می شویم که اساسا متوجه عوامل حاشیه ای که موفقیت ما را تهدید می کند، نیستیم. در نظر گرفتن رشد و پیشرفت شغلی وقتی فقط به خود کار می اندیشیم، آسان است اما زندگی شخصی، بیش از آنچه فکر می کنیم تحت تاثیر شغل ماست . هر چند بعضی به گونه ای رفتار می کنند که گویی همه چیز جداست اما در حقیقت هر جنبه ای از زندگی روی جنبه دیگر تاثیر می گذارد و از آن تغذیه می کند. کار، شخصیت ما را تحت تاثیر قرار می دهد و زندگی شخصی بر کار تاثیر می گذارد. اگر کسب و کار پر استرسی دارید، احتمالا وقت کافی برای زندگی شخصی نمی گذارید و خود این مسئله، روی کار تاثیر می گذارد. عادت هایی که به آنها اشاره خواهد شد، به کار شما آسیب می رساند.

*
نداشتن استراحت:بدون استراحت، برای انجام یک پروژه دو برابر زمان لازم را نسبت به زمانی که خواب مناسبی داشته باشید، صرف می کنید. ذهنی خسته، ذهنی کُند است، با این وجود، افراد گاهی اوقات با کار زیاد خود را از پای در می آورند و هیچ جایی برای استراحت و تجدید قوا باقی نمی گذارند.

تابلوی «من خیلی کار دارم و وقت استراحت ندارم» را بردارید. استراحت کردن باعث می شود سازنده تر، خلاقانه تر و کارآمدتر باشید. کار می تواند منتظر باشد، بدن و ذهن شما باید استراحت کند!

* ولخرجی و هزینه های شخصی: نداشتن کنترل روی هزینه های شخصی، کار و ذهن شما را درگیر می کند. وقتی نگران پول هستید، نمی توانید خلاق باشید اما مسئله به همین جا ختم نمی شود. افزایش هزینه های شخصی، صرفا ذهن را درگیر نمی کند و حتی به شرکت شما نیز ضربه می زند. برداشتن مبلغ بیشتری از درآمد شرکت وسوسه کننده است اما در واقع هزینه کردن پولی است که می تواند برای توسعه شرکت و پیشرفت کار مورد استفاده قرار گیرد. دست از ولخرجی بردارید و هزینه ای شخصی تان را کنترل کنید تا کارتان رونق بگیرد.

* مشکلات در روابط و دردسرهای آن:داشتن روابط ناسالم ممکن است درهای شرکت را برای همیشه ببندد. علاوه بر گرفتن انرژی که باید صرف کار شود، روابط دردسرساز، زندگی را نیز به جهنم تبدیل می کند و هر چه در این روابط جلوتر رفته باشد، مشکلات بیشتری، احساسات، ذهن و جسم را تهدید می کند.

برای بهبود روابطی که نیازمند اصلاح و ترمیم هستند، وقت بگذارید، و روابط زهرآلود و آزار دهنده را حذف کنید، و با روبراه کردن روابط شخصی، کار و بارتان را روبراه کنید!

* ورزش نکردن: بسیاری از کارآفرینان متهم به سهل انگاری در رابطه با بدن شان هستند. ورزش نکردن،^ به تحلیل رفتن قوای ذهنی و جسمانی منجر می شود. وقتی ورزش می کنید و به لحاظ فیزیکی فعال نیستید، حتی اعتماد به نفس تان نیز کاهش پیدا می کند. با توجه به فواید ورزش، به خصوص سلامت ذهنی و جسمی، ورزش کردن حیاتی است. البته اگر از آمادگی جسمانی لازم برخوردار نیستید، ورزش کردن ممکن است خطراتی هم در پی داشته باشد، بنابراین آرام شروع کنید اما پایداری و استقامت داشته باشید.

باور نمی کنید، اما ورزش کردن مرزها را می شکند و به تداوم رشد و پیشرفت در کارتان کمک می کند!

* درگیری با مرزها:تمایز قائل نشدن میان مشغله های ذهنی و مسئولیت ها باعث خستگی مفرط و ناامیدی فرد می شود. وقتی مرزها مشخص نیستند، بار زیادی را بر دوش می کشید و فشار طاقت فرسایی را تحمل می کنید. برای پیشرفت، مشغله های ذهنی را باید حل و فصل کرد. بنابراین مسئولیت های خود را مشخص کرده و باقی دغدغه ها را به افرادی که مسئول آن هستند واگذار کنید. شما نباید نگران مسئولیت پذیر بودن و کارهای دیگران نیز باشید.

با تفکیک مسئولیت ها و برطرف کردن موانع ذهنی، ذهن و تجارت تان را پرواز دهید! توجه کردن به این عادت ها کمک می کند تا شرکت را متحول کنید و آن را به مرحله بالاتری ببرید. گرچه پیروزی و برتری یک شبه به دست نمی آید، با کمی توجه و تمرکز می توانید پیشرفت قابل توجهی به دست آورید، تنها اگر بتوانید عادت هایی که انرژی زیادی از شما می گیرند را تشخیص داده و آنها را برطرف کنید.

به یاد داشته باشید؛ تغییر عادت ها، تجارت و زندگی شما را تغییر می دهد.

                دکتر رندل اس. هنسن به نقل از مجله موفقیت

 

 



تاریخ : دوشنبه 95/10/6 | 10:50 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 

راه های موفقیت در «برنامه ریزی شغلی» 

برنامه ریزی کاری، فعالیتی نیست که یک بار برای همیشه مثلا در دبیرستان یا دانشگاه انجام و فراموش شود، گویی همه چیز به خوبی و مطابق برنامه پیش می رود. در واقع برنامه ریزی کاری، فعالیتی است که در بهترین حالت باید به صورت منظم و دائمی انجام شود، به خصوص  با در نظر گرفتن آماری که نشان می دهد کارگران متوسط به دفعات کار (و نه شغل) خود را در طول زندگی تغییر می دهند.

برنامه ریزی کاری، رویدادی سالانه

بسیاری از ما، برخی کارها را سالانه انجام می دهیم، برای مثال معاینات پزشکی را انجام داده و به چشم پزشکی و دندانپزشکی مراجعه می کنیم، پس چرا برنامه ریزی کاری را در لیست قرار ندهیم؟یک روز یا یک آخر هفته را در سال برای خلوت کردن با خود پیدا کنید البته اگر تغییر کاری بزرگی را برنامه ریزی می کنید، بیش از یک روز را به این کار اختصاص دهید. هر چیزی که باعث حواس پرتی می شود را از خود دور کنید تا بتوانید کاملا روی کار تمرکز کنید. آنچه نمی خواهید در کارتان باشد، باید از زندگی تان خارج شود.با در نظر گرفتن برنامه ریزی کاری به عنوان یک فعالیت سالانه، احساس امنیت بیشتری در مسیر و انتخاب کار خواهید داشت و برای بسیاری از تردیدها و مشکلاتی که پیش روی تمام شغل ها و کارهاست، آمادگی بیشتری دارید.
از آخرین برنامه ریزی کاری، نقشه مسیر را رسم کنید!

یکی از نخستین فعالیت ها برای برنامه ریزی کاری، صرف وقت برای تهیه مسیر کاری و شغلی از آخرین زمانی است که به نوعی برنامه ریزی کاری را انجام داده اید. در حالی که نباید در گذشته باقی بمانید، بازنگری و فکر درباره مسیری که تاکنون طی کرده اید این که آیا مسیر مستقیم و مشخصی بوده یا پر از پیچ و خم و بدون پایان به شما در برنامه ریزی آینده کمک می کند. زمانی که نقشه ای از گذشته ترسیم می کنید، درباره راه تان فکر کنید و درباره اینکه چرا به اینجا رسیده اید، یادداشت بردارید. آیا مسیری که طی می کنید شما را خوشحال می کند؟ می توانستید بهتر از این عمل کنید؟ چه کاری را ممکن است به گونه ای متفاوت انجام داده باشید؟ چه کاری را می توانید در آینده به گونه ای متفاوت انجام دهید؟
درباره چیزهایی که دوست دارید و ندارید، خواسته ها و نیازهای تان فکر کنید!

تغییر از ویژگی های زندگی است؛ همه تغییر می کنند و همین طور چیزهایی که دوست داریم و دوست نداریم. بعضی از چیزهایی که مثلا دو سال پیش عاشقش بودیم، اکنون احساس ناخوشایندی به ما می دهند. بنابراین همیشه در مورد چیزهایی که احساسات شدیدی نسبت به آنها در زندگی نه فقط در رابطه با شغل دارید، فکر کنید.از چیزهای مهمی که دوست دارید و ندارید، لیستی تهیه کرده سپس از این لیست برای سنجش و بررسی شغل فعلی و مسیر کاری استفاده کنید. اگر کار و شغل تان بیشتر در ستون علائق تان قرار دارد، بدانید که هنوز در مسیر درستی هستید اما اگر فعالیت های شغلی تان بیشتر با ستون بیزاری ها و چیزهایی که از آنها متنفرید همپوشانی دارد، زمان آن رسیده که بررسی کار و شغل جدید را شروع کنید.

درنهایت، درباره اینکه چه چیزی از شغل و کارتان می خواهید و نیازهای تان فکر کنید. آیا می خواهید دنیا را تغییر دهید؟ می خواهید مشهور شوید؟ خواهان استقلال مالی هستید؟ می خواهید روند تغییرات را تحت تاثیر قرار بدهید؟ انگیزه هایی که شما را به سمت موفقیت و شادی هدایت می کنند را درک کنید.

تفریحات و سرگرمی های خود را بررسی کنید!

از دستاوردهای گذشته خود یادداشت تهیه کنید!

فرای شغل فعلی تان را برای کسب مهارت های انتقالی ببینید!

شناخت بازار کار

اهداف شغلی و کاری خود را مشخص کنید!

در جستجوی فرصت های آموزشی یادگیری جدید باشید!

جستجوی بیشتر فرصت های پیشرفت شغلی کاری

 تأمل نهایی در برنامه ریزی کاری

نشست های برنامه ریزی کاری را به تعویق نیندازید و میان آنها فاصله طولانی ایجاد نکنید. برنامه ریزی کاری می تواند فواید بسیاری برای موفقیت در زندگی، از تعیین اهداف گرفته تا تغییر شغل، داشته باشد. زمانی که به طور منظم برنامه ریزی و بازنگری در کارتان را آغاز می کنید، با استفاده از نکاتی که گفته شد، برای مواجهه با هر آن چه در مسیر کار و زندگی تانممکن است پیش آید، خود را آماده تر خواهید یافت.

دکتر رندل اس. هنسن به نقل از مجله موفقیت

 



تاریخ : دوشنبه 95/10/6 | 10:47 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

راه های موفقیت در «برنامه ریزی شغلی»

برنامه ریزی کاری، فعالیتی نیست که یک بار برای همیشه مثلا در دبیرستان یا دانشگاه انجام و فراموش شود، گویی همه چیز به خوبی و مطابق برنامه پیش می رود. در واقع برنامه ریزی کاری، فعالیتی است که در بهترین حالت باید به صورت منظم و دائمی انجام شود، به خصوص  با در نظر گرفتن آماری که نشان می دهد کارگران متوسط به دفعات کار (و نه شغل) خود را در طول زندگی تغییر می دهند.

برنامه ریزی کاری، رویدادی سالانه

بسیاری از ما، برخی کارها را سالانه انجام می دهیم، برای مثال معاینات پزشکی را انجام داده و به چشم پزشکی و دندانپزشکی مراجعه می کنیم، پس چرا برنامه ریزی کاری را در لیست قرار ندهیم؟یک روز یا یک آخر هفته را در سال برای خلوت کردن با خود پیدا کنید البته اگر تغییر کاری بزرگی را برنامه ریزی می کنید، بیش از یک روز را به این کار اختصاص دهید. هر چیزی که باعث حواس پرتی می شود را از خود دور کنید تا بتوانید کاملا روی کار تمرکز کنید. آنچه نمی خواهید در کارتان باشد، باید از زندگی تان خارج شود.با در نظر گرفتن برنامه ریزی کاری به عنوان یک فعالیت سالانه، احساس امنیت بیشتری در مسیر و انتخاب کار خواهید داشت و برای بسیاری از تردیدها و مشکلاتی که پیش روی تمام شغل ها و کارهاست، آمادگی بیشتری دارید.
از آخرین برنامه ریزی کاری، نقشه مسیر را رسم کنید!

یکی از نخستین فعالیت ها برای برنامه ریزی کاری، صرف وقت برای تهیه مسیر کاری و شغلی از آخرین زمانی است که به نوعی برنامه ریزی کاری را انجام داده اید. در حالی که نباید در گذشته باقی بمانید، بازنگری و فکر درباره مسیری که تاکنون طی کرده اید این که آیا مسیر مستقیم و مشخصی بوده یا پر از پیچ و خم و بدون پایان به شما در برنامه ریزی آینده کمک می کند. زمانی که نقشه ای از گذشته ترسیم می کنید، درباره راه تان فکر کنید و درباره اینکه چرا به اینجا رسیده اید، یادداشت بردارید. آیا مسیری که طی می کنید شما را خوشحال می کند؟ می توانستید بهتر از این عمل کنید؟ چه کاری را ممکن است به گونه ای متفاوت انجام داده باشید؟ چه کاری را می توانید در آینده به گونه ای متفاوت انجام دهید؟

درباره چیزهایی که دوست دارید و ندارید، خواسته ها و نیازهای تان فکر کنید!

تغییر از ویژگی های زندگی است؛ همه تغییر می کنند و همین طور چیزهایی که دوست داریم و دوست نداریم. بعضی از چیزهایی که مثلا دو سال پیش عاشقش بودیم، اکنون احساس ناخوشایندی به ما می دهند. بنابراین همیشه در مورد چیزهایی که احساسات شدیدی نسبت به آنها در زندگی نه فقط در رابطه با شغل دارید، فکر کنید.از چیزهای مهمی که دوست دارید و ندارید، لیستی تهیه کرده سپس از این لیست برای سنجش و بررسی شغل فعلی و مسیر کاری استفاده کنید. اگر کار و شغل تان بیشتر در ستون علائق تان قرار دارد، بدانید که هنوز در مسیر درستی هستید اما اگر فعالیت های شغلی تان بیشتر با ستون بیزاری ها و چیزهایی که از آنها متنفرید همپوشانی دارد، زمان آن رسیده که بررسی کار و شغل جدید را شروع کنید.

درنهایت، درباره اینکه چه چیزی از شغل و کارتان می خواهید و نیازهای تان فکر کنید. آیا می خواهید دنیا را تغییر دهید؟ می خواهید مشهور شوید؟ خواهان استقلال مالی هستید؟ می خواهید روند تغییرات را تحت تاثیر قرار بدهید؟ انگیزه هایی که شما را به سمت موفقیت و شادی هدایت می کنند را درک کنید.

تفریحات و سرگرمی های خود را بررسی کنید!

برنامه ریزی کاری فرصتی را هم برای بررسی فعالیت های اوقات فراغت فراهم می کند. شاید بررسی فعالیت های غیر کاری هنگام برنامه ریزی کاری، عجیب به نظر برسد. اما در واقع این طور نیست. بسیاری از اوقات سرگرمی ها و فعالیت های غیرکاری، بینش خوبی درباره مسیرهای کاری آینده ارائه می کنند. به نظرتان نمی توان یک سرگرمی را به کار تبدیل کنید؟ بسیاری از مردم چنین فکر می کنند. نقاش مشهور، پلگوگن، تاجر موفقی بود که نقاشی هم می کرد. در واقع نقاش معروفی نبود تا زمانی که تحسین هنرمندی برای ادامه نقاشی، او را به این کار ترغیب کرد؛ او در نهایت در مورد سرگرمی اش فکر کرد و تصمیم گرفت کارش را تغییر دهد. او در حرفه خود موفق بود اما عاشق نقاشی بود.

از دستاوردهای گذشته خود یادداشت تهیه کنید!

بسیاری از مردم دستاوردهای کاری خود را به خوبی ثبت و ضبط نمی کنند. بنابراین هنگامی که در جستجوی شغل جدیدی هستند، برای نوشتن رزومه دچار مشکل می شوند. برداشتن یادداشت از دستاوردهایی که تاکنون داشته اید، نه تنها برای نوشتن رزومه بلکه برای برنامه ریزی کاری نیز سودمند است.

بعضی اوقات بازنگری در دستاوردهای گذشته باعث می شود موفقیت های فراموش شده را به یاد بیاوریم؛ کارهایی که باعث تحقیق و برنامه ریزی یک تغییر کاری مهم شده باشند. کارهایی که به شما در به دست آوردن شغل فعلی تان کمک کرده اند؛ شغلی که باعث خوشحالی و سرافرازی شماست.

 

فرای شغل فعلی تان را برای کسب مهارت های انتقالی ببینید!

بسیاری از افراد چنان غرق عناوین شغلی می شوند که نمی توانند فرصت ها و امکانات کاری دیگر را ببینند. هر شغلی نیازمند مجموعه مشخصی از مهارت هاست و شاید بهتر باشد اگر خود را در چارچوب این مجموعه از مهارت ها دسته بندی کنیم، تا این که چنان دچار نزدیک بینی شویم که نتوانیم جز عنوان شغلی روی چیزی تمرکز کنیم.
برای مثال فردی را در نظر بگیرید که در جستجوی شغل است و در تلاش برای برنامه ریزی کاری، در می یابد که تنها یک گزارشگر است اما زمانی که خود را فرای عنوان شغلی اش درک می کند، می تواند مجموعه ای از مهارت های انتقالی ارزشمند را ببیند مهارت هایی نظیر نوشتن، ویرایش کردن، پژوهش کردن، تحقیق و بازرسی، مصاحبه، رسیدگی همزمان به چندین وظیفه، دستیابی به اهداف و مهلت ها، مدیریت زمان و اطلاعات مهارت هایی که به سادگی برای طیف وسیعی از مشاغل در حوزه ها و کارهای گوناگونی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

شناخت بازار کار

هر کسی فرصت های شغلی و کاری اش را خودش می سازد، بنابراین حتی اگر کارتان محدود شود یا آن را از دست بدهید، اگر دارای مهارت های بسیار خوبی باشید و بدانید که چگونه خود را به بازار، عرضه و شغل جدیدی پیدا کنید، با این حال داشتن اطلاعاتی درباره روندها و گرایش های بازار کار، برای موفقیت یک برنامه ریزی کاری بلندمدت، حیاتی است. مسیر کاری که امروز در روند مطلوبی است، فردا یا سال بعد ممکن است به سادگی محدود شود. بنابراین شناخت بازار کار و حوزه هایی که پیشرفت شغلی در آنها میسر است، به خصوص در زمینه هایی که به آنها علاقه دارید، بسیار حائز اهمیت می باشد.

علاوه بر به دست آوردن دانشی درباره بازار کار و گرایش های آن، مزیت دیگر انجام چنین پژوهشی، قدرتی است که برای تطبیق و تقویت موقعیت خود به دست می آورید. یکی از کلیدهای موفقیتِ کاری و شغلی، داشتن مجموعه منحصر به فردی از دستاوردها، مهارت ها و تحصیلاتی است که شما را در موقعیت بهتر و ممتازی نسبت به دیگر همکاران تان قرار می دهد.

اهداف شغلی و کاری خود را مشخص کنید!

نقشه راه موفقیت کاری و شغلی خود را طراحی کنید. آیا می توانید بدون تعیین اهدافی در کارتان موفق باشید؟ البته. آیا می توانید با تعیین اهداف حتی موفق تر هم باشید؟ بسیاری از پژوهشگران پاسخ مثبت می دهند. عنصر اساسی برنامه ریزی کاری، تعیین اهداف شغلی و کاری کوتاه مدت (در سال جاری) و بلندمدت (فراتر از یک سال) است. زمانی که این مرحله را آغاز می کنید، بازنگری و تطبیق آن اهداف با روند پیشبرد یا تغییر طرح کاری، بخش دیگری از برنامه ریزی کاری است و اهداف جدید زمانی که به اهداف قبلی دست یافتید، به وجود می آیند.
در جستجوی فرصت های آموزشی یادگیری جدید باشید!

گرچه این سخن تا حدودی کلیشه شده است اما اطلاعات واقعا به قدرت و موفقیت منجر می شود. هرگز شانس یادگیری و رشد بیشتر فردی و کاری را از دست ندهید؛ بخشی از برنامه ریزی کاری، فرا رفتن از پذیرش منفعلانه فرصت های یادگیری برای پیدا کردن امکانات جدیدی است که به ارتقا و پیشبرد کار کمک می کنند. بنابراین در شرکت خود و جایی که کار می کنید، در انجمن حرفه ای که در آن عضو هستید، در دانشگاه های محلی و انجمن های دانشجویی و همچنین در برنامه های آموزشی آنلاین و از راه دور، خلاصه هر جایی که هستید و می توانید، فرصت های پیشرفت کاری خود را بررسی کنید و سپس راهی برای دستیابی به آنها پیدا کنید.

جستجوی بیشتر فرصت های پیشرفت شغلی کاری

یکی از نتایج واقعا هیجان انگیز برنامه ریزی کاری، تصور خود در آینده است. سال آینده کجا خواهید بود؟ عنصر کلیدی برای طرح سناریوهای متعدد آینده، جستجوی مسیرهای کاری است. البته، اگر شما اکنون در یک شغل بدون آینده یا بن بست شغلی هستید، این کار برای شما حتی ضروری است، با این وجود تمام جویندگان شغل باید برای جستجوی مسیرهای کاری مختلف، وقت بگذارند، آن گاه طراحی سناریو برای دیدن یک یا چندین چشم انداز، واقعیت پیدا می کند. آینده خود را در کار و شغلی که دارید تصور کنید، با این حال فراموش نکنید که همیشه باید فراتر رفت و امکانات کاری شغلی دیگر را نیز بررسی کرد.

 تأمل نهایی در برنامه ریزی کاری

نشست های برنامه ریزی کاری را به تعویق نیندازید و میان آنها فاصله طولانی ایجاد نکنید. برنامه ریزی کاری می تواند فواید بسیاری برای موفقیت در زندگی، از تعیین اهداف گرفته تا تغییر شغل، داشته باشد. زمانی که به طور منظم برنامه ریزی و بازنگری در کارتان را آغاز می کنید، با استفاده از نکاتی که گفته شد، برای مواجهه با هر آن چه در مسیر کار و زندگی تانممکن است پیش آید، خود را آماده تر خواهید یافت.

دکتر رندل اس. هنسن به نقل از مجله موفقیت

 



تاریخ : دوشنبه 95/10/6 | 10:39 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب جدید تر مطالب قدیمی تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق